Календарно-тематичне планування для дітей з ЗПР:
Біологія 8 клас
35 години
1 година на тиждень
№ уроку |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Примітки |
Дата прове- дення |
І семестр Вступ |
||||||
1 |
Людина – частина живої природи. |
Учень/учениця: - має уявлення про єдність людини та навколишнього середовища. |
Формування позитивного емоційного ставлення до навчання природознавства. Формування поняття – людина. |
1 |
|
|
2 |
Збереження та зміцнення здоров’я.
|
1 |
|
|
||
Загальне ознайомлення з організмом людини |
||||||
3 |
Організм як єдине ціле. |
Учень/учениця: - має уявлення про організм як єдине ціле; * має уявлення про основи здорового способу життя. |
Формування уявлень про організм людини, здоровий спосіб життя та його складові. |
1 |
|
|
4 |
Органи людини та система органів. |
1 |
|
|
||
Опора і рух |
||||||
5 |
Значення опорно-рухової системи. |
Учень/учениця: - знає основні органи опори та руху; - знає про вплив фізичного навантаження на організм; - вміє надавати першу медичну допомогу при ушкодженнях опорно-рухової системи. * має уявлення про основні органи опори та руху; *має уявлення про значення фізкультури, спорту та ранкової гімнастики. |
Формування уявлень про основні органи опори та руху. Формування понять – кістки та м’язи. Формування уявлень про здоровий спосіб життя, значення фізкультури та спорту. Розвиток мовлення шляхом розширення активного словника учня. Розвиток вміння надавати першу медичну допомогу при ушкодженнях опорно-рухової системи.
|
1 |
|
|
6 |
Кістки. Типи з’єднання кісток |
1 |
|
|
||
7 |
М’язи. Робота м’язів. Значення фізкультури, спорту |
1 |
|
|
||
8 |
Практична робота: Перша медична допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи.
|
1 |
|
|
||
Кров і кровообіг |
||||||
9 |
Кров та її значення. |
Учень/учениця: - знає органи кровоносної системи; - знає про шкідливий вплив куріння та алкоголю на організм людини; - вміє надавати першу медичну допомогу під час кровотеч. * має уявлення про органи кровоносної системи; - * має уявлення про основи здорового способу життя. |
Розширення та збагачення уявлень про здоровий спосіб життя. Формування понять про кров та її склад. Розвиток мислення на основі формування вмінь вимірювати тиск та підраховувати пульс. Розвиток вміння надавати першу медичну допомогу під час кровотеч.
|
1 |
|
|
10 |
Склад крові, плазма крові. Рух крові |
1 |
|
|
||
11 |
Органи кровоносної системи: серце та судини.
|
1 |
|
|
||
Дихання |
||||||
12 |
Значення дихання. Органи дихання. |
Учень/учениця: - знає органи дихання та їх функції; - має уявлення про хвороби та профілактичні заходи їх запобігання; - вміє накладати гірчичники та компреси; *має уявлення про органи дихання; *має уявлення про норми дотримання та необхідності чистоти повітря. |
Формування понять про органи дихання. Формування уявлень про хвороби та профілактичні заходи їх запобігання. Формування мотивації щодо дотримання чистоти у приміщеннях на основі усвідомлення значення чистого повітря для дихання людини. Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил запобігання інфекціям. |
1 |
|
|
13 |
Голосовий апарат.
|
1 |
|
|
||
Харчування і травлення |
||||||
14 |
Харчові продукти та поживні речовини. Вітаміни.
|
Учень/учениця: - має уявлення про вплив харчування на здоров’я людини; - знає органи травлення; - знає про правильне та раціональне харчування; - знає санітарно-гігієнічні правила; - вміє надавати першу медичну допомогу при харчових отруєннях;
|
Формування уявлення про органи травлення, харчування та його вплив на здоров’я людини. Збагачення, уточнення словника словами-назвами складових частин продуктів харчування (вітаміни, поживні речовини). Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил запобігання глистових захворювань. Розвиток вміння надавати першу медичну допомогу при харчових отруєннях. |
1 |
|
|
15 |
Органи травлення. Їхня робота. |
1 |
|
|
||
16 |
Контрольна робота |
|
|
1 |
|
|
ІІ семестр Нирки |
||||||
17 |
Органи сечовидільної системи та їх значення. |
Учень/учениця: - знає органи сечовидільної системи та їх значення; * має уявлення про органи сечовидільної системи.
|
Формування уявлень про органи сечовидільної системи. Розширення та уточнення активного словника словами-назвами, що позначають ниркові захворювання. |
1 |
|
|
18 |
Запобігання нирковим захворюванням (нефрит, цистит). |
1 |
|
|
||
Шкіра |
||||||
19 |
Шкіра людини та її значення |
Учень/учениця: - вміє дотримуватись правил особистої гігієни; - вміє надавати першу медичну допомогу при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороженнях; * має уявлення про правила особистої гігієни. |
Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни. Формування самостійності в діяльності на основі знань про правила особистої гігієни, підтримання чистоти одягу. Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу словами-назвами предметів та сучасних засобів догляду за шкірою. |
1 |
|
|
20 |
Роль шкіри в терморегуляції. Гігієна шкіри |
1 |
|
|
||
21 |
Практична робота Перша медична допомога при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороженнях. |
1 |
|
|
||
22 |
Гігієна шкіри та гігієнічні вимоги до одягу. |
1 |
|
|
||
23 |
Загартування організму. |
1 |
|
|
||
Статева система |
||||||
24 |
Жіноча та чоловіча статеві системи, їх функції. |
Учень/учениця: - знає функції статевих органів; - вміє дотримуватись правил особистої гігієни; * має уявлення про статеві органи та їх функції, особисту гігієну.
|
Формування уявлень про статеві органи та їх функції. Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни. Розвиток мислення на основі формування вмінь визначати значення особистої гігієни для здоров’я людини. |
1 |
|
|
25 |
Гігієна статевих органів, запобігання інфекційним захворюванням.
|
1 |
|
|
||
Нервова система |
||||||
26 |
Нервова система: функції та значення |
Учень/учениця: - має уявлення про значення нервової системи; - знає про фактори, що зберігають здоров’я, і такі, що порушують його; |
Формування уявлень про нервову систему та її значення. Розвиток мислення на основі формування умінь визначати значення розпорядку дня на здоров’я людини. |
1 |
|
|
27 |
Режим дня, гігієна розумової праці |
1 |
|
|
||
28 |
Сон та його значення. |
1 |
|
|
||
Органи чуттів |
||||||
29 |
Значення органів чуттів. Будова та функції. |
Учень/учениця: - знає будову та функції органу зору, слуху; - вміє надавати першу медичну допомогу при травмах органів чуттів; *має уявлення про значення органів чуттів.
|
Формування уявлень про значення органів чуттів. Розвиток вміння надавати першу медичну допомогу при травмах органів чуттів.
|
1 |
|
|
30 |
Будова та функції органу слуху, зору, смаку. |
1 |
|
|
||
31 |
Попередження порушень слуху. |
1 |
|
|
||
32 |
Практична робота Перша медична допомога при травмах органів чуттів. |
1 |
|
|
||
33 |
Органи нюху та дотику |
1 |
|
|
||
34 |
Екологія людини. Місце і значення людини в природі. |
1 |
|
|
||
35 |
Контрольна робота |
|
|
1 |
|
|
Індивідуальний план для дітей з ЗПР:
Біологія 8 клас
35 години
1 година на тиждень
№ уроку |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Оцінка |
Підпис |
Дата прове- дення |
І семестр Вступ |
|||||||
1 |
Людина – частина живої природи. |
Учень/учениця: - має уявлення про єдність людини та навколишнього середовища. |
Формування позитивного емоційного ставлення до навчання природознавства. Формування поняття – людина. |
1 |
|
|
|
2 |
Збереження та зміцнення здоров’я.
|
1 |
|
|
|
||
Загальне ознайомлення з організмом людини |
|||||||
3 |
Організм як єдине ціле. |
Учень/учениця: - має уявлення про організм як єдине ціле; * має уявлення про основи здорового способу життя. |
Формування уявлень про організм людини, здоровий спосіб життя та його складові. |
1 |
|
|
|
4 |
Органи людини та система органів. |
1 |
|
|
|
||
Опора і рух |
|||||||
5 |
Значення опорно-рухової системи. |
Учень/учениця: - знає основні органи опори та руху; - знає про вплив фізичного навантаження на організм; - вміє надавати першу медичну допомогу при ушкодженнях опорно-рухової системи. * має уявлення про основні органи опори та руху; *має уявлення про значення фізкультури, спорту та ранкової гімнастики. |
Формування уявлень про основні органи опори та руху. Формування понять – кістки та м’язи. Формування уявлень про здоровий спосіб життя, значення фізкультури та спорту. Розвиток мовлення шляхом розширення активного словника учня. Розвиток вміння надавати першу медичну допомогу при ушкодженнях опорно-рухової системи.
|
1 |
|
|
|
6 |
Кістки. Типи з’єднання кісток |
1 |
|
|
|
||
7 |
М’язи. Робота м’язів. Значення фізкультури, спорту |
1 |
|
|
|
||
8 |
Практична робота: Перша медична допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи.
|
1 |
|
|
|
||
Кров і кровообіг |
|||||||
9 |
Кров та її значення. |
Учень/учениця: - знає органи кровоносної системи; |
Розширення та збагачення уявлень про здоровий спосіб життя. Формування понять про кров та її склад. |
1 |
|
|
|
10 |
Склад крові, плазма крові. Рух крові |
1 |
|
|
|
||
11 |
Органи кровоносної системи: серце та судини. |
1 |
|
|
|
||
Дихання |
|||||||
12 |
Значення дихання. Органи дихання. |
Учень/учениця: - знає органи дихання та їх функції; - має уявлення про хвороби та профілактичні заходи їх запобігання; - вміє накладати гірчичники та компреси; *має уявлення про органи дихання;
|
Формування понять про органи дихання. Формування уявлень про хвороби та профілактичні заходи їх запобігання. Формування мотивації щодо дотримання чистоти у приміщеннях на основі усвідомлення значення чистого повітря для дихання людини.
|
1 |
|
|
|
13 |
Голосовий апарат.
|
1 |
|
|
|
||
Харчування і травлення |
|||||||
14 |
Харчові продукти та поживні речовини. Вітаміни.
|
Учень/учениця: - має уявлення про вплив харчування на здоров’я людини; - знає органи травлення; - знає про правильне та раціональне харчування; - знає санітарно-гігієнічні правила; - вміє надавати першу медичну допомогу при харчових отруєннях; |
Формування уявлення про органи травлення, харчування та його вплив на здоров’я людини. Збагачення, уточнення словника словами-назвами складових частин продуктів харчування (вітаміни, поживні речовини). медичну допомогу при харчових отруєннях. |
1 |
|
|
|
15 |
Органи травлення. Їхня робота. |
1 |
|
|
|
||
16 |
Контрольна робота |
|
|
1 |
|
|
|
ІІ семестр Нирки |
|||||||
17 |
Органи сечовидільної системи та їх значення. |
Учень/учениця: - знає органи сечовидільної системи та їх значення; * має уявлення про органи сечовидільної системи. |
Формування уявлень про органи сечовидільної системи. Розширення та уточнення активного словника словами-назвами, що позначають ниркові захворювання. |
1 |
|
|
|
18 |
Запобігання нирковим захворюванням (нефрит, цистит). |
1 |
|
|
|
||
Шкіра |
|||||||
19 |
Шкіра людини та її значення |
Учень/учениця: - вміє дотримуватись правил особистої гігієни; - вміє надавати першу медичну допомогу при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороженнях; * має уявлення про правила особистої гігієни. |
Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни. Формування самостійності в діяльності на основі знань про правила особистої гігієни, підтримання чистоти одягу. |
1 |
|
|
|
20 |
Роль шкіри в терморегуляції. Гігієна шкіри |
1 |
|
|
|
||
21 |
Практична робота Перша медична допомога при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороженнях. |
1 |
|
|
|
||
22 |
Гігієна шкіри та гігієнічні вимоги до одягу. |
1 |
|
|
|
||
23 |
Загартування організму. |
|
|
|
|
||
Статева система |
|||||||
24 |
Жіноча та чоловіча статеві системи, їх функції. |
Учень/учениця: - знає функції статевих органів; - вміє дотримуватись правил особистої гігієни; * має уявлення про статеві органи та їх функції, особисту гігієну.
|
Формування уявлень про статеві органи та їх функції. Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни. Розвиток мислення на основі формування вмінь визначати значення особистої гігієни для здоров’я людини. |
1 |
|
|
|
25 |
Гігієна статевих органів, запобігання інфекційним захворюванням.
|
1 |
|
|
|
||
Нервова система |
|||||||
26 |
Нервова система: функції та значення |
Учень/учениця: - має уявлення про значення нервової системи; - знає про фактори, що зберігають здоров’я, і такі, що порушують його; |
Формування уявлень про нервову систему та її значення. Розвиток мислення на основі формування умінь визначати значення розпорядку дня на здоров’я людини. |
1 |
|
|
|
27 |
Режим дня, гігієна розумової праці |
1 |
|
|
|
||
28 |
Сон та його значення. |
1 |
|
|
|
||
Органи чуттів |
|||||||
29 |
Значення органів чуттів. Будова та функції. |
Учень/учениця: - знає будову та функції органу зору, слуху; - вміє надавати першу медичну допомогу при травмах органів чуттів; *має уявлення про значення органів чуттів.
|
Формування уявлень про значення органів чуттів. Розвиток вміння надавати першу медичну допомогу при травмах органів чуттів.
|
1 |
|
|
|
30 |
Будова та функції органу слуху, зору, смаку. |
1 |
|
|
|
||
31 |
Попередження порушень слуху. |
1 |
|
|
|
||
32 |
Практична робота Перша медична допомога при травмах органів чуттів. |
1 |
|
|
|
||
33 |
Органи нюху та дотику |
1 |
|
|
|
||
34 |
Екологія людини. Місце і значення людини в природі. |
1 |
|
|
|
||
35 |
Контрольна робота |
|
|
1 |
|
|
|