Бінарний урок «Поняття про інформацію та інформаційні технології. Індивідуальні якості водія: відчуття і сприйняття, сенсорні і розумові навички»

Про матеріал
Розробка бінарного уроку з професійної етики та інформаційних технологій для викладачів ПТНЗ
Перегляд файлу

Тема: «Поняття про інформацію та інформаційні технології. Індивідуальні якості водія: відчуття і сприйняття, сенсорні і розумові навички.»

Мета уроку:

  навчальна: оволодіти теоретичними знаннями з теми уроку, сформулювати поняття інформація та інформаційні технології;

 розвивальна: формувати вміння самостійно отримувати інформацію, розвивати пам'ять, мислення, увагу, уміння аналізувати, логічно та просторово мислити; узагальнювати отриманні знання

 виховна: виховати почуття відповідальності, уміння слухати, почуття поваги до обраної професії, почуття гідності та вимогливості.

 

Тип уроку: Бінарний, урок засвоєння нових знань, з елементами інтерактивних методів навчання.

План уроку

Предмет:  «Інформаційні технології»

                    «Професійна етика і культкра водіння»

Викладач  спецпредмета «Інформаційні технології» - В. І. Марущак

Викладач спецпредмета «Професійна етика і культура водіння» - Н.В. Ярема

Комплексно-методичне забезпечення уроку: мультимедійна презентація нового матеріалу; картки-завдання на уважність.

 Матеріально-технічне забезпечення: мультимедійний проектор, екран, роздатковий матеріал по темі, презентація: «Види, класифікація інформації»

Міжпредметні зв’язки: Водій автотранспортних засобів.

Метод проведення: пояснення нового матеріалу з елементами демонстрації, інтерактивні методи, бесіда-обговорення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційна частина

 Мета діяльності: перевірка наявності учнів у класі, готовності їх до уроку, зосередження їх уваги на сприйманні матеріалу теми.(Ярема)

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і вмінь - словесні (бесіда).

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань

Мета діяльності: перевірка підготовки учнів до сприймання навчального матеріалу з метою аналізу рівня знань і умінь набутих раніше та необхідних для засвоєння теми.

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань – словесна (конструктивна бесіда).

Щоб перевірити ваш рівень підготовки до сприймання навчального матеріалу, та набутих раніше знань проведемо з вами гру «Хто перший?».  Презентація «Спийняття інформаціїї»

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

 Мета діяльності: заохочення учнів до сприйняття нового навчального матеріалу з теми «Поняття про інформацію та інформаційні технології. Індивідуальні якості водія: відчуття і сприйняття, сенсорні і розумові навички.»

Форма організації навчання: фронтальна.

Методи навчання: словесні (розповідь).

Викладач  спецпредмета «Інформаційні технології»:

 Інформація (lat. Informatio) – знання, відомості, обізнаність. Це відомості про навколишній світ, його процеси та явища, які сприймаються людиною чи спеціальним пристроєм в різні способи за допомогою умовних сигналів, технічних засобів тощо.

Інформація – це поняття, що пов'язано з об'єктивною властивістю матеріальних об'єктів і явищ (процесів) породжувати різноманіття станів, які за допомогою взаємодії (фундаментальні взаємодії) передаються до інших об'єктів та відображаються в їх структурі.

Поняття інформації є багатозначним, тому розглядають різних тлумачення:

  • В «кібернетичному» розумінні поняття інформації широко використовується в системі керуючого сигналу, який передається по лініях зв’язку.
  • У «філософському» розумінні інформація тісно пов’язана з такими поняттями як взаємодія, відображення.
  • В «ймовірному» розумінні під інформацією розуміють відомості про об'єкти та явища навколишнього середовища, їх параметри, властивості і стан, які зменшують наявну ступінь невизначеності та неповноти знань.
  • В «звичайному» розумінні, слово інформація застосовується як синонім інтуїтивно зрозумілих слів: відомості, значення, повідомлення, обізнаність.
    •       Для людини це відомості, знання, повідомлення, які людина сприймає з навколишнього світу за допомогою органів чуття (зору, слуху, смаку, нюху, дотику).
    •       Стосовно комп’ютерної обробки під інформацією розуміють певну послідовність символів (цифр, букв, звуків), що мають зміст і надані до/з комп’ютера у зрозумілому вигляді.

В природі інформація існує в різних формах:

Людська мова.

Тексти, числа.

Світлові чи звукові сигнали.

Електричні чи нервові імпульси.

Жести, міміка.

Запахи чи смакові відчуття.

Генетична спадковість

Інші форми.

Класифікація за формою представлення

  • Неперервна інформація. Величина, яка характеризує неперервний у часі процес.
  • Дискретна інформація. Послідовність символів, яка характеризує перервну змінну величину.

Властивості інформації

  •         Об'єктивність. Не залежить від обставин чи чиєїсь думки.
  •         Достовірність. Відбиває справжній стан справ.
  •         Повнота. Має достатньо відомостей для розуміння і прийняття рішення.
  •         Актуальність. Є важливою при роботі в постійно змінних умовах.
  •         Цінність (корисність, значущість). Забезпечує вирішення поставленого завдання, потрібна для того, щоб приймати правильні рішення.
  •         Зрозумілість (ясність). Виражена мовою, яка є доступною для сприйняття.

 

Викладач  спецпредмета «Професійна етика і культкра водіння»:

Основні індивідуальні якості водія.

- Відчуття;
- Сприйняття;
- Психомоторна реакція;
- Уважність;
- Емоційно-вольова реакція;
- Оперативне мислення;
- Особисті фактори
            Відчуття – це відображення в свідомості людини окремих властивостей предметів і уява матеріального світу, які діють на органи відчуття (зір, слух, нюх, рух, вібрація) і залежить від рівня їх розвитку
           Сприйняття - це рівень розвитку органів відчуттів, точність визначення просторових відносин і часових інтервалів, швидкості обробки інформації
         Психомоторна реакція - швидкість і точність реакції водія в критичних ситуаціях
       Уважність -здатність зосередити увагу на виявленому об’єкті небезпеки, зробити його повний огляд і оцінити ситуацію. При середніх і високих швидкостях руху водій може обдивлятися десятки об’єктів, але детально розглянути він може тільки один об’єкт Водієві важливо вміти вчасно зосередити свою увагу на основному об’єкту небезпеки, до якого може бути необхідно вжити термінові заходи для запобігання аварії. При керуванні автомобіля необхідно постійно оцінювати зміну дорожніх обставин, щоб вчасно визначитися з новим режимом руху
                  Емоційно-вольова реакція  емоційна стійкість, самовладання, рішучість, наполегливість
                  Оперативне мислення – швидкість оцінки дорожньої обстановки та прийняття рішень, здатність до швидкого професійного прогнозування, гарна оперативна пам'ять і її готовність 
                  Особисті фактори - активність і спрямованість особистості, схильність до техніки, ініціативність, кмітливість, дисциплінованість, інтерес до професійної роботи водія

 

V.   Узагальнення і систематизація знань

Мета діяльності: визначення рівня засвоєння учнями на уроці понять, виявлення їх окремих компонентів і зв’язків між ними.

Форма організації: фронтальна.

Метод навчання: за джерелом знань, вмінь – словесні (бесіда)

Отже, на даному уроці ви ознайомилися з поняттям про інформації та інформаційної технології, а також індивідуальними якостями водія, такими як: відчуття і сприйняття, сенсорні і розумові навички. Тому давайте пригадаємо матеріал нашого заняття.

VІ.   Підведення підсумків уроку

Мета діяльності: підведення підсумків виконаної роботи на уроці

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань, вмінь – словесні.

Викладач  спецпредмета «Інформаційні технології»  Отже, сьогодні на уроці ми з вами розглянули тему «Поняття про інформацію та інформаційні технології». Ви ознайомились з поняттям про інформацію та інформаційні технології. Тому давайте пригадаємо матеріал нашого уроку.

 Викладач спецпредмета «Професійна етика і культкра водіння»

А також розглянули тему «Індивідуальні якості водія: відчуття і сприйняття, сенсорні і розумові навички».  Поради для покращення індивідуальних якостей водія, тобто швидкості реакції, оперативного мислення, уважності, та інших якостей:

- запамятовуйте хоча б два номера телефона друзів.

Для закріплення нового матеріалу  - гра « глухий телефон».

Викладач  спецпредмета «Інформаційні технології»

  1.     Домашнє завдання: Опрацювати підручник ст.8-11

Викладач спецпредмета «Професійна етика і культкра водіння»

  1.     Домашнє завдання: в зошитах для домашніх завдань дайте відповідь на запитання по темі: Індивідуальні якості водія: відчуття і сприйняття, сенсорні і розумові навички.».

Викладач  спецпредмету «Професійна етика і культкра водіння»

Дякуємо за увагу! Урок завершено.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ярема Наталія
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
25 березня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку