Бінарний урок : « Нерозлучні друзі є на білому світі - біологія та фізика» для учнів 7 класу НУШ

Про матеріал
Позакласний захід :Бінарний урок : « Нерозлучні друзі є на білому світі - біологія та фізика» для учнів 7 класу НУШ
Зміст архіву
Перегляд файлу

Бінарний урок : « Нерозлучні друзі є на білому світі  - біологія та фізика»

                     для учнів  7 класу НУШ

   Інтелектуальна гра : Своя гра

Мета :   

  • освітня - узагальнити, поглибити та показати взаємозв’язок між природничими предметами фізикою та біологією.               

Перевірити знання фактичного матеріалу та практичних навиків.

  • Розвивальна: формування навиків спостерігати, робити висновки, розвивати пам'ять та увагу, швидкість реакції, кмітливість.
  • Виховна: виховувати інтерес до вивчення предметів природничого напрямку, формувати навички роботи в групі, уміння слухати та висловлювати свою точку зору грамотно і чітко.

 План заходу:

  1. Організаційна частина : поділ  учнів класу на чотири  групи : дві групи – біологи та дві групи – фізики, повідомлення мети, роз’яснення елементів змагань та порядку дій з урахуванням відповідей;
  2. Проведення заходу;
  3. Підведення підсумків.

 

  •      Організаційна складова
  1. Клас ділиться на чотири групи. Дві групи – учні які формують свою відповідь, ґрунтуючись на  знаннях предмету біологія. Дві групи – учні які формують свою відповідь, спираючись на закони фізики. Кожна команда обирає капітана та назву. Повідомляється мета та правила гри:
  • Час роздуму 1 хв.
  • Відповідати на питання має капітан команди.
  • Відповідь інших гравців можлива, тільки при  умові, якщо член команди підняв карточку до того, як відповів капітан команди. Одночасно слід врахувати, що відповідати раніше встановленого часу заборонено. Якщо команда порушує цю заборону, її відповідь не зараховується і ця команда позбавляється права відповідати на це питання.
  • У кожному турі запропоновані варіанти оцінок питань по бальній системі. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

      

  • Вступне слово вчителя:

У М.Алігер є такі строки:

О, фізика, наука із наук!

Усе попереду! Як мало за плечима!

Нехай біологи нам будуть замість рук,

Хай буде математика очима,

Не розлучайте саме цих сестер,

Пізнання усього є в підмісячному світі,

Тоді лиш буде розум та і око гострим,

І знання людства набагато ширше.

В цих віршах говориться тільки про три науки, та в дійсності зв'язок між  предметами, які вивчаються у школі, набагато глибший.

Чи можливо уявити, що медицина, хімія, біологія функціонують і розвиваються  без фізики і математики? Істинний науковець повинен знати й історію  відкриття і вивчення законів. Людина ерудована знайде зв'язок між такими далекими і водночас близькими  одна до одної науками як біологія та фізика. Наша зустріч та гра цьому є підтвердження.

  •      Проведення заходу «Своя гра»
  1.        тур
  1. Яку роль відіграє  властивість деяких рослин скручувати листя під час вітру?

(Фізики: легше витримати дію вітру, зменшення плеча, витримується більша сила).

  1. Чому овес не так сильно «лягає» на землю як жито чи пшениця?

(Фізики: зерна вівса ростуть окремо, не в колоссях , як пшениці чи жита, і завдяки цьому  площа  вівса є меншою, а отже і сила тиску на нього є також меншою.)

  1. Чому лосі легко переміщуються по болотах, а коням це робити набагато важче?

(Фізики: У лосів копита роздвоєні та мають перемичку, що збільшує площу опори та зменшує тиск)

  1. Чому коням важко переміщатися по піску, а верблюдам легко?

(Фізики: Верблюд має копита з більшою площиною)

  1. Чому важко тримати в руках живу рибу?

(Фізики:  Покриття слизом, зменшує силу тертя)

  1. Чому сонячним днем не рекомендується поливати рослини на городі?

(Фізики: Краплі води на рослинах в сонячний день -  це короткофокусна лінза, яка заломлює промені, та можуть виникнути опіки на рослинах)

  1. Чому підошви лап білого ведмедя покриті довгою, жорсткою щетиною?

(Фізики: Збільшення сили тертя під час пересування на льоді)

  1. Під дією якої сили на землю падають листя?

(Фізики: Сили тяжіння)

  1. Поверхні усіх суглобів покриті синовіальної рідиною, яку виробляє організм. Яке це значення має для роботи суглобів?

(Фізики: зменшення сили тертя)

  1.                     Чому плавець, який пірнає на велику глибину,  відчуває біль у вухах?

(Фізики: Чим більша глибина, тим більший тиск на барабанні перетинки:  діє тиск, пропорційний глибині пірнання)

  1.                     У воді пересуватися набагато важче, ніж у повітрі. З чим це пов'язано?

(Фізики: Чим більша густина середовища, тим опір середовища більший)

  1.                     Чому підводні вибухи згубні для організмів, які живуть у воді?

(Фізики: Під час вибуху виникає великий тиск, а по закону Паскаля, тиск передається по усіх напрямках однаково. Перепад тиску для багатьох  організмів  згубний)

  1.                     Яким чином утримуються піявки на поверхні інших тіл?

(Фізики: За рахунок атмосферного тиску, під площею присмокчування виникає розряджене повітря)

  1.                     Коли вітер частіше ламає дерева – літом, чи в зимку? Чому?

(Фізики:  Листя сильно збільшуютть площу опори, отже і збільшується сила тиску вітру. Тому, частіше дерева ломаються літом)

  1.                     Як пояснити, що в бурю, ялинка легше виривається з корінням, а у сосни швидше ламається стовбур?

(Фізики: Коренева система у сосни, яка утримує сосну, набагато більша ніж у ялинки. За рахунок плеча сили, яка утримує сосну, набагато більша ніж у ялинки. Тому момент сили вітру під час бурі вивертає ялинку з корінням, а сосну ламає)

  1.                     Чому комар чи бджола своїм жалом легко проколюють шкіру людини?

(Фізики: Гостре жало, має маленьку площу, що веде до збільшення сили, яка діє на дуже маленьку площу, що створює великий тиск)

  1.            Що робиться з легенями пілота, коли він піднімається на велику висоту без спеціального костюма.

(Легені розширюються, так як тиск повітря на висоті менший, ніж кров’яний тиск людини.)

  1.            Чому ушкодження крупних вен (підключичної, яремної) представляють більшу небезпеку для людини, ніж ушкодження крупних артерії?

(Фізики: У венах тиск менший за атмосферний тиск, повітря всмоктується, виникає газова емболія)

  1.            Чому під час прополювання бур’янів необхідно їх виривати повільно, уникаючи ривків?

(Фізики: Повільно вириваючи бур’яни, випалюється коренева система. Якщо виривати бур’яни ривком, то корінь внаслідок інерції не встигає прийти у рух, та обривається, залишаючись у землі)

  1.                     Якщо з дрібнокаліберної гвинтівки вистрілити у варене яйце, в ньому утворюється отвір. Якщо ж вистрілити у сире яйце, воно розлетиться. Як це можна пояснити?

(Фізики: Варене яйце - це тверде тіло. Тиск в ньому розповсюджується у напрямку пострілу і утворюється дірка. У сирого яйця в середені знаходиться рідина, тому тиск передається по всім напрямкам за законом Паскаля – яйце розлітається).

    ІІ тур  

  Супер-конкурс « Патенти у природі»

1.

Шуруп

1.

Парашут

2.

Хвіст білки

2.

Перекоти-поле 

3.

Шпилька для волосся

3.

Жираф

4.

Садова пилка

4.

Камінь

5.

Канат

5.

Медичні банки

6.

Колесо

6.

Клешні рака

7.

Молоток

7.

Смерч

8.

Підйомний кран

8.

Ліана

9.

П’явка

9.

Щелепи акули

10.

Центрифуга

10.

Мильниця на присосках

11.

Садовий равлик (слизняк)

11.

Молюски, що живуть у гвинтоподібних панцирах

 

Відповідь: 1-11; 2-1; 3-6; 4-9; 5-8; 6-2; 7-4; 8-3; 9-5; 10-7; 11-10.

  •      Підведення підсумків, нагородження .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бінарний урок ФІЗИКА Біологія

Номер слайду 2

1. Яку роль грає властивість деяких рослин скручувати листя під час вітру?

Номер слайду 3

2. Чому овес не так сильно «лягає» на землю як жито чи пшениця?

Номер слайду 4

3. Чому лосі легко переміщуються на болотах, а коням це робити набагато важче?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Чому коням важко переміщатися по піску, а верблюдам легко?

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Чому важко утримувати живу рибу

Номер слайду 9

Чому сонячним днем не рекомендується поливати рослини на городі?

Номер слайду 10

Чому підошви лап білого ведмедя покрити довгою, жорсткою щетиною

Номер слайду 11

Під дією якої сили на землю падають листя?

Номер слайду 12

8. Поверхні усіх суглобів покриті синовіальної рідиною, яку виробляє організм. Яке це значення має для роботи суглобів?

Номер слайду 13

9. Чому плавець, який пірнає на велику глибину, відчуває біль у вухах?

Номер слайду 14

У воді пересуватися набагато важче, ніж у повітрі. З чим це пов’язано?

Номер слайду 15

Чому підводні взриви згубні для організмів, які живуть у воді?

Номер слайду 16

Яким чином утримуються піявки на поверхні інших тіл?

Номер слайду 17

Коли вітер частіше ламає дерева – літом чи взимку? Чому?

Номер слайду 18

Чому комар чи бджола своїм жалом легко проколюють шкуру людини?

Номер слайду 19

Як пояснити, що в бурю, ялинка легше виривається з корінням, а у сосни швидше ламається стовбур?

Номер слайду 20

Що робиться з легенями пілота, коли він піднімається на велику висоту без спеціального костюма.

Номер слайду 21

Чому ушкодження крупних вен (підключичної, яремної) представляють більшу небезпеку для людини, ніж ушкодження крупних артерії?

Номер слайду 22

Чому під час прополювання бур’янів необхідно їх виривати повільно уникаючи ривків?

Номер слайду 23

Якщо з дрібнокаліберної гвинтівки вистрілити у варене яйце, в ньому утворюється отвір. Якщо ж вистрілити у сире яйце, воно розлетиться. Як це можна пояснити?

Номер слайду 24

Супер-конкурс « Патенти у природі»1. Шуруп 1. Парашут2. Хвіст білки2. Перекоти-поле3. Шпилька для волосся3. Жираф4. Садова пилка4. Камінь5. Канат5. Медичні банки6. Колесо6. Клешні рака7. Молоток7. Смерч8. Підйомний кран8. Ліана9. П’явка9. Щелепи акули10. Центрифуга10. Мильниця на присосках11. Садовий равлик 11. Молюски, що живуть у гвинтоподібних панцирах

zip
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
5 липня
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку