Бінарний урок математики та інформатики

Про матеріал
  • розвивати вміння розв'язувати задачі, логічне мислення, творчі здібності учнів, обчислювальні навички, навички роботи на комп`ютері; виховувати активність, працелюбність, повагу до інших, інформативне мислення та інформаційну культуру; навики роботи з графічним редактором .
  • зацікавити учнів, спонукати до вивчення математики та інформатики шляхом інтеграції предметів, практичної спрямованості матеріалу, його зв'язком з реальним життям та інтересами школярів. Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти самостійній роботі за комп'ютером.
Перегляд файлу

Бінарний урок математики та інформатики (3 клас)

Мета:

 

  • розвивати вміння розв’язувати задачі, логічне мислення, творчі здібності учнів, обчислювальні навички, навички роботи на комп`ютері; виховувати активність, працелюбність, повагу до інших, інформативне мислення та інформаційну культуру; навики роботи з графічним редактором .
  • зацікавити учнів, спонукати до вивчення математики та інформатики шляхом інтеграції предметів, практичної спрямованості матеріалу, його зв’язком з реальним життям та інтересами школярів. Виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; розвивати логічне мислення, увагу; сприяти самостійній роботі за комп’ютером.

 

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.

Вид уроку: бінарний урок математики з інформатикою.

Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал – завдання для самостійного виконання, пам’ятки для учнів,смайлики бали,рука допомоги,картки з пристроями

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Вчитель математики: Сходинка за сходинкою ми піднімаємось з вами, діти, до вершини знань. Сьогоднішній урок не буде винятком. Але буде він не звичайним, а бінарним. Сьогодні на уроці ми поєднаємо два навчальні предмети – математику та інформатику, а проведуть його для вас ….. та я, ……. На  урок ми запросили ..... Діти, привітайтеся з гостями. Прошу сідати.

Вчитель інформатики: Ми працюємо в кабінеті інформатики, а тому нам потрібно повторити правила безпечної поведінки за комп’ютером.

В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...

Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття!

За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...

А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду!

Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько!

Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят!

Голова болить моя, потерплю годину я!

Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю!

Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...

В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки!

А тепер давайте згадаємо справжні правила (діти хором )

Щоб з комп’ютером дружити

Треба правила учити.

Не шуміти, не ходити,

Тільки тихо говорити.

Руки чистими тримати,

Сухо-сухо витирати

І всі незнайомі кнопки

Не потрібно натискати

Слухай вчителя уважно

І виконуй все, що скаже

Тільки так знання здобути

Допоможе друг – комп’ютер!

ІІ. Актуалізація знань

 Вчитель математики:. - То ж часу не гаємо - швидше приступаємо.

1. Хвилинка  каліграфії

- Прийміть, будь ласка правильну позу для письма. Запишіть у зошитах сьогоднішню дату ( ……)  і слова " Класна робота".

- Пропоную каліграфічно прописати число 170.

 - На які елементи цифр слід звернути увагу? ( Одиниця і семірка "кладуть голову в куточок " клітинки. Перетинка у семірки - рівна.

2. Інтерактивна вправа " Мозковий штурм"

- Проведемо " Мозковий штурм", щоб сформулювати математичну тему уроку.

- У скільки разів я збільшила 17, щоб отримати 170? ( у 10)

- Як називаються числа, що закінчуються нулем? (Круглі)

- Зі скількох цифр складається 170? ( з 3)

- Як називаються такі числа? ( Трицифрові)

- Назвіть розрядні одиниці цього числа ( 1сотня, 7десятків, 0одиниць)

- Якщо я взяла 170 гривень банкнотами по 10гривень. Скільки банкнот у мене є?( 17)

- Зі 170 гривень я витратила 90. Скільки грошей у мене залишилось? (80 грн)

- Який прийом використали під час віднімання? ( Віднімання числа частинами.       170-70-20=80)

3. Оголошення теми( мети, завдань) уроку. Мотивація навчальної діяльності

Отже, сьогодні ми закріпимо ваші вміння виконувати додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Застосуємо отримані навички у роботі над задачами.

- Як на вашу думку, чи знадобляться вам такі знання у житті? ( Так. При здійсненні покупок, при обчисленні відстані, розміру...)

4. Робота в парі  "Математична розминка".  Урок у нас бінарний, то ж пропоную з'ясувати , які завдання ставить перед вами …...  Виконайте  кругові приклади і дізнатися ключове слово. Працюємо в парах. Послухайте інструкцію до виконання.


780 - 640 =                                

70 + 530 =                             

520 - 130 =                               

140 - 70  =                        

600 -80 =                                  

 390 + 50 =

440 - 60 =                                  

380 + 40 =

420 - 70 =                                 

 350 + 430 =


140=І ,  70=Н,  600=Ф,  520 =О,  390=Р,  440=М, 380=А, 420=Ц,  350=І,  780=Я.

Скласти слово інформація.

 Вчитель інформатики: Діти, сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання з теми «Інформація», яку ми вивчали на протязі 4 уроків та з’ясуємо яка її роль в нашому житті. Отже,

  • Що ж таке інформація ?
  • З якою саме інформацією може працювати комп’ютер?
  • Які є способи передавання інформації?

(Ймовірні відповіді учнів)

Інформація – це певні  відомості про навколишній світ. Комп’ютер може працювати з:


  •     Текстом
  •     Цифрами
  •     Музикою
  •     Малюнками
  •     Відео
  •     Фото

  Зараз ми з вами розділимось на два варіанти. Кожен з вас займе своє робоче місце. Спочатку варіант 1 буде працювати за комп’ютером, а варіант 2 буде виконувати завдання на картках, а  потім навпаки. На виконання завдання відводиться до 5 хвилин. Хто виконає завдання піднімає руку. Якщо завдання виконано правильно ви отримуєте смайлик, хто допустить помилки – «руку допомоги». Кожен свою позначку наклеїть на зошит. Смайлик дасть вам можливість отримати додатковий бал з інформатики, а рука допомоги – виправлення помилок і виконання додаткових завдань. Якщо ви впораєтесь із завданням швидше ніж за 5 хвилин, то матимете можливість попрацювати над додатковим завданням.

5.Диференційована робота з рівняннями (слабші діти (1 група ) за картками , сильніші (2 група)  за монітором ).


1 група

 320 - х = 60;                    80 + у = 240

2 група

410 - х = 120;                  350 + у = 600


Вчитель інформатики: Метод «Доміно»

Для того щоб згадати властивості інформації, я розпочинатиму речення, а хтось із вас буде його продовжувати. Підказкою будуть слайди на екрані.

Властивості інформації:


  • Корисність
  • Достовірність
  • Повнота
  • Зрозумілість
  • Своєчасність (актуальність)
  • Об’єктивність

6. Фізкультхвилинка

А зараз пригадаємо які бувають інформаційні процеси (для цього  погляньте на екран)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель математики: А зараз давайте розв’яжемо наступну вправу. Для цього діти з 2 варіанту сідають за комп’ютери, а з першого варіанту - працюють на місцях та використовують малюнок  на екрані.

 Земельна ділянка діда Трохима має форму прямокутника. Її периметр дорівнює 44 м  . Ширина ділянки - 7м  . Яка її довжина?

Р = 44м

Д. - ? м

Ш. - 7 м

І спосіб.         Схема розв'язання

1. Обчисли половину периметра.

2. Відніми ширину.

ІІ спосіб.     Схема розв'язання

1. Обчисли дві ширини.

2. Відніми результат від периметра.

3.Результат розділи пополам, щоб дізнатися 1довжину.

 8.Математична рухавка  (Закріплення знання таблиць множення  з повторенням пристроїв інформації  - 7 прикладів )

7 * 8 =                                                          5 * 7 =

4 * 9 =                                                          3 * 8 =

6 * 7 =                                                          9 * 9 =

8 * 8 =

9. Практична робота в парах ( задача 398)

  Наступна математична вправа потребує знань і навичок з інформатики.Відкрийте програму Paint.  Створіть трикутник. Зафарбуйте його теплим кольором. Відріжте один його кут. Скільки стало кутів? Як називається ця фігура?

Створіть інший трикутник. Зафарбуйте його холодним кольором.  Відріжте у нього два кути.  Скільки стало тепер кутів? Як називається ця фігура?

10.Вправа для очей

Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем  зінички...

Ні зайчика, ні лисички...

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво... і направо...

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз.

І на цьому - зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову!

ребусиребусиребусиребусиребусиребуси11. Рефлексія (ребуси)

Конец формы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

ребуси

12.Магічні квадрати (Вправа  390)

 

 

34

10

42

 

50

 

 

300

 

 

50

250

 

400

 

 

 

VІІ. Узагальнення і систематизація знань. Підведення підсумків уроку.

Вчитель інформатики:

  • Для мене сьогодні важливим було… ?
  • Сьогодні я пригадала…
  • Роль інформації в нашому житті…?

 Отже, сьогодні ви мали можливість переконатись, що практичні навики роботи за комп’ютером, можна використовувати не лише для створення яскравих, гарних та творчих малюнків, але й для розв’язання задач з математики. Запам’ятайте, вміння працювати за комп’ютером – це інструмент, який допомагатиме вам при вивченні не тільки математики, але й інших предметів.

Вчитель математики:

 –– Ось і піднялись ми до вершини сьогоднішнього уроку. Але таких вершин нам прийдеться подолати дуже й дуже багато. Тож я бажаю вам подальших успіхів і дякую за роботу на уроці. Підрахуємо оцінки на своїх бланках та зобразимо їх у вигляді кругової діаграми . ( Кожен учень одержує коло, поділене на 12 частин і замальовує сектори, які він одержав на бланку). Виставляються оцінки вчителями.

VІІІ. Домашнє завдання.

Вчитель інформатики: Спробуйте скласти по два ребуси з вивченої теми

Вчитель математики:

Диференційовані завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку