2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Бінарний урок з математики та інформатики на тему "Десяткові дроби"

Про матеріал

Матеріали уроку можна використати як підведення підсумків з теми "Десяткові дроби" в 5 класі з підтримкою комп'терних програм Paint і Калькулятор в ігровій формі - змагання між трьома командами. Завдання мають чоитири рівня складності.
Завдання початкового рівня передбачають командні відповіді на усні питання безпосередньо з теми та логічні задачі-жарти.
Завдання середнього рівня - це розв'язання рівнянь і перевірки коренів на ресурсі http://learningapps.org.
Достатній рівень - це складання бізнес-плану початківця з побудовою плана ділянки землі в графічному редакторі Paint і відповідними розрахунками в програмі Калькулятор.

Завдання високого рівня представлені логічними задачами.

Перегляд файлу

Бізнес-план юного підприємця

Бінарний  урок з математики та інформатики в 5 класі з теми «Десяткові дроби»

Мета: перевірка знань і вміння використовувати набуті знання на практиці з навичками роботи в стандартних програмах Paint та Калькулятор, показати міжпредметні зв’язки математики та інформатики, розвивати логічне та аналітичне мислення, вміння працювати в групах і по одному.

Обладнання: комп’ютери, карточки

Девіз уроку: «Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні» (Есхіл)

Контрольні питання:

  1. Арифметичні дії над дробами.
  2. Розв’язування рівнянь, що містять дроби.
  3. Розв’язування задач на дроби і відсотки.
     

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Клас ділиться на три команди. Кожна команда обирає капітана. Вчитель знайомить учнів із умовами гри.

Завдання початкового рівня.

Розминка.

Кожна команда відповідає на два питання серії А та одне питання серії Б.

Питання серії А.

  1. Як поділити число на десятковий дріб?
  2. Як знайти середнє арифметичне кількох чисел?
  3. Як додати чи відняти два десяткових дроби?
  4. Як помножити десятковий дріб на 100?
  5. Як поділити десятковий дріб на 100?
  6. Як помножити десятковий дріб на 0,001?
    Питання серії Б.
  1. Скільки кінців у 5,5 палиць?
  2. Двоє йшли - дві гривні знайшли. Четверо пішли – скільки грошей знайшли?
  3. Із Києва до Харкова мчався на «Volvo» підприємець – бізнесмен Василь. Назустріч в той же час на велосипеді їхав професор математики Петро Семенович. Хто з них в момент зустрічі був ближче до Києва?

Завдання середнього рівня

Конкурс «Пізнай своє ім’я»

Умови конкурсу: по сім учнів від кожної команди отримують карточки з завданням розв’язати рівняння і варіантами відповідей. На дошці записані числа від 1 до 7 для кожної команди – це номери рівнянь. Члени команди, що отримали завдання, розв’язують рівняння і вибирають букву відповіді, яку і записують на дошці поруч із номером свого рівняння. Команда, що першою визначила свою назву, отримує 1бал.

Завдання для першої команди

  1.               

Х + 0,2 = 1

П)  0,8

А) 8

Б) 1

  1.               

3Х - 1,8 = 3

А) 1,6

Б) 16

В) 0,16

  1.               

0,5 : Х  =0,1

А)  0,5

С) 5

В) 50

  1.               

1,2Х  =2,4

Д)  0,2

К) 2

Т) 20

  1.               

2,03 - Х  = 0,3

А)  1,73

К) 17,3

К) 2

  1.               

Х : 0,7 =0,5

А) 3,5

Л) 0,35

Л) 35

  1.               

0,7Х - 1,4 =2,1

А) 0,5

Б) 50

Ь) 5

 

Завдання для другої команди

  1.  

3,4 – 2Х = 2,8

В) 1,3

А) 0,3

К) 2,3

  1.  

Х – 0,4 = 4

Р) 4,4

У) 3,6

Х) 7,4

  1.  

8 : Х = 16

Д) 0,2

Х) 0,5

Ж) 2

  1.  

0,2Х = 0,8

П) 8

І) 4

М) 0,4

  1.  

3,08 – Х = 0,8

М) 2,28

А) 1,92

Я) 0,92

  1.  

2Х : 0,6 = 0,8

С) 24

Н) 2,4

Е) 0,24

  1.  

0,3Х – 2,8 = 2

Д) 16

Т) 1,6

Л) 0,16

 

Завдання для третьої команди

  1.  

Х + 0,4 =2,8

К)   4

П) 0,4

Ц) 1,4

  1.  

0,5Х – 4,6 = 0,4

У)  4

Р) 2

І) 10

  1.  

3 : Х =12

Ф)   0,25

А) 2,5

О) 4

  1.  

3,5 * Х =35

К)   100

Д) 0,00

М) 10

  1.  

8,09 – Х = 3,09

Г)   5

В) 1,91

Р) 11,19

  1.  

Х : 0,3 = 6

А)  20

О) 1,8

У) 18

  1.  

3,1Х – 0,8 = 5,4

Л)  6

К) 4

Р) 2

 

 


Капітани команд із рештою учнів своїх команд виконують ті ж самі завдання, але на комп’ютері, вибираючи для кожного рівняння відповідний корінь. 

Завдання для капітанів:
І команда - https://learningapps.org/6280907

ІІ команда - https://learningapps.org/6280982

ІІІ команда - https://learningapps.org/6280497

По закінченні цього конкурсу на дошці повинні з’явитися назви команд Паскаль, Архімед і Піфагор, а на комп’ютерах – портрети цих видатних вчених.

Завдання достатнього рівня.

Бізнес – план початківця-бізнесмена.

  1. Використовуючи програму графічного редактора Paint, зобразити план  земельної ділянки. Для цього виконати наступні дії:
    • включити комп’ютер;
    • завантажити програму Paint (вкладки-Пуск-Программы -Стандартные-Paint);
    • установити меню вікна програми Вид – Сетка;
    • за допомогою інструменту Ламана намалювати схему земельної ділянки за зразком

 

Розміри ділянки:      a=500 м, b=260 м, с=100 м.
Скористатися шкалою горизонтальної та вертикальної лінійок. Не забудьте при побудові горизонтальних і вертикальних відрізків використовувати клавішу Shift.

  1. Обчислити площу ділянки, використовуючи калькулятор (Пуск-Программы-Стандартные-Калькулятор). На листочках записати формули  для обчислення площі і отриману відповідь., виражену в квадратних метрах, арах і гектарах
    (S=a*(2b+c) – c2 = 300000 м2 =300 а=3 га )
  2. Підрахувати, скільки знадобиться часу тракторові, щоб зорати ділянку, якщо швидкість трактора 5 км/год, довжина плуга дорівнює 1,2 м.
  3. Щоб зорати 1 а землі таким трактором, потрібно заплатити  130 грн. Скільки потрібно заплатити за оранку всієї ділянки?
  4. Обчислити вартість внесення добрив, якщо на 1 м2 землі потрібно внести 38 г добрив і 2 кг добрив коштують 15 грн. Для цього перетворити  грами в кілограми і підрахувати кільксть добрив для вашої ділянки  та  вартість добрив. Результат округлити до цілої частини.
  5. Купівля насіння картоплі.
    На посадку 1 а землі потрібно 20 кг картоплі.
    Ціна 1 кг картоплі – 5 грн 40 коп. Виразити ціну в гривнях і підрахувати вартість насіння картоплі.
  6. Підрахуйте загальну суму витрат:
    Оранка землі- …….
    Добрива - …………
    Насіння - ………….

Всього - …………..

  1. За сприятливих умов плануємо зібрати картоплі в 5 разів більше, ніж посадили. Визначити в тоннах урожай, який плануємо зібрати.
  2. Насіння картоплі плануємо продати за ціною 8 грн 50 коп за 1 кг. Підрахувати дохід.
  3.  Обчислити податок на продану картоплю – 10 % від доходу.
  4.  Підрахувати реальний прибуток.
    Заповнити таблицю 1.

 

Високий рівень

Презентація доходів

  1.  Яку мінімальну кількість розрізів потрібно зробити, щоб святковий круглий пиріг розрізати на 7 частин?
  2. Три молодих бізнесмена Петро, Василь і Микола святкували свій успіх. Петро купив три порції морозива, а Василь – дві порції, Миколі морозива не вистачило. Друзі вирішили морозиво поділити на трьох порівну. Микола за свою долю вніс 25 гривень. Як Петро і Василь повинні поділити між собою ці гроші?

 

 

 

 

Таблиця 1.

 

№ завдання

Вид завдання

Результат

  1.  

Виконання на комп’ютері

 

  1.  

Площа ділянки

 

  1.  

Час оранки ділянки

 

  1.  

Вартість оранки

 

  1.  

Вартість добрив

 

  1.  

Вартість насіння картоплі

 

  1.  

Загальна сума витрат

 

  1.  

Урожай

 

  1.  

Дохід від продажу картоплі

 

  1.  

Податок

 

  1.  

Реальний прибуток

 

 

docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку