План-конспект
бінарного уроку
із зарубіжної літератури та християнської етики
вчителі Бойко І.М. та Золотушенко Н.Р.
в 6-А кл.
Тема : Моральні уроки байок та біблійних притч
Очікуваний результат
-учень розуміє цінність доброго, гуманного, справедливого ставлення до оточуючих, неприпустимість свавілля та жорстокості, що ґрунтуються на силі та владі;
-учень усвідомлює правила взаємовідносин в суспільстві, оцінює вчинки людей з точки зору моральних цінностей
Складові громадянської компетентності, які можна розвинути за допомогою наведеної вправи:
-вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших;
-цінність наких якостей як доброта, справедливість, толерантність;
-вміння висловлювати власну думку;
-вміння працювати в групі.
Хід уроку
І. Актуалізація знань
- Пригадайте, що таке байка?
- Що таке притча?
- Де ми з вами зустрічали притчі?
- Назвіть відомих вам байкарів.
- Що є спільного між байкою та притчею?
ІІ. Перегляд коротеньких аматорських фільмів, які відзняли шестикласники минулих років.
ІІІ. Розігрування за ролями байок Крилова «Вовк та Ягня» та «Ворона та Лисиця»
ІV. Знайомство із змістом притч «Про доброго самарянина» та «Про неплідну смоківницю»
V. Вправа «Моральні цінності – основа громадянського суспільства»
Час: 15 хв.
Використані матеріали:
Громадянська відповідальність. 80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів. 5-9 кл. Посібник для вчителя.-Харків, 2017
Мета. Дати розуміння таких моральних цінностей як толерантність, гуманізм, справедливість; допомогти учням переконатись, що саме названі моральні якості є найбільш ціновані у наш час; підвести дітей до думки, що основою громадянського суспільства є толерантне ставлення один до одного, гуманні та справедливі відносини між людьми.
Інструкція.
Учні отримують завдання взяти участь у трикроковій дискусії за двома творами: байка І.Крилова «Вовк та Ягня» та «Притча про доброго самарянина»
Які поради ви би дали однокласникам, щоб подолати подібні негативні прояви поведінки. Записати 3-4 пункти (4 хв)
1 представник команди зачитує вголос поради
Підсумки.
Після того, як кожна група зачитала свої поради, робимо висновок, що кожна людина прагне того, щоб до неї ставились справедливо, по-доброму, очікує на розуміння та допомогу. Отже, стосунки у суспільстві (класі) треба будувати саме спираючись на ці моральні норми.
Учні мають усвідомити, що суспільство повинно розвиватись та жити за законами, в основі яких лежать християнська мораль та загальнолюдські моральні цінності.
ДОДАТКИ