Брейн ринг для знавців Шевченка

Про матеріал
Тарас Шевченко – велична постать історичного та літературного життя нашої України. Його справедливо називають Великим Українцем. Адже в ньому наша історія, наша мрія, наша надія. Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо й будемо згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Це – його чудові твори, у яких струменить любов до Батьківщини, турбота про її майбутнє. Наш літературний брейн-ринг допоможе вам глибше зрозуміти Тарасові слова і позмагатися в тому, хто ж із вас є справжнім шевченкознавцем.
Перегляд файлу

 

 

Літературний

брейн - ринг

“Знавці творчості Тараса Григоровича Шевченка”

 

(сценарій заходу)

 

Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Тараса Григоровича Шевченка;

                  розвивати усне мовлення школярів, уміння коментувати, аргументувати, робити висновки;                                                                                   

 виховувати пошану до історичного минулого України та любов і повагу до мистецької спадщини Великого Кобзаря.  

                                                     Хід заходу

        Тарас Шевченко – велична постать історичного та літературного життя нашої України. Його справедливо називають Великим Українцем. Адже  в ньому наша історія, наша мрія, наша надія.

         Ім’я великого Кобзаря ми часто згадуємо й будемо згадувати, бо він подарував нам безцінний скарб. Це – його чудові твори, у яких струменить любов до Батьківщини,  турбота про її майбутнє.

 

Наш  літературний брейн-ринг  допоможе вам глибше зрозуміти Тарасові слова і позмагатися в тому, хто ж із вас є справжнім шевченкознавцем.

 

Привітаймо представників  команди 9-А класу  «…………»!

 

Зустрічайте  команду  9-Б класу    « ……………..»!  

(Учасники брейн-рингу займають місця за відповідними столами).

 

Привітаймо почесне журі:

1

2

3

 

  Ведуча 2.  Вам стануть у пригоді:

  1.     ваші попередні знання про життя і творчість Тараса Шевченка;
  2.     безсмертні Шевченкові  літературні твори та малюнки;
  3.     пісні на слова Т.Г.Шевченка;
  4.     ваша спритність, зосередженість, уміння працювати в команді.

                                                               I тур 

                                            «Незакінчені речення» (розминка)

                                    Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

1.     Тарас Шевченко народився в… (Моринцях).

2.     Дитинство провів у …(Кирилівці).

3.     Батьки Шевченка були …(кріпаками).

4.     Старшу сестру Тараса звали…(Катериною).

5.     У поміщика Енгельгардта Тарас служив…(козачком).

6.     У 1838 році Т. Шевченка викуплено та звільнено з …(кріпацтва.).

7.     Книга Тараса Шевченка, у якій було зібрано поетичні твори, називалася…(«Кобзар»).

8.     10 років поет перебував на …(засланні).

9.     Т. Шевченко  був похований у …(Санкт-Петербурзі).

10. Перепоховано поета  на …(Чернечій горі біля Канева).

11. Чернеча гора зараз називається…(Тарасовою).

12. Яким твором відкривається збірка «Кобзар»?...(«Думи мої, думи мої..»).                                          

                                                                        II тур

                                                         «Словесний портрет»

       Доберіть слова на першу букву із прізвища Великого Кобзаря, які б характеризували Шевченка.  На виконання даного завдання командам відводиться 3 хвилини.                        

 

Ш-

Е-

В-

Ч-

Е-

Н-

К-

О-

А  зараз команди презентують свої варіанти словесного портрета Шевченка, а члени журі їх оцінюють за 5-бальною шкалою                  

                                                                     III тур

                                                 «Чи знаєте ви твори Т.Шевченка?»

      За початковими рядками ви маєте назвати твір Кобзаря. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

1.Думи мої, думи мої.

Лихо мені з вами!

Нащо стали на папері

 Сумними рядами?.

Чом вас вітер не розвіяв

 В степу, як пилину?

 Чом вас лихо не приспало

Як свою дитину?       («Думи мої, думи мої…»)

 

2. У всякого своя доля

і свій шлях широкий:

Той мурує, той руйнує.

Той неситим оком —

 За край світа зазирає,

Чи нема країни, щоб загарбать

 І з собою взять у домовину.

                                                  («Сон»)

 

3. Ще  треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались.

Та ясен раз у раз скрипів.

                                                  («Причинна»)

 

 

4. Кохайтеся, чорноброві, та не з москалями,

Бо москалі – чужі люде, роблять лихо з вами.

Москаль любить жартуючи, жартуючи кине,

Піде в свою Московщину, а дівчина гине…

                                                              Катерина»)

 

5. В Путівлі-граді вранці-рано

Співає, плаче Ярославна,

Як та зозуленька кує.

Словами жалю додає.

«Полечу, каже, зигзицею.

Тією чайкою-вдовицею.

Та понад Доном полечу,

Рукав бобровий омочу

В ріці Каялі. І на тілі

На княжім білім, помарнілім

Омию кров суху, отру

 Глибокії тяжкїї рани...

                                         Плач Ярославни»)

 

 

6. Наша дума, наша пісня

Не вмре, не загине…

От де, люде, наша слава,

Слава України!

                                  До Основ’яненка»)

 

7. Якби ви вчились так,як треба,

То мудрість би була своя.

А то залізете на небо:

«І ми не ми, і я не я..»                                      («І мертвим, і живим…»)

 

8. Борітеся – поборете,

Вам Бог помагає!

За вас правда,за вас слава

І воля святая…                («Кавказ»)

                                                                         IV тур

                                                  Конкурс  «Декламатор»

        Один представник з команди декламує улюблену поезію Тараса Шевченка.

Конкурс оцінюється 10 балами.

 

                                                                 V тур

                                                     Конкурс «події та дати»

      Кожне питання оцінюється в 1 бал.

Завдання для І Команди:

1.Коли народився Шевченко?

2. Дата виходу  першого Кобзаря?

3. Перша подорож в Україну?

4. Арешт Шевченка?

5. Дата смерті поета?

 

Завдання для ІІ команди.

  1. Дата написання заповіту?
  2. Дата викупу з кріпацтва?
  3. Роки заслання?
  4. Друга подорож в Україну?
  5. Дата перепоховання Т.Г.Шевченка?

 

                                                        VІ тур

                         Конкурс капітанів  оцінюється у 5 балів

Скласти з пазлів  картину  і назвати твір. Конкурс на швидкість.

 

                                                

                                                      VІІ тур

                                          Конкурс «Підсумковий»

Кожна команда повинна написати як найбільше творів Шевченка на виконання завдання 2 хв.

 

        Для оголошення результатів гри слово надається почесному журі.(Оголошення результатів гри та вручення грамот капітанам команд).

 

      Шановні гості, журі, гравці,  ось і завершився  наш літературний брейн – ринг, гра, присвячена Тарасу Григоровичу Шевченку – справжньому генію, талановитому митцю, громадському діячу, захиснику всіх гноблених.

       Доля Кобзаря була тяжка. Та навіки залишився з нами той, «хто зробив своє велике діло, не зазнав щастя живим і кого ждало інше щастя -  уже по смерті, тяжко зароблене щастя, безсмертна слава вовіки і віки..»

      Він  продовжив свій родовід не в прямих нащадках, а в Слові, увічнив себе як єство всього народу, як долю й характер України. Тож хай назавжди у ваших серцях горить іскорка любові до поезії, яку засвітив Великий Кобзар.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для І Команди:

1.Коли народився Шевченко?

2. Дата виходу  першого Кобзаря?

3. Перша подорож в Україну?

4. Арешт Шевченка?

5. Дата смерті поета?

 

 

 

 

Завдання для ІІ команди.

  1. Дата написання заповіту?
  2. Дата викупу з кріпацтва?
  3. Роки заслання?
  4. Друга подорож в Україну?
  5. Дата перепоховання Т.Г.Шевченка?

 

 

1

 

docx
Додано
2 лютого
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку