конспект може бути використаний при проведенні уроку інформатики та біології під час вивчення теми "Віруси".
Мета уроку:
Навчальна: закріпити теоретичні знання з теми віруси - неклітинні форми життя та комп'ютерні віруси; навички застосування знань на практиці; навчити боротися з комп'ютерними вірусами та знати засоби профілактики біологічних вірусів.
Розвивальна: розвивати увагу та уяву, критичне мислення, образну та словесно-логічну пам'ять, кмітливість, творчість.
Виховна: виховувати сучасну людину яка володіє такими основними компетентністями як Екологічна грамотність і здорове життя, соціальна компетентність та Ініціативність, Інформаційно- цифрова компетентність .
Бінарний урок з факультативного курсу інформатики та природничих наук (Біолого-екологічний модуль)
Тема уроку: Віруси… Чи знаємо ми їх? ( або «Знайомі незнайомці» )
Мета уроку:
Навчальна: закріпити теоретичні знання з теми віруси - неклітинні форми життя та комп’ютерні віруси; навички застосування знань на практиці; навчити боротися з комп’ютерними вірусами та знати засоби профілактики біологічних вірусів.
Розвивальна: розвивати увагу та уяву, критичне мислення, образну та словесно-логічну пам'ять, кмітливість, творчість.
Виховна: виховувати сучасну людину яка володіє такими основними компетентністями як Екологічна грамотність і здорове життя, соціальна компетентність та Ініціативність, Інформаційно- цифрова компетентність .
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, інтегрований .
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка
Міжпредметна інтеграція: інформатика, біологія, природознавство, українська мова, образотворче мистецтво.
Ключові слова: вірус, неклітинна форма життя, антивірус, віріон, капсид, паразит, профілактика, бактеріофаг
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, програмне забезпечення, платформа Learning Apps, платформа Ментіметр, опорний конспект, кубик…
Література:
Хід уроку:
Добрий день. Налаштуймось на гарну роботу та чудовий настрій!
Прийом «Ділимось настроєм»( Намисто успіху)
Ми пропонуємо Вам, створити намисто успіху. У кожного з вас є намистинка. Даруючи побажання на урок ми створимо спільне намисто успіху. А наприкінці заняття побачимо чи справдились ваші побажання.
Повторення правил поводження в комп’ютерному класі
(з використанням Learning Apps)
Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pccdbxk8j16
Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=pccdbxk8j16
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(створення хмари слів до поняття «Вірус»)
Режим доступу: www.menti.com
Пароль: 587825
Завдання: Назвіть те, що на вашу думку стосується слова Word та введіть 2 слова.
Орієнтовані відповіді студентів: (програма, шрифт, абзац, кегль, вирівнювання, заголовок, буквиця, макет, дизайн, вставка, вид, посилання, рецензування, замінити, буфер обміну, стиль, фон, таблиця, малюнок, фігура, діаграма…. ).
Сьогодні ми з вами ще більше дізнаємося про вірус як біологічний об’єкт та різновид комп’ютерної програми та розробимо пам’ятки щодо боротьби з вірусами.
Сторінка майбутнього вчителя:
Поняття про віруси ведемо вже в 3-му класі дисципліни «Природознавство», розділ «Жива природа», а про комп’ютерні віруси в 4 класі дисципліни «Інформатика», розділі «Безпека дітей в Інтернеті».
( Виступ студента – презентація слайда, розповідь: - підручники, - програма, - тема, - яка інформація, - вимоги)
Сторінка правопису «Рецепт грамотності»
Зараз ми пропонуємо Вам, згадати правопис виконуючи словниковий диктант
Слова:
ІІІ. відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань
Протягом уроку Вам, необхідно робити записи фіксуючи те що буде новим чи не зрозумілим, або цікавим.
Давайте з вами згадаємо, що називають вірусом біологи?
Біологічний вірус- неклітинна форми життя, облігатний паразит живих клітин.
А що таке комп’ютерний вірус?
Комп'ютерний вірус — комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого самопоширення.
А зараз ми пропонуємо вам перевірити засвоєні раніше знання виконуючі деякі вправи.
(LearningApps)
Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p61sihdm319
Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=p61sihdm319
А . шляхи зараження + Б. Захворювання
1. повітряно - крапельний 1. ГРВІ
2. контактний. гемоконтактний 2. СНІД
3. контактно - побутовий 3. гепатит А
4. трансмісивний 4. кір
5. гепатит В
6. поліомієліт
1 (1,4)
2 (2,5)
3 (3, 6)
4 (7)
2. Вправа « Проста послідовність»
Режим доступу https://learningapps.org/display?v=pb5r7hf5319
Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=pb5r7hf5319
Стадії вірусної інфекції: 1.адсорбція, 2.проникнення у клітину, 3.експресія, 4.реплікація, 5.збирання, 6.вихід з клітини.
Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p2svzadic19
Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=p2svzadic19
Зріла вірусна частка – віріон
Білкова оболонка – капсид
Самовідтворення - реплікація
Поглинання – фагоцитоз
Бактеріальний вірус - бактеріофаг
Прихований стан – латентність.
Молекула – «активатор» імунітету - інтерферон
Фізкультхвилинка
Вправа «Знайди слова»
Вам необхідно знайти типи вірусів та назвати яку шкоду вони наносять комп’ютеру.
Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p80fvdb3k19
Повноекранний перегляд: https://learningapps.org/watch?v=p80fvdb3k19
ІV узагальнення та систематизація основних теоретичних положень і відповідних наукових ідей
Згадування правил роботи в групі
Наприкінці кожної презентації група формулює теоретичне положення або наукову ідею відповідно темі;
V підсумки уроку ( 10 хв)
(студент підкидує кубик в повітря, верхня грань яку бачить студент має відповідне питання на яке він повинен дати відповідь)
Я дізнався...
Мені сподобалося…
Я зрозумів…
Мені було складно…
Я можу розповісти…
Мене зацікавило …
Мене здивувало…
Я переконався в тому …
Я хочу більш дізнатися про…
VI. Домашнє завдання.
V. Застосування студентами знань в стандартних умовах з метою вироблення навичок (тренувальні вправи).
VI. Підсумок уроку.
«Фішбоун»
Рефлексія. Прийом «Незакінчене речення»
Я дізнався...
Мені сподобалося…
Я зрозумів…
Мені було складно…
Я можу розповісти…
VI. Домашнє завдання.