Бінарний урок мистецтво, технології 10 клас " Скульптура Африки".

Про матеріал

Бінарний урок мистецтво і технології 10 клас з використання технології

« перевернуте навчання».


Перегляд файлу

2.БІНАРНИЙ  УРОК  МИСТЕЦТВО  ТА ТЕХНОЛОГІЇ , 10 КЛАС

Тема: Африканська скульптура.

Мета:

- формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної;

 -міжпредметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;

 - предметних мистецьких компетентностей: ознайомлення учнів з мистецтвом різних культурних регіонів світу, формування розуміння взаємодії між різними культурами, усвідомлення необхідності збереження культурно-мистецького  надбання людства;

- формування креативних, комунікативних якостей особистості учня;

 -формування  уміння  виявляти власні художні інтереси та потреби розвивати естетичний смак, здатність давати естетичну оцінку художнім творам;

-виховувати інтерес та необхідність спілкування з мистецтвом, виховання національної ідентичності.

Розвиваюча: розвивати творчі навички учнів.

Виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості –любов до рідного краю , до природи ,до народних традицій, толерантне ставлення до культур різних народів. Виховувати шанобливе ставлення до архітектурних, музичних і загалом – історичних пам’яток людства.

Очікувані результати: після уроку учні самостійно зможуть визначати спільні риси між видами мистецтв, оволодіють новими поняттями і термінами, технікою лозоплетіня, створять « міні скульптуру» - ляльку  африканки в техніці лозоплетіння « паперовою» лозою.

Обладнання: відеоматеріали з фрагментами художніх та документальних фільмів; мультимедійна презентація уроку, комп’ютер, клей ПВА, газети, тонкі спиці, акрилові фарби, ножиці , макетний ніж, килимок.

Форма уроку: бінарний, використання технології « перевернуте навчання».

Тип уроку:  застосування знань, умінь і навичок.

Наскрізна лінія: екологічна безпека та сталий розвиток.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

 Техніка безпеки на уроці. Правила користування ножицями, макетним  ножем, спец одяг.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми та завдань уроку.

IІІ. Актуалізація знань.

1.Пригадаймо.

- Найдавнішою цивілізацією, яка зародилася в Африці, була держава… (бушменів, фараонів, арабів)

- Майже всі рідкісні символи архітектурних чудес, створені стародавніми цивілізаціями, розташовані … (в Єгипті, в Малі, і Тунісі)

- Перші кольори, які дозволено використовувати для прикрашання тіла дітям у віці 8 років…(червоний і чорний, червоний і білий, чорний і жовтий)

- Віра в те, що предмети, природні явища, тварини або люди наділені душею називається… (анімізм, фетишизм, тотемізм)

- Найчастіше в Африці можна зустріти будинки якої форми? (пірамідальної, прямокутної, круглої)

- Третій за величиною в світі амфітеатр знаходиться в … (в Тунісі, в Римі, в Вероні)

-   Які види декоративно-ужиткового мистецтва вам знайомі?

-  Чим можна замінити природний матеріал лозу в виготовленні виробів із лоз в умовах міста.

2.Обговорення попередньо оглянутого відео на сторінці в  Facebook СЗШ-77, група  « Мистецтво», виготовлення африканки з паперових  трубочок. https://www.youtube.com/watch?v=Rlq0ByycUcI&fbclid=IwAR2gQ-ub7Ks9x6GKpCVBg0PV62Ucc5abgaiCAoadNEV9Zay7VtgypvWV-qw

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Традиційне мистецтво Африки.

Традиційне мистецтво Африки – об'єднана назва художньо-творчої діяльності різних етносів. Воно охоплює різні регіональні школи, які характеризуються  певною цілісністю стильових ознак, що мало змінилися впродовж століть.

У центрі пам'яток Тропічної Африки перебуває людська фігура, з чого випливає головний вид художньої діяльності – скульптура.

Мистецтво скульптури Африки поділялося на три основні жанрові групи:

- Перша група — це зображення духів, предків чи певних історичних осіб, а у племен із розвинутою міфологією — богів.

- Друга група — ритуальні маски. До цієї групи входять маски шаманів, танцювальні маски і маски таємних союзів.

- Третя група — скульптурна різьба.

   Мистецтво африканської скульптури.

Скульптура (частіше у вигляді статуетки) різних племен Африки не тільки відрізнялася манерою виконання, а мала відмінності етнічного характеру. Її характерна риса — культовий характер.

Африканську скульптуру майстри зрідка фарбували. Зазвичай вона зберігала природний колір дерева. Матеріалом для скульптури майже завжди служить так зване червоне або чорне дерево найбільш щільних і твердих порід.

У скульптурі міста-держави Іфе – осередку цивілізації Західної Африки (ХІІ – ХІV ст.) – зрідка трапляються зображення людини в повний зріст, здебільшого – голови з теракоти або бронзи.

На території сучасної Нігерії виявлено стародавню культуру Нок, відому своїми теракотовими статуетками, найдавнішим з них понад 3000 років. Їм характерна величезна голова у вигляді геометризованих форм.

Мистецтво скульптури доколоніальної африканської держави Бенін (ХV – перша половина ХVІІ ст.) успадкувало характерну для попередників реалістичність, сформувався канонічний тип скульптурного портрета, схожого з оригіналом.

   Із занепадом держави Бенін розширюється жанровий діапазон скульптури: створюються фігури мисливців, воїнів, музикантів, тварин, птахів.

Майже в усіх районах Тропічної Африки процвітало мистецтво дерев'яної скульптури, різьблення по дереву, вкорінене у повсякденному житті (декор посуду, гребенів, списів).

2.Слово вчителя технології яка знайомить з технологією паперового лозоплетіння

IV. Виготовлення «скульптури» африканки у техніці лозоплетіння з паперових трубочок.

V. Перевірка засвоєних знань.

1.Підсумок уроку

  •Яка роль  скульптури в житті африканців?

  •Використання виробів з лози в побуті.

2. Рефлексія. Вправа «Продовж думку»

Я дізнався …

Я навчився…

Я зрозумів, що можу …

Мені захотілося…

VI. Домашнє завдання.

Самостійно  завершити виготовлення «скульптури» африканки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
2638
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку