3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Бінарний урок з біології та математики "Вода- джерело життя"

Про матеріал

Методична розробка бінарного уроку з біології та математики, який можна проводити в рамках тижня природничо-математичних дисциплін так і до Всесвітнього дня Води.

Перегляд файлу

Бінарний урок: «Вода-джерело життя»

 

Мета: узагальнення, систематизація та поглиблення знань учнів про воду, поглиблення знань учнів із природничих наук;

  формування пізнавальних інтересів учнів, організація їх самостійної та групової пізнальнваої діяльності;

 розвиток творчих здібностей, асоціативного та креативного мислення учнів;

 формування навичок роботи в команді, створення умов для плідного творчого спілкування обдарованих учнів.

Тип уроку: бінарний

Вид уроку: інтелектуальна гра.

Форма проведення : брейн-ринг

Методи проведення: методи релаксації, проект технології, розповідь,  пояснення, демонстрація слайдів та відео, робота в групах, індивідуальна робота .

КМЗ уроку: емблеми команд, музичні фрагменти для релаксації, відеоролики: «Що трапиться, якшо не пити воду?», «Кожна краплинка має значення», «Вода-джерело життя», «Вода», «Одинадцять цікавих фактів про воду»,   картки-завдання, картки-відповіді, мультимедійний комплекс, слайди презентації до уроку, сертифікати для нагородження.

 

План

проведення уроку

 

I. Організаційний етап. Привітання, створення робочого настрою

Релаксація...

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Проведення брейн-рингу

ІV. Оцінювання завдань. Оголошення переможців.

V. Підсумки уроку.

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

 

Викладач. Доброго дня, друзі!!! Доброго дня усім шанувальникам і знавцям цариць наук біології та математики. Сьогодні ми зібралися з Вами, щоб показати свою обізнаність, ерудованість, кмітливість, винахідливість у знаннях. Тож час працювати.

 

Релакс...  Музика... Звуки моря.

Викладач. Морські пейзажі...симфонія моря... шум прибою...крик чайок... магічні звуки води... Що може бути прекраснішим за ці  звуки живої природи.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку (демонстрація слайдів, розповідь, відео сюжет) .

 

Викладач Цим відеосюжетом ми розпочинаємо годину води, на тему «Вода-джерело життя». Саме, 22 березня щороку відзначався Всесвітній день води. Цей день покликаний привернути увагу світової спільноти до нагальних проблем охорони води, раціонального використання водних ресурсів.

Уперше ідея проведення Всесвітнього дня води прозвучала на Конференції  ООН з охорони довкілля, що відбулася  в 1992 році в Ріо-де-Жанейро. Відтоді  Всесвітній день води святкується щорічно під новим гаслом, яке закликає вирішувати нагальні проблеми, пов’язані з водою.

Викладач 22 березня є унікальною можливістю нагадати людству про надзвичайну важливість водних ресурсів для оточуючого середовища і розвитку суспільства. Без води життя на Землі неможливе. Кожна її крапля є до­рогоцінним даром природи.

До вашої уваги відеосюжет «Вода- джерело життя» /3.21/

Викладач На сьогоднішньому уроці ви зможете більше почути і дізнатися про воду, про її дивовижні властивості, її таємниці. Усім відомо, що вода – джерело життя. Але чому саме? Спробуємо розібратися.  А допопомужь нам самі кмітливі і винахідливі. До участі запрошуються дві команди: “Дельфіни”/біологи/ та  Кенгурята/математики/.

 

ІІІ. Проведення брейн-рингу:  гра проходить у таких раундах:

Картинки по запросу емблема дельфінівІ  раунд  "Візитка команди"

(кожен капітан представляє свою команду: (2 бали))

 

Емблема команди «Дельфіни»:

Девіз команди «Дельфіни»: «Дельфін завжди вперед пливе, ніколи він не відстає!»

http://school89.ucoz.ua/statti/Kenguru.jpg 

Емблема команди «Кенгурята»

Девіз команди «Кенгурята»: «Для досягнення вершин--математику збагнути мусиш до глибин».

 

 

Викладач. Ви впевнені, що знаєте все про світ води? Переконаєтесь? Більшість з нас знають про воду тільки те, що без неї «ні туди ні сюди». Але вона приховує багато загадкового, і багато її властивостей не вивчені до цих пір.

 

ІІ.  раунд  «Бліц – турнір»

/за кожне повідомлення учасники отримують

по 1 балу/

 

Морська вода замерзає при температурі - 1,9 град.

• Кавун складається з води - на 93%

• Яка вода замерзає швидш:е: гаряча чи холодна - гаряча

• Людина може обходитися без води - менше тижня

Людина вмирає при втраті - 20% води

• Перші живі організми на Землі виникли - у воді

• Яка вода, що може спалахнути -  яка містить метан

• Найчистіша вода знаходиться - у Фінляндії

• Шампанське швидше охолоджується у -  кип'яченій воді ніж у сирій

• Верблюди можуть випивати за раз- 200 літрів води

Ігуана може перебувати під водою - до 28 хвилин

• У дощовій воді міститься -вітамін В12

• Банан складається з води на - 75 %

• При замерзанні вода розширюється - на 9%.

• Під водою звук поширюється в  - 5 разів швидше ніж в повітрі.

• Жирафи і пацюки можуть залишатися довше без води  - ніж

  верблюди.

• Чому моря, зазвичай, синього кольору? Морська вода відбиває

   колір неба

• Які ви знаєте «кольорові» моря нашої планети? Біле, Жовте, 

   Червоне, Чорне

• Як назвав воду Леонардо да Вінчі?  "Соком життя на Землі”.

 

Викладач. Вода - найбільш звична речовина в світі. І в той же час вода володіє дивовижними властивостями, з яких ніхто не дивується. Адже чим може нас здивувати вода... , її значення для нас неможливо переоцінити.

.

Відеоролик «Що трапиться, якщо не пити воду?»

 

Викладач. Переходимо до третього раунду «Дивовижність води»

Учасники команди приготували цікаві повідомлення про воду. До Вашої уваги маловідомі і цікаві факти про воду!

 

ІІІ  раунд «Дивовижність води»

/за кожне повідомлення учасники отримують по 2 бали/

 

Команда «Дельфіни»

  •  Існує й небезпечна вода. Так, наприклад, в Азербайджані є село, де  є “горюча”вода бє ключом зі свердловини. Якщо піднести сірникк, вона загорається. Разом з водою виходить горючий газ – метан. 
  • Леонардо да Вінчі любив воду: Він розробив інструкції з підводних занурень, винайшов і описав прилад для підводного занурення, дихальний апарат для підводного плавання. Усі винаходи Леонардо лягли в основу сучасного підводного спорядження.
  •  У мікрохвильовці небезпечно нагрівати дистильовану воду, тому що вона здатна перегріватися, тобто до нагрівання вище температури кипіння. «Коала» мовою австралійських аборигенів означає «не пити». Харчуючись евкаліптом, всю необхідну вологу коала отримує з його листя, а воду п'є тільки від випадку до випадку - у періоди посух або під час хвороби.
  •  Для виготовлення однієї пари джинсів необхідно 11 тис. літрів води.
  •  Вода може замерзнути в трубопроводі при температурі +20°C , якщо в цій воді присутній метан. Це призводить до зниження внутрішнього тиску води і підвищенню температури замерзання.
  •  На нашій планеті вода це основа життя. Всі живі істоти і рослини складаються з води: тварини - на 75%, риби - на 75%,медузи - на 99%, картопля - на 76%, яблука - на 85%, помідори- на 90%, огірки - на 95%.
  •  На найбільшій планеті Сонячної системи - Юпітері - діють ті ж погодні механізми, що і на Землі: кругообіг води є тим атмосферним двигуном, який здійснює переміщення гігантських повітряних мас.
  •  Самою мертвою водою не є Мертве море, а озеро смерті в Сицілії. Все живе, що потрапляє у воду миттєво гине. З дна озера бє два джерела сильно концентрованої кислоти, що миттєво вбиває.
  •  В Алжирі є Чорнильне озеро, водою якого можна писати на папері. В озеро впадають два потоки води, води одного містять солі заліза, а другого - гумінові речовини.
  •  В Антарктиді на  Землі Вікторії є озеро, в якому вода у 10 р. солоніша за морську. Воно може замерзнути при Т = - 50 град.

 

 

Команда «Кенгурята»

  •  На Землі понад 325 мільйонів кубічних миль, або 523 кубічних кілометри води .
  •  Кожного року з поверхні земної кулі випаровується більше ніж 577 тисяч кілометрів кубічних води.
  •  Запаси льоду на Землі досягають 30 мільйонів кубічних кілометрів і більшість зберігається в полярних шапках.
  •  Якщо розтопити всі льодовики на нашій планеті то понад 12% суші піде під воду, а рівень води у світовому океані підніметься на 65 м.
  •  Кожного дня з поверхні землі випаровується понад трильйон тонy води.
  •  18-літрова каністра води важить 20 кілограмів.
  •  Загальний обсяг води на Землі становить близько 1500 млн кубічних кілометрів.
  • В озеро Байкал помістилося б 100 водойм розміром азовського моря.
  •  В давнину Балтійське море наз. Бурштиновим через велику кількість в ньому бурштину.
  •  У Словенії є незвичне озеро. Влітку і взимку з нього зникає вся вода. Навесні і восени вода повертається разом з рибою через 400 отворів у дні.
  •  Малайзійський боінг безслідно пропав навесні минулого року в південній частині Индійського океану, незалишивши ніяких слідів падіння, міг зникнути завдяки  тому, що борт зіткнувся с поверхнею океану практично під прямим кутом, коли виникає “шар повітря”, що оточує падаюче тіло,  і “бугор зстисненої води.

 

Відеоролик   “11 Цікавих фактів про воду”

 

Викладач. Слідуючий раунд “Поміркуємо логічно”.  Капітани від кожної команди задають команді-суперниці по два запитання на логічне мислення.

 

Методична розробка позакласного заходу на тему ІV раунд  “Поміркуємо логічно”

/команди виконують по 2 завдання 3

 бали за кожне/

Команда «Дельфіни» до команди «Кенгурята»

 Чоловік випиває барило води за 14 днів, а з дружиною – за 10 днів. За скільки днів дружина вип’є барило сама? (За 35 днів)

 У воді опинилася десята сходинка мотузкових сходів теплохода. Почався приплив — вода за годину піднімається на 30 см. Між сходинками відстань 15 см. Через який час вода сховає шосту сходинку? (Цього не буде, теплохід піднімається разом із водою)

Команда «Кенгурята» до команди «Дельфіни»

 По річці пливе 5 човнів. 1 човен підплив до берега. Скільки човнів на воді? (Всі на воді)

Як, маючи дві посудини ємністю 3 л і 5 л, набрати із крана 4 л води?

(3-разове переливання). (Спочатку набрати 3 л води і вилити її у 5-літрову посудину, потім знову набрати 3 л води і долити у 5-літрову посудину, решту 1 л води відлити у нову посудину і долити у неї

3 л води 3-літровою посудиною).

Викладач. Переходимо до наступного пятого раунду.

Картинки по запросу водні эмблемыV раунд  «Це моя точка зору»

(команди виконують одне завданняі отримують по 2 бали)

 

Команда «Кенгурята»

Математику дали розвязати дві  задачі:
Задача 1. Дано: кран с водою, плита, пустий чайник. Необхідно закипятити воду. Розвязок математика: наливаємо воду в чайник, включаємо плиту, ставимо чайник на плиту, чекаємо.
Задача 2. Дано: кран с водою, плита, повний чайник. Необхідно закипятити воду. Розвязок математика:

Варіант І: включаем плиту, ставимо чайник на плиту,  чекаємо.
Варіант 2: виливаємо воду из чайника, и тим самим зводимо задачу аналогічно до попередньої.

Команда «Дельфіни»

 

Ставок - ВідповідьСтавокЄ квадратний ставок. По кутах його біля води ростуть чотири старих дуби. Ставок знадобилося розширити, зробивши його вдвічі більше по площі, зберігаючи, однак, квадратну форму. Але старих дубів торкати не бажають. Чи здійсненне це завдання? (Необхідно виконати поворот на 45 градусів тоді можна збільшити площу ставка вдвічі, не торкаючи дубів.)

 

Викладач. А зараз залишилось пройти останній шостий раунд «Таємниці води».  

Учасники команд підготували домашнє завдання про загадкові властивості води. Кожне завдання буде оцінюватись в  10 балів)

 

      Відеоролик “Кришталевий бризк політ”

VІ раунд «Таємниці води» /домашнє завдання/

 Команда «Дельфіни»

 

 У 50 роках минулого століття в одній із наукових лабораторій стався цікавий випадок. Лаборантка після проведення дослідів забула у посудині з водою запаяну ампулу  з сильнодіючою отрутою і тільки через декілька днів згадала про неї. Коли вона вийняла ампулу, був проведений детальний хімічний аналіз води, який показав, що ніяких змін у хімічному складі води не відбулося, вода була повністю чистою. Але вчені вирішили провести експеримент і дали випити цю воду лабораторним щурам. Всі тварини померли. Дослідники були збентежені результатом, адже отрута ніяк не могла потрапити у воду. Отже, вода якимсь чином запам’ятала інформацію про отруту. Пізніше вченими було доведено, що вода, навіть після повного хімічного очищення зберігає інформацію про всі речовини, які знаходились у ній у вигляді електромагнітних коливань. Ці коливання можуть бути сприятливими чи руйнівними для будь-якого організму. 

 

 У 15 ст. на межі Франції і Іспанії в замку графа Де - Мюррей стався загадковий випадок. Одного разу, прогулюючись, граф побачив біля свого джерела жебрачку, яка черпала воду. “ Що ти тут робиш? Як ти можеш пити воду з мого джерела? Пішла геть!” – закричав він. Але вона схилилася над джерелом і почала шепотіти якісь слова. Невдовзі прибігли слуги і, забравши нещасну жінку, віддали її інквизиторам, які і спалили її як відьму. А у замку після цього розпочалися неприємності. Граф досить швидко захворів і як його не намагалися лікувати - він помер. Після цього почали говорити про прокляття старої відьми. В народі такі речі називають - заговори на воду, приворот та прокляття.

Подібно до того як кожна клітина нашого тіла зберігає інформацію у вигляді ДНК про весь організм, так і молекула води зберігає інформацію про всю планетарну систему. У науково-популярному телевізійному фільми «Жива вода» наводилась дуже цікава інформація щодо таємниці води і висвітлювались дослідження багатьох вчених по даній проблематиці.

 

 А що таке свята вода? Це вода заряджена молитвою. А молитва це звернення до Бога, позитивна духовна інформація, яка очищує і зцілює навколишнє середовище. Вода може також заряджатися і вібрацією церковних дзвонів. По старовинним рецептам самі тяжкі недуги рекомендували лікувати трьохдзвонною водою – святою водою взятою з трьох церков, розташованих так, щоб дзвін однієї не був чутний у сусідній церкві. Її набирають при повному мовчанні і потім зливають разом. Людина, яка несе таку воду, ні в якому разі не повинна розмовляти зі зустрічними, інакше вода втратить свої чудодійні властивості. В лабораторії професора Павла Госькова були проведені хімічні і біологічні аналізи святої і простої водопровідної води. Потім свята вода додавалась до водопровідної у пропорції 10 грам на 60 літрів. Кінцевий аналіз показав, що проста вода перетворювалась у святу по структурі і біологічним властивостям. Скільки б ви не розбавляли святу воду від цього її чудодійні властивості не зменшаться.

 

Відеоролик “Симфонія моря»

 

Команда «Кенгурята»

 

Вода зберігає специфічний зв’язок з конкретною людиною, яка на неї діяла на будь-якій відстані, і якщо з нею щось трапляється, то і у структурі води відбуваються зміни. І навпаки, якщо певним чином впливати на воду чи рідину, яка пов’язана з даною людиною, то де б вона не перебувала, вона буде відчувати ці впливи і у її поведінці та здоров’ї будуть певні відхилення. Чи не на цьому базуються певні ритуали чорної та білої магії, коли береться кров чи інша рідина організма і через неї здійснюється негативний вплив на людину, так звана порча чи навпаки, людина виліковується. На основі наукових досліджень було доведено, що кров відчуває те джерело, з якого вона взята. Тому мабуть недаремно деякі релігійні секти забороняють переливання крові, так як вважають, що разом із кров’ю передається частина душі людини.

 Доктор технічник наук, професор Павло Госьков зазначає: “Останнім часом ми часто спостерігаємо, що деякі риби, дельфіни та кити без причини викидаються на берег, хоча ніяких змін у хімічному складі води не помічається. Вчені з’ясували, що під дією зовнішніх інформаційних чинників міняється саме структура води і це спричиняє дуже активний вплив на живі організми. Вплив на структуру води з допомогою матриці біополя фіксується дуже чітко. Ви змінили розумову установку і отримали іншу структуру води. Вона буде корисною чи шкідливою для організму в залежності від направлення ваших думок.” Людина своїми негативними думками, словами, звуками здатна отруювати не тільки себе, а й навколишнє середовище, яке має у своєму складі воду.

 

 Дуже наочно вплив думки та слова на воду показав японський вчений Емото Масаї . Цей дослідник впливав словами чи звуками на воду, потім заморожував капельки води і спостерігав їх під мікроскопом з фотокамерою. Щоб дослідити вплив звуків на воду вчений ставив її між звичайними музикальними колонками і вона прослуховувала різну музику - класичну, народну, рок та деякі слова, чи просто наклеював на посудину з водою певні слова, а потім заморожував її і фотографував. І от що виявилося. Після прослуховування класичної, народної музики, молитв утворювалися прекрасні симетричні кристалики льоду, а після рок музики, металу, таких слів як ”війна”, “смерть”, “хвороба”, “Гітлер” симетрії взагалі не спостерігалося, вода замерзала у вигляді дифузної, темноватої маси, хоча температура і всі інші параметри, які використовувалися для заморожування, крім музики чи слів були абсолютно однаковими. Емото Масаї також довів, що добрі слова сильніші злих. Він провів експеримент, поміщаючи два написи на пляшках з водою. На одній «Спасибі», на іншій «Ти глухий». Вода сформувала красиві кристали, який доводить, що «Спасибі» взяло верх над «Ти глухий».

 

ІV. Оцінювання завдань. Оголошення переможців.

 

ІV. Підсумки уроку. Наш брейн – ринг підійшов до завершення. І ми з впевненістю можемо сказати, що світ води не можливо пізнати без біології та математики. Адже, обидві науки – цариці знань і мають тісний взаємозв’язок між собою. Ще  варто розуміти, що така просто і звична речовина як вода – насправді скарб, якому ми завдячуємо існуванням. Тому треба берегти її, хоча б з егоїстичних міркувань!

Викладач 1.

Вода-царівна.
В її краплині світиться весь світ,
Усе життя проблискує у ньому.
Твоє життя – її життя відсвіт.

Викладач 2.

Жива, жива, жива, жива...

Запам'ятай же назавжди:

І  я з води, і ти з води,

Запам'ятай на майбуття:

Земна вода — Землі життя.

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
12 січня 2018
Переглядів
971
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку