Бінарний урок : « Нерозлучні друзі є на білому світі - біологія та фізика»
для учнів 7 класу НУШ
Інтелектуальна гра : Своя гра
Мета :
Перевірити знання фактичного матеріалу та практичних навиків.
План заходу:
У М.Алігер є такі строки:
О, фізика, наука із наук!
Усе попереду! Як мало за плечима!
Нехай біологи нам будуть замість рук,
Хай буде математика очима,
Не розлучайте саме цих сестер,
Пізнання усього є в підмісячному світі,
Тоді лиш буде розум та і око гострим,
І знання людства набагато ширше.
В цих віршах говориться тільки про три науки, та в дійсності зв'язок між предметами, які вивчаються у школі, набагато глибший.
Чи можливо уявити, що медицина, хімія, біологія функціонують і розвиваються без фізики і математики? Істинний науковець повинен знати й історію відкриття і вивчення законів. Людина ерудована знайде зв'язок між такими далекими і водночас близькими одна до одної науками як біологія та фізика. Наша зустріч та гра цьому є підтвердження.
(Фізики: легше витримати дію вітру, зменшення плеча, витримується більша сила).
(Фізики: зерна вівса ростуть окремо, не в колоссях , як пшениці чи жита, і завдяки цьому площа вівса є меншою, а отже і сила тиску на нього є також меншою.)
(Фізики: У лосів копита роздвоєні та мають перемичку, що збільшує площу опори та зменшує тиск)
(Фізики: Верблюд має копита з більшою площиною)
(Фізики: Покриття слизом, зменшує силу тертя)
(Фізики: Краплі води на рослинах в сонячний день - це короткофокусна лінза, яка заломлює промені, та можуть виникнути опіки на рослинах)
(Фізики: Збільшення сили тертя під час пересування на льоді)
(Фізики: Сили тяжіння)
(Фізики: зменшення сили тертя)
(Фізики: Чим більша глибина, тим більший тиск на барабанні перетинки: діє тиск, пропорційний глибині пірнання)
(Фізики: Чим більша густина середовища, тим опір середовища більший)
(Фізики: Під час вибуху виникає великий тиск, а по закону Паскаля, тиск передається по усіх напрямках однаково. Перепад тиску для багатьох організмів згубний)
(Фізики: За рахунок атмосферного тиску, під площею присмокчування виникає розряджене повітря)
(Фізики: Листя сильно збільшуютть площу опори, отже і збільшується сила тиску вітру. Тому, частіше дерева ломаються літом)
(Фізики: Коренева система у сосни, яка утримує сосну, набагато більша ніж у ялинки. За рахунок плеча сили, яка утримує сосну, набагато більша ніж у ялинки. Тому момент сили вітру під час бурі вивертає ялинку з корінням, а сосну ламає)
(Фізики: Гостре жало, має маленьку площу, що веде до збільшення сили, яка діє на дуже маленьку площу, що створює великий тиск)
(Легені розширюються, так як тиск повітря на висоті менший, ніж кров’яний тиск людини.)
(Фізики: У венах тиск менший за атмосферний тиск, повітря всмоктується, виникає газова емболія)
(Фізики: Повільно вириваючи бур’яни, випалюється коренева система. Якщо виривати бур’яни ривком, то корінь внаслідок інерції не встигає прийти у рух, та обривається, залишаючись у землі)
(Фізики: Варене яйце - це тверде тіло. Тиск в ньому розповсюджується у напрямку пострілу і утворюється дірка. У сирого яйця в середені знаходиться рідина, тому тиск передається по всім напрямкам за законом Паскаля – яйце розлітається).
ІІ тур
Супер-конкурс « Патенти у природі»
1. |
Шуруп |
1. |
Парашут |
2. |
Хвіст білки |
2. |
Перекоти-поле |
3. |
Шпилька для волосся |
3. |
Жираф |
4. |
Садова пилка |
4. |
Камінь |
5. |
Канат |
5. |
Медичні банки |
6. |
Колесо |
6. |
Клешні рака |
7. |
Молоток |
7. |
Смерч |
8. |
Підйомний кран |
8. |
Ліана |
9. |
П’явка |
9. |
Щелепи акули |
10. |
Центрифуга |
10. |
Мильниця на присосках |
11. |
Садовий равлик (слизняк) |
11. |
Молюски, що живуть у гвинтоподібних панцирах |
Відповідь: 1-11; 2-1; 3-6; 4-9; 5-8; 6-2; 7-4; 8-3; 9-5; 10-7; 11-10.