Розширити знання дітей про пору року – зиму: її ознаки, явища. Узагальнити уявлення дітей про диких тварин (умови існування,спосіб живлення та пересування,повадки).
Навчити дітей регулювати власне дихання під час вправ з трубочками, в процесі ігор з сіллю.
Розвивати пам'ять, мислення, увагу.
Виховувати турботливе ставлення до свого здоров'я і до представників тваринного світу, акуратність під час роботи в пісочниці.
1
Зимова казка
(Бінарне заняття: аромотерапія , пісково-сольова анімація)
Вихователь Кущ Світлана Вікторівна,
ДНЗ №6 Зіронька», м.Біла Церква
Програмовий зміст: Розширити знання дітей про пору року – зиму: її ознаки, явища. Узагальнити уявлення дітей про диких тварин (умови існування,спосіб живлення та пересування,повадки).
Навчити дітей регулювати власне дихання під час вправ з трубочками, в процесі ігор з сіллю.
Розвивати пам'ять, мислення, увагу.
Виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я і до представників тваринного світу, акуратність під час роботи в пісочниці.
Матеріал: велика та маленькі коробки, пісочниця, трубочки , стаканчики , сіль, картинки з зображенням звірів (ведмедя, лисиці, вовка, зайця), кошик, іграшкові звірі (ведмедик, лисиця, вовк, зайчик), муляжі (капуста, морква, риба, бочка меду), вологі серветки, маска ведмедика, аромолампи , ялицеве масло. Для оформлення залу: сніговичок, декоративний кущик, ялинки, різнокольорові сніжинки, гілочки ялинки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Привітання вихователя до малят.
Відповіді дітей.
Вихователь:Правильно, зима. Назвіть ознаки зими.
(стало холодно,морозно, падають сніжинки, незабаром новорічне свято…)
Вихователь: Чи знаєте ви вірші про зиму?
(діти читають вірші напам’ять)
Зимонько, голубонько, в білім кожушку.
Любимо ми бігати по твоїм сніжку.
Всім рум’яниш личенька ти о цій порі
І ладнаєш ковзанки в нашому дворі.
Чарівниченько зима,
Ти прийшла вже недарма
Гори снігу намела,
Нам дарунки принесла!
Новий рік чарує всіх, розсипає щедрий сміх!
Скільки світу не пройдеш – краще свята не знайдеш!.
Вихователь: Я пропоную вам подорож до зимового лісу, але потрібно тепло одягнутися. А який одяг ми носимо взимку?
Відповіді дітей (шапки, шубки, чобітки, рукавички).
Вихователь: Послухаємо цікавий віршик
Морозець, морозець, не щипай за щічки!
Теплі валянки у нас, шубки, рукавички.
Морозець, морозець, плещемо в долоні,
У дівчаток і хлоп’ят носики червоні.
Вихователь: Тож вирушаймо в дорогу.
(Діти сідають у потяг і їдуть до лісу під музику)
Вихователь:Ось ми вже і в лісі. Давайте вдихнемо свіжого зимового повітря.
(заздалегідь запалена аромолампа з маслом ялиці, діти вдихають повітря). Чим пахне?
Діти. Ялинкою!
Вихователь: А хто знає віршик про ялинку?
У зеленої ялинки голки гострі, мов щетинки.
На гілках у неї шишки і прикраси, і горішки.
Вихователь (з гілочкою ялинки)
Подивіться, яка гілочка у ялинки. На ній листочків немає, а що це?
Діти. Голочки.
Вихователь. Вони дуже запашні Цей аромат корисний для нашого організму. Ним потрібно вдихати його, щоб не хворіти.
Діти, подивіться, всі дерева, кущі, вся земля взимку вкривається білим снігом. От і в нашому казковому лісі все вкрито білими сніжинками.
Вихователь: А звідки взялися сніжинки?
У студеній висоті народилися сніжинки
І летять, летять на землю діамантові пушинки.
Ніжна зірка сніжно-біла на рукав згори злетіла.
Поки несла її сюди – стала крапелька води.
Ой летять, летять сніжинки на дерева, на ялинки,
На дороги, на поля – біла-біла вся земля.
Вихователь: Скажіть, малята, хто живе в лісі?
Діти. Дикі звірі.
Вихователь: Так, в лісі живуть дикі звірі. Відгадайте загадки
Пара довгих вушок, сіренький кожушок,
Скорий побігайчик. Як він зветься?
Зайчик.
Тихо ходить між дубами,
Грізно клацає зубами.
Причаївся і примовк.
Цього звіра звемо…
Вовк.
З вовчиком гуляє, зайців полюбляє.
Хитра витівниця, звуть її …
Лисиця.
Він великий, косолапий.
Кажуть, взимку смокче лапу.
Вміє голосно ревіть.
Цього звіра звуть…
Ведмідь.
Вихователь: Діти, давайте підійдемо до столиків і відшукаємо звірів, які заховалися в снігу (діти дмухають у трубочки на зображення звірів, які присипані сіллю).
Підійдемо до галявинки і покажемо, які сліди залишають тварини на сніжку.
(На столиках коробки з сіллю. Діти пальчиками ставлять «сліди» зайчика, лисиці, вовка, а ведмедика – кулачком.)
Вихователь: А що люблять їсти звірята. Давайте ми відшукаємо гостинці для них .
(На столиках коробка з піском. Діти знаходять моркву, капусту, мед, рибку.)
Вихователь: Ми відвідали звіряток, принесли для них гостинці, а тепер давайте ще й пограємося, щоб їм запам’яталася наша зустріч.
ГРА «ПІД ДУБКОМ»
Мета: Вправляти дітей в умінні узгоджувати дії зі словами
Вихователь:Ми зараз з вами виберемо ведмедика (надіває наголівник на дитину) і пограємо з ним.
Вихователь: Нагулялися ми в лісочку. Потрібно і додому повертатися.
(Діти крокують по колу до своїх місць).
Вихователь:Ось і завершилась подорож до зимового лісу.
Ви були слухняними, добре відповідали, тому отримаєте подарунки від лісових звірів (горішки. шишки…).