Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

Про матеріал
Мета: • освітня: поглибити знання про метали; формувати знання про біологічне значення металів в організмі та основні джерела їх надходження; • розвивальна: розвивати вміння учнів логічно мислити, розв’язувати нестандартні завдання, аналізувати, робити висновки; • виховна: формувати пізнавальний інтерес і творчу активність учнів на уроках хімії, формувати науковий світогляд.
Перегляд файлу

 

11 клас

Урок № 43

Тема. Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

Мета:

  • освітня: поглибити знання про метали; формувати знання про біологічне значення металів в організмі та основні джерела їх надходження;
  • розвивальна: розвивати вміння учнів логічно мислити, розв’язувати нестандартні завдання, аналізувати, робити висновки;
  • виховна: формувати пізнавальний інтерес і творчу активність учнів на уроках хімії, формувати науковий світогляд.

Матеріали та обладнання: підручники, роздаткові картки, маркери, ручки, робочі зошити.

Компетентності: спілкування державною мовою (формулювати відповідь на поставлене запитання;

складати усне і письмове повідомлення на хімічну тему, виголошувати його), основні компетентності у природничих науках і технологіях (формулювати, обговорювати й розв’язувати проблеми природничо-наукового характеру), екологічна грамотність і зорове життя (усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність),

Наскрізні змістові лінії: екологічна безпека і сталий розвиток (учні усвідомлюють причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; Учень цінує природні ресурси, від яких залежить його здоров’я).

Тип уроку: засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап уроку

Вчитель вітається з учнями, записує відсутніх до журналу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

  1. Яке явище називають фотосинтезом та яке воно має значення.
  2. Дихання це…? Які хімічні елементи беруть участь у процесі диханні?
  3. Що ж таке живлення?
  4. Пригадайте з 10 класу склад білків, жирів, вуглеводів, їх біологічну роль.
  5. Пригадайте з біології АТФ — аденозинтриортофосфатну кислоту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Розповідь

Всі живі організми являють собою "хімічні лабораторії", що складаються з хімічних речовин і постійно протікають хімічних реакцій. Давайте згадаємо хімічний склад живих організмів (хімічні елементи, органічні і неорганічні речовини). Всі живі організми складаються з хімічних елементів, зміст яких коливається в широких межах. Згадайте класифікацію хімічних елементів в живих організмах.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку

Вчитель оголошує тему уроку, записує її на дошці, разом з учнями формулюють мету уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

Класифікація хімічних елементів за їхнім вмістом в організмах

На сьогодні відомо понад 110 хімічних елементів: 89 з них знайдено в природі, інші здобуто штучним шляхом. Більшість з природних хімічних елементів входять до складу організмів. Проте лише близько 30 елементів беруть участь в здійсненні життєвих функцій і мають певне значення для біологічних систем. Їх називають біоелементами.

Біоелементи – хімічні елементи, які входять до складу живих організмів і беруть участь у процесах життєдіяльності.

Біологічне значення біоелементів

 

Основними групами біоелементів за їх вмістом в організмах є органогенні, макроелементи, мікроелементи та ультрамікроелементи.

Мікроелементи — хімічні елементи, присутні в організмах живих істот в низьких концентраціях (тисячні долі відсотка та нижче).

Макроелементи — це хімічні елементи, що наявні в організмі у високих концентраціях.

Ультрамікроелементи — всі інші хімічні елементи, вміст яких менше 0,01 %.

 

 

VІ. Закріплення знань

«Асоціативний кущ».

Учням пропонується у робочих зошитах, записати обраний (за бажанням) живий організм і від нього, стрылками вказати основні символи хімічних елементів, які відіграють роль у його житті.

VІІ. Підсумок уроку

Метод «Незакінчені речення»

 «На сьогоднішньому уроці я дізнався…»

 «Я думаю, що найважливішу роль в організмі відіграє металічний елемент…, тому що…»

VIII. Домашнє завдання

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Когут Світлана Маркіянівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1768
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку