ПЛАН-КОНСПЕК
бінарного уроку
Предмети: Інформатика. Англійська мова
Тема уроку: Програмні засоби навчання іноземних мов.
Мета уроку:
Навчальна складова:
Розвиваюча складова:
Виховна складова:
Тип уроку: комбінований.
Вид уроку: бінарний урок з використанням інтерактивних і комп’ютерних
технологій.
Форми проведення: словесні, наочні, практичні.
Методи організації навчальної діяльності: фронтальні, індивідуальні,
групові.
Комплексне методичне забезпечення:
Міжпредметні зв'язки: інформатика, англійська мова.
ХІД УРОКУ I. Організаційний момент.
Перевірка явки учнів, готовності до уроку, видача роздаткового матеріалу, оголошення теми та мети уроку. (На екрані слайд 1 - тема і мета уроку).
Фронтальне опитування учнів викладачем англійської мови:
Фронтальне опитування учнів викладачем інформатики:
(На екрані слайд 2 - мотивація)
Викладач інформатики: Сучасне суспільство вимагає від людини знання іноземних мов для спілкування з представниками інших країн, уміння працювати з іншомовними документами, розуміння вмісту аудіо- та відеоматеріалів тощо. Опанування мови іншої країни передбачає вміння розуміти та висловлюватись усно й письмово цією мовою.
Викладач англійської мови: На уроках іноземної мови, під час читання іншомовних друкованих матеріалів, у ході спілкування ви поповнюєте свій словниковий запас. Але знати переклад усіх слів іншої мови нереально. Так, за даними американської лінгвістичної компанії The Global Language Monitor (глобальний монітор мови), у червні 2009 року кількість слів у англійській мові досягла 1 млн і поповнюється щоденно 15 новими словами.
ІУ. Подача нового матеріалу .
Викладач англійської мови: Під час перекладу текстів з української мови іноземною та навпаки ви звикли користуватися словниками, щоб знайти переклад окремих невідомих слів. Ця клопітка робота може бути спрощена, якщо використовувати електронні словники.
Викладач інформатики: Для потреб перекладу розроблені спеціальні електронні словники з визначеною парою мов: з якої мови здійснюється переклад і на яку мову. Ця пара мов визначає так званий напрямок перекладу. Словники можуть містити слова загальної лексики - універсальні словники або спеціальну термінологію, що використовується в окремих галузях професійної діяльності, спеціалізовані словники.
(На екрані слайд 3 - можливості електронних словників)
Сучасні електронні словники, як правило, надають користувачу такі можливості:
Викладач англійської мови: Електронні словники можуть бути встановлені на комп'ютері користувача, на кишеньковому ПК, смартфоні, мобільному телефоні або розміщуватися на веб-сайтах - он-лайнові словники.
Переклад текстів з використанням електронних словників не відрізняється від виконання цього завдання з використанням друкованого словника. Кожне слово або словосполучення тексту, переклад якого потрібно визначити з використанням електронного словника, потрібно перекласти окремо.
Для того щоб працювати з текстом і перекласти його нам потрібно подати нові слова: (На екрані слайд 4 - слова для перекладу)
Translate words
computer - |
laptop case - |
spreadsheet - |
close - |
computer case - |
speaker - |
database - |
save - |
screen - |
microphone - |
desktop - |
print - |
netbook - |
headphones - |
virus - |
quit - |
motherboard - |
optical disc - |
bug - |
click - |
main memory - |
memory card - |
window - |
surf - |
power unit - |
flashcard - |
folder - |
download - |
mouse - |
printer - |
font - |
connect - |
keyboard - |
scanner - |
file - |
|
laptop - |
restart - |
open - |
(додаток 1) |
Перекладемо перших 10 слів використовуючи звичайні словники.
Викладач інформатики: Переклад наступних слів зробимо використовуючи он-лайн перекладач Google. (На екрані слайд 5 - перекладач Google)
Для цього потрібно:
Тепер зробимо переклад декількох слів скориставшись он-лайн перекладачем. (На екрані слайд 6 з гіперпосиланням на перекладач Google).
Викладач почаює алгоритм перекладу слів он-лайн перекладачем Google.
Перед початком роботи викладач інформатики обов’язково наголошує на дотриманні правил техніки безпеки під час роботи з комп’ютером, та разом з учнями пригадує основні правила.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Учням пропонується здійснити переклад слів, що залишилися, самостійно. (практичне виконання перекладу на комп’ютері використовуючи он-лайн перекладач)
Наступне завдання полягає у перекладі тексту. Для цього учням пропонується відкрити збережений у них на комп’ютері текстовий документ наступного змісту:
Computers have had a great impact on society. Today computers are constantly becoming a part of everyday life. Computers are used in everything from the home PC or laptop to appliances such as microwaves and even our cars. Not only have computers had a great impact on our everyday life, but also on education and the workplace. Computers are used in our appliances, mobile phones, entertainment devices (such as DVD players) and others. The Internet has had a huge impact on society. It provides information and services, as well as the ability to communicate people all around the world in variety of ways. Around the world, the Internet is available to millions of people. Those who don't have computer or access to the Internet at home will often have access at work or school, or even at the local library. Another added bonus of the Internet is that the majority of the information and services available are free.
The use of computers for educational purposes has been highly beneficial for those involved. News, assignments, tests, lecture notes can be placed on the Internet for students who live in remote areas and cannot travel to and from university or other tertiary institution each day. Computers impact every part of our lives. From the home, to the work-place and in education, computers aid us to do what we want. In general, computers are beneficial to the tasks they are applied to. (додаток 2)
Текст необхідно скопіювати в он-лайн перекладач. Викладач зауважує, що текс одразу буде перекладений.
Ще однією, дуже важливою особливістю перекладача Google є можливість озвучування тексту, зокрема англійською мовою. Учням пропонується прослухати текст озвучений перекладачем.
Після прослуховування учні самостійно читають та використовуючи онлайн перекладач, перекладають текст.
Вправа 1. (На екрані слайд 7 - питання до тексту).
Також учням пропонується відповісти на запитання до тексту:
TRUE OR FALSE
Вправа 2. (На екрані слайд 8 - завдання вправи).
Identify the parts of a computer (1 -8) and refer them to the words below.
CD
Mouse Floppy Disk Floppy Drive Screen/Monitor CD-ROM Drive Tower Case Keyboard
(1 - CD, 8 - Mouse, 6 - Floppy Disk,
7 - Keyboard)
Вправа 3. (На екрані слайд 9 - завдання вправи).
Match the words in the box with their definitions below.
(Click - 4, menu - 1, Cursor - 5, icon - 2, Word processor - 3)
Вправа 4. (На екрані слайд 10 - завдання вправи).
Match the verbs to the following phrases
(1 -d, 2 -a, 3 -j, 4 -g, 5 -b, 6 -f , 7 - i, 8 - c, 9 - h, 10 - e )
Вправа 5. (На екрані слайд 11 - завдання вправи). Find the words in the grid
K |
E |
M |
B |
S |
C |
C |
I |
L |
Y |
E |
B |
A |
G |
L |
V |
O |
M |
B |
O |
Y |
M |
O |
H |
O |
A |
M |
A |
I |
P |
B |
O |
A |
A |
L |
A |
P |
T |
O |
P |
O |
U |
J |
K |
I |
C |
U |
T |
R |
C |
A |
S |
L |
O |
L |
I |
T |
P |
I |
O |
R |
E |
T |
S |
C |
R |
E |
E |
N |
W |
D |
M |
I |
C |
E |
P |
R |
I |
N |
T |
VIІ Підсумок уроку. Виголошення ключових моментів уроку, виставлення оцінок з обґрунтуванням.
VІІІ. Домашнє завдання. Використовуючи он-лайн перекладач перекласти текст «THE INTERNET: HERE TO STAY» (додаток 3) і відповісти на запитання до нього.
Додаток 1
Translate words
computer - |
laptop case - |
spreadsheet - |
close - |
computer case - |
speaker - |
database - |
save - |
screen - |
microphone - |
desktop - |
print - |
netbook - |
headphones - |
virus - |
quit - |
motherboard - |
optical disc - |
bug - |
click - |
main memory - |
memory card - |
window - |
surf - |
power unit - |
flashcard - |
folder - |
download - |
mouse - |
printer - |
font - |
connect - |
keyboard - |
scanner - |
file - |
|
laptop - |
restart - |
open - |
|
Додаток 2
Computers have had a great impact on society. Today computers are constantly becoming a part of everyday life. Computers are used in everything from the home PC or laptop to appliances such as microwaves and even our cars. Not only have computers had a great impact on our everyday life, but also on education and the workplace. Computers are used in our appliances, mobile phones, entertainment devices (such as DVD players) and others. The Internet has had a huge impact on society. It provides information and services, as well as the ability to communicate people all around the world in variety of ways. Around the world, the Internet is available to millions of people. Those who don't have computer or access to the Internet at home will often have access at work or school, or even at the local library. Another added bonus of the Internet is that the majority of the information and services available are free.
The use of computers for educational purposes has been highly beneficial for those involved. News, assignments, tests, lecture notes can be placed on the Internet for students who live in remote areas and cannot travel to and from university or other tertiary institution each day. Computers impact every part of our lives. From the home, to the work-place and in education, computers aid us to do what we want. In general, computers are beneficial to the tasks they are applied to.
Додаток 3
THE INTERNET: HERE TO STAY
Most people today cannot imagine their life without the Internet. I believe it is one of the most important innovations. Thanks to the worldwide web, our lives have become easier and more exciting.
First of all, the Internet helps us find information easily. For example, we can read the news and find answers to the questions 24 hours a day.
In addition, we can use the Internet for entertainment. We can send e-mail to friends and shop online. We can even listen to the latest music and watch live sporting events from other parts of the world.
However, some people argue that the Internet has a negative effect on society. Internet users become less sociable. They stay at home most of the day instead of going out to shop, work and meet friends.
In my opinion, the Internet has more advantages than disadvantages. Our lives are better with it and I hope it is here to stay.