Мета уроку :
БІНАРНИЙ УРОК
З ФІЗИКИ ТА ГЕОГРАФІЇ
«РІЧКА НАШОЇ МІСЦЕВОСТІ»
Мета уроку :
Форма уроку : колективна.
Обладнання : таблиці , карта,відео.
Хід уроку.
І Організаційний момент.
Учитель географії.
Сьогодні на уроці нам необхідно повторити матеріал , що вивчали на попередніх уроках та провести віртуальну мандрівку по рідному краю. І це буде дуже цікава робота та чудова подорож . А зараз перевіримо вашу увагу та визначимо місце , де буде проходити наш маршрут.
ІІ Активізація мислення.
Розв’яжіть кросворд ( на дошці та у кожного учня на столі). І ви зрозумієте тему нашого уроку.
Річка Сірет
Покажіть на карті цю річку.
Учениця
Ніби синя стрічка, через поле й гай
Поспішає річка у далекий край.
Увібравши в себе із струмків води,
Пробива завзято довгії шляхи.
Сонечко вмивала ранньої пори,
Освіжала хмарки залюбки вгорі.
Пестила веселки райдужну дугу,
Сповила в тумани вербу молоду.
І помчала річка в невідому даль,
Кинувши на коси голубу печаль.
Підтюпцем прямує через поле й гай,
Щоб ще більш дізнатись про свій рідний край.
ІІІ Формування умінь та навичок.
Розв’язання задач
Учитель фізики
Почнемо підготовку до походу .
Завдання №1
Нам треба скласти задачу, яка протяжність Чернівецької обл.з заходу на схід ,якщо автомобіль буде рухаючись зі швидкістю --- км/год , пройде цю відстань за --- год з півночі на південь ,а з заходу на схід за --- год.
Дано : Розв’язання:
ʋ = км /год S= ʋt
t1 = год S1=ʋt1= =км
t2 = год S2=ʋt2= = км
S1=? км [S]=(км/год ) год = км
S2 = ?км
Учитель географії
Що ж !Відряджаємося у нашу мандрівку почнемо з серця нашої області – м. Чернівці. Скажіть скільки років нашому обласному центру?
Учень
Відповідь учня.
Учитель географії
Зверніть увагу на фотографію(відео) . Це символ нашого краю .
Учитель фізики
Знайдемо приблизну вагу нашого символа ,якщо відомо , що його висота 3 м, маса 2 т , а виготовленний з чавуна.
Які дані зайві ? Чому?
Учитель географії
Та на якії річці стоїть місто Чернівці ? Які річки нашої обл. ви знаєте ? Покажіть на карті.
(відповіді учнів)
Учениця
Люди майбутнього!
Будьте дбайливі,
Ви маєте досвід тисячоліть!
Природа й людина - єдине ціле,
Їх неможливо ділить.
Вчіть і досліджуйте рідну природу,
І для нащадків своїх збережіть.
Не зупиніть шлях історії людства
На жоден крок, жодну мить.
Ми чисті річки, чисті озера
Хочемо вам залишить,
Щоб на планеті Земля ніколи
не пролунало: - "ДОПОМОЖІТЬ!"
Учитель фізики
Загальна довжина річки Сірет 740 км , середня швидкість течії від 2-3 м/с . Зробіть розрахунки скільки часу потрібно на мандри по річці на плоту? Яка фізична умова виконується , якщо плід може плести по річці з малою осадкою.
Учитель географії
Пропоную продовжити нашу подорож. Якщо мандрувати за течією річки біля Берегомету є не величкий водоспад. Вода падає приблизно з висоти 2 м, розбиваючись на мільйони бризок . Далеко чути його шум
Учитель фізики
Яку роботу виконує один м3 води на водоспаді ?
Чому дорівнює потужність 1 м3 води , що падає з висоти 2 м,якщо падіння виконується 5 с ?
Який вид енергії має на вершині водопада ?
Яка енергія з’являється у воді при падінні вниз ?
Який фізичний закон можна описати на прикладі водоспада?
Чому енергія води , що рухається , можна вважати екологічно чистим джерелом енергії
Учень
А зараз перепочинемо і проведемо фізхвилинку.
Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
Учитель географії
Серет бере початок у межах Покутсько-Буковинських Карпат (частина Українських Карпат), біля села Долішній Шепіт(утворюється від злиття потоків Бурсуки і Лустун). Тече спершу на північ, далі поступово повертає на північний схід, схід і південний схід. Перетинає українсько-румунський кордон на південний схід від села Новий Вовчинець. На території Румунії спершу тече на південний схід, в середній течії — на південь, у пониззі — знову на південний схід. Впадає до Дунаю при південні околиці міста Галац.
Учитель географії
Чи знаєте ви , які ресурси місцевого витоку річок нашої області на одного мешканця в рік ?
Учень
На одного мешканця нашої області приходиться до 0,45 тис л3 води. Це в 2 рази менше середнього показника по Україні.
Учитель географії
Давайте обчислимо витрати річки на певному відрізку . Нехай візьмемо ширину річки 10 м , глибина 2 м , швидкість течії річки 1 м/с.
Витрати обчислюються за формулою Q=F(м2) ʋ (м/с), де Q витрати води в річці , F площа поперечного перерізу річки, ʋ - швидкість течії річки.
Як підсумок уроку проведемо географічний диктант.
Кам’яні породи.
Згодом зверху виступають
Гримучі (Пороги)
З виступу крутого,
І ніхто не спинить
Поступу твердого.
Унизу вода вирує,
Тисяч брязків зорепад
Здалеку будь-хто почує,
Як клекоче (Водоспад)
Учитель фізики
Наша мандрівка закінчується . Сьогодні ми віртуально відвідували наші чудові краєвиди, пізнали багато нового та ще більше полюбили рідний край.
ІV Домашнє завдання.
Цікаві факти про річку Сірет