Бінарний урок з географії та англійської мови для 7-го класу " Австралія - найменший континент Землі"

Про матеріал

Освітня концепція "Нова українська школа" особливу увагу приділяє інтегрованим урокам, які дають можливість розкрити творчий потенціал учнів, підвищити їх інтерес до предметів, показуючи цілісну картину миру.Бінарний урок з географії та англійської мови для 7-го класу " Австралія - найменший континент Землі" формує життєві компетентності, дозволяє учням проявити інтелектуальні здібності.

Перегляд файлу

ДОНЕЦЬКЕ ВИЩЕ УЧИЛИЩЕ ОЛІМПІЙСЬКОГО РЕЗЕРВУ

ІМ.С.БУБКИ

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний урок на тему:

АВСТРАЛІЯ –

НАЙМЕНШИЙ КОНТИНЕНТ ЗЕМЛІ

Географія   +   Англійська мова

7 клас

 

                                            Підготували викладачі

                                                                     ЧАЙКА Н.П., ВЕСЕЛОВСЬКА О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018р.

 

ТЕМА УРОКУ: АВСТРАЛІЯ – НАЙМЕНШИЙ КОНТИНЕНТ ЗЕМЛІ

Навчальна мета:

  • дати загальний огляд материка Австралія за типовим планом, виділивши його особливості;
  • сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії.

Розвиваюча мета:

  • розвивати географічне мислення, вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • розвивати навики монологічної мови, читання і аудіювання з вилученням необхідної інформації;
  • вдосконалювати практичні вміння та навички учнів працювати з картами атласу, підручником та іншими джерелами знань;
  • розвивати мовні здібності та стійкий інтерес до вивчення географії та англійської мови;
  • продовжувати формування вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал.

Виховна мета:

  • виховувати свідомих громадян, формувати почуття патріотизму;
  • виховувати повагу до мови та культури інших народів;
  • формувати соціокультурні, інформаційні, логічні компетентності.

 

Обладнання: фізична карта півкуль, атласи, опорний матеріал до уроку; додаткова література; презентація з теми, навчальні картки «Природні зони Австралії».

Тип уроку: бінарний урок з використанням інтерактивних методів, мультимедійного обладнання; урок – подорож.

Методи та прийоми: робота в групах, «Мікрофон», «Асоціативний кущ», робота з картою, аналіз відеоролику, робота зі словами, робота з підручником та атласом.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

Учитель географії: Добрий день!

Teacher of English: Good afternoon!                                                         СЛАЙД 1

Учитель географії : Сьогодні  у нас незвичайний урок, урок бінарний: географія та англійська мова. Сьогодні ми з вами познайомимося з Австралією — найменшим материком нашої планети, тому тема уроку: «АВСТРАЛІЯ – НАЙМЕНШИЙ КОНТИНЕНТ ЗЕМЛІ» і проведемо наш урок не традиційно, а у формі подорожі.  Епіграфом нашого уроку ми візьмемо такі слова:

Ти на Землі живеш,                                     СЛАЙД 2

Тож пізнавай її!..

Ти, як Колумб,

Відкрий щодня нову країну,

Материк чи річку край села.                       

 

Очікувані результати:                                                                                   СЛАЙД 3

  1. Ознайомившись  з загальним оглядом материка Австралії за типовим планом, вміти  виділяти його своєрідність та особливості природи.
  2. Формувати географічне мислення, вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
  3. Розвивати навики монологічної мови, читання і аудіювання з вилученням необхідної інформації.
  4. Вдосконалити практичні вміння та навички працювати з картами атласу, підручником та іншими джерелами знань.
  5. Формувати соціокультурні, інформаційні компетентності.

Перевірити наявність на партах «Робочих аркушів» (додаток 1)

(пояснити як з ними працювати: протягом уроку ми будемо звертатися до робочих аркушів, тому давайте зразу підпишемо їх )

Пояснити принцип роботи з карткою оцінювання

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Teacher of English : Уявіть собі, що група українських учнів приїхали до Сіднею. Їх зустрічають австралійські школярі. /Поділ учнів на дві групи/

Учитель географії : Мови спілкування – українська, англійська.

Teacher of English: Привітайте, друзі, один одного.

     -    Доброго дня! 

- Good afternoon!

  • Привіт!

- Hello!

  • Здоровенькі були!

- How are you?

  • Ради бачити!

- Glad to see you!

  • Будемо знайомі!

- Glad to meet you!

  • Здрастуйте!

- Hi!

  • Добридень!

- How do you do?

 

Увага на екран. Відеоролик  «Ласкаво просимо до Австралії».           СЛАЙД 4

Teacher of English:

  • What is this film about?
  • Do you like Australia?
  • Do you want to visit Australia?

Учитель географії: Що ви побачили у відеоролику? Якими словами можна охарактеризувати Австралію? Яка вона, Австралія? Коротко, одним словом.

Teacher of English: Чому в Австралії державна мова англійська?

Учень: Тому що тривалий час Австралія була колонією Англії, а тепер є у складі країн Британської співдружності.

Увага на дошку. Лексика з теми. Фонетичне відпрацювання слів.            СЛАЙД 5

State – держава

To occupy – займати

Aborigine – абориген

Desert – пустеля

Hemisphere – півкуля

To be washed by – омивається

Continent – континент, материк

The Indian Ocean – Індійський океан

South-southern – південь, південний

The Pacific Ocean – Тихий океан

North-northern – північ, північний

Coast – узбережжя

West-western -захід, західний

Population – населення

East – eastern – схід, східний

The capital city – столиця

 

IIІ. Мотивація начальної діяльності.                                                  СЛАЙД 6

Учитель географії:  Отже, Австралія… Як тільки не називали цей материк — «країна кенгуру», «музей живих копалин», «країна-притулок», «п’ятий континент»... Саме про Австралію так неординарно писала Г. Усова.

Вона знаходиться під нами,                                                               СЛАЙД 7

І ходять там, напевно, догори ногами,

Там навпаки всі пори року:

Там в жовтні розквітають всі сади,

А в лютому палає літо,

І дощ не ллється в них, як з корита.

Там протікають без води в пустелях ріки,

І називають жителі їх – кріки.

Там в заростях безкрилі птахи,

І риби лазять як мурахи;

Там райський птах і лірохвіст

Красою звеселяють ліс.

Там лупляться з яєць звірята,

І молоком годуються малята.

Дерева лізуть там з кори,

Ребром ростуть листочки від жари,

Австралія – країна навпаки.                                                  

Учитель географії: І дійсно, багато чого на цьому материку прямо протилежне тому, що вважається звичайним для європейців, у тому числі й для нас — українців. Так чому Австралію  називають «материк навпаки»?

Завдання: Закінчить фразу (метод «Мікрофон»):

- Коли в Україні зима в Австралії літо.

- Для українців зрозуміло: чим далі рухатись на північ, тим ставатиме холодніше, для австралійців рух на північ жаркіше.

-Материк таємниць і несподіванок. Не всі дерева Австралії дають тінь. Чому?

 Бо листочки розташовані ребром до сонця.

- Тварини, які мешкають на материку, вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а вигодовують малят молоком.

- Континент, де «найстрашніший звір» кролик.

Отож, почнемо мандрівку загадковим «материком навпаки».

 

 ІV. Вивчення нового матеріалу.

Робота по групам. Виступ учнів з виконанням інтерактивного завдання.

1. Фізико-географічне положення  материка

Говорять украінські гості:

Коли ми збирались у подорож, ми почали шукати інформацію про вашу країну. І ось, що ми знайшли.

1-й учень /українські гості/.

Площа Австралії — 7,687 млн. км2. Це найменший материк. Відносно початкового меридіана - Австралія лежить у Східній півкулі. Відносно екватора – у південній півкулі. Південний тропік проходить через середину материка. Тому це материк тропічних широт зі спекотним літом.

Береги Австралії омивають води: на заході — Індійського океану, на сході — Коралового і Тасманового морів Тихого океану.

Австралія віддалена від інших материків, а з Євразією її з’єднує тільки «міст» Великих Зондських островів.

 

Крайніми точками є:

На півночі — мис Йорк;

На півдні — мис Південно-Східний;

На заході — мис Стіп-Пойнт;

На сході — мис Байрон.

Учитель географії

Завдання: визначити координати крайніх точок.

 Робота з картою, робочим аркушем, завдання 2 (додаток 1).

                                       2. Відкриття материка                                  СЛАЙД 8

2-й учень /українські гості/.

Унаслідок своєї віддаленості від Європи Австралія була відкрита європейцями пізніше за всі обжиті материки. Вперше її північні береги побачив іспанський мореплавець Луїс Торрес. У середині XVII ст. голландець Абель Тасман описав і склав карту західних берегів Австралії. У 1770 р. Джеймс Кук удруге відкрив материк і оголосив Австралію колонією Великої Британії.

Особливості відкриття

1) Материк відкривали двічі.

2) Був відкритий останнім серед населених материків.

Учитель географії: - А чому в Австралії так спекотно?                       СЛАЙД 9

3. Клімат Австралії.

3-й учень /австралійська делегація/.

Австралія — найбільш посушливий материк світу. Опадів тут випадає у п’ять разів менше, ніж в Африці, а температура повітря така ж висока. Австралія одержує велику кількість сонячної енергії, оскільки розташована у тропічних широтах. Північна частина материка знаходиться у жаркому тепловому поясі, Південна у помірному. Центральна частина континенту зайнята пустелями.

Учитель географії:

За допомогою карт атласу назвіть і покажіть пустелі Австралії.               

Знайдіть на карті рівнину Налларбор на півдні материка.

Налларбор - рівнина в Австралії, велика плоска практично позбавлена дерев пустельна чи напівпустельна місцевість, розташована на північ від Великої Австралійської затоки. Назва Наллабор походить від лат. nullus (ніщо, або жоден) і лат. arbor (дерево). Аборигенна назва цієї місцевості Oondiri означає "безводний". Це найбільший у світі єдиний моноліт вапняку, що займає площу близько 200 тис. км2. Найбільше простягання рівнини становить 1200 км зі сходу на захід між штатами Південна Австралія і Західна Австралія. У наші дні Налларбор перетинає дорога, відома тим, що на ній розташовується одна з найдовших у світі прямих ділянок доріг довжиною 146 км. Уздовж проїжджої частини часто поставлені знаки, що нагадують про небезпеку заснути за кермом, зіткнень з тваринами, про відсутність місць поповнення води та їжі. У пустелі Налларбор немає ні поселень, ні води, ні доріг чи стежок, є лише одна центральна дорога Ейр Хайвей.

Учитель географії: Австралія – найнижчий материк. Середня висота – 215 м. над рівнем моря. Знайдіть найвищу точку на карті, назвіть її висоту /г. Косцюшко – 2228м /.                                                                                                            СЛАЙД 10

Питання. Зверніть увагу, як позначені ріки та озера на фізичній карті Австралії. Що це означає? Де ми з цим уже зустрічались? (метод «Мікрофон»)

                                    4. Внутрішні води материка                                      СЛАЙД 11

4-й учень /австралійська делегація/.

В Австралії такі ріки називають кріками. В Австралії мало рік, і майже всі вони пересихають. Найдовша ріка на материку — Мюррей із притокою Дарлінґ. Під час дощу ріка широко розливається. Повінь наступає надзвичайно швидко і триває лічені години. Води всіх рік, насамперед Мюррей — Дарлінґ, використовують для зрошення. Мало на материку й озер, і майже всі вони солоні. Найбільшим є оз. Ейр, живих організмів у ньому немає, мабуть, за це його назвали «мертвим серцем Австралії».                                                  

                        Релаксація  (фізкультхвилинка)                                      СЛАЙД 12

Ми географи — дослідники малі,

Любим крокувати по Землі.

На захід, на схід поглядаєм,

На північ і південь аж присідаєм.

Налларбор рівнину зустріли

І гору Косцюшко підкорити зуміли.

У річці Мюррей плавати хотілось,

Та вже дуже потомились,

Тому за парти ми сідаємо

І знову в подорож рушаємо.

 

  1. Органічний світ Австралії.                   СЛАЙД 13

 

Учитель географії : В атласах знайдіть карту природних зон Австралії

Австралія відрізняється від інших материків дуже своєрідним органічним світом. Тут розташовані такі природні зони:

  • Зона пустель і напівпустель (центральна та західна частина);
  • Зона вологих та перемінно-вологих тропічних лісів (східне узбережжя);
  • Зона саван та рідколісся (північ, схід  і південний захід);
  • Зона вічнозелених лісів та чагарників (о. Тасманія).

Виконати завдання №3 у робочому аркуші (додаток 1)

Учитель географії : У підручнику на стор. 131 знайдіть і зачитайте, що таке  ендеміки та релікти.                                                                                  СЛАЙД 14

5-ий учень /австралійська делегація/. А тепер про наші ендеміки та релікти.                          

Картинки по запросу фото араукаріяКартинки по запросу фото пляшкове деревоЭвкалипт                                                                                                                     СЛАЙД 15                                                                                                                            Своєрідними рослинами Австралії є:

Похожее изображение          

 

 

 

   Евкаліпт                   Пляшкове дерево      Скреб – зарості колючих кущів       Араукарія – давні            

                                                                                                                                        хвойні

 

 Своєрідними тваринами Австралії є:                                                  СЛАЙД 16, 17

Картинки по запросу фото єхидна австралії 

Картинки по запросу фото качкодзьоб австраліїKOALAКартинки по запросу фото кенгуру австралии  

Картинки по запросу фото дика собака дінго австралії   Кенгуру                                Коала                                 Єхидна                              Качкодзьоб

Картинки по запросу фото страус эму австраліїКартинки по запросу птах лірохвіст фото 

 

 

  Дика собака дінго              Лірохвіст                        Страус ему

Картинки по запросу фото великий барєрний риф    

СЛАЙД 18

 

Великий барєрний риф

 

Цікаво знати, як з’явилася назва «кенгуру». Вони бувають різноманітних розмірів: зустрічаються кенгуру заввишки 2 метри, а є розміром із кроля. Джеймс Кук був здивований чудернацьким виглядом невідомої йому тварини, яка високо стрибала на довгих задніх ногах. Кук спитав у австралійців, як називається ця тварина. «Кенгуру», — відповіли вони. Так і почали називати цю тварину європейці. І тільки значно пізніше Кук дізнався, що оклик «кенгуру» означає місцевою говіркою «не розумію».

V. Рефлексія

Учитель географії: Давайте закріпимо щойно набуті знання, провівши гру "Що зайве?". Працюємо з робочим аркушем, виконуємо завдання 4 (Додаток 1)

1. Кускус, вомбат, лев, єхидна, кенгуру.

2. Акація, евкаліпт, пляшкове дерево, фікуси, алое.

3. Сміттєві кури, лірохвіст, сумчастий диявол, зебра, папуга.

4. Пума, коала, качкодзьоб, собака динго, страус ему.

(Під час гри учні закреслюють зайве в аркушах)

Через 1—2 хв учні після перевірки виставляється самооцінка.

VІ. Розвиток навичок читання з вилученням необхідної інформації.

Teacher of English: Read the text and say why Australia is an extraordinary country.

         Australia is a land of striking differences. In the center of the continent and in the west more than 50% of the land is desert-dry and uninhabited. There are three deserts there: тhe Great Sandy desert, the Great Victoria Desert and the Gibson desert, situated between them. Naturally very few people live there. Most of them live on narrow coast of the east and south-east. In the north-east tropical forest cover the coast. In the mountains of the south-east the snow lies for seven months of the year.

 Sometimes Australia is called” the upside-down world”. Can you guess why? Because Australia lies in the Southern Hemisphere, where winter comes in July and summer begins in December. During the Christmas holidays people often, sunbath on the beach or swim and surf in the ocean.

 Australia is the hottest place in the Southern Hemisphere. Most of the dry land is uninhabited, which explains Australia’s small population-about 18 million people.

Переклад тексту

 Австралія є країною яскравих відмінностей. У центрі континенту та на заході більше 50% території пустельних і безлюдних. Тут є три пустелі: Велика Піщана пустеля, Велика пустеля Вікторія і пустеля Гібсона, розташована між ними. Природно, що там живе дуже мало людей. Більшість із них живуть на вузькому узбережжі сходу та південного сходу. На північному сході тропічні ліси покривають узбережжя. У горах південного сходу сніг лежить протягом семи місяців року.

 Іноді Австралія називається "перевернутим світом". Ви можете здогадатися, чому? Тому що Австралія знаходиться в південній півкулі, де зима починається в липні, а літо починається в грудні. Під час різдвяних свят люди часто засмагають на пляжі або плавають і подорожують у океані.

 Австралія - ​​найгарячіше місце в південній півкулі. Більша частина суходолу безлюдна, це пояснює невелике населення Австралії - близько 18 мільйонів чоловік.

 

Continue my sentences:

  • Sometimes Australia is called … … …
  • Australia lies in … … …
  • Australia is located south of Asia, between … … …
  • There three deserts there … … …
  • Australia is the hottest … … …

VІІ. Рефлексія.                                                                                     СЛАЙД 19

Учитель географії: Виконайте завдання 6 у робочому аркуші , яке називається

« Асоціативний кущ» (додаток 1)         

VIІІ. Висновки уроку.

Виставлення оцінок в оціночну картку (додаток 2)

IХ. Домашнє завдання.                                                                      СЛАЙД 20

Прочитати § 29, 30.

Повторити § 27,28.

                                                                                                                СЛАЙД 21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Робочий аркуш

 

учня (учениці) 7 класу _______________________

 

Завдання 1.

Попереджувальні завдання (12 б.)

 

Завдання 2.

Визначення географічних координат (10 б.)

Крайні точки

Широта

Довгота

На півночі - мис Йорк

 

 

На півдні - мис Південно-Східний

 

 

На заході - мис Стіп-Пойнт

 

 

На сході - мис Байрон

 

 

 

Завдання 3.

Знайдіть природні зони (10 б.)

Розташування

Назва зони

Рослини

Тварини

Центральна

та західна частини

 

Скреб, акація австралійська

Страус Ему, великий варан, рудий кенгуру

Східне узбережжя

 

Коксова пальма, араукарія

Коала, какаду, кукабара

Північ, схід

та південний захід

 

Пляшкове дерево, деревоподібна папороть, евкаліпт, мангри

Вомбат, єхидна, качкодзьоб, дика собака динго, крокодил

Острів Тасманія

 

Бук, сосна

Сумчастий вовк, сумчастий диявол

 

Завдання 4.    Гра «Що зайве?» (12 б.)

Серед представників тваринного і рослинного світу Австралії  визначте, що зайве.

1. Кускус, вомбат, лев, єхидна, кенгуру.

2. Акація, евкаліпт, пляшкове дерево, фікус, алое.

3. Сміттєві кури, лірохвіст, сумчастий диявол, зебра, папуга.

4. Пума, коала, качкодзьоб, собака динго, страус ему.

 

Завдання 5. Read the text and say why Australia is an extraordinary country.

         Australia is a land of striking differences. In the center of the continent and in the west more than 50% of the land is desert-dry and uninhabited. There are three deserts there: тhe Great Sandy desert, the Great Victoria Desert and the Gibson desert, situated between them. Naturally very few people live there. Most of them live on narrow coast of the east and south-east. In the north-east tropical forest cover the coast. In the mountains of the south-east the snow lies for seven months of the year.

 Sometimes Australia is called” the upside-down world”. Can you guess why? Because Australia lies in the Southern Hemisphere, where winter comes in July and summer begins in December. During the Christmas holidays people often, sunbath on the beach or swim and surf in the ocean.

 Australia is the hottest place in the Southern Hemisphere. Most of the dry land is uninhabited, which explains Australia’s small population-about 18 million people.

 

Continue my sentences (10 б.):

  • Sometimes Australia is called … … …
  • Australia lies in … … …
  • Australia is located south of Asia, between … … …
  • There three deserts there … … …
  • Australia is the hottest … … …

Завдання 6.

Асоціативний кущ (12 б.). З чим у вас асоціюється Австралія? Це може бути географічні явища, обєкти, флора, фауна тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

Оціночна картка

№ з/п

Завдання

 Самооцінка

Оцінка вчителя

1

Попереджувальні завдання (12 б.)

 

 

2

Визначення координат (10 б.)

 

 

3

Знайдіть природні зони (10 б.)

 

 

4

«Що зайве?» (12 б.)

 

 

5

Доповніть речення

(Continue my sentences) (10 б.)

 

 

6

Асоціативний кущ (12 б.)

 

 

Оцінка за урок:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Виноградова Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
28 січня 2018
Переглядів
20170
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку