Урок " Гриби-живі організми. Будова грибів"

Про матеріал

Урок з природознавства за темою " Гриби. Будова грибів" Мета уроку : довести, що гриби становлять окреме царство , дати поняття про будову гриба, познайомити з різноманітністю грибів . . Розвивати здібності аналізувати та порівнювати. Робити висновки. Виховувати любов до природи

Перегляд файлу

 

                                                                                                                                                                                                                       

Гриби  - живі організми  . Будова грибів

Організація класу

Привітайте   гостей,що до нас завітали, хочу чути, чого б ви усім побажали

Всім присутнім здоров’я   ми зичимо і  добра

А тепер до роботи ставати пора 

Сядьте рівненько і  задайте собі   позитивний настрій                                        

Девіз нашого уроку  «Все на землі має  одну колиску  ,ім’я  якій

природа»

 Що ми вивчали на минулому уроці?        Перевіримо ваші знання  за допомогою  гри «Світлофор»

 

        Гра  «Світлофор»

-тварини  поділяються на групи  свої  і чужі  ? 

-основними ознаками птахів є  пір‘я ,дзьоб,крила?

-всі тварини  поділяються на  звірів, ящірок,лисиць?

-ланцюг живлення  сойка –жолудь—яструб ? 

-ведмідь –це  всеїдна тварина?

-щука,сом- це комахи?

-жаба-це земноводна  тварина?

-комахи пересуваються на шести ногах  і  можуть літати ?                       

-звірі народжують малят і вигодовують їх молоком?

 

-тіло звірів  вкрите  пір’ям?

-лось  це   тварина  ,що  живиться травою ,гілками та корою дерев ?

--червоний кружечок –ні

--жовтий –не знаю

--зелений—так

Мотивація навчальної  діяльності

Живої  природи  світ  таємничий

Ми на уроці  сьогодні  відкриємо

Навчимось його красу  не руйнувати а примножувати і оберігати  

 

Таємницю  якої саме природи  ми будемо відкривати  ви  дізнаєтеся ,

якщо  відгадаєте загадку

                 і великі і малі  

                 одягнулися в брилі

                і дощу , ці  одноніжки  ,

                не  бояться , а ні трішки

               ліс-улюблений  їх  край,

               а  як  звуться-відгадай !( гриби)

«Асоціація»

-яка буває  природа

-що належить до неживої  природи

-що асоціюється зі  словами  жива  природа ?

-назвемо  ознаки  живих  істот  (є у нас  м’яч  зі  словами)

-до якої   природи  ми  віднесемо  гриби ?  доведіть.

Повідомлення  теми та мети  уроку

Я  думаю, що ви самі готові  назвати  тему  нашого  уроку. 

Що ви хочете  дізнатися про гриби ?

С ьогодні  на  уроці  ми здійснимо  подорож  у світ  Грибного  царства.Під час цієї  подорожі  ви  дізнаєтеся  ,які  гриби  зустрічаються в природі. Яка в них будова.

 

Вивчення нового матеріалу

              Дім зі всіх  сторін  відкритий

              Він  різьбленим дахом критий,

              Ти заходь в  зелений  дім –

              Чудеса побачиш в нім    (ліс)

Уявімо,що ми в літньому  лісі ,у якому багато грибів.

Що таке гриб?

Гриб-особливий організм,що не утворює квітів,насіння і розмножується спорами.

Технологія «Обери позицію»

«Гриби-це рослини»

«Гриби-це  тварини»

«Гриби-це….?»

Оберіть позицію, поміркуйте, обґрунтуйте відповідь.

 

Учені декілька віків не могли  з’ясувати ,що взагалі таке гриби.

С лід зазначити ,що вчені об’єднали всі рослини в одну велику групу

-царство  рослин, тварин –царство тварин.А куди віднести гриби?

До рослин?Але вони не зелені.До тварин? А на тварин вони тим більше не схожі.До того ж довгий час не були відомі спори грибів,

за допомогою яких вони розмножуються.

І багато хто вважав,що гриби з’являються на світ від роси,від гниття речовин,від ударів блискавки,навіть за примхами нечистої сили.

Н арешті гриби віднесли до рослин.Здавалося б, питання вирішене.

Але поступово з’ясувалося,що в тілі грибів міститься безліч таких

речовин ,яких у рослин немає. Зате вони є в тілі тварин ,але недостатньо.

Тому фахівці запропонували виділити гриби в окреме царство.Гриби-це гриби .Їх на світі дуже багато.Понад 100 тис.видів.

Багато хто з вас знають не лише назви грибів,але й можуть відрізнити гриби один від одного.Разом з батьками ви збирали їх. Що можна приготувати з грибів?

 

           Фізкультхвилинка

Продовження вивчення нового матеріалу.

Будова гриба

Скільки грибів зображено на малюнку? ( на дошці малюнок  )  Якщо ви вважаєте,що 3, то помиляєтеся. Тут намальований усього один організм , але він утворив  три плодові тіла. Та частина гриба ,яка знаходиться на поверхні називається плодовим тілом.Сам же гриб захований у грунті.Складається він з білих тонких ниточок .Грибниці.Грибниця  і є тілом організму гриба. Грибниці багатьох грибів схожі. Зовнішній вигляд плодових тіл різноманітний.Усі гриби мають ніжку і шапинку .Їх так і називають шапинкові гриби.    Що вони нагадують ?(парасольку). Є гриби схожі на квіти,на камені,на келишки,розміри грибів теж різні.Є велетні  ,а є малюки. 

Ж ивлення 

Ви помітили,що гриби забарвлені в різні кольори,але у них практично відсутній  зелений  колір .Отже гриби не можуть переробляти сонячну енергію  і вуглекислий газ у поживні речовини. Гриби живляться готовими поживними речовинами з грунту. Усі гриби сміттярі  .Одні з них живляться грунтовим  розчином ,інші оселяються у відмерлих рослинах і тваринах . Іноді гриби поселяються на ще живих ,але хворих організмах. Вони переробляють  органічні речовини  в ті, які потрібні рослинам.

Узагальнення і систематизація знань.

А зараз ми з вами перевіримо, чи вмієте ви розрізнювати гриби .

Гра  «Відгадай»

Ці стрункі грибочки

Зайняли пеньочки

Ш апки в них кругленькі

К личуть їх ….(опеньки)

 

В ийшов красень на стежину

В дягся  в білу одежину

Капелюх червоний взяв,

Всіх навколо налякав  (мухомор)

 

В лісі  виросли сестрички ,

Жовті та смачні….(лисички)

 

Виросли гриби прекрасні-

Капелюшки в них,мов в маслі

Їх збирають грибники

Маслянисті…(маслюки)

 

Шапка  коричнева,ніжка міцна

Гриб цей найкращий,і кожен це зна,

Тому бажає усякий  грибник

В лісі великий знайти …(боровик)

 

Капелюшки в них яскраві:

Жовті,сірі,зеленаві,

Зачекайте  ,любі,трішки,

Я зберу вас…(сироїжки)

 

Гра  «Ходімо по гриби»

Згадаймо правила збору грибів

 

Вікторина

 

_як називається  частина гриба, що знаходиться  на поверхні  грунту?

-Як  називається частина гриба,що знаходиться в  землі?

-Що має плодове тіло шапинкового гриба?

-Як  називається гриб,який має трубочки на шапинці?

-Гриб-це рослина?

 

Робота в зошитах

Підсумки.Рефлексія.

Які ознаки живої природи мають гриби?

Які знання про гриби ви отримали?

Про що ще б хотіли б дізнатися?

Які почуття  викликав у вас урок?

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 вересня 2018
Переглядів
2717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку