Матеріали уроку можна використати як підведення підсумків з теми "Десяткові дроби" в 5 класі з підтримкою комп'терних програм Paint і Калькулятор в ігровій формі - змагання між трьома командами. Завдання мають чоитири рівня складності.
Завдання початкового рівня передбачають командні відповіді на усні питання безпосередньо з теми та логічні задачі-жарти.
Завдання середнього рівня - це розв'язання рівнянь і перевірки коренів на ресурсі http://learningapps.org.
Достатній рівень - це складання бізнес-плану початківця з побудовою плана ділянки землі в графічному редакторі Paint і відповідними розрахунками в програмі Калькулятор.
Завдання високого рівня представлені логічними задачами.
Бізнес-план юного підприємця
Бінарний урок з математики та інформатики в 5 класі з теми «Десяткові дроби»
Мета: перевірка знань і вміння використовувати набуті знання на практиці з навичками роботи в стандартних програмах Paint та Калькулятор, показати міжпредметні зв’язки математики та інформатики, розвивати логічне та аналітичне мислення, вміння працювати в групах і по одному.
Обладнання: комп’ютери, карточки
Девіз уроку: «Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні» (Есхіл)
Контрольні питання:
Хід уроку.
Клас ділиться на три команди. Кожна команда обирає капітана. Вчитель знайомить учнів із умовами гри.
Завдання початкового рівня.
Розминка.
Кожна команда відповідає на два питання серії А та одне питання серії Б.
Питання серії А.
Завдання середнього рівня
Конкурс «Пізнай своє ім’я»
Умови конкурсу: по сім учнів від кожної команди отримують карточки з завданням розв’язати рівняння і варіантами відповідей. На дошці записані числа від 1 до 7 для кожної команди – це номери рівнянь. Члени команди, що отримали завдання, розв’язують рівняння і вибирають букву відповіді, яку і записують на дошці поруч із номером свого рівняння. Команда, що першою визначила свою назву, отримує 1бал.
Завдання для першої команди
|
Х + 0,2 = 1 |
П) 0,8 |
А) 8 |
Б) 1 |
|
3Х - 1,8 = 3 |
А) 1,6 |
Б) 16 |
В) 0,16 |
|
0,5 : Х =0,1 |
А) 0,5 |
С) 5 |
В) 50 |
|
1,2Х =2,4 |
Д) 0,2 |
К) 2 |
Т) 20 |
|
2,03 - Х = 0,3 |
А) 1,73 |
К) 17,3 |
К) 2 |
|
Х : 0,7 =0,5 |
А) 3,5 |
Л) 0,35 |
Л) 35 |
|
0,7Х - 1,4 =2,1 |
А) 0,5 |
Б) 50 |
Ь) 5 |
Завдання для другої команди
|
3,4 – 2Х = 2,8 |
В) 1,3 |
А) 0,3 |
К) 2,3 |
|
Х – 0,4 = 4 |
Р) 4,4 |
У) 3,6 |
Х) 7,4 |
|
8 : Х = 16 |
Д) 0,2 |
Х) 0,5 |
Ж) 2 |
|
0,2Х = 0,8 |
П) 8 |
І) 4 |
М) 0,4 |
|
3,08 – Х = 0,8 |
М) 2,28 |
А) 1,92 |
Я) 0,92 |
|
2Х : 0,6 = 0,8 |
С) 24 |
Н) 2,4 |
Е) 0,24 |
|
0,3Х – 2,8 = 2 |
Д) 16 |
Т) 1,6 |
Л) 0,16 |
Завдання для третьої команди
|
Х + 0,4 =2,8 |
К) 4 |
П) 0,4 |
Ц) 1,4 |
|
0,5Х – 4,6 = 0,4 |
У) 4 |
Р) 2 |
І) 10 |
|
3 : Х =12 |
Ф) 0,25 |
А) 2,5 |
О) 4 |
|
3,5 * Х =35 |
К) 100 |
Д) 0,00 |
М) 10 |
|
8,09 – Х = 3,09 |
Г) 5 |
В) 1,91 |
Р) 11,19 |
|
Х : 0,3 = 6 |
А) 20 |
О) 1,8 |
У) 18 |
|
3,1Х – 0,8 = 5,4 |
Л) 6 |
К) 4 |
Р) 2 |
Капітани команд із рештою учнів своїх команд виконують ті ж самі завдання, але на комп’ютері, вибираючи для кожного рівняння відповідний корінь.
Завдання для капітанів:
І команда - https://learningapps.org/6280907
ІІ команда - https://learningapps.org/6280982
ІІІ команда - https://learningapps.org/6280497
По закінченні цього конкурсу на дошці повинні з’явитися назви команд Паскаль, Архімед і Піфагор, а на комп’ютерах – портрети цих видатних вчених.
Завдання достатнього рівня.
Бізнес – план початківця-бізнесмена.
Розміри ділянки: a=500 м, b=260 м, с=100 м.
Скористатися шкалою горизонтальної та вертикальної лінійок. Не забудьте при побудові горизонтальних і вертикальних відрізків використовувати клавішу Shift.
Всього - …………..
Високий рівень
Презентація доходів
Таблиця 1.
№ завдання |
Вид завдання |
Результат |
|
Виконання на комп’ютері |
|
|
Площа ділянки |
|
|
Час оранки ділянки |
|
|
Вартість оранки |
|
|
Вартість добрив |
|
|
Вартість насіння картоплі |
|
|
Загальна сума витрат |
|
|
Урожай |
|
|
Дохід від продажу картоплі |
|
|
Податок |
|
|
Реальний прибуток |
|