Бінарний урок-гра "Знавці історії"

Про матеріал
Тема: «Знавці історії.» Мета: навчальна: узагальнити й систематизувати вивчений матеріал з курсів історії України (тема : «Виникнення та розвиток Київської Русі») та всесвітньої історії ( тема: «Слов’яни та їхні сусіди»); розвиваюча: розвивати вміння працювати з довідковою літературою, логічне мислення і пам’ять, уміння відділяти головне від другорядного; виховна: виховувати любов до вітчизняної історії. Навчально-методичне забезпечення:підручник з історії України, підручник зі всесвітньої історії, історичні довідники, дидактичний матеріал.
Перегляд файлу

Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Гречаноподівської сільської ради

 

 

 

 

                  Бінарний урок-гра

 

                  з  історії України

                               та

                 всесвітньої історії

                      у 5-7 класах

 

                        на тему:

                     Історична гра

                 « Знавці історії»

 

 

Підготувала

Вчитель історії та правознавства

Спеціаліст першої категорії

КЗО «Водянська СЗШ»

Ковальова Тетяна Віталіївна

 

 

2018р

 

Тема:  «Знавці історії.»

Мета:

навчальна: узагальнити й систематизувати вивчений матеріал з курсів історії України (тема : «Виникнення та розвиток Київської Русі») та всесвітньої історії ( тема: «Слов’яни та їхні сусіди»);

розвиваюча: розвивати вміння працювати з довідковою літературою,

логічне мислення і пам’ять, уміння відділяти головне від другорядного;

виховна: виховувати любов до вітчизняної історії.

Навчально-методичне забезпечення:підручник з історії України, підручник зі всесвітньої історії, історичні довідники, дидактичний матеріал.

Обладнання: портрети історичних діячів, «чорний ящик» із картками, «квітка» та «яблука» із запитаннями.

Вид заняття: бінарний урок-гра.

 

                              Структура заняття.

Підготовчий етап.

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Конкурси:

                        1.Представлення команд – 1 бал.

         2.Відгадай князя – за кожну правильну відповідь 1 бал.

         3. Подорож до … - 3 бали.

         4. Знахідка із «чорного ящика». -  1- 3 бали.

         5. Збирання «врожаю» -  1-5 балів.

         6. Домашнє завдання .

         7. «Вірю не вірю».

         8. «Знайди пару».

         III. Підбиття підсумків конкурсів.

                                    Підготовчий етап.

  Учитель заздалегідь оголошує учням тему майбутнього уроку та порядок його проведення у формі гри.

                                              Хід уроку

                           Історична гра «Знавці історії»

 

I. Вступне слово вчителя.

Учитель. Доброго дня. Сьогодні ми з вами проведемо історичну гру «Знавці історії».Участь у грі беруть учні трьох класів. Ваша задача, як найкраще відповідати на поставлені запитання. У журі учні 11 класу, які будуть оцінювати ваші відповіді.( Прізвище ім.»я учнів журі) Я буду виконувати роль ведучого.

 II. Проведення  конкурсів.                                                

Ведучий. Перший конкурс: «Представлення команд».

Учасники команд оголошують назву  і емблему команди, капітана команди. Конкурс оцінюється в 1 бал.

5- й клас команда «Орли»;

6 –й клас – «Прометей»;

7-й клас – «Князі».

 

Жюрі оголошує бали отримані командами.

Ведучий. Другий конкурс:  «Відгадай князя».

Вам зачитаю характеристику історичної особи, а ви повинні відгадати, про якого князя йде мова. За кожну правильну відповідь отримуєте по 1 балу. Перше запитання розіграш черговості команд. Хто перший дає правильну відповідь той отримує 1 бал.

1..Цей князь у літописних джерелах згадується як найвпливовіший і найвідоміший правитель раннього середньовіччя. Він прийняв титул кагана, що дало йому можливість піднести міжнародний авторитет Київського князівства та поставити його на один щабель із Хазарією. ( Аскольд).

 

2. Цей князь прибув до Києва з Новгорода, підступно захопив владу, значно розширив межі держави. Як він загинув, достеменно невідомо. Літописці прозвали його Віщим. (Олег).

                                                 

3. Під час правління цього князя вперше зявляються згадки про появу в південно-руських степах кочовиків-печенігів. Для забезпечення війська продовольством, зброєю та транспортом збільшив розмір полюддя. Загинув від рук древлян. (Ігор).

4. Цей князь провів ряд реформ: було встановлено чіткі розміри данини, були започатковані спеціальні укріплені місця – «погости», де й приймалася данина, було запроваджено центральну владу на місцях. За часів правління цього князя було розбудовано і прикрашено стольний град Київ. (Ольга).

                                          

5. Цей князь був хоробрим воїном, майже все життя провів у військових походах, поводив себе дуже скромно – спав, як і всі воїни, на землі просто неба. Завжди заздалегідь попереджав суперника – «Іду на ви». (Святослав).    

                                                            

 

                                                                           

Ведучий. Третій конкурс: « Подорож до…». Капітан команди обирає для команди варіант завдання ( завдання у вигляді квітки,на пелюстках якої знаходяться питання ).

Після короткої підготовки(1-2хв.) команди, виступаючи у ролі гіда, розказують про племена, їхнє місце розташування,про населені пункти. За правильну відповідь 3 бали.

Проводиться гра.

  1. м. Київ;
  2. Трипільська культура;
  3. м. Ольвія;
  4. країна Кіммерія;
  5. «Велика Скіфія»;
  6. Царські кургани скіфів;
  7. Змієві вали – правда й вигадка.  

Ведучий. Четвертий  конкурс: « Знахідка із «чорного ящика»». У чорному ящику знаходяться карточки - ілюстрації до вивченого матеріалу. Ви повинні обравши карточку без підготовки описати, що зображено на малюнку, якомога точніше. Якщо питання вашого класу – команда отримує 1 бал, якщо питання суперників – по 3 бали.

                   

 

 

 

Ведучий. А тепер проведемо 5 – й конкурс «Збирання врожаю». На «дереві» підвішені «яблука», які мають різні кольори. На кожному «яблуці» - або дата, або імя, або назва чи питання. Ви зриваєте «плоди», готуєтесь 1хв. і даєте відповіді. Можна брати «яблука» суперників, за правильну відповідь на своє запитання – 1бал, за відповідь на питання суперників – 5 балів.

5 –й клас – «яблука» зеленого кольору;

6 –й клас – жовтого кольору;

7 – й клас – червоного кольору.

Учасники команд по черзі, по одному представнику  від команди, підходять до «дерева» і зривають «яблука»

 

 

Жюрі оцінює відповіді команд.

Ведучий. А зараз команди покажуть нам свої презентації, які вони виконали заздалегідь. Перша презентація  5-го класу «Княжа Русь – Україна.», друга - 6-го класу «Слов’яни та їх сусіди», третя – 7-го класу «Культурний розвиток Київської Русі».

Ведучий. І нарешті передостанній конкурс «Вірю не вірю». Зачитаю вам твердження, а ви повинні його підтвердити або заперечити, при цьому обов’язково свою думку треба пояснити. Оцінюється даний конкурс 1 бал за кожну правильну відповідь.

  1. Перші відомості про появу слов’янських племен належать до кінця I – початку II тис. до н.е. (ні  к. II –поч. I тис. до н.е.)
  2. Вождь  племені, з появою держави – її правитель –це князь. (так)
  3. У Давній Русі озброєні загони, постійна військова сила князя – це козаки. (ні).
  4. Князь Ігор загинув від рук дреговичів.(ні).
  5. Княгиня Ольга здійснила податкові реформи. (так).

Жюрі підбиває підсумки, а в цей час проводиться останній конкурс для болільників.

 

Ведучий. Болільники, настала ваша черга допомогти вашій команді. Конкурс «Знайди пару». Пропонується вам історичний термін, особа, держава, а ви повинні знайти їм пару, що вони означають.

  1. Царгород столиця … (Візантії).
  2. Хозарський каганат розгромив … (князь Святослав).
  3. Нестор літописець …(«Повість минулих літ.»)
  4. Кий, Щек, Хорив і сестра Либідь … (Київ).
  5. Київська Русь - … ( українська держава).

 

Ведучий. А зараз оголошення результатів гри.

Жюрі підводить підсумки гри, визначає зайняті місця команд. Нагороджують переможців. 

 

 

doc
До підручника
Історія України 7 клас (Гупан Н.М., Смагін І.І., Пометун О.І.)
Додано
18 жовтня
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку