Бінарне заняття "Однорідні члени речення в поезіях місцевих митців"

Про матеріал
Це заняття знайомить студентів з поезіями місцевих митців Світлани Криничної та Ганни Соловей, членами літературно-мистецького об’єднання «Стожари».Студенти повторюють і узагальнюють орфограму «Однорідні члени речення» та пунктограми при узагальнюючих словах.
Перегляд файлу

План заняття

Вид заняття: бінарне заняття ( українська мова та українська література)

Тема:   Однорідні члени речення в поезіях місцевих митців.

Мета заняття: Ознайомити студентів з поезіями місцевих митців Світлани Криничної та Ганни Соловей, членами літературно-мистецького об’єднання «Стожари»; повторити та узагальнити орфограму «Однорідні члени речення» та пунктограми при узагальнюючих словах.

Сприяти формуванню національної свідомості студентів, мовленнєвої грамотності та любові до рідного краю і поетичного слова.

Методи: перехресна бесіда, розповідь, робота з художнім текстом, вправи, презентація, демонстрація, виразне читання, метод «Мікрофон»

Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби, ТЗН: схеми-конспекти, роздатковий матеріал, збірки поезій, фрагменти фільму, тлумачний словник, мультимедійний центр.

Література (основна та додаткова):

  1. «Стожари», Збірка.Л.,2012
  2. І.П. Ющук «Практикум з правопису української мови»,К.,2012
  3. П.Кононенко, М.Дубина, І.Ладоня «Українська література», К., 2008
  4. С.М. Єлісеєва «С.М. Єлісеєва «До проблеми нетрадиційних форм навчання на уроках української мови та літератури». Вінниця. 2006
  5. «Українська література» під ред. Р.В. Мовчан. К.,2011

                                   

                                   Структура заняття

1. Організаційна частина

    - Звіти чергових

     - Перевірка готовності студентів до заняття

2. Актуалізація опорних знань

        - Як українська мова та українська література пов’язані між собою як навчальні дисципліни?

         - Для чого поезія, художні тексти вивчаються в технічних навчальних закладах?

         - Дати визначення поняття «Однорідні члени речення».

         - Що називається узагальненим словом при однорідних членах речення? Якими розділовими знаками відокремлюються ці слова?

3. Повідомлення теми, формування мети та основних завдань

Мета нашого заняття: повторити та закріпити орфограму «Однорідні члени речення» текстах поезій місцевих митців.

4. Мотивація навчальної діяльності (питання, задачі, проблемні ситуації тощо)

 - Для чого поезію потрібно вивчати техніку-механіку та техніку-електрику?

-  Як мова та література пов'язана між собою як навчальні дисципліни?

-  Дослідити спільність понять «однорідність», «родина», «рідня».

-  Чи можна об'єднати мовну тему «Однорідні члени речення» з поезіями місцевих митців?

5. План заняття

                                                                    Поезія- це завжди неповторність,

якийсь безсмертний дотик до душі.

Ліна Костенко

5. 1. Вступне слово викладача.

 Ладижинська земля багата на таланти, тому саме сьогодні звучатиме творчий діалог між місцевими митцями та студентами нашого навчального закладу.

5.2.Знайомство з митцями Світланою Криничною та Ганною Соловей.

Презентація про митців.

5.3. Пояснювальний диктант (знайти однорідні члени речення та узагальнюючі слова при них)

1. Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.

2. Луки, гори, пишні сади – все зелене і принишкле.

3. Березу, вільху і ліщину, дубів могутність величаву і навіть тихий верболіз – люблю я ліс.

4. Робітник за станком, і поет на папері – всі  ми творим щасливий наш світ.

5. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю: і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов.

5.4. Повторення про однорідні члени речення.

Однорідні члени речення – стосуються того самого слова в реченні, відповідають на те саме питання і вимовляються з інтонацією переліку або протиставлення. Однорідними можуть бути тільки слова одного плану як за смислом, так і за граматичним оформленням.

 У реченні при однорідних членах речення може бути узагальнююче слово, яке є тим самим членом речення, що й однорідні. Узагальнююче слово виступає ніби замінником усіх однорідних членів. Найчастіше у ролі узагальнюючих слів вживаються слова все, всі, ніхто, ніщо, скрізь, усюди, завжди, ніколи, ніде. Узагальнююче слово в реченні може стояти як перед однорідними членами, так і після них.

Прокоментувати пунктограми при однорідних членах речення та узагальнюючих словах(2 студента і оцінювання одразу)

5.5. Виразне читання поезій студентами та митцями

Мотиви лірики митців-земляків.

5.6. Тема патріотизму.

С.Кринична «Самотня хата» (коментар студента: головна думка вірша- це любити батьків, рідну домівку, свій край, бо справжній патріотизм розпочинається з цих вічних понять).

Г.Соловей «Батьківська хата» (коментар студента; головна думка-  заклик поетеси до нас цінувати при житті все те, що дарує нам Бог)

5.7.Пейзажна лірика:

С. Кринична «Розгорне ніч шовкову скатертину»

Г. Соловей «Осінні багаття»

Тема: картини природи

Головна думка: бережи, шануй рідну природу.

5.8. Інтимна лірика:

Кринична Світлана Сергіївна "Ти знаєш любий".(студент)

Соловей Ганна Михайлівна "Знай". (автор)

Тема: змалювання справжніх почуттів кохання.

Головна думка: уславлення щирої любові та вірності.

5.9. Робота з художніми текстами митців (знайти однорідні члени речення і пояснити пунктограми). Робота на листочках, які здаються в кінці заняття,

та два студенти працюють біля дошки.

6.Літературна розминка (поети та студенти)

7. Підведення підсумків

• узагальнення матеріалу

7.1. Ідейно-тематичний зміст поезії C.Криничної "Іду до молоді”, (екран)

7.2. Висновок: навчіться любити, берегти життя; не руйнуйте нічого, живіть в гармонії із собою, природою та людьми,

7.3. Виставлення оцінок.

видача домашнього завдання та завдання для самостійної роботи студентів

Вивчити напам'ять (на вибір) вірш місцевих поетів та виписати з художнього тексту однорідні члени речення.

 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку