Додаток 3.
Бінарний урок з інформатики та української мови в 11 класі
Підготувала: Бистрова Є.М.,
учитель інформатики
Криворізької гімназії №91
Тема. Інформатика: Буклет. Призначення. Принципикомпозиції. Видибуклетів. Верстка буклету. Українська мова:Розділові знаки в реченнях з відокремленими членами: додаток, обставини, означення.
Тип уроку.Інформатика:урок формування умінь і навичок, урок узагальнення і систематизації знань. Українська мова: урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання:зошити, підручники, ПК, мультимедійна дошка.
Мета. Українська мова. узагальнити та систематизувати знання учнів про відокремлені члени речення, правила відокремлення означень, означень, обставин; вдосконалювати навички правильної побудови та вимови речень із відокремленими членами речення та правила вживання розділових знаків при відокремлених членах. Інформатика: систематизувати основні поняття з теми «Графічний дизайн у поліграфії», показати практичне значення теми. формувати мовленнєву та інформаційну компетентності; виховувати любов до рідної мови, формувати предметні та ключові компетентності; виховувати інформаційну культуру учнів.
Хід уроку
Діти, сьогодні на уроці ви будете співпрацювати з двома вчителями-учителем інформатики і учителем української мови і літератури.
Сьогодні ми пригадаємо, що таке відокремлені члени реченняі як вони відокремлюються, дізнаємося про принципи композиції і етапи створення поліграфічної продукції і виготовимо буклет.
Епіграфом до уроку будуть слова І.Франко «Книги – морська глибина. Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить.»
Змішане тестування у Kahoot: 5 запитань українська мова, 5 запитань інформатика.
Українська мова.(8хв)
З’ясуйте, якийвідокремлений член речення є в кожному прикладі (означення, прикладка (різновидозначення), додаток, обставина )
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1) Ні, (2) я хочу (3) крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні, без надії таки сподіватись, жити хочу! (4) Геть думи сумні!
2. Робота в зошитах. Лінгвістична лабораторія.
На мультимедійній дошці виведено члени речення окрім книг, зокрема для молодших читачів, загорнувши підручники, літаючи, наповнені мудрістю, заглиблена в спогади. Творче завдання.Як ти розумієш вислів Джонатана Свіфта «Книги–діти розуму»?Напиши текст, використовуючи відокремлені члени речення написані на дошці.
Інформатика.(4хв)
Учитель інформатики. Буклет – публікація, виготовлена на одному аркуші та складеназгинанням у кількасторінок так, щоїїможнапереглядати, не розрізаючисторінок, а розкриваючи як ширму. У формі буклета виготовляютьсяпутівники, проспекти, програмиконцертів і вистав, рекламипродукції та послугтощо. Як правило, буклет складається з одного аркуша формату А4, розміщеного в альбомнійорієнтації та розділеного на 3 рівнічастини. По межах цихчастин буклет згинається. Друкздійснюється, як правило, з обохсторінаркуша.
Основнепризначення буклета – реклама навчального закладу, підприємства, організації, особи, нового товару, новоїакціїтощо. А враховуючи те, щовсівідомостіповинні бути розміщені на одному аркуші, зміст буклета повинен міститиневеликі за обсягомфрагменти тексту, які точно передаютьосновнівідомості про об’єкт, а такожфотографії та малюнки, щоілюструютьцівідомості. Фотографії та малюнкиповинні бути високоїякості і міститинезначнукількістьоб’єктів, якічіткорозрізняються.
Як правило, буклет маєтитульну і заключнусторінки. На титульнійсторінці, вказується заголовок буклета – йогоосновна тема і фотографіяабомалюнокізцієї теми. Можутьвказуватисядані про того, хтовипустивцей буклет. На рис. 3 подано зразкиоформленнятитульноїсторінки буклета.
На заключнійсторінцізазначаютьсяконтактніданітієїорганізаціїабо особи, яка випустилацей буклет.
Прикладиоформленнябуклетівможнапереглянути в Інтернеті. Для цьогослідв рядкупошуку ввести ключове слово буклет і вибрати команду (абогіперпосилання, залежновідпошуковоїсистеми).
Проектування буклету можна на представити як послідовність 3-х етапів:
1. Постановка задачі (підготовчийетап) – полягає в усвідомленні дизайнером проблемипроектноїрозробки, описі мети проектування та чинників, щоїїобмежують, а також правил прийняттярішень для виборунайкращоговаріанта.
2. Розв’язаннязадачі (власнепроектування) починається з висуваннягіпотез про шляхи вирішеннязадачі та виборустратегіїпроектування; продовжуєтьсярозробленнямваріантів і завершуєтьсявиборомзасобу, щонайбільшповновідповідаєвизначенимвимогам.
3. Описрозв’язаннязадачі (виконанняробочоїдокументації і натурнихзразків) передбачаєоформленняінформації, необхідної для виготовленняоб’єкта, щопередаєтьсявідпроектувальникавиробнику. Залежновід характеру проектноїзадачі, об’єктомпередпроектногоаналізуможе бути вихіднапроектнаситуація, аналоги, прототипи, нормативи і стандарти.
4.Узагальнення знань, умінь, навичок. Робота за комп’ютером(13 хв)
Учні об’єднуються у творчі групи по 3-4 учня. Перед групами поставлено задачу - створити рекламно- літературний буклет«Цю книжку має прочитати кожна дитина». Текстом, символами, ілюстраціями створити привабливий образ книги, зацікавити майбутнього читача, популяризувати твір. В тексті буклету використовувати речення з відокремленими членами.
5. Оцінювання роботи на уроці (7хв)
Захист проєктів творчих груп.
6. Підсумок уроку.(3 хв)
Проводиться з використанням методу «Рюкзак» та «Кольорові капелюшки»
Вирушаючи в дорогу ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій, тощо.
У кожного з вас на столі є кольорові капелюшки: синій, червоний та жовтий. Жовтий - факти про знання та вміння; червоний – настрій, емоції; синій - важливість уроку. Ви оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок.
Знання та вміння |
Важливість уроку |
Настрій, емоції |
Я знаю… Я вмію… Я досяг(ла) успіху, тому що… |
Урок важливий, тому що… Я досяг(ла) успіху, тому що… |
Менісподобалося… Мійнастрій… Я досяг(ла) успіху, тому що… |