БІОЛОГІЧНИЙ ПРОЕКТ "НАШ ЗИМОВИЙ САД"

Про матеріал

Екологічне освіта та виховання, спрямоване на формування у людини наукового пізнання природи, переконань і практичних навичок, певної орієнтації та активної життєвої позиції в галузі охорони природи, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, є об'єктивною необхідністю для всього людства.

У контексті актуалізації змісту шкільної освіти зростає роль проектної діяльності як засобу формування екологічної компетентності школяра з урахуванням його вікових та індивідуальних особливостей, що позначаються на характері мислення, почуттів, поведінки, діяльності. Ідея проектно-тематичної діяльності дозволяє поєднати зміст розвитку, виховання і навчання з реальним життям, використання уміння, навичок, знань для вирішення практичних задач екологічного спрямування.

За вікнами зима, а в нашій класній кімнаті - справжнє зелене диво. Це куточок кімнатних рослин, яким ми дуже пишаемося. Ідея створення куточка виникла після того, як учні нашого класу побували на екскурсії в обласному еколого - натуралістичному центрі.

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 30

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

Назва проекту:

Наш зимовий сад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Науковий керівник    вчитель хімії, біології та основ екології Кожевник А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кіровоград – 2018 р

 

 Назва проекту

«Наш зимовий сад»

Зміст

 

1. Анотація проекту

2. Мета і завдання проекту

3. Очікувані результати

4. Вступ

  4.1. Характеристика кімнатних рослин

  4.2. Догляд за рослинами

  4.3. Хвороби та шкідники кімнатних рослин

  5. Дослідження

  6. Соціальне опитування учнів школи

  7. Висновки

  8. Використана література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

 

Екологічне освіта та виховання, спрямоване на формування у людини наукового пізнання природи, переконань і практичних навичок, певної орієнтації та активної життєвої позиції в галузі охорони природи, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, є об'єктивною необхідністю для всього людства.

У контексті актуалізації змісту шкільної освіти зростає роль проектної діяльності як засобу формування екологічної компетентності школяра з урахуванням його вікових та індивідуальних особливостей, що позначаються на характері мислення, почуттів, поведінки, діяльності. Ідея проектно-тематичної діяльності дозволяє поєднати зміст розвитку, виховання і навчання з реальним життям, використання уміння, навичок, знань для вирішення практичних задач екологічного спрямування.

 

За вікнами зима, а в нашій класній кімнаті -  справжнє зелене диво. Це куточок кімнатних рослин, яким ми дуже пишаемося. Ідея створення куточка виникла після того, як учні нашого класу побували на екскурсії в обласному еколого - натуралістичному центрі.

 

 

 

 

Лише зрозумівши природу,  людина зрозуміє саму 

                                                                                                  Себе  Едберг                                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета та завдання проекту

 

     Мета проекту

 

  1.  збереження державного лісового фонду;

   2.  виховання у дітей  бережливого ставлення до оточуючого середовища;

   3.  залучення учнів до практичної діяльності з раціонального використання ресурсів;

   4.  привернення  уваги до проблеми знищення рослин

   5. створити відчуття свята, радісного очікування і залучити друзів  прикрасити свої домівки, шкільну аудиторію чи робочий кабінет.

   6. розвиток пізнавальних навичок дітей, формування уявлень, джерелом яких є природний та предметний світ, різні види діяльності; створення умов для формування активної позиції щодо проблеми «людина — при­рода».

   7. спонукати до спілкування, обміну досвідом, думками щодо реалізації проекту, розвивати вміння працювати у групах, узгоджувати реалізацію ідей.

 

Основне завдання проекту: полягає у проведенні  інформаційно-агітаційної кампанії: розповсюдження  листівок  та методичні матеріали, проводити заходи  та конкурси на кращу кімнатну рослину з метою їхнього збереження, Під час конкурсу діти та підлітки виготовляють святкові букети з вічнозеленого гілля,.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати: 

 

 Опанування дітьми знань про природу та можливість реалізувати ці
 

знання в навчально-виховному процесі.

 

1. Сформувати вміння доглядати за рослинами живого
куточка.

        2.  Розвивати почуття любові до всього живого.

    3.  Навчитися жити в спільному домі, ім'я якому — планета Земля. 

    4.  Позитивне ставлення до цінностей природи, готовність оберігати і          відновлювати її.

 

Ресурси: приміщення школи, матеріальна допомога з боку дирекції

 

школи, спонсорська допомога, допомога батьків, учнів, учителів.

 

 

Тривалість реалізації проекту – протягом навчання дітей в класі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Квіти в нашій шкільній кімнаті

Загальна характеристика

 

Монстера (Monstera) входить до родини ароїдних рослин і включає в себе до 50 видів. Ареалом проживання вважається Південна і Центральна Америка. Назву свою Монстера отримала з-за своїх великих розмірів і лячного зовнішнього вигляду (чудовисько – monstrum).

Цей рід – вічнозелені рослини (чагарники і ліани). 

 

Диффенбахія  має товсте соковите стебло, ростуть до 2 метрів, при цьому нажня частина стебла оголюється, в результаті чого рослина втрачає свою декоративність. Це рід вічнозелених рослин родини Ароідних, які розповсюджені в тропіках Америки. Америки.

Цей рід назвали на честь  Йозефа Диффенбаха (1796—1863), австрійськогосадівника, який займав посаду старшого садівника Імператорського ботанічного саду в Вене.

 

Шлюмбергера  Ареал — гірські ліси Східної Бразилії (штат Ріо-де-Жанейро).

Коренева система рослини дуже слабка.

В Європі рослина з'явилася на початку XIX століття.

Цвіте Шлумбергера красивими, схожими на ліхтарики квітками: червоними, жовтими, бузковими, білими, рожевими. Вони розпускаються на кінчиках усіх стебел (довжина яких 20-40 см), що нагадують ланцюг із яскравих продовгуватих пелюсток (розміром 2-5 см), сполучених між собою. Квітки шлумбергер зигоморфні. Маленькі вирости-бутончики корінюються. В такий спосіб рослина ніби повільно переходить з одного місця на інше.

 

Фіалки (Viola) — рід квіткових рослин родини фіалкових, що містить від 200—500 видів у всьому світі, переважно в помірних широтах Північної Півкулі, але також зустрічається на Гаваях, в Австралазії та в Андах (Південна Америка). Вони зазвичай ростуть у вологих і злегка затінених умовах.

Більшість фіалок — маленькі багаторічні рослини, але деякі — однорічні, а деякі — невеликі кущі. Вони зазвичай мають серцеподібне листя і несиметричні квітки з чотирма віялоподібними пелюстками, дві на кожній стороні, і одну широку нижню пелюстку. Розквіт часто рясний, і трапляється звичайно увесні або улітку.

Відома риса деяких фіалок — тонкий аромат їх квіток. На честь цього роду рослин названо астероїд 1076 Віола.

 

Папоротник один з самих красивих кімнатних рослин, він має коротке і товсте кореневище, листя декоративне дожиною до метра і більше, ростуть повільно

Представники: щитник чоловічий, орляк звичайний.

 

Кімнатна роза  інша назва «Ружа» — рід і культурна форма рослин роду роза родини трояндових (дикорослі — див. Шипшина), кущі до 2 метрів заввишки.

Дикі рослини зростають, в основному, у помірному кліматі.

Відомо близько 6 000 сортів, що їх отримано шляхом гібридизації й відбору (за ін. даними тепер налічують понад 14 тисяч сортів троянд. У Японії виведена троянда «хамелеон», яка змінює своє забарвлення від освітлення

 

 

Догляд за рослинами в куточку природи здійснюють чергові підкерівництвом вихователя (чергування організовуються на початку року). Вониполивають рослини. Поливка рослин є для дітей важким видом догляду.

Захоплюючись самим процесом поливання, вони можуть поливати одне і теж рослинакілька разів на день. Тому ця робота виконується дітьми під контролемвихователя. Залучаючи всі хлопців по черзі до поливанні, необхідно вчитикожної дитини, як потрібно правильно тримати лійку (прикладаючи її носик докраю горщика), привчати лити воду потроху, не поспішаючи, лити воду потрібно дотих пір, поки вся земля в горщику не буде вологою.

 

Догляд за фіалками полягає також у правильному їх розмноженні і пересадці. Розмноження фіалок може відбуватися двома способами. Ви можете посадити листочок прямо в землю або опустити у воду до появи корінця. Той чи інший спосіб однаково гарний, маєте вибрати той, що вам більше подобається. Під час пересадки на дно квіткового горщика обов’язково слід покласти дренаж, це може бути мох-сфагнум або керамзит дрібної фракції. Щоб не витрачати час і сили, ґрунт можна придбати вже готовий, слід купувати той, на якому зазначено, що він призначений для фіалок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хвороби та шкідники кімнатних рослин

Шкідники

      Попелиця. Ці дрібні, зазвичай зеленого кольору, ссущіе комахи харчуються соком рослин і мешкають на квітках, м'яких листі і на кінчиках молодих пагонів, вибувши поява цяточок і деформацію, виділ попелиць, звані медяної росою, або падью, залучають мурах і сприяють появі цвілі, тобто грибкових захворювань.

      Заходи боротьби. Як тільки виявите тлю, обприскати рослину відповідним інсектицидом. Протягом літа повторюйте обробку кожні 10-14 днів.

      Суничний клещік.Ці дрібні восьминогий павукоподібні істоти оселяються на нижній стороні листа. Харчуються соком рослин і викликають зморщування і потемніння листя. Період цвітіння скорочується, бутони дееорміруются і можуть опадати.

      Заходи боротьби.Видаліть серйозно пошкоджені листя і квіти та спаліть іх.Оприскайте рослина акарицидів. Сильно пошкоджені рослини знищіть.

      Борошнистий червец.Ці білясті істоти, схожі на мокриць, живуть групами, харчуються соком і викликають деформацію, в'янення і пожовтіння листя. Вони виділяють медяний росу, що приваблює мурах і сприяє появі цвілевих грибків.

      Заходи боротьби При невеликих ураженнях зітріть шкідників ватяним тампоном, змоченим етиловому спирті (денатуратом). Обприскати рослини відповідним інсектицидом, а якщо вони вражені серйозно, то спаліть.

Хвороби

      Чорна ніжка. Хвороба стеблових живців. Підстава держака чорніє і розм'якшується.

      Заходи боротьби Розвитку захворювання сприяє холодна перезволоження грунту. Якщо живці вражені, їх краще знищити. Якщо ви маєте справу з рідкісними або незвичайними різновидами рослин, вийміть живці, зріжте почорнілі ділянки і пересадити живці.

      Сіра гниль. Вражає м'які тканини рослин: квіти, молоде листя і нащадки покриваються сірою пухнастою цвіллю. Заходи боротьби. Видаліть і знищіть пошкоджені частини. Обприскати рослину відповідним фунгіцидом. Видаліть відмерлі листя, щоб перешкодити розповсюдженню хвороби. Уникайте вологою і затхлій атмосфери, надмірного поливу.

      Полягання сіянців. Незабаром після проростання сіянці чорніють біля основи і падають.

      Заходи боротьби Висівають насіння негусто в грунт з гарним дренажем. Тримайте в теплому, добре провітрюваному місці. Уникайте перезволоження грунту.

 

 

Дослідження

Ми створили 3 творчі групи із  учнів, батьків та вчителів.

І ГРУПА "Юні економісти" порахували, що для створення куточка нам потрібні:

  • полички
  • вазони
  • грунт
  • кімнатні рослини

Полички нам допомогли зробили старшокласникиразом з учителем трудового навчання, а вазони, грунт та рослини - придбали в магазині.

Учні 3 класу опитали 82 учні нашої школи

ІІ ГРУПА "Юні дослідники" шукали цікаві факти про кімнатні рослини, дізнавалися про те, які є хвороби та шкідники у цих рослин, та як треба доглядати за нашими зеленими друзями.

ІІІ ГРУПА "Дизайнери" працювали над тим, де краще розміститикімнатні рослини у нашому зимовому саду, якого кольору будуть полички та вазони.

 

Також учні 3 класу провели соціальне опитування учнів школи, та поставили декілька запитань, на які учні охоче відповідали

  • У вас вдома є кімнатні рослини?
  • Скільки кімнатних рослин у вас в будинку?
  • Ви самі доглядаєте за ними, чи це роблять ваші батьки?
  • Ви б хотіли мати цих рослин ще більше?

 

Ми опитали 78 учнів нашої школи і дійшли таких висновків.

На перше запитання 74 учні відповіли "так" є кімнатні рослини.

На друге запитання відповіли що в середньому, у кожного в кімнаті від 4 до 7 кімнатних рослин.

На третє запитання більшість учнів , а це 45, що доглядають за квітами дорослі, і на четверте запитання, всі відповіли "так" вони хочуть мати більше кімнатних рослин.

 

 

 

 

Висновоки

 

Куток живої природи дитячого школи — одна з необхідних умов наочного дійового ознайомлення дошкільнят з дикою природою. У куточку живої природи дошкільнята можуть у протягом всього дня підходитимемо тварин та рослин, вивчати, вести по них тривалі спостереження. Діти розширюються конкретні знання про природу. Під час догляду за мешканцями куточка природи формуються трудові навички, працьовитість, дбайливе ставлення до живому, відповідальність за доручену справу.

Щоб сформувати екологічну компетентність дитини шкільного віку засобами проектної діяльності, дорослі повинні самі орієнтуватися в цих проблемах, мати сформоване відчуття громадянської відповідальності за екологічну ситуацію, бажання та  готовність її поліпшити. Майбутнє нашої планети значною мірою залежить від того, що наші діти знатимуть про навколишнє середовище і чи будуть вони з повагою ставитися до природи, відчувати себе її часткою. І щоб виховати справді чуйну, гуманну людину, треба, щоб екологічні знання спричинили стійкі переконання та  стали регуляторами дій. А переконаннями вони стануть тоді, коли пройдуть через почуття. Тому важливим у здобутті екологічної освіти є ціннісно-емоційний компонент.

 

 

Використана література

 

1. Навчальна книга квітникаря / А. А. Чувікова и др. - М.: Изд-во Колос, 1980 - 224 с.

 

2. Сосновский И.П. Уголок природы в школе: Кн. Для учителя. – М.: Просвещение, 1986. – 112 с.

 

3. Морозюк С. С. Біологія: підруч. для учнів 6-го класу загальноосвіт. навч. закл. – 2-е вид. – Х.: Торсінг, 2000. – 224 с.

 

4. Довідник квітникаря / І. Є. Ботяковскій та ін - Мінськ.: Ураджай, 1985.

 

5. Бібікова В.Ф. та ін Квітникарство. - М.: Изд-во Вища школа, 1992. - 318 с.

 

6. Детям обо всем на свете. Популярная знциклопедия. — Харьков.: ПДК, 1998.

 

7. Запартович Б. Б. й др. С любовью к природе. — М.: Педа-гогика, 1978.

 

8. Яршева Н. Ф. Природа України. — К.: Вища школа, 1995.

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Інші матеріали
НУШ
Додано
3 вересня 2018
Переглядів
2093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку