Брейн - ринг «У світі тварин»

Про матеріал
Мета: продемонструвати знання учнів з англійської мови, здобуті за час навчання, активізувати вживання лексики у мовленні; розвивати мовленнєві здібності, навички та вміння працювати в команді; підсилити інтерес учнів до вивчення англійської мови
Перегляд файлу

 

Brain - ring

 

“In the world of animals”

 

( the 3rd form )

 

Брейн - ринг

 

«У світі тварин»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

 вчитель англійської мови

 Більчук І.В.

 

 

Мета: продемонструвати знання учнів з англійської мови, здобуті за час навчання, активізувати вживання лексики у мовленні; розвивати мовленнєві

здібності, навички та вміння працювати в команді; підсилити інтерес учнів до вивчення англійської мови

 

1. Представлення – 5 балів.

2. Загадка – 5 балів.

3. Прочитай – 10 балів.

4. Закресли зайве слово –5 балів.

5. Постав літери на місце – 10 балів.

6. Утвори ланцюжок слів – 10 балів.

7. Хто більше назве – 5 балів.

8. Кросворд  –  10 балів.

 

The first round. –The teams’ introduction

 

 The second round.

 

Presenter: I will read you some puzzles, you will guess them. You have to be very

attentive. The team which answers more quickly will get five points.

 

Дуже гарний кіт наш Джек

Пам’ятайте чорний – black.

Білий кіт наш – Кайт

Слід пам’ятати білий – white.

Кор ичневу сукню купила ця фрау,

Ми знаємо певно  –коричневий –brown.

Загубився десь мій кед,

Він червоний, тобто –red.

Жовте курча каже - Hello.

Жовтий –то –yellow.

Брат мій грає у хокей,

В сірій формі, сірий –grey.

Рожеві троянди падають на ринг,

Рожевий англійською – pink.

Це незрілий мандарин,

Він зелений, просто –green.

Вірте правда, That’s a true.Блакитний колір, просто –blue.

In a square box there is a red...(fox).

On a gray hat there is a black...(cat).

On a brown log there is a...(frog).

On a blue dish there is a big...(fish).

Under small house there is a gray...(mouse).

Here at the wall there is a red...(ball).

On a black car there is a golden...(star).

Under big chair there is a brown...(bear).

Oh! In my eye there is a big...(fly).

 

The third round.

 

Presenter: I will show you some pictures and you will  try to read. The team

which reads the first will get ten points for this task.

 

The words:

an elephant,

a tiger,

a butterfly,

a crocodile,

a squirrel,

a parrot,

a monkey,

a lion,

a wolf,

a zebra.

 

The fourth round.

 

Presenter: I will give for every team a table of words where you have to find the

wrong word in each line.You have 3 minutes for this task.

The maximum number of points is five.

 

The fifth round.

 

Presenter: You have got the wrong written words. Your taskis to put the letters in

each word on their places. You have to do this task for five minutes, it’s not an easy task, so you will get ten points for this task.

 

Rappit

Ckicken

Killen

Beer

Sguirrel

Mause

Yoose

Girefa

Foks

Froh

 

The sixth round.

 

Presenter: I have got a chain in which every word should begin with the last letter

of the previous one. The team can get ten points for this task.

 

The chain:

Dog, goat, tiger, rabbit, tortoise, eagle, elephant.

 

The seventh round.

 

Presenter: Each team will name an animal. The team which names more animals

gets more points.

 

The eighth round.

 

Presenter: You have to guess the names of animals in the crossword. The central

word is “Mitten”.

 

Tasks.

 

1. A very little animal (mouse)

2. A green animal that lives in the river (crocodile)

3. A very angry animal (tiger)

4. A very slow animal (tortoise)

5. A big animal (elephant)

6. It climbs trees and eats bananas (monkey)

 

Presenter: Our judges know all points and will calculate the results.

 

doc
Пов’язані теми
Англійська мова, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
11 жовтня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку