Бінарний урок мистецтво і технології 10 клас з використання технології
« перевернуте навчання».
2.БІНАРНИЙ УРОК МИСТЕЦТВО ТА ТЕХНОЛОГІЇ , 10 КЛАС
Тема: Африканська скульптура.
Мета:
- формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної;
-міжпредметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;
- предметних мистецьких компетентностей: ознайомлення учнів з мистецтвом різних культурних регіонів світу, формування розуміння взаємодії між різними культурами, усвідомлення необхідності збереження культурно-мистецького надбання людства;
- формування креативних, комунікативних якостей особистості учня;
-формування уміння виявляти власні художні інтереси та потреби розвивати естетичний смак, здатність давати естетичну оцінку художнім творам;
-виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом, виховання національної ідентичності.
Розвиваюча: розвивати творчі навички учнів.
Виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості –любов до рідного краю , до природи ,до народних традицій, толерантне ставлення до культур різних народів. Виховувати шанобливе ставлення до архітектурних, музичних і загалом – історичних пам’яток людства.
Очікувані результати: після уроку учні самостійно зможуть визначати спільні риси між видами мистецтв, оволодіють новими поняттями і термінами, технікою лозоплетіня, створять « міні скульптуру» - ляльку африканки в техніці лозоплетіння « паперовою» лозою.
Обладнання: відеоматеріали з фрагментами художніх та документальних фільмів; мультимедійна презентація уроку, комп’ютер, клей ПВА, газети, тонкі спиці, акрилові фарби, ножиці , макетний ніж, килимок.
Форма уроку: бінарний, використання технології « перевернуте навчання».
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Наскрізна лінія: екологічна безпека та сталий розвиток.
Хід уроку:
I. Організаційна частина.
Техніка безпеки на уроці. Правила користування ножицями, макетним ножем, спец одяг.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми та завдань уроку.
IІІ. Актуалізація знань.
1.Пригадаймо.
- Найдавнішою цивілізацією, яка зародилася в Африці, була держава… (бушменів, фараонів, арабів)
- Майже всі рідкісні символи архітектурних чудес, створені стародавніми цивілізаціями, розташовані … (в Єгипті, в Малі, і Тунісі)
- Перші кольори, які дозволено використовувати для прикрашання тіла дітям у віці 8 років…(червоний і чорний, червоний і білий, чорний і жовтий)
- Віра в те, що предмети, природні явища, тварини або люди наділені душею називається… (анімізм, фетишизм, тотемізм)
- Найчастіше в Африці можна зустріти будинки якої форми? (пірамідальної, прямокутної, круглої)
- Третій за величиною в світі амфітеатр знаходиться в … (в Тунісі, в Римі, в Вероні)
- Які види декоративно-ужиткового мистецтва вам знайомі?
- Чим можна замінити природний матеріал лозу в виготовленні виробів із лоз в умовах міста.
2.Обговорення попередньо оглянутого відео на сторінці в Facebook СЗШ-77, група « Мистецтво», виготовлення африканки з паперових трубочок. https://www.youtube.com/watch?v=Rlq0ByycUcI&fbclid=IwAR2gQ-ub7Ks9x6GKpCVBg0PV62Ucc5abgaiCAoadNEV9Zay7VtgypvWV-qw
IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Традиційне мистецтво Африки.
Традиційне мистецтво Африки – об'єднана назва художньо-творчої діяльності різних етносів. Воно охоплює різні регіональні школи, які характеризуються певною цілісністю стильових ознак, що мало змінилися впродовж століть.
У центрі пам'яток Тропічної Африки перебуває людська фігура, з чого випливає головний вид художньої діяльності – скульптура.
Мистецтво скульптури Африки поділялося на три основні жанрові групи:
- Перша група — це зображення духів, предків чи певних історичних осіб, а у племен із розвинутою міфологією — богів.
- Друга група — ритуальні маски. До цієї групи входять маски шаманів, танцювальні маски і маски таємних союзів.
- Третя група — скульптурна різьба.
Мистецтво африканської скульптури.
Скульптура (частіше у вигляді статуетки) різних племен Африки не тільки відрізнялася манерою виконання, а мала відмінності етнічного характеру. Її характерна риса — культовий характер.
Африканську скульптуру майстри зрідка фарбували. Зазвичай вона зберігала природний колір дерева. Матеріалом для скульптури майже завжди служить так зване червоне або чорне дерево найбільш щільних і твердих порід.
У скульптурі міста-держави Іфе – осередку цивілізації Західної Африки (ХІІ – ХІV ст.) – зрідка трапляються зображення людини в повний зріст, здебільшого – голови з теракоти або бронзи.
На території сучасної Нігерії виявлено стародавню культуру Нок, відому своїми теракотовими статуетками, найдавнішим з них понад 3000 років. Їм характерна величезна голова у вигляді геометризованих форм.
Мистецтво скульптури доколоніальної африканської держави Бенін (ХV – перша половина ХVІІ ст.) успадкувало характерну для попередників реалістичність, сформувався канонічний тип скульптурного портрета, схожого з оригіналом.
Із занепадом держави Бенін розширюється жанровий діапазон скульптури: створюються фігури мисливців, воїнів, музикантів, тварин, птахів.
Майже в усіх районах Тропічної Африки процвітало мистецтво дерев'яної скульптури, різьблення по дереву, вкорінене у повсякденному житті (декор посуду, гребенів, списів).
2.Слово вчителя технології яка знайомить з технологією паперового лозоплетіння
IV. Виготовлення «скульптури» африканки у техніці лозоплетіння з паперових трубочок.
V. Перевірка засвоєних знань.
1.Підсумок уроку
•Яка роль скульптури в житті африканців?
•Використання виробів з лози в побуті.
2. Рефлексія. Вправа «Продовж думку»
Я дізнався …
Я навчився…
Я зрозумів, що можу …
Мені захотілося…
VI. Домашнє завдання.
Самостійно завершити виготовлення «скульптури» африканки.