Бінарний урок з інформатики та біології на тему "Віруси… Чи знаємо ми їх? ( або «Знайомі незнайомці» ) "

Про матеріал

конспект може бути використаний при проведенні уроку інформатики та біології під час вивчення теми "Віруси".

Мета уроку:

Навчальна: закріпити теоретичні знання з теми віруси - неклітинні форми життя та комп'ютерні віруси; навички застосування знань на практиці; навчити боротися з комп'ютерними вірусами та знати засоби профілактики біологічних вірусів.

Розвивальна: розвивати увагу та уяву, критичне мислення, образну та словесно-логічну пам'ять, кмітливість, творчість.

Виховна: виховувати сучасну людину яка володіє такими основними компетентністями як Екологічна грамотність і здорове життя, соціальна компетентність та Ініціативність, Інформаційно- цифрова компетентність .

Перегляд файлу

 

Бінарний урок з факультативного курсу інформатики та природничих наук (Біолого-екологічний  модуль)

 

Тема уроку: Віруси… Чи знаємо ми їх? ( або «Знайомі незнайомці» )

Мета уроку:

Навчальна: закріпити теоретичні знання з теми  віруси - неклітинні форми життя та комп’ютерні віруси;  навички застосування знань на практиці; навчити боротися з комп’ютерними вірусами та знати засоби профілактики біологічних вірусів.

Розвивальна: розвивати увагу та уяву, критичне мислення, образну та словесно-логічну пам'ять, кмітливість, творчість.

Виховна: виховувати сучасну людину яка володіє такими основними компетентністями як Екологічна грамотність і здорове життя, соціальна компетентність та Ініціативність, Інформаційно- цифрова компетентність .

 Тип уроку: узагальнення  і систематизація знань, інтегрований .

  1. Методи і прийоми: словесні (пояснення, розповідь, бесіда), наочні (метод демонстрації, ілюстрації), інтерактивний прийом «ФІШБОУН» прийом «Ділимось настроєм», прийом «Незакінчене речення», групова робота, словниковий диктант «Ліки грамотності»

Здоров’язберігаючі технології:  фізкультхвилинка

Міжпредметна інтеграція: інформатика, біологія, природознавство, українська мова, образотворче мистецтво.

Ключові слова: вірус, неклітинна форма життя, антивірус, віріон, капсид, паразит, профілактика, бактеріофаг

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, програмне забезпечення, платформа Learning Apps, платформа Ментіметр, опорний конспект, кубик…

Література:

  1. Інформатика: 11 кл. : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. : рівень стандарту / Й.Я. Ривкінд, Т.І Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько [заг. ред. М.З. Зугровського] . – К. : Генеза, 2010 . – 302 с. : іл.
  2. Гільберг, Т.Г. Природознавство 3 клас. [Текст] : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г.Гільберг, Т.В. Сак. – К.: Генеза, 2014 р.
  3. Біологія: Тагліна, О.В. Біологія. [Текст]: підруч. для 10 класу загальноосвітн. навч. закл. ( рівень стандарту, академічний рівень) / О.В. Тагліна. – Х.: Ранок, 2010.  – 248с.: іл.
  4. Загальна біологія [Текст]: підруч. для 10 кл. серед. загальноосвіт. навч. закл. / М.Є. Кучеренко та ін. К.: Генеза, 2001.  – 272 с.: іл.

 

  1. Інформатика 4 клас

Хід уроку:

  1. Організаційний етап.

Добрий день. Налаштуймось на гарну роботу та чудовий настрій!

Прийом «Ділимось настроєм»( Намисто успіху)

Ми пропонуємо Вам, створити намисто успіху. У кожного з вас є намистинка. Даруючи побажання на урок ми створимо спільне намисто успіху. А наприкінці заняття побачимо чи справдились ваші побажання.

 

Повторення  правил поводження в комп’ютерному класі

 (з використанням Learning Apps)

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pccdbxk8j16

Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=pccdbxk8j16

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

(створення хмари слів до поняття «Вірус»)

Режим доступу: www.menti.com

Пароль: 587825

Завдання: Назвіть те, що на вашу думку стосується слова Word  та введіть 2 слова.

Орієнтовані відповіді студентів:  (програма, шрифт, абзац, кегль, вирівнювання, заголовок, буквиця, макет, дизайн, вставка, вид, посилання, рецензування, замінити, буфер обміну, стиль, фон, таблиця, малюнок, фігура, діаграма…. ).

Сьогодні ми з вами ще більше дізнаємося  про вірус як біологічний об’єкт та різновид комп’ютерної програми та  розробимо пам’ятки щодо боротьби з вірусами.

Сторінка майбутнього вчителя:

Поняття про віруси  ведемо вже в 3-му  класі дисципліни «Природознавство», розділ «Жива природа», а про комп’ютерні віруси в 4 класі дисципліни «Інформатика», розділі «Безпека дітей в Інтернеті».

( Виступ студента – презентація слайда, розповідь: - підручники, - програма, - тема, - яка інформація, - вимоги)

Сторінка правопису «Рецепт грамотності»

Зараз ми пропонуємо Вам, згадати правопис виконуючи словниковий диктант

Слова:

 

ІІІ. відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань

Протягом уроку Вам, необхідно робити записи фіксуючи те що буде новим чи не зрозумілим, або цікавим.

Давайте з вами згадаємо, що називають вірусом біологи?

Біологічний вірус- неклітинна форми життя, облігатний паразит живих клітин.

А що таке комп’ютерний вірус?

Комп'ютерний вірус — комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.

А зараз ми пропонуємо вам перевірити засвоєні раніше знання виконуючі деякі вправи.

 (LearningApps)

  1. ВПРАВА «Класифікація»

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p61sihdm319

Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=p61sihdm319

 

 

А .  шляхи зараження                 +             Б. Захворювання

1. повітряно - крапельний                                 1. ГРВІ

2. контактний. гемоконтактний                    2.  СНІД                   

3. контактно - побутовий                               3. гепатит А

 4. трансмісивний                                              4. кір

                                                                            5. гепатит В

                                                                            6. поліомієліт

                                                                            7. кліщовий енцефаліт

1 (1,4)

2 (2,5)

3 (3, 6)

4 (7)

 

 

2. Вправа « Проста послідовність»

Режим доступу https://learningapps.org/display?v=pb5r7hf5319

Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=pb5r7hf5319

Стадії вірусної інфекції: 1.адсорбція, 2.проникнення у клітину, 3.експресія, 4.реплікація, 5.збирання, 6.вихід з клітини.

 

  1. Вправа « Пара» - з’єднайте термін з його поясненням:

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p2svzadic19

Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=p2svzadic19

Зріла вірусна частка – віріон

Білкова оболонкакапсид

Самовідтворення -  реплікація

Поглинання – фагоцитоз

Бактеріальний вірус - бактеріофаг

Прихований стан – латентність.

Молекула – «активатор» імунітету - інтерферон

 

 

Фізкультхвилинка

 

Вправа «Знайди слова»

Вам необхідно знайти типи вірусів та назвати яку шкоду вони наносять комп’ютеру.

Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p80fvdb3k19

Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=p80fvdb3k19

 

  1. Шкідник (робить якусь шкоду користувачу аби роздратувати. Вірус шкідник може зробити наступні дії: Перемісити вказівник миші на протилежну сторону від справжньої, вимкнути мишу, вимкнути клавіатуру, заборонити постачання відео сигналу, відкривати програму без команди користувача, відкривати вкладку у браузері без команди користувача, тощо)
  2. Знищувач  (Вірус який знищує: системні файли, документи, утиліти, ігри відеозаписи, музику, фотографії, драйвери, тощо)
  1. Хробак (це саморозповсюджувана програма, яка може подолати всі три етапи розповсюдження самостійно (звичайний хробак), або використовує агента-користувача тільки на 2-му етапі (поштовий черв'як).
  2. Жарт (Вірус-жарт — не завдає шкоди комп'ютеру, а просто лякає користувача.)
  3. Комбінований (це поєднання двох або більше типів вірусів.)

 

 

 

ІV узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних наукових ідей

Згадування правил роботи в групі

  1.                     Розподіліть обов’язки в групі;
  2.                     Умійте слухати одне одного;
  3.                     Необхідно поважати думку інших;
  4.                     Слідкуйте за відведеним часом (робота з алгоритмом – 10 хв., презентація – 4 хв.);
  5.                     Обговоріть отримані результати;
  6.                     Зробіть висновки, відповівши на запитання: Чи є перспектива у людства в найближчому майбутньому позбутися таких сусідів як віруси?

Наприкінці кожної презентації група формулює теоретичне  положення  або  наукову ідею відповідно темі;

 

V підсумки уроку ( 10 хв)

  1. інтерактивний прийом «ФІШБОУН»

(студент підкидує кубик в повітря, верхня грань яку бачить студент має відповідне питання на яке він повинен дати відповідь)

 

 

  1. Рефлексія. Прийом «Незакінчене речення»

Я дізнався...

Мені сподобалося…

Я зрозумів…

Мені було складно…

Я можу розповісти…

Мене зацікавило …

Мене здивувало…

Я переконався в тому …

Я хочу більш дізнатися про…

 

VI. Домашнє завдання.

 

 

 

 

V. Застосування студентами знань в стандартних умовах з метою вироблення навичок (тренувальні вправи).

 

 

VI. Підсумок уроку.

«Фішбоун»

F:\СРОЧНАЯ ПЕЧАТЬ\Оновлені програми\відкритий урок\Без імені.png

Рефлексія. Прийом «Незакінчене речення»

Я дізнався...

Мені сподобалося…

Я зрозумів…

Мені було складно…

Я можу розповісти…

VI. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку