Бінарний урок з фізики та географії "Річка нашої місцевості"

Про матеріал

Мета уроку :

  • -Повторити основні поняття та закономірності;
  • -Вказати використання отриманих знань;
  • -Краще пізнати свій край;
  • -Розвивати мислення , творчу активність , пізнавальний інтерес.
  • Форма уроку : колективна.
  • Обладнання : таблиці , карта,відео.
Перегляд файлу

 

БІНАРНИЙ УРОК

З ФІЗИКИ ТА ГЕОГРАФІЇ

«РІЧКА НАШОЇ МІСЦЕВОСТІ»

Мета уроку :

  • Повторити основні поняття та закономірності;
  • Вказати використання отриманих знань;
  • Краще пізнати свій край;
  • Розвивати мислення , творчу активність , пізнавальний інтерес.

Форма уроку : колективна.

Обладнання : таблиці , карта,відео.

                               Хід уроку.

І Організаційний момент.

Учитель географії.

Сьогодні на уроці нам необхідно повторити матеріал  , що вивчали на попередніх уроках та провести віртуальну мандрівку по рідному краю. І це буде дуже цікава робота  та чудова подорож . А зараз перевіримо вашу увагу та визначимо місце , де буде проходити наш маршрут.

ІІ  Активізація мислення.

Розв’яжіть кросворд ( на дошці та у кожного учня на столі). І ви зрозумієте тему нашого уроку. 

 

                              Річка Сірет

Покажіть на карті  цю річку.

Учениця

Ніби  синя  стрічка,  через  поле  й  гай
Поспішає  річка    у  далекий  край.
Увібравши  в  себе  із  струмків  води,
Пробива  завзято  довгії  шляхи.

Сонечко  вмивала  ранньої  пори,
Освіжала  хмарки  залюбки  вгорі.
Пестила  веселки  райдужну  дугу,
Сповила  в  тумани  вербу  молоду.

І  помчала  річка  в  невідому  даль,
Кинувши  на  коси  голубу  печаль.
Підтюпцем  прямує  через  поле  й  гай,
Щоб  ще  більш  дізнатись  про  свій  рідний  край.

ІІІ Формування умінь та навичок.

               Розв’язання задач

Учитель фізики

    Почнемо підготовку до походу .

Завдання №1

     Нам треба скласти  задачу, яка протяжність Чернівецької обл.з заходу на схід ,якщо автомобіль буде рухаючись зі швидкістю --- км/год , пройде цю відстань за --- год з півночі на південь ,а з заходу на схід за --- год.

 

Дано :                                        Розв’язання:

ʋ =  км /год                           S= ʋt

t1 =  год            S1t1=   =км

t2  =  год                                  S2t2=   = км

S1=? км                                    [S]=(км/год ) год = км

S2 = ?км                                                     

  Учитель географії

     Що ж !Відряджаємося у нашу мандрівку почнемо з серця нашої області – м. Чернівці. Скажіть скільки років нашому обласному центру?

  Учень

     Відповідь учня.

   Учитель географії

       Зверніть увагу на фотографію(відео) . Це символ нашого краю .

 

Учитель фізики

Знайдемо приблизну вагу нашого символа ,якщо відомо , що його висота 3 м, маса 2 т , а виготовленний  з чавуна.

      Які дані зайві ? Чому?

Учитель географії  

Та на якії річці стоїть місто Чернівці ? Які річки нашої обл. ви знаєте ? Покажіть на карті.

(відповіді учнів)

Учениця

Люди майбутнього!
Будьте дбайливі,
Ви маєте досвід тисячоліть!
Природа й людина - єдине ціле,
Їх неможливо ділить.
Вчіть і досліджуйте рідну природу,
І для нащадків своїх збережіть.
Не зупиніть шлях історії людства
На жоден крок, жодну мить.
Ми чисті річки, чисті озера
Хочемо вам залишить,
Щоб на планеті Земля ніколи
не пролунало: - "ДОПОМОЖІТЬ!"

Учитель фізики

Загальна довжина річки Сірет  740 км , середня швидкість течії від 2-3 м/с . Зробіть розрахунки скільки часу потрібно на мандри по річці на плоту? Яка фізична умова виконується , якщо плід може плести по річці з малою осадкою.

Учитель географії

Пропоную продовжити нашу подорож. Якщо мандрувати за течією річки біля Берегомету є не величкий водоспад. Вода падає приблизно з висоти 2 м, розбиваючись на мільйони бризок . Далеко чути його шум

C:\Users\олег\Downloads\IMGP5492.JPG

Учитель фізики

Яку роботу виконує один м3 води на водоспаді ?

Чому дорівнює потужність 1 м3 води , що падає з висоти 2 м,якщо падіння виконується 5 с ?

Який вид енергії має на вершині водопада ?

Яка енергія з’являється у воді при падінні вниз ?

Який фізичний закон можна описати на прикладі водоспада?

Чому енергія води , що рухається , можна вважати екологічно чистим джерелом енергії

Учень

А зараз перепочинемо і проведемо фізхвилинку.

 

Раз-два — піднімається гора,

Три, чотири — це круті гірські схили,

П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.

 

 

Siretul la Mircesti.jpg

 

 

Учитель географії

      Серет бере початок у межах Покутсько-Буковинських Карпат (частина Українських Карпат), біля села Долішній Шепіт(утворюється від злиття потоків Бурсуки і Лустун). Тече спершу на північ, далі поступово повертає на північний схід, схід і південний схід. Перетинає українсько-румунський кордон на південний схід від села Новий Вовчинець. На території Румунії спершу тече на південний схід, в середній течії — на південь, у пониззі — знову на південний схід. Впадає до Дунаю при південні околиці міста Галац.

 

Учитель географії

Чи знаєте ви , які ресурси місцевого витоку річок нашої області на одного мешканця в рік ?

Учень

На одного мешканця нашої області приходиться до 0,45 тис л3 води. Це в 2 рази менше середнього показника по Україні.

Учитель географії

Давайте обчислимо витрати річки на певному відрізку . Нехай візьмемо ширину річки 10 м , глибина 2 м , швидкість течії річки 1 м/с.

Витрати обчислюються за формулою Q=F2) ʋ (м/с), де Q витрати води в річці , F площа поперечного перерізу річки, ʋ - швидкість течії річки.

Як підсумок уроку проведемо географічний диктант.

  • Водний потік, який тече у виробленому ним самим заглибленні (Річка)
  • Територія,з якої річка разом з притокам збирає воду (Басейн річки)
  • Головна річка та її притоки утворюють (Річкову систему)
  • Регулярні зміни рівня води в річці протягом року(Водний режим річки)
  • Які види живлення може мати річка(Дощове,талими сніговими і льодовиковими водами, підземне)
  • Десь, буває, дно складають

Кам’яні породи.

Згодом зверху виступають

Гримучі (Пороги)

 

  • Струменем вода летить

З виступу крутого,

І ніхто не спинить

Поступу твердого.

 

           Унизу вода вирує,

Тисяч брязків зорепад

Здалеку будь-хто почує,

Як клекоче (Водоспад)

 

  • Місце , де починається річка (Витік).
  • Місце, де річка впадає в іншу водойму (Гирло).
  • Довжина річки Сірет.
  • Середня швидкість річки Сірет.
  • Де бере початок річка.

 

Учитель фізики

Наша мандрівка закінчується . Сьогодні ми віртуально відвідували наші чудові краєвиди, пізнали багато нового та ще більше полюбили рідний край.

 

ІV Домашнє завдання.

Цікаві факти про річку Сірет

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 9. Рівномірний рух. Швидкість руху
Додано
23 липня 2018
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку