Тема: Біологія — наука про життя. Основні властивості живого
Мета: сформувати в учнів цілісне уявлення про біологію як систему наук про живу природу; Орієнтувати учнів на формування екологічної свідомості для збереження та захисту довкілля, сприяти усвідомленню значимості безпечного здорового життєвого середовища. Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням об’єктів вивчення біології. Базові поняття й терміни уроку: біологія, біосфера, ботаніка, зоологія, морфологія, анатомія, систематика, фізіологія, мікробіологія, генетика, цитологія; живлення, дихання, рух, розмноження, ріст і розвиток, обмін речовин і енергії. І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Що ми відносимо до неживої природи? 2. Що ми відносимо до живої природи? 3. Які природні об’єкти вивчає біологія? III. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя з елементами бесіди Біологія - система наук про життя в усіх його проявах на всіх рівнях організації - від молекулярного до біосферного.
Видатні українські вчені-біологи: І. І. Мечников, С. Г. Навашин, В. І. Вернадський, І. І. Шмальгаузен, О. В. Палладін, М. Ф. Гамалія, Д. К. Заболотний, О. В. Фомін, М. Г. Холодний. IV. Рефлексія Дати відповіді на питання Які галузі біології ви знаєте? З якими науками біологія має тісний зв’язок? Які галузі біології розвиваються давно? Які галузі біології виникли недавно? Самостійна робота учнів Підготувати повідомлення про життя й наукові досягнення Карла Ліннея. |