Брейн ринг для учнів 9 класу «БІОЛОГІЯ +...»

Про матеріал

Мета: Сприяти розвитку і соціалізації особистості учнів, формуванню загальної культури, світоглядних орієнтирів, творчих здібностей, життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання.

Розширити і поглибити знання учнів з біології, хімії, геральдики ,географії, історії, фізики, мистецтва.

Розвивати віру в себе, у свої сили, здатність ухвалювати рішення, працювати в колективі й зосереджувати свої зусилля на конкретних завданнях, виявляти проблему, формулювати припущення й вести самостійний чи спільний пошук способів її розв'язання, брати на себе відповідальність за результати дій і вчинків.

Підвищити інтерес до вивчення природничих наук.

Перегляд файлу

Мета: Сприяти розвитку і соціалізації особистості учнів, формуванню загальної культури, світоглядних орієнтирів, творчих здібностей, життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання.

Розширити і поглибити знання учнів з біології, хімії, геральдики ,географії, історії, фізики, мистецтва.

Розвивати віру в себе, у свої сили, здатність ухвалювати рішення, працювати в колективі й зосереджувати свої зусилля на конкретних завданнях, виявляти проблему, формулювати припущення й вести самостійний чи спільний пошук способів її розв’язання, брати на себе відповідальність за результати дій і вчинків.

Підвищити інтерес до вивчення природничих наук.

 

Брейн ринг  «БІОЛОГІЯ +...»

Біогейм 1. Біологія + хімія

1. До якої групи сполук належить пеніцилін, відкритий у 1929 р. А.Флемінгом і добутий як препарат англійськими вченими Х.Флорі та Е.Чейном у 1940 p.?

а) вітаміни; б) ферменти; в) гормони; г) антибіотики.

2. Значна кількість цих речовин утворюється в тканинах хвойних рослин, хрону, цибулі, часнику: Вони здатні пригнічувати ріст і розвиток шкідливих мікроорганізмів:

а) фітогормони; б) фітонциди; в) вітаміни; г) гербіциди.

3. Ці темно-коричневі пігменти забезпечують забарвлення волосся, шкіри, райдужної оболонки ока,  їх утворення посилюється під дією ультрафіолетового випромінювання, а припинення синтезу  цих сполук викликає посивіння волосся:  

а) хлорофіли; б) гемоглобіни;  в) каротиноїди; г) меланіни.

4. Нестача цього елемента викликає карієс зубів, а його надлишок -плямисту емаль зубів:

а) Фосфор;б) Францій; в) Ферум; г) Флуор. 

5. Елемент, який зумовлює червоний колір гемоглобіну, входить до складу міоглобіну, гемоеритрину. Певний його запас зберігається в білках печінки, селезінки. Бере участь у синтезі хлорофілу, тому при його нестачі у рослин розвивається хлороз:

а) Аурум; б) Ферум;   в) Тантал; г) Кремній.

6. Назва цього елемента означає «безжиттєвий», але без нього життя не може існувати. Він входить до складу всіх молекул амінокислот, білків, нуклеїнових кислот, вітамінів та інших важливих сполук:

а) Алюміній; б) Нітроген; в) Арсен; г) Аргон.

Біогейм 2. Біологія + геральдика

1.Зображення якої тварини найбільше поширене на державних гербах різних країн?

а) тигр; б) півень; в) крокодил; г) лев.

2. Лами - це безгорбі південноамериканські верблюди, яких розводять заради вовни і використовують як в'ючних тварин. Яка держава має зображення цих тварин на своєму гербі?

а) Бразилія;  б) Колумбія; в) Перу; г) Чилі.

3. Зображення якого з птахів найбільше поширене на державних гербах різних країн?

а) журавель; б) орел; в) сокіл; г) фламінго.

4. Яка група рослин найбільше поширена на державних гербах різних країн?

а) пальми; б) кактуси; в) пшениця; г) баобаб.

5. Кенгуру і страус  Ему стали державними символами країни-материка. Як називається ця країна?

а) Австралія; б) Науру;  в) Мікронезія;  г) Тонга.

6. Соломон, цар іудейський, збудував храм. Для будівництва цього храму доставляли кедр, зображений на державному прапорі країни, яка називається:

а) Оман; б) Алжир;  в) Китай;  г) Ліван.

Біогейм 3. Біологія + географія

1.  Кактуси (Cactacea) — це родина дводольних рослин ряду Гвоздичні, яка охоплює близько 3 тис видів. Більшість із цих рослин є мешканцями пустель і напівпустель. Пустелю Сонорра називають «царством кактусів». Де ж розташовується ця пустеля?

а) Мексика; б) ПАР; в) Китай; г) Гренландія.

2. Де живуть нелітаючий птах ківі, хижий папуга кеа і полінезійський народ маорі?

а) Нова Гвінея; б) Нова Зеландія;  в) Нова Земля; г) Нова Ушиця.

3. Рафлезія Арнольді (Rafflesia amoldii) — це рослина, яка має найбільшу в світі квітку (до 1 м в діаметрі і масою 4—6 кг). Вона паразитує на коренях виноградних рослин з роду Цисус (Cissus). Де поширена ця рослина?

а) Сікоку; б) Нова Зеландія; в) Суматра; г) Тибет.

4. Горила (Gorilla gorilla) є найбільшою твариною серед антропоїдів. Вага самців досягає 250 кг,ріст — до 180 см. До цього виду належать підвиди берегової, гірської та низинної горил і всі вони населяють один материк. Який?

а) Африка;   б) Австралія; в) Південна Америка; г)Північна Америка.

5. Абсолютним чемпіоном з отруйності серед усіх тварин є крихітна (2—3 см) жабка-кокоа (Phillobates aurotaenia), яка водиться в тропічних лісах. її шкірний слиз страшенно отруйний. Де поширена ця жабка?

а) Африка;   б) Австралія;   в) Північна Америка;  г) Південна Америка.

6. Велетенський індонезійський, варан є найбільшою ящіркою у світі (довжина тіла — до 3 м, вага — до 150 кг). На якому з островів поширений цей вид?

а) Комодо; б) Калімантан; в) Корсика; г) Кюсю.

Біогейм 4. Біологія + фізика

1.Енергія не виникає і не зникає, а лише перетворюється з одного виду в інший. Як називається цей фізичний закон, який виявляється і в організмі людини?

а) закон Гука; б) закон збереження енергії і матерії; в) закон збереження імпульсу; г) закон всесвітнього тяжіння.

2. Який фізичний закон був відкритий за допомогою яблука?

а) закон Гука; б) закон збереження енергії і матерії; в) закон збереження  імпульсу; г) закон всесвітнього тяжіння.             

3. Який фізичний закон виявляється під час реактивного руху кальмара?

а) закон Гука;  б) закон збереження енергії і матерії;  в) закон збереження імпульсу; г) закон всесвітнього тяжіння.

4. Як називається розділ фізики, який вивчає закономірності поширення звукових хвиль?

а) оптика;б) акустика;  в) гідродинаміка; г) термодинаміка. 

5. Розділ фізики, який вивчає закономірності випромінювання та поширення світла:

а) оптика;  б) акустика; в) гідродинаміка;г) термодинаміка.

6. Як називається наука, предметом вивчення якої є процеси виникнення та поширення нервових імпульсів у живих організмах?

а) біохімія;   б) біокібернетика;  в) біофізика;   г) астрофізика.

Біогейм 5. Біологія + мистецтво

1.Хто із скульпторів створив всесвітньо відомого «Мислителя»?

а) Е.Нєізвестний;  б) М.Антокольський;   в) О.Роден;   г) В.Мухіна.

2. Пензлю якого художника-постімпресіоніста належать картини «Соняшники», «Хліби і кипариси», «Сіяч», «Портрет доктора Гоше» та ін.? 

а) Клод Моне;  б) Едгар Дега;    в) Поль Сезанн;     г) Вінсент ван Гог.

3. Хто з художників є автором відомої композиції «Звідки ми? Хто ми? Куди йдемо?» (1897), яка втілює ідею єдності природи, людини і божества?

а) Вінсент ван Гог; б) Анрі де Тулуз-Лотрек; в) Поль Гоген; г) Поль Сезанн.

4. Іспанія і Франція обидві з повним правом називають Пабло Пікассо «своїм майстром». Яку з названих картин написав цей всесвітньо відомий художник?

а) «Дівчинка з персиками»; б) «Дівчинка в білому»; в) «Хвора дівчина»;        г) «Дівчинка з голубом».

5. Кому з художників належить малюнок «Голуб миру» (1947)?

а) Анрі Матісс;  б) Пабло Пікассо;  в) Сальвадор Далі; г) Марк  Шагал.

6. Анрі Матісс (1869-1954) є представником такої художньої течії, як фонізм (від франц. fauve -«дикий»). Яка з картин належить цьому майстру?

а) «Чорний квадрат»; б) «Червоні рибки»; в) «Синій кінь»; г) «Голубі танцівниці».

Біогейм 6. Біологія + всесвітня історія

1. Які тварини допомогли Ернандо Кортесу з його, мізерною армією (508 солдатів) завоювати Мексику в боротьбі з численними індіанськими племенами? 

а) собаки; б) тигри;  в) коні; г) слони.

2. Хто з талановитих полководців античного світу залишав у військових частинах лише тих солдатів, які, бачачи ворога, червоніли, а не блідли?

а) Ганнібал; б) Юлій Цезар; в) Олександр Македонський; г) Філіпе II.

3. Як називався єгипетський попередник паперу,що виготовлявся з рослин?

а) береста; б) шовк;  в) пергамент; г) папірус.

4. Клеопатра  остання цариця Єгипту з роду Птоломеїв. Після поразки у війні з Римом вона вбила себе, як вважають історики, укусом змії, яка називається:

а) королівська кобра; б) єгипетська кобра; в) індійська кобра; г) чорно-біла кобра.

5. Олександр Македонський, володар половини світу, помер у Вавилоні від лихоманки. Тіло його привіз із завойованої Персії  Птоломей Лаг у труні, яка була заповнена:

а) медом; б) воском;  в) олією; г) бальзамом.

6. Близько 100 років тому за допомогою цієї комахи в шведському місті Граденбурзі відбувалися вибори бургомістра. Претенденти сідали навколо столу, на який клали цю комаху, і перемагав той, на чию бороду вона заповзала. Як називається ця комаха?

а) жук-олень; б) мураха; в) бджола; г) воша.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кудлай Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зарва Наталія Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Біологія, 9 клас, Сценарії
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
1464
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку