Урок "Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого"

Про матеріал
В темі розкрито як до влади в Київській Русі до влади прийшов Володимир Великий та внутрішня і зовнішня політика князя.
Перегляд файлу

Тема: Київська Русь за часів князя Володимира Великого

Мета. Проаналізувати основні напрямки політики князя Володимира, визначити роль його діяльності для зміцнення держави на Русі. На основі знань учнів про причини виникнення релігій з’ясувати загальні риси й відмінності між язичництвом та християнством; підкреслити прогресивне значення прийняття християнства на Русі. Розвивати вміння працювати з картою, історичними документами, текстом підручника. Виховувати почуття патріотизму на прикладі життя й діяльності історичних діячів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: атлас, портрет князя Володимира, підручники.

Очікувані результати. Після цього уроку учні:

  • вмітимуть визначати роль історичної особи в історії;
  • вдосконалять навички роботи з історичною картою;
  • навчаться працювати з різними історичними джерелами;
  • вдосконалять вміння аналізувати історичні документи;
  • зможуть визначати відмінні риси християнства та язичництва;
  • зможуть визначати історичне значення хрещення Русі.

Хід  уроку.

І. Організаційний момент (повідомлення теми та мети уроку)

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Як відбувалося поширення християнства за князювання Аскольда та Ольги?

2. Які східнослов'янські союзи племен входили до складу Київської держави за правління князя Святослава?

3. Коли, за повідомлення літописця, печеніги вперше  з'явилися біля кордонів Русі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Слава про князя Володимира поширилась далеко за межі Києва. Його називали «Лагідний», «Ясне Сонечко». Частина билин починаєтьсчя словами: «У славному городі Києві у того лагідного князя Володимира».  Його назвали і Великим, і Святим. Чим же уславився князь Володимир? Чим заслужив любов і повагу нащадків? Про це ми дізнаємося сьогодні на уроці.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  • Початок правління князя Володимира.
  • Реформи князя, їхнє значення.
  • Причини прийняття християнства. Історичне значення.

Учитель. Володимир став одним із найбільш талановитих політичних діячів тогочасної Європи. Оцінювати діяльність князя можна за результатами його внутрішньої і зовнішньої політики.

За допомогою карти в підручнику та атласа скласти схему «Напрямки зовнішьої політики князя Володимира»

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитайте текст підручника і заповніть таблицю «Реформи князя Володимира»

Адміністративна

Всю країну було поділено на вісім округів, округи  - на волості, на чолі яких було поставлено синів або довірених людей Володимира

Військова

Утворив наймене військо

Оборонна

Було проведено широке будівництво фортець, навколо Києва, оборона від печенігів

Містобудівна

Закладено велику кількість нових міст по берегах основних річок країни

Судова

Було розмежовано повноваження єпископського та градського судів

Фінансова

Почав карбувати власну монету срібники і златники

Релігійна

Запровадив християнство у 988 р.

Робота з документом

Повість Минулих Літ про хрещення киян

І коли [Володимир] прибув, повелів він поскидати кумирів — тих порубати, а других вогню оддати. Перуна ж повелів він прив’язати коневі до хвоста і волочити з Гори по Боричевому [узвозу) на ручай, і дванадцятьох мужів пристави в бити [його) палицями, І це [діяли йому) не яко древу, шо відчуває, а на знеславлення біса. Коли спокушав він сим образом людей - хай одплату прийме від людей!

"Великти сси, господи, дивні діла твої!" Учора шанований людьми, а сьогодні знеславлений!

І коли ото волокли Його по ручаю до Дніпра, оплакували його невірні люди, бо іще не прийняли вони були хрещення. І, приволікши його, вкинули його в Дніпро. І приставив Володимир [до нього людей], сказавши: "Якщо де пристане він, то ви одпихайте його від берега, допоки пороги пройде. Тоді облиште його". І вони вчинили звелене. Коли пустили І його) і пройшов він крізь пороги, викинув його вітер на рінь, яку й до сьогодні зовуть Перунова рінь.

Потім же Володимир послав посланців своїх по всьому городу, говорячи: "Якщо не з’явиться хто завтра на ріці—багатий, чи убогий, чи старець, чи раб,— то мені той противником буде". І, це почувши, люди з радістю йшли, радуючись, і говорили: "Якби се не добре було, князь і бояри сього б не прийняли". А назавтра вийшов Володимирз попами цесарициними і корсунськими на Дніпро, і зійшлося людей без ліку, і влізли вони у воду, і стояли—ті до шиї, а другі — до грудей. Діти ж (не відходили] од берега, а інші немовлят держали. Дорослі ж бродили [уводі], а попи, стоячи, молитви творили.

Запитання для документа

1.Як, за повідомленням літописця, відбулося хрещення киян?

2.Чому Володимир наказав бити палицями статую Перуна? Як цим вчинком він хотів вплинути на киян і схилити їх до хрещення?

3.Яким є ставлення Нестора – літописця до подій, про які він розповів? Чому ви так вважаєте

V.Закріплення матеріалу

Виправте помилки в тексті

Князь Володимир правив від 945 до 1015 р. (980 – 1015 рр.) Він був позашлюбним сином  князя Олега (Святослава). Із його правлінням розпочався новий етап в історії Русі – період занепаду та руїни (розвитку та процвітання).

VI. Підсумки уроку

VII.Домашнє завдання

Підготувати повідомлення про діяльність Ярослава Мудрого

 

docx
Додав(-ла)
Кличко Татьяна
Додано
27 жовтня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку