Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Гречаноподівської сільської ради
Бінарний урок-гра
з історії України
та
всесвітньої історії
у 5-7 класах
на тему:
Історична гра
« Знавці історії»
Підготувала
Вчитель історії та правознавства
Спеціаліст першої категорії
КЗО «Водянська СЗШ»
Ковальова Тетяна Віталіївна
2018р
Тема: «Знавці історії.»
Мета:
навчальна: узагальнити й систематизувати вивчений матеріал з курсів історії України (тема : «Виникнення та розвиток Київської Русі») та всесвітньої історії ( тема: «Слов’яни та їхні сусіди»);
розвиваюча: розвивати вміння працювати з довідковою літературою,
логічне мислення і пам’ять, уміння відділяти головне від другорядного;
виховна: виховувати любов до вітчизняної історії.
Навчально-методичне забезпечення:підручник з історії України, підручник зі всесвітньої історії, історичні довідники, дидактичний матеріал.
Обладнання: портрети історичних діячів, «чорний ящик» із картками, «квітка» та «яблука» із запитаннями.
Вид заняття: бінарний урок-гра.
Структура заняття.
Підготовчий етап.
1.Представлення команд – 1 бал.
2.Відгадай князя – за кожну правильну відповідь 1 бал.
3. Подорож до … - 3 бали.
4. Знахідка із «чорного ящика». - 1- 3 бали.
5. Збирання «врожаю» - 1-5 балів.
6. Домашнє завдання .
7. «Вірю не вірю».
8. «Знайди пару».
III. Підбиття підсумків конкурсів.
Підготовчий етап.
Учитель заздалегідь оголошує учням тему майбутнього уроку та порядок його проведення у формі гри.
Хід уроку
Історична гра «Знавці історії»
I. Вступне слово вчителя.
Учитель. Доброго дня. Сьогодні ми з вами проведемо історичну гру «Знавці історії».Участь у грі беруть учні трьох класів. Ваша задача, як найкраще відповідати на поставлені запитання. У журі учні 11 класу, які будуть оцінювати ваші відповіді.( Прізвище ім.»я учнів журі) Я буду виконувати роль ведучого.
II. Проведення конкурсів.
Ведучий. Перший конкурс: «Представлення команд».
Учасники команд оголошують назву і емблему команди, капітана команди. Конкурс оцінюється в 1 бал.
5- й клас команда «Орли»;
6 –й клас – «Прометей»;
7-й клас – «Князі».
Жюрі оголошує бали отримані командами.
Ведучий. Другий конкурс: «Відгадай князя».
Вам зачитаю характеристику історичної особи, а ви повинні відгадати, про якого князя йде мова. За кожну правильну відповідь отримуєте по 1 балу. Перше запитання розіграш черговості команд. Хто перший дає правильну відповідь той отримує 1 бал.
1..Цей князь у літописних джерелах згадується як найвпливовіший і найвідоміший правитель раннього середньовіччя. Він прийняв титул кагана, що дало йому можливість піднести міжнародний авторитет Київського князівства та поставити його на один щабель із Хазарією. ( Аскольд).
2. Цей князь прибув до Києва з Новгорода, підступно захопив владу, значно розширив межі держави. Як він загинув, достеменно невідомо. Літописці прозвали його Віщим. (Олег).
3. Під час правління цього князя вперше з’являються згадки про появу в південно-руських степах кочовиків-печенігів. Для забезпечення війська продовольством, зброєю та транспортом збільшив розмір полюддя. Загинув від рук древлян. (Ігор).
4. Цей князь провів ряд реформ: було встановлено чіткі розміри данини, були започатковані спеціальні укріплені місця – «погости», де й приймалася данина, було запроваджено центральну владу на місцях. За часів правління цього князя було розбудовано і прикрашено стольний град Київ. (Ольга).
5. Цей князь був хоробрим воїном, майже все життя провів у військових походах, поводив себе дуже скромно – спав, як і всі воїни, на землі просто неба. Завжди заздалегідь попереджав суперника – «Іду на ви». (Святослав).
Ведучий. Третій конкурс: « Подорож до…». Капітан команди обирає для команди варіант завдання ( завдання у вигляді квітки,на пелюстках якої знаходяться питання ).
Після короткої підготовки(1-2хв.) команди, виступаючи у ролі гіда, розказують про племена, їхнє місце розташування,про населені пункти. За правильну відповідь 3 бали.
Проводиться гра.
Ведучий. Четвертий конкурс: « Знахідка із «чорного ящика»». У чорному ящику знаходяться карточки - ілюстрації до вивченого матеріалу. Ви повинні обравши карточку без підготовки описати, що зображено на малюнку, якомога точніше. Якщо питання вашого класу – команда отримує 1 бал, якщо питання суперників – по 3 бали.
Ведучий. А тепер проведемо 5 – й конкурс «Збирання врожаю». На «дереві» підвішені «яблука», які мають різні кольори. На кожному «яблуці» - або дата, або ім’я, або назва чи питання. Ви зриваєте «плоди», готуєтесь 1хв. і даєте відповіді. Можна брати «яблука» суперників, за правильну відповідь на своє запитання – 1бал, за відповідь на питання суперників – 5 балів.
5 –й клас – «яблука» зеленого кольору;
6 –й клас – жовтого кольору;
7 – й клас – червоного кольору.
Учасники команд по черзі, по одному представнику від команди, підходять до «дерева» і зривають «яблука»
Жюрі оцінює відповіді команд.
Ведучий. А зараз команди покажуть нам свої презентації, які вони виконали заздалегідь. Перша презентація 5-го класу «Княжа Русь – Україна.», друга - 6-го класу «Слов’яни та їх сусіди», третя – 7-го класу «Культурний розвиток Київської Русі».
Ведучий. І нарешті передостанній конкурс «Вірю не вірю». Зачитаю вам твердження, а ви повинні його підтвердити або заперечити, при цьому обов’язково свою думку треба пояснити. Оцінюється даний конкурс 1 бал за кожну правильну відповідь.
Жюрі підбиває підсумки, а в цей час проводиться останній конкурс для болільників.
Ведучий. Болільники, настала ваша черга допомогти вашій команді. Конкурс «Знайди пару». Пропонується вам історичний термін, особа, держава, а ви повинні знайти їм пару, що вони означають.
Ведучий. А зараз оголошення результатів гри.
Жюрі підводить підсумки гри, визначає зайняті місця команд. Нагороджують переможців.