Бінарний урок зарубіжної літератури та англійської мови "Гамлет – вічний образ світової літератури"

Про матеріал
Бінарний урок зарубіжної літератури та англійської мови "Гамлет – вічний образ світової літератури" для учнів 10 класу
Перегляд файлу

Бінарний урок  зарубіжної літератури та англійської мови

    Автори: Перерва В.М., Мединська Н.Л.,викладачі ДНЗ «Професійно-технічне училище № 14 м. Нова  Каховка»

Тема:  Гамлет – вічний образ світової літератури.

           Hamlet is a secular character of the world literature.

Мета – формувати компетентності: предметні (Знання змісту трагедії В.Шекспіра «Гамлет», уміння розмірковувати над конфліктом твору та аналізувати вчинки персонажів; розуміння образу Гамлета  як вічного образу;  логічне мислення; естетичний смак; уміння співпереживати, співчувати);

ключові (уміння вчитися: навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; комунікативну; інформаційну: навички роботи з різноманітними  джерелами інформації; загальнокультурну: навички висловлювати свої думки, почуття та ставлення; обирати та застосувати   доцільні  комунікативні стратегії для ефективної взаємодії  з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування рідною та  іноземною мовами, творче самовираження).

Тип уроку: бінарний

Методи і прийоми: «чорна скринька»,  робота з крилатими фразами, робота з картою пам’яті,інтерактивні вправи  « встанови відповідність», « з’єднай героїв з їх соціальним статусом у п’єсі», мозкова атака, асоціативне малювання, написання е-мейлу герою, складання  Mind map  ( карти пам’яті ) характеристики героїв.

Обладнання: крилаті фрази (оформлені у вигляді хмаринки з крилами), карта пам’яті В.Шекспіра (А3), картки з іменами героїв та їх соціальним статусом (український та англійський варіанти), хмара тегів з іменами героїв, відео «Вимова імен англійською», відео уривку з сучасної екранізації фільму «Гамлет», електронні  планшети, телевізор, портрети Гамлета та Клавдія, картки для складання характеристики (англійською та українською мовами); паспорт твору; схеми - опори; листки само оцінювання.

Перебіг  уроку

  1. Вступна частина  
    1.        Привітання (українською та англійською)
    2.        Оголошення теми. Мотивація навчальної діяльності

Викладач зарубіжної:   Кожна людина в своєму життя постає перед вибором: як жити? для чого жити? що залишити по собі? що є добро , а що зло? чи можна побороти зло?  Подібні питання стояли і перед Гамлетом більш як 400 років тому. Які відповіді він на них дав? Хто ж він, Гамлет? Борець зі злом чи бездіяльний меланхолік, переможець чи переможений? Оце ми з вами сьогодні і з’ясуємо. А ще ми проведемо паралелі з нашим часом і визначимо, кого можна вважати Гамлетами сьогодення.

 ( Запис дати та теми уроку в зошити)

Викладач іноземної: урок сьогодні бінарний невипадково, адже Шекспір – величезна британська культурна ікона, день його народження вважають днем англійської мови, тому частину матеріалу ви опрацюєте мовою оригіналу.

Викладач зарубіжної: Бажаю  плідної праці та наголошую,що сьогодні ви самі будете оцінювати свою роботу на уроці (інструктує  про  картки оцінювання)

  1. Актуалізація опорних знань
    1.        Робота з картою пам’яті та крилатими висловами з творів Шекспіра.

Викладач  іноземної пропонує учням розповісти за картою пам’яті про цікаві факти з життя та творчості В.Шекспіра.

 

D:\1 Файлы с рабочего стола\РАБОЧИЙ СТОЛ\Зарубіжна література Планування 2018-19\ВІДКРИТИЙ УРОК ГАМЛЕТ\BoT7ZB0CEAE7-PV.jpgWhom do you see at the mind-map? (Кого бачите на малюнку?)

Tell the interesting information about W.Shakespeare (Розкажи учням цікаву інформацію про нього, користуючись картою пам’яті)

What can you say about the day of his birthday and death? What another holiday at this day do you know which is connected with English? (Що ви можете сказати про день його народження та смерті? Яке свято, пов’язане з англійською мовою у цей день, вам відомо?)

     

 Крилаті вирази

  "To be or not to be, that is the question" — «Бути чи не бути, ось в чому питання».             

"The beginning at the end" — «Початок кінця». 

"Life is not all cakes and all" — «Життя прожити – не поле перейти». 

"All is well that ends well" — «Все добре, що добре закінчується».  

"Much ado about nothing" — «Багато шуму із нічого». 

  1.        «Чорна скринька»

Викладач зарубіжної  пропонує учням передбачити, що знаходиться в чорній скриньці. По черзі дістає предмети  (череп,рапіра, бокал з вином, розбите серце, мишоловка,настоянка  белени) та просить учнів пояснити, як вони стосуються змісту трагедії.

 

  1. Формування  компетентностей

 

  1. . Game ‘Who is Who?’ (гра «Хто є хто?»)

 Викладач іноземної  демонструє відео  How to Pronounce Character Names in Shakespeare’s Hamlet ( from 48 second – 2 minutes ) https://www.youtube.com/watch?v=AGMdOduapzc  («Вимова імен англійською»)  та пропонує завдання:

   Match heroes with their social places in this play (з’єднай героїв з їх соціальним статусом у п’єсі)

Hamlet -  Prince of Denmark (принц)

Claudius -  King of Denmark (король)

Gertrude - Queen of Denmark (королева)

The Ghost - Spirit of the late King Hamlet (дух покійного короля)

Polonius - Chief counselor to Claudius (головний радник)

G:\Гамлет\image061 - Копія.jpgHoratio - A commoner (простолюдин)

Laertes - A student in Paris (студент у Парижі)

Ophelia – A noblewoman (дворянка)

Rosencrantz - Classmate of Hamlet's (однокласник Гамлета)

Guildenstern - Classmate of Hamlet's Fortinbras - King of Norway (король Норвегії)

Osric – Сourtier (придворний)

Викладач зарубіжної пропонує учням схарактеризувати  героїв 1-2 словами.

3.2.  «Складіть  ланцюжок  подій»

 Викладач зарубіжної  пропонує учням розташувати події, що відбулись в трагедії, у логічній послідовності українською та англійською.

Сюжетний ланцюг трагедії Гамлет

Приїзд Гамлета в Ельсинор

Hamlet’s arrival to Elsinore

Весілля матері і  Клавдія

Wedding of mother and Claudius

Зустріч Гамлета з привидом батька

Hamlet’s meeting with spirit of his father

Бути чи не бути?

To be or not to be?

Вистава «Пастка»

Play “The Trap”

Вбивство Полонія

Murdering of Polonius

Відрядження Гамлета та зрада друзів

Розенкранца  і Гільденстерна

The Hamlet’s trip and betrayal of his friends Rosencrantz and Guildenstern

Смерть Офелії

Ophelia’s death

Поєдинок з Лаертом

The fight with Laertes

Смерть Клавдія

Claudius’ death

Смерть Гамлета

Hamlet’s death

 

3.3. «Зустрічайте гостя»

Викладач англійської представляє присутнім шановного гостя - принца Гамлета власною персоною, який розкаже про себе. Перекладач   передасть зміст його розповіді українською.

And now I want to introduce our guest. It is a prince Hamlet. He wants to speak about himself. But… as he is an English-speaking hero he has his own translator which helps you to understand his speech. So listen to him carefully and attentively.

3.4. Робота з монологом Гамлета ( звучить трьома  мовами)

Викладач зарубіжної : велике значення для розуміння думок і вчинків Гамлета має його всесвітньовідомий монолог «Бути чи не бути». Ми сього дні його прослухаємо трьома  мовами та проаналізуємо.

  • Декламування учнями монологу 
  • Перегляд монологу у сучасній постановці фільму «Гамлет»

 ( «Гамлет XXI  століття», 2009 р., режисер Ю.  Кара; у  ролі Гамлета  -  Гела Месхи)

  • Обговорення змісту монологу

 

  • Які вади тогочасного суспільства турбують Гамлета? ( у відповідях учні наводять конкретні  факти з тексту)
  • Якби Гамлет жив би серед нас, яку гнилизну нашого часу він би побачив?
  • Що означають для Гамлета  слова «бути», «не бути»  (учні складають гроно у зошитах)

D:\1 Файлы с рабочего стола\РАБОЧИЙ СТОЛ\Зарубіжна література Планування 2018-19\ВІДКРИТИЙ УРОК ГАМЛЕТ\image119.jpg

 

 

 

 

 

  • А що для вас сьогодні значить  «бути»,  «не бути» ? ( учні продовжують  формувати  гроно думок)
  • Чому питання «Бути чи не бути?» вважають вічним?
  • Чому Гамлет - вічний образ світової літератури?

( підвести до висновку, що  людина постійно стоїть перед вибором між добром і злом, діяльністю і байдужістю, активною життєвою позицією і інертністю…)

4. Застосування компетентностей  за допомогою електронних планшетів

Викладач зарубіжної пропонує завдання для двох груп:

1 група:  журналісти

Написати електронного листа Гамлету, в якому висловити свою думку стосовно того, ким вони його вважають : переможцем чи переможеним.

2  група: пошуковці

Знайти інформацію про те , які українські письменники звертались до теми Гамлета.

 ( Важливе місце образ Гамлета посідає і в українському письменстві. Йому, зокрема, присвячено поезії Максима Рильського «Як Гамлет, придивляюсь я до хмар...», «Принц Данський», Євгена Плужника «Ходить. Все ходить.», Леоніда Первомайського «Гамлет», Бориса Олійника «ХХ вік і Гамлет», Дмитра Павличка «Як Гамлет, я ходжу поміж гробами.», поему Миколи Бажана «Смерть Гамлета»).

  1. Заключна частина
    1.        Викладач  зарубіжної літератури:

 "Бути чи не бути" - це питання належить до розряду вічних. І відповідь на нього шукає кожен для себе. Тут не може бути готових рецептів, вказівок, довідників. Ці питання близькі тим, хто вміє замислюватись, хто намагається не просто жити "день до вечора"...

 Не тільки ж "замазкою для стін від холодів" залишилися Цезар, Александр Македонський, Вільям Шекспір. Нащадки шанують їхні справи, дорожать їхніми іменами. Але слова Гамлета ніби примушують кожного замислитися, чим же залишиться він у пам'яті якщо не нащадків, то хоча б своїх рідних.

     А закінчити нашу розмову про Гамлета я б хотіла віршем Н. Косенко „Бути чи не бути", який є своєрідним зверненням до людей 21століття.

    Бути чи не бути?

    У цьому світі, де багато ідей,

    Де безліч думок і поглядів,

    Єдине спільне для всіх людей,

    Для всіх інтелектів, світоглядів,

    Для всіх жебраків і нещасних поетів,

    У закутках душ – до запитання,

    Усіх школярів, мудреців та естетів

    Єдине мучить вагання:

    Хто я в цьому світі? І де моя путь?

    (Для Гамлета час не існує).

 

    У чому найвища покликання суть?

    І долю для чого марнуєм?

    Шукаєм себе – так не знайдем в словах

    За межами суджень, тлумачень.

    На гонах життя відміряєм свій шлях –

    І наслідків сліпо не бачим.

    Новітні терези вихитує зло, -

    То істини бік підлітає.

    Куди нас по течії вже занесло?

    Чи бути, чи ні – ми не знаєм.

    Отруєне небо, природа в лахмітті,

    Чорнобильські сірі світання

    Чи варто нам бути? ХХІ століття

    По-своєму ставить питання,

    Годинник на вічність – назад не вернутись.

    Помилкам утрачено вимір.

    Дай, Боже, щоб діти змогли наші бути.

    Щоб ми не украли в них вибір! 

 

  1.  Підведення підсумків. Оцінювання( самооцінювання)

 

5.Оголошення домашнього завдання ( на вибір)

  1. Створити інстаграм/фейсбук - сторінку Гамлета
  2. Авторський переклад монологу Гамлета
  3. Зобразити за допомогою кольорової гами свої асоціації з образом  Гамлета.( лист А-4)

6.Рефлексія .

 Прийом «Вітер дме для тих, хто…» (The wind is blowing for those who…)

  • Дізнався багато нового (got to know a lot of new information)
  • Кому було цікаво (was interesting during the lesson)
  • Працював творчо (worked creative)
  • Задоволений сьогоднішньою роботою (satisfied with the work)
  • Хто дочекався кінця уроку (waited for the end of the lesson)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку