КОНСПЕКТ
ЗАНЯТТЯ З КОЛЕКТИВНОЮ ПРАЦЕЮ
З ДІТЬМИ
ШОСТОГО РОКУ ЖИТТЯ
З ТЕМИ «ПРО РОСЛИНИ ДБАЄМО»
Підготувала
Зінченко О.В.,
вихователь групи № 6
ХНВК № 180
Конспект заняття з ознайомлення з природою
Тема: Про рослини дбаємо.
Мета: вчити дітей доглядати за кімнатними рослинами, працювати в колективі, доводити розпочату справу до кінця Закріпити правила догляду за кімнатними рослинами, їх назви . Розвивати трудові навички та вміння. Виховувати працелюбність, дбайливе та бережливе ставлення до природи, рослин, почуття самозадоволення від добре виконаної справи.
Індивідуальна робота: закріпити з дітьми : з Анею Л., Вікою Ш., Данею Д., Микитою К., Сонею Г., Альоною Ч., назви трудових дій (Що ти робиш? (Поливаю, рихлю, витираю, обприскую).
Матеріал: велика іграшкова лялька - хлопчик, кімнатні рослини, спеціальний одяг, лійки з водою, палички для рихлення, пензлі, ганчірки для витирання листочків, склянка зі спеціальним пристроєм для обприскування, приспів, скринька добрих справ, кольорові фішки.
Підготовча робота: бесіди, розглядання картинок, ілюстрацій, кімнатних рослин; читання художньої та пізнавальної літератури; заучування вірша
О.Пахоменко «Мої квіти», проведення дидактичних ігор.
Хід заняття:
Вихователь. Діти, до нас сьогодні завітав незвичайний хлопчик:
Він по світу ходив, бачив, що добре,
Він по світу ходив, бачив, що погано.
Якщо добре все — він посміхається,
Якщо погано все — він свариться .
Став наш хлопчик ніякий:
І не добрий, і не злий.
Діти, ви йому допоможіть,
Добро покажіть!
Допоможемо? Добро покажемо? (Так).
Я пропоную вам попрацювати у куточку природи. Ви згодні? (Згодні).
(Діти з вихователем підходять до куточка природи).
Вихователь. Давайте покажемо нашому гостю як ми вміємо доглядати за кімнатними рослинами.
- Діти,а хто знає, чому ці рослини називають кімнатними? (Тому, що ростуть у кімнаті).
- Так. На дворі зима, а у нас цілий квітник. Подивіться, які гарні, зелені рослини. Давайте пригадаємо вірш О. Пархоменко «Мої квіти».
- Хто бажає розповісти? (Хтось із дітей розповідає вірш):
Ще стоять зимові дні і мете метелиця,
А у мене на вікні
Плющ зелений стелиться.
Фікус стелі достає,
Зацвіли калачики.
Гляньте пальми в мене є,
Кактуси, м'ячики.
Доглядаю їх сама,
Пещу кожну квіточку...
Хоч на дворі ще зима,
В мене в хаті - літечко.
Вихователь. Дякую. У нас в куточку теж багато різних квітів. А чи пам'ятаєте ви їх назви? (Так).
Проводиться дидактична гра «Назви квітку».
Вихователь. Молодці, діти! Знаєте кожну рослину. А що ж потрібно для росту рослин, для того, щоб вони були таким зеленими та квітучими? (Світло, тепло, волога, кисень, поживні речовини).
Вихователь. Так, вірно. От ми і будемо сьогодні рихлити ґрунт, витирати та обприскувати листочки, поливати рослини. А по закінченні всіх справ, кожен з вас отримає кольорову фішку за добре виконану справу. Пам'ятаєте у нас з вами є скринька добрих справ (показує), яку ми поповнюємо фішками. Якщо фішок буде багато, то і добрих справ теж буде багато. Ну що ж, починаємо працювати? (Так).
Кожна дитина отримує своє трудове доручення, виконує роботу. По завершенню роботи вихователь запитує дітей:
- Діти чи задоволені ви результатом своєї праці? (Задоволені).
- Подивіться, яким стали наші квіти, як виглядають? (Виглядають свіжими; стали ще зеленішими, яскравішими).
- А що найбільш вам сподобалось вам виконувати? (Рихлити ґрунт, поливати рослини, витирати листя).
- А мені сподобалося як ви працювали: охайно, старанно, дружньо. Ви - молодці! Дякую всім, і ви заслуговуєте на фішки.
Вихователь роздає дітям кольорові фішки. Потім їх рахують, складають у скриню.
Вихователь. Мені хочеться познайомити вас з такими народними прислів'ями:
«Робота гуртова робить діло», «Працьовитий: за що не візьметься, все блищить».
Давайте завчимо їх. (Діти повторюють прислів'я, пояснюють їх зміст).
Задоволений гість - незвичайний хлопчик з піднятим гарним настроєм прощається, уходить.