Бінарний урок " Хочеш бути здоровим - рухайся"

Про матеріал
Бінарний урок основ здоров’я та фізичної культури у 5 класі «Хочеш бути здоровим – рухайся». Мета уроку: показати єдність фізичної та духовної складових здоров’я у формуванні здорового способу життя; активізувати знання учнів про фізичні чинники здоров’я; формувати у школярів свідоме ставлення до здорового способу життя та систематичних занять фізичними вправами; розкрити значення активного відпочинку та рухової активності для здоров’я людини, умови правильного формування постави, значення рухової активності для здоров'я на прикладі ранкової гімнастики та оздоровчого комплексу Поля Брегга. Розвивати отримані знання у своєму житті для зняття функціонального напруження і стомлення, сприяти підвищенню розумової працездатності. Мотивувати до занять фізкультурою і спортом. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я , здоров'я оточуючих людей, а також виховувати почуття прекрасного, вміння цінувати красу рухів. Обладнання: символічний пісочний годинник, завдання для роботи в групах, презентація до уроку, спортивне знаряддя: м’яч, скакалка, бадмінтон, гантелі, велосипед, скейт, ролики; сигнальні картки; плакати з висловами про спорт; музичний супровід; малюнки дітей про спорт Тип уроку: бінарний урок основ здоров’я та фізичної культури з елементами тренінгу вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

1 

 

 Бінарний урок

основ здоров’я та фізичної культури

у 5 класі

«Хочеш бути здоровим – рухайся»

 

Підготували:

учителі основ здоров’я і фізичної культури

                                      Молодіжної ЗОШ-саду І-ІІ ступенів №40

                                         Гавановська Н.Г. та Черепанов В.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Хочеш бути здоровим – рухайся

  Мета уроку: показати єдність фізичної та духовної складових здоров’я у формуванні здорового способу життя;  активізувати знання учнів про фізичні чинники здоров’я; формувати у школярів свідоме ставлення до здорового способу життя та систематичних занять фізичними вправами; розкрити значення активного відпочинку та рухової активності для здоров’я людини, умови правильного формування постави, значення рухової активності для здоров'я на прикладі ранкової гімнастики та  оздоровчого комплексу Поля Брегга. Розвивати отримані знання у своєму житті для зняття функціонального напруження і стомлення, сприяти підвищенню розумової працездатності. Мотивувати до занять фізкультурою і спортом. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я , здоров'я оточуючих людей, а також виховувати почуття прекрасного, вміння цінувати красу рухів.

Обладнання: символічний пісочний годинник, завдання для роботи в групах, презентація до уроку, спортивне знаряддя: м’яч, скакалка, бадмінтон, гантелі, велосипед, скейт, ролики; сигнальні картки; плакати з висловами про спорт; музичний супровід; малюнки дітей про спорт

Тип уроку: бінарний урок основ здоров’я та фізичної культури з елементами тренінгу вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент

Місце проведення спортивна зала поділена на дві зони. В першій зоні стільчики розміщені по колу, переносна  інтерактивна дошка, плакати.

В другій зоні розміщено спортивний інвентар: коврики для спортивних вправ

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Привітання»

 

Скажем «ДОБРИЙ ДЕНЬ», руками.

Скажем«ДОБРИЙ ДЕНЬ», очами,

Скажем «ДОБРИЙ ДЕНЬ», губами

Рада бачитись я з вами.

     2. Прийняття правил  ( використання малюнків за допомогою яких учні формулюють правило)

-         Правило піднятої руки

-         Правило толерантності

-         Правило хорошого настрою

-         Правило посмішки

3. Мозковий штурм.

Слайд №2

Гра «Дешифрувальник»

  1. А Б В
  1. Г Д Е Є

3.Ж З І Ї

4.И Й К Л

5. М Н О

6. П Р С

7. Т У Ф

8. Х Ц Ч

9. Ш Щ Ь

 

  1. Ю Я

 

 

Його не купиш ні за як гроші.

Багатий той, хто його має.

Воно – найбільше щастя у житті

 

3256551’0

     -Діти, пригадайте, які складові здоров’я ви знаєте?(Фізична, соціальна, духовна, психічна, інтелектуальна).

       Ми з вами говорили, що здорова людина, це людина, яка не лише не має фізичних вад, а яка й психічно, й духовно, й соціально здорова.

І ось сьогодні у нас  незвичайний урок, тому що це урок не лише основ здоров’я , а й фізичної культури   і ми матимемо можливість відчути єдність фізичного, духовного, інтелектуального та психічного здоров’я.

   ІІІ. Повідомлення теми уроку.

-         Діти, скажіть, чому одні люди весь час скаржаться на втому, а іншим усе дарма? Чому одні часто хворіють, а інші стійко переносять зустрічі з інфекціями, вірусами та бактеріями?

(тому що, рухаються, займаються спортом, вживають корисну їжу, дотримуються режиму дня, дотримуються правил гігієни)

Слайд №3

     У Стародавній Греції на одній зі скель були висічені слова: « Якщо хочеш бути сильним – бігай, якщо хочеш бути гарним – бігай, якщо хочеш бути розумним – бігай!» То ж нехай ці слова стануть девізом нашого уроку. Дійшла до нас і така фраза, автором якої вважають Горація: «Якщо не бігаєш, коли здоровий, будеш бігати, коли захворієш».     

СЛАЙД №4

 

-         То про що ж ми будемо сьогодні говорити, як ви думаєте?

І для того, щоб з’ясувати тему уроку зберіть розсипане прислів’я.

6. ро

3. бу

2.чеш

4. ти

9.хай

1.хо

10.ся

8.ру

7.вим

5.здо

 

СЛАЙД №5

ІV. Очікування.

Друзі, дізнаємося ваші очікування від сьогоднішнього заняття? Тільки час може показати, чи правильний спосіб життя вела людина, яким стане її здоров’я у зрілому віці. Тому я для вправи «Очікування» обрала саме годинник. Годинник не простий, а пісочний. У вас є кружечки, на яких ви можете написати своє очікування від уроку. Ці кружечки стануть символічними піщинками, які ми розмістимо у верхній частині намальованого пісочного годинника. А пройде час і, можливо, ваші піщинки потраплять вниз, виконавши своє призначення, і ми досягнемо мети уроку.

                                           (озвучення очікувань)

V. Вивчення нового матеріалу.

           Інформаційний блок

►► Розповідь учителя з елементами бесіди

Слайд № 6

  Без перебільшення можна стверджувати, що рухи необхідні для нормального росту та розвитку дитини нарівні із повноцінним її харчуванням. Фізичні вправи не тільки розвивають і зміцнюють дитячий організм, попереджують різні захворювання, а також є од­ним із ефективних засобів лікування та відновлення сил дитини після хвороби. Під впливом рухів поліпшують кровопостачання та живлення м'язів, активізують і нормалізують усі види обміну ре­човин в організмі, заспокоюють нервову систему. Рух активізує та нормалізує функції м'язів, дихальної, серцево-судинної, нервової , травної систем, обмін речовин, поліпшує сон і апетит, самопочут­тя, зміцнює здоров'я, сприяє розвитку розумових здібностей тощо.

Фізичний розвиток дитини проявляється в таких основних властивостях як сила, швидкість, спритність, гнучкість, витрива­лість. Кожна із них сприяє і зміцненню здоров'я.

Парадокс у тому, що в нашому житті відбулося дивне явище: з одного боку, людина полегшила собі існування, виключивши щоденну фізичну працю завдяки механізації та автоматизації трудомістких процесів, але за це вона повинна дорого заплатити — частими хворобами, кволим здоров'ям, коротким віком життя. Єдиний вихід з цієї ситуації — щоденно давати власному організмові достатні фізичні навантаження. Так уже влаштована людина, що без фізичних  навантажень організм втрачає свою життєдіяльність. Власне, людина і створена для того, щоб відповідними фізичними діями (добувати здобич, нападати, захищатися, втікати уразі небезпеки) вижити, дати потомство, і зберегти себе як вид. Без фізичних навантажень виникає атрофія (змарніння, відмирання) органів і організму в цілому.

Підступність гіподинамії (малорухомості) в тому, що людина швидко звикає до такого стану, і він навіть стає приємним, комфортним. Звісно, приємніше і простіше полежати, прийшовши додому, перед телевізором, ніж бігти кудись (не знати за чим), як пропонують медики, та ще й за будь-якої погоди. Таку "Ідилію" батьків автоматично наслідують, як правило, діти.

СЛАЙД №7

Гіподинамія — стан організму, спричинений браком рухової, активності (зниження інтенсивності, швидкості, напруженості ро­боти м'язів).

За гіподинамії послаблюється діяльність серця, нагромаджуєть­ся надлишкова маса тіла, слабне м'язова система, знижується стій­кість організму проти інфекцій і психічного напруження, переванта­жень, падає рівень працездатності, прискорюється процес старіння.

 

 

Гіподинамія — стан організму, спричинений браком рухової, активності (зниження інтенсивності, швидкості, напруженості ро­боти м'язів).

 

Наслідки гіподинамії

 

 

 

Хвороби серцево-судинної      Порушення скелетно- мязової      Психічні розлади

              системи                                         системи 

 

 

 

 

СЛАЙД №8

 -  Скажіть, які види рухової активності ви знаєте? (Ранкова зарядка, заняття спортом, активний відпочинок, посильна праця, уроки фізкультури,, рухливі перерви,  гуртки та секції, прогулянки, туризм).

А зараз настав час ознайомитися із варіантом ранкової гімнастики з гімнастичними палицями, яку можна виконувати вдома.  Тим паче такі вправи стануть в нагоді особисто для вас, адже 10-13 років це період інтенсивного росту тіла підлітка, а отже і загроза різних захворювань хребта. Тому вправи з гімнастичною палицею сприятимуть попередженню захворювань хребта, таких як наприклад сколіоз. Я передаю слово вчителю фізичної культури.

 2 Вчитель фізкультури

І Підготовча частина

  1. Шикування,  вітання, повідомлення задач урок
  2. Загальнорозвиваючі вправи із гімнастичними палицями (розминка виконується під музичний супровід)

1.в. п. – стійка ноги разом. гімнастичну палицю тримати внизу хватом зверху. 1-2 – піднімаючись на носки, підняти палицю вгору. прогнутися, вдих; 3-4 – опуститися у в. п. – видих.

2. в. п. – стійка ноги нарізно, палиця за головою. 1-нахил вліво; 2 - випрямитися; 3 - нахил вправо; 4 - випрямитися.

3. в. п. – стійка ноги нарізно, палиця на лопатках. 1-2 – нахил вперед прогнувшись; 3-4 – випрямитися, повернутися у в. п.

4. в. п. – стійка ноги нарізно, палиця внизу.  1 - палицю вгору; 2 - нахил вперед, палицю вперед, прогнутися; 3 - палицю вниз; 4 - випрямитися.

5. в. п. – основна стійка, палиця внизу. 1 - присідання, коліна нарізно, палицю вперед; 2 - в. п.

6. в. п. – сід на правій (лівій) нозі, ліва (права) у бік. Палиця вперед (руки прямі). 1-2 зміна ніг; 3-4 – в. п.

7. в. п. – ноги разом, палиця внизу. 1-стрибком ноги нарізно, палицю вгору. 2-в. п.

8. в. п. – права нога на носку, ліва - на п'яті. Палиця за спиною. Перекати з п'яти на носок (з носка на п'яту)

 3. Вчитель основ здоров’я  Продовження тренінгу

Бесіда

-         Як ви думаєте, що називають  активним відпочинком? (Діти наводять приклади)

     Є ще один вид відпочинку – пасивний. Давайте подивимось на екран і спробуємо віднайти пасивний відпочинок, а потім сформулюємо визначення.

                                                  

                                                     СЛАЙД № 9

                                                Слайд №10,11,12

 

 

 

-         Яка користь від кожного із цих занять? А чи є шкода?

-         І так, яке визначення можемо записати?

                                                        

Активний відпочинок – це вид відпочинку, при якому людина здійснює рухову діяльність.     

Пасивний відпочинок – це вид відпочинку, при якому людина не здійснює, або майже не здійснює рухову діяльність.     

4. Вчитель фізкультури Ознайомлення із вправами Поля Брега.

Хто такий Поль Брегг

ПОЛЬ БРЕГГ став відомим у всьому світі завдяки своїй системі лікувального голодування. Однак Брегг був талановитий у різних областях. Його інтереси в області медицини, вивчення людського організму і здоров'я не обмежувалися методом голодування. В результаті своїх досліджень він прийшов до висновку, що здоров'я, сила, енергійність людини залежать не від віку, а від стану хребетного стовпа. Саме способам збереження і відновлення його здоров'я  Брегг приділяв величезну увагу. Почавши з оздоровлення самого себе і своїх рідних, пізніше він став лікувати своїх пацієнтів  після наслідків автомобільних аварій, травм. Поль Брегг помер у віці 95 років, і причиною його смерті була не хвороба або зношеність організму, а нещасний випадок: його накрила гігантська хвиля під час занять серфінгом.

Сьогодні ми вивчиємо комплекс його вправ.

( учні розташовуються біля гімнастичних ковбиків)

Виконання вправ Поля Брегга

  1. в.п. лежачи на животі обличчям вниз, спираючись на кисті рук і стопи (положення «упор лежачи»), ноги на ширині плечей.Підняти таз вище голови, одночасно вигинаючи спину дугою, - тіло при цьому спирається тільки на долоні і пальці ніг, коліна і лікті прямі. Голова опущена.  Опустити таз майже до підлоги, не згинаючи при цьому рук і ніг. Підняти голову, різко відкинути її назад (у цей момент хребет максимально напружений) Повторюємо 6-8 разів

Порада: Вправу виконувати дуже повільно. Піднімати і опускати таз з максимальною амплітудою, вигинаючи спину. Опустити, підняти, знову опустити. Під час виконання вправи відбувається зміна напруження і розслаблення хребта. При правильному виконанні вправа обов'язково принесе полегшення. Вправа знімає напругу очей, попереджає і знімає головний біль, сприяє хорошому засвоєнню їжі.

  1. в.п. теж саме. Підняти таз, одночасно вигинаючи спину і спираючись на прямі руки і ноги. Потім повернути таз вліво, при цьому опустити як можна нижче лівий бік. Після цього поверніть таз вправо, опустивши правий бік. Руки і ноги весь час залишаються прямі. Повторюємо 6-8 разів.

Порада: Виконувати дуже повільно, у думках уявити, як ви розтягуєте свій хребет. Вправа скручує хребет по осі, розтягуючи його і сприяючи розминці зв'язкового апарату, стимулює нерви, що регулюють роботу печінки і нирок

  1. в.п. сидячи на підлозі, спираючись прямими руками на підлогу трохи позаду тіла, ноги зігнуті. Підняти таз до горизонтального положення хребта, спираючись на прямі руки і розставлені зігнуті ноги. Плавно повернутися у в. п. Повторити 6-8 разів.

Порада: Виконувати в швидкому темпі. Вправа впливає на кожний нервовий центр на тлі розслаблення всього хребетного стовпа. Зміцнює м'язи, що підтримують хребет у розтягнутому стані.

  1. в. п. лёжачі на спині, руки в сторони, ноги витягнуті. Зігнути коліна підтягти до грудей, обхопивши руками. Не прибираючи рук, починайте відштовхувати коліна і стегна від грудей. Одночасно з цим підняти голову і тягнути підборіддя до колін. Затриматися в цьому положенні на 5 секунд. Плавно повернутися у в. п. Повторити 5- 8 раз.

Порада:  Вправа робить стан організму більш збалансованим, гармонійним. Розтягує хребет, нормалізує роботу шлунка. Вправа розтягує хребет. Стимулює роботу шлунково-кишкового тракту.

  1. в.п. те ж що і у впр. 1.Вигнути дугою спину, високо піднявши таз. Опора на прямі руки і ноги, відстань між долонями і ступнями не повинна бути занадто великою. Голова опущена вниз. Залишаючись у цьому положенні походити по залу, ноги при цьому повинні бути трохи зігнуті.

Порада:  Вправа розтягує хребет. Стимулює роботу шлунково-кишкового тракту.

 Систематично виконуючи вправи,за пропоновані Бреггом, через деякий час ви помітите наступне:

1. Ваші м'язи наллються силою.

2. Зміцнілі м'язи зможуть утримувати хребет у розтягнутому стані, забезпечуючи тим самим пряму поставу.

3. Хребет стане більш сильним і еластичним.

4. Відновляться процеси циркуляції крові.

5. Зменшаться больові відчуття.

6. Зміцніють внутрішні органи.

7. Дихання стане більш глибоким, отже, постачання клітин киснем - більш інтенсивним

Вчитель основ здоров’я продовження тренінгу

V  Закріплення вивченого на уроці

  1. Гра «Червоний, зелений» Учні піднімають кружечки червоного кольору якщо відповідь на твердження «ні» та зеленого кольору , якщо відповідь «так»

Зміцненню здоров’я сприяє ... ранкова зарядка

Зміцненню здоров’я сприяє ... активний відпочинок

 Зміцненню здоров’я сприяє... тривалий перегляд телевізору

           Зміцненню здоров’я сприяє...посильна праця

           Зміцненню здоров’я сприяє... ледарство

           Зміцненню здоров’я сприяють…комп’ютерні ігри

           Зміцненню здоров’я сприяють… шкідливі звички

 Для здоров’я корисно багато  гуляти на свіжому повітрі

Для здоров’я корисно багато  їсти.

Допомагають зміцнити здоров’я  туристичні походи.

 

 

 

СЛАЙД №13,14,15, 16


Той, хто диво-дошку має,                                                                                                                 Із гори, мов птах злітає.                                                                                                                      Це не гра - зимовий спорт!                                                                                                       Зветься вид цей... сноуборд.

 З гірки мчаться сани-біб,                                                                                                                     В них сидить кілька осіб.                                                                                                       Швидкість там - не для дітей!                                                                                                         Звуть вид спорту цей... бобслей.


 


 Ця спортивна боротьба -                                                                                                                 Рух на лижах і стрільба...                                                                                                        Гонка-справжній марафон!                                                                                                               Цей вид спорту... біатлон.

 Спуск на лижах із гори                                                                                                                   Де проходи – прапори!                                                                                                                 Назва схожа з нашим салом,                                                                                                              А вид спорту зветься - сл’алом.


Дві команди, як в футболі,                                              та на крижаному полі,                                                І дорослих і дітей                                            Позбирав на лід …хоккей

 

З нетерпінням зиму ждуть,                                                                                                            Лід малюють – іскри йдуть!                                                                                                           Гострі та стрімкі вони.                                                                                                           Мають назву... ковзани

 

VI Підсумок уроку

Підсумок очікувань

-         Чи справдилися ваші очікування від уроку. Нагадую, якщо так,  то піщинки опускаються на низ пісочного годинника, якщо ні – залишаються на місті

 

 

VIІ Домашнє завдання: параграф , вправи для розвитку правильної постави Поля Брегга

Ритуал прощання

Встанемо в коло візьмемося за руки та промовимо разом:

 «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить


 

docx
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку