Бінарний урок з фізики та географії "Річка нашої місцевості"

Про матеріал

Мета уроку :

  • -Повторити основні поняття та закономірності;
  • -Вказати використання отриманих знань;
  • -Краще пізнати свій край;
  • -Розвивати мислення , творчу активність , пізнавальний інтерес.
  • Форма уроку : колективна.
  • Обладнання : таблиці , карта,відео.
Перегляд файлу

 

БІНАРНИЙ УРОК

З ФІЗИКИ ТА ГЕОГРАФІЇ

«РІЧКА НАШОЇ МІСЦЕВОСТІ»

Мета уроку :

  • Повторити основні поняття та закономірності;
  • Вказати використання отриманих знань;
  • Краще пізнати свій край;
  • Розвивати мислення , творчу активність , пізнавальний інтерес.

Форма уроку : колективна.

Обладнання : таблиці , карта,відео.

                               Хід уроку.

І Організаційний момент.

Учитель географії.

Сьогодні на уроці нам необхідно повторити матеріал  , що вивчали на попередніх уроках та провести віртуальну мандрівку по рідному краю. І це буде дуже цікава робота  та чудова подорож . А зараз перевіримо вашу увагу та визначимо місце , де буде проходити наш маршрут.

ІІ  Активізація мислення.

Розв’яжіть кросворд ( на дошці та у кожного учня на столі). І ви зрозумієте тему нашого уроку. 

 

                              Річка Сірет

Покажіть на карті  цю річку.

Учениця

Ніби  синя  стрічка,  через  поле  й  гай
Поспішає  річка    у  далекий  край.
Увібравши  в  себе  із  струмків  води,
Пробива  завзято  довгії  шляхи.

Сонечко  вмивала  ранньої  пори,
Освіжала  хмарки  залюбки  вгорі.
Пестила  веселки  райдужну  дугу,
Сповила  в  тумани  вербу  молоду.

І  помчала  річка  в  невідому  даль,
Кинувши  на  коси  голубу  печаль.
Підтюпцем  прямує  через  поле  й  гай,
Щоб  ще  більш  дізнатись  про  свій  рідний  край.

ІІІ Формування умінь та навичок.

               Розв’язання задач

Учитель фізики

    Почнемо підготовку до походу .

Завдання №1

     Нам треба скласти  задачу, яка протяжність Чернівецької обл.з заходу на схід ,якщо автомобіль буде рухаючись зі швидкістю --- км/год , пройде цю відстань за --- год з півночі на південь ,а з заходу на схід за --- год.

 

Дано :                                        Розв’язання:

ʋ =  км /год                           S= ʋt

t1 =  год            S1t1=   =км

t2  =  год                                  S2t2=   = км

S1=? км                                    [S]=(км/год ) год = км

S2 = ?км                                                     

  Учитель географії

     Що ж !Відряджаємося у нашу мандрівку почнемо з серця нашої області – м. Чернівці. Скажіть скільки років нашому обласному центру?

  Учень

     Відповідь учня.

   Учитель географії

       Зверніть увагу на фотографію(відео) . Це символ нашого краю .

 

Учитель фізики

Знайдемо приблизну вагу нашого символа ,якщо відомо , що його висота 3 м, маса 2 т , а виготовленний  з чавуна.

      Які дані зайві ? Чому?

Учитель географії  

Та на якії річці стоїть місто Чернівці ? Які річки нашої обл. ви знаєте ? Покажіть на карті.

(відповіді учнів)

Учениця

Люди майбутнього!
Будьте дбайливі,
Ви маєте досвід тисячоліть!
Природа й людина - єдине ціле,
Їх неможливо ділить.
Вчіть і досліджуйте рідну природу,
І для нащадків своїх збережіть.
Не зупиніть шлях історії людства
На жоден крок, жодну мить.
Ми чисті річки, чисті озера
Хочемо вам залишить,
Щоб на планеті Земля ніколи
не пролунало: - "ДОПОМОЖІТЬ!"

Учитель фізики

Загальна довжина річки Сірет  740 км , середня швидкість течії від 2-3 м/с . Зробіть розрахунки скільки часу потрібно на мандри по річці на плоту? Яка фізична умова виконується , якщо плід може плести по річці з малою осадкою.

Учитель географії

Пропоную продовжити нашу подорож. Якщо мандрувати за течією річки біля Берегомету є не величкий водоспад. Вода падає приблизно з висоти 2 м, розбиваючись на мільйони бризок . Далеко чути його шум

C:\Users\олег\Downloads\IMGP5492.JPG

Учитель фізики

Яку роботу виконує один м3 води на водоспаді ?

Чому дорівнює потужність 1 м3 води , що падає з висоти 2 м,якщо падіння виконується 5 с ?

Який вид енергії має на вершині водопада ?

Яка енергія з’являється у воді при падінні вниз ?

Який фізичний закон можна описати на прикладі водоспада?

Чому енергія води , що рухається , можна вважати екологічно чистим джерелом енергії

Учень

А зараз перепочинемо і проведемо фізхвилинку.

 

Раз-два — піднімається гора,

Три, чотири — це круті гірські схили,

П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.

 

 

Siretul la Mircesti.jpg

 

 

Учитель географії

      Серет бере початок у межах Покутсько-Буковинських Карпат (частина Українських Карпат), біля села Долішній Шепіт(утворюється від злиття потоків Бурсуки і Лустун). Тече спершу на північ, далі поступово повертає на північний схід, схід і південний схід. Перетинає українсько-румунський кордон на південний схід від села Новий Вовчинець. На території Румунії спершу тече на південний схід, в середній течії — на південь, у пониззі — знову на південний схід. Впадає до Дунаю при південні околиці міста Галац.

 

Учитель географії

Чи знаєте ви , які ресурси місцевого витоку річок нашої області на одного мешканця в рік ?

Учень

На одного мешканця нашої області приходиться до 0,45 тис л3 води. Це в 2 рази менше середнього показника по Україні.

Учитель географії

Давайте обчислимо витрати річки на певному відрізку . Нехай візьмемо ширину річки 10 м , глибина 2 м , швидкість течії річки 1 м/с.

Витрати обчислюються за формулою Q=F2) ʋ (м/с), де Q витрати води в річці , F площа поперечного перерізу річки, ʋ - швидкість течії річки.

Як підсумок уроку проведемо географічний диктант.

  • Водний потік, який тече у виробленому ним самим заглибленні (Річка)
  • Територія,з якої річка разом з притокам збирає воду (Басейн річки)
  • Головна річка та її притоки утворюють (Річкову систему)
  • Регулярні зміни рівня води в річці протягом року(Водний режим річки)
  • Які види живлення може мати річка(Дощове,талими сніговими і льодовиковими водами, підземне)
  • Десь, буває, дно складають

Кам’яні породи.

Згодом зверху виступають

Гримучі (Пороги)

 

  • Струменем вода летить

З виступу крутого,

І ніхто не спинить

Поступу твердого.

 

           Унизу вода вирує,

Тисяч брязків зорепад

Здалеку будь-хто почує,

Як клекоче (Водоспад)

 

  • Місце , де починається річка (Витік).
  • Місце, де річка впадає в іншу водойму (Гирло).
  • Довжина річки Сірет.
  • Середня швидкість річки Сірет.
  • Де бере початок річка.

 

Учитель фізики

Наша мандрівка закінчується . Сьогодні ми віртуально відвідували наші чудові краєвиди, пізнали багато нового та ще більше полюбили рідний край.

 

ІV Домашнє завдання.

Цікаві факти про річку Сірет

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клепікова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 9. Рівномірний рух. Швидкість руху
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1092
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку