Каланчацький ясла-садок №2 «Казка»
Каланчацька районна рада
Брейн-ринг
«Від екології природи - до екології душі»
(підвищення екологічної компетенції педагогів)
Пустовіт Тетяна Григорівна,
вихователь-методист ясла-садка
№2 «Казка» Каланчацької районної ради
Мета:
* дати практичну спрямованість екологічних знань вихователів;
* розвивати творчий потенціал педагогів, їх компетентність у сфері екології;
* удосконалювати роботу в дитячому саду з формування у дошкільників основ екологічної культури.
Очікувані результати: виховання екологічної культури педагогів, формування певних знань і переконань, готовність до діяльності, що узгоджуються з вимогами розумового, дбайливого ставлення до природи.
Ресурси:
Вихователь-методист: Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні в рамках виконання річного плану з метою роботи щодо удосконалення професійної майстерності педагогів проводиться брейн - ринг з теми «Від екології природи - до екології душі» (підвищення екологічної компетенції педагогів). Вам належить виконати завдання, які допоможуть виявити ваші знання про природу і продемонструвати ваші численні таланти. Для цього вам слід об’єднатися у дві команди. Оцінювати виступи команд буде журі.
Вихователь-методист представляє членів журі.
Вихователь –методист: Отже, починаємо наш брейн-ринг. Перше завдання - вам необхідно вигадати назву для ваших команд.
Вправа«Очікування»
Вихователь-методист нагадує учасникам, що вони працюють у форматі брейн-рингу і кожному учаснику пропонується назвати свої очікування від гри, починаючи словами: «Я очікую …». Кожне висловлювання запишіть на паперовому метелику і прикріпіть на дошці «Наші очікування»
Раунд 1 «Екологічна розминка»
Вихователь –методист: Кожній команді пропонується 10 запитань, на які потрібно швидко і правильно відповісти. Команди відповідають по черзі. Якщо команда дає неправильну відповідь на запитання, право відповісти на нього надається команді суперників. Починаймо!
Запитання для команди №1:
1. У якій птиці найдовший язик? (у дятла.)
2. Наука про тварин (зоологія)
3. Хто такий іхтіолог? (учений, що вивчає риб)
4. Що їсть взимку жаба? (нічого, вона спить)
5. Яке дерево називають прадідом прадідів (дуб)
6. Яка нитка в природі найтонша? (павутиння)
7. Яку траву люблять коти? (валеріану)
8. Яка трава найвища? (бамбук)
9.Дельфін – ссавець чи риба? (ссавець)
10. Безнога ящірка (веретільниця)
Запитання для команди №2:
1. Кого називають настовичками? (зайчат , які народилися навесні)
2. Лісовий півень? (глушець)
3. Що означає плач берези навесні (сокорух)
4. Наука про рослини (ботаніка)
5. Чому модрину називають «добрим деревом» (не колиться)
6 Трава від 99 хвороб (звіробій)
7. Пінгвін птаха або тварину? (птах)
8. Яке дерево найтовстіше на землі? (баобаб)
9. Хто такий орнітолог? (вчений який вивчає птахів)
10. Яке полювання дозволяється в лісі в будь-яку пору року? (фотополювання)
Раунд №2 гра «Асоціація»
Вихователь –методист: Часто люди асоціюють себе і оточуючих з різними природними явищами, тваринами або предметами, вживаючи вирази «цвіте як троянда», «працює як кінь», «стомився, як собака» і т.д. Але завжди самооцінка відповідає тому, як нас сприймають оточуючі?
,
Спробуйте підібрати асоціації екологічного змісту до кого - небудь з колег команди навпаки, не називаючи його (педагоги складають опис - асоціацію на одного з педагогів)
Зовнішність, характер, манера поведінки цієї людини асоціюється у вас:
-зі стихією (вогонь, повітря, вода, земля);
- з природними явищами;
- з тваринами (звір, птах, комаха)
- з рослиною (дерево, кущ, квітка)
- з мінералом.
Раунд №3 «Основні принципи екології»
Вихователь –методист: Американський еколог Баррі Коммонерів так сформулював основні принципи екології:
- усе з усім пов'язано;
- усе куди-небудь дівається;
- усе чого – не будь та варте;
- природа знає краще.
Наведіть по одному прикладу кожного принципом.
Раунд №4 «Загадки - ілюстрації»
Вихователь-методист: Сприймати красу природи допомагають репродукції картин відомих художників. У цьому завданні ви зможете проявити свої знання. (вихователям пропонуються репродукції картин відомих художників, які писали пейзажі. Необхідно визначити автора і назвати репродукцію)
1. Іван Шишкін «Жито»
2. Ісаак Левітан «Золота Осінь»
3. Олексій Саврасов «Граки прилетіли»
4.Іван Шишкін «Ранок в сосновому лісі»
5. Іван Шишкін «На півночі дикій»
6. Іван Шишкін «Березова роща»
5. Ісаак Левітана «Березень
7. І. Грабар «Березова алея»
8. Архип Куїнджі «Березовий гай»
Раунд №5 «Вгадай за пантомімою»
Вихователь-методист: Зараз кожен педагог отримає картку із зображенням певної тварини чи птаха (сорока, жираф, шимпанзе, індик, страус, бобер, білка, сова, ведмідь, лисиця, заєць, пінгвін). За допомогою пластики, міміки, жестів кожен по черзі має зобразити тварину чи птаха зображеного на картці. Відгадує команда суперників. Журі оцінює виразність зображення, схожість передачі характерних ознак поведінки цієї тварини чи птаха.
Раунд №6 «Екологічний кросворд»
Вихователь-методист: На екрані ви зараз побачите кросворд на екологічну тематику. Оцінюється правильність і швидкість виконання.
Раунд №7 «Музичний марафон»
Вихователь-методист: Прослухайте записи голосів птахів і визначте, кому який належить . Виграє та команда, яка дасть більше правильних відповідей.(На слайдах: лелека, ,зозуля, журавель, горобець, шпак , сова, ворона,чайка, снігурь, дятел, жайворонок, дрофа, гусь, ).
Раунд №8 «Крилаті вислови»
Вихователь-методист: У даному конкурсі команди позмагаються у тлумачені крилатих висловів. Крилаті вислови для команди №1 – «Відділяти кукіль від пшениці» і «Цап-відбувайло», а для команди №2 – «Біла ворона» і «Буря у склянці води». За три хвилини команди мають по черзі представити свої тлумачення.
Віддповіді:
«Відділяти кукіль від пшениці»
Євангельський вираз з притчі про людину, що посіяла пшеницю. Вночі прийшов ворог і посіяв між пшеницею кукіль (старослов'янською – плевельі). Раби запропонували господареві вибрати кукіль, та він, боячись, щоб вони не зіпсували посівів пшениці, сказав: "Залиште рости те і те до жнив, а під час жнив я скажу женцям: зберіть насамперед кукіль і зв'яжіть його у в'язки, щоб спалити їх, а пшеницю зберіть у житницю мою" (Матф., 13, 24-30). Вживається у значенні: відокремлювати шкідливе від корисного, погане від хорошого.
«Цап-відбувайло»
Біблійний вираз , що походить з опису особливого староєврейського обряду покладання гріхів усього народу на живого цапа. Вживається в значенні: людина, на яку постійно звалюють чужі провини, той, хто несе відповідальність за інших.
«Біла ворона»
Вислів із 7-ї сатири староримського поета І-II ст, н. е. Ювенала:
Царства дає він [випадок] рабам, полоненим – тріумфи,
Тільки щасливців таких менше, ніж білих ворон.
Білі ворони – альбіноси – надзвичайно рідко зустрічаються в природі, тому й виникло таке порівняння.
У наш час вираз "біла ворона" означає не тільки незвичайну людину, але й рідкісне явище.
«Буря у склянці води»
Вираз належить французькому письменникові і філософу Ш.-Л. Монтеск'є (1689-1755). Цими словами він характеризував політичні події в карликовій республіці Сан-Маріно. Подібні вирази ("буря в ложці", "гроза з корита") зустрічаються і в античних авторів (Афіней, Ціцерон).
Значення цього вислову: велике хвилювання з незначного приводу, дрібні події, які штучно роздуваються.
Раунд № 9 «Народні прикмети».
Вихователь-метолист :
Як багато було дідівських прийме!
Інших з них давно вже немає в помині.
Інші крізь десятки зим і літ
Дійшли до нас і ось - живуть понині.
(Роман Ругин)
Продовжіть народну прикмету, пов'язану з погодними явищами правильна відповідь -1 бал .
- Кішка згорнулася клубочком - до похолодання.
- Ворона кричить взимку - до заметілі
- Жаби кумкають - на дощ.
- Горобці в пилюці купаються - на дощ.
- Близько місяця зірка народилась - до потепління.
- Собаки катаються - до заметілі.
Учасникам команд потрібно як найшвидше продовжити речення дібравши відповідні слова..( кожна відповідь 1 бал )
Команда №1
Вихователь-методист: Ось і добігає кінця наш брейн-ринг. Тож надамо слово журі.
Підведення підсумків
Використана література
7. Фесюкова Л.Б.,, Григор’єва О.О., Пори року комплексні заняття Харьків
2007 р . – 207с.