Година спілкування "Політична культура"

Про матеріал
Година спілкування з елементами тренінгу. Мета заходу: розширити знання учнів про політичну культуру, виховувати школярів як свідомих громадян, патріотів України.
Перегляд файлу

 

Херсонський науковий ліцей

Херсонської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ

“ПОЛІТИЧНА КУЛЬТУРА”

 

 

 

Підготувала

вихователь 

Реуцева О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Херсон 2024

ТЕМА: Політична культура

МЕТА:

  • розширити знання учнів про політичну культуру;
  • сформувати у школярів правильне уявлення про політично культурну особистість та патріотизм;
  • розвивати навички ведення диспуту;
  • розвивати вміння аргументовано доводити власну думку та підбирати аргументи для визначеної позиції;
  • виховувати коректне та уважне ставлення до думки інших людей, почуття любові до Батьківщини;
  • забезпечити умови для самоосвіти й самовиховання учнів у сфері патріотичного виховання;
  • виховувати дітей, як свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: година спілкування.

МАТЕРІАЛИ ТА ОБЛАДНАННЯ: мультимедійне обладнання, презентація до заходу, ватман, фломастери, паперові цеглинки, двосторонній скотч або клей.

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Вступна частина.

1. Вступне слово вчителя:

   Сьогодні ми з вами поговоримо про політичну культуру. Обговоримо такі важливі поняття, як «Політика», «Політично культурна особистість», «Толерантність», «Патріотизм». Ви будете висловлювати свої думки при обговоренні цих важливих понять, відстоювати різні точки зору, можливо, дискутувати. Тому ми маємо з вами на початку обговорити і прийняти правила проведення нашого заходу.

2. Правила заходу.

(Учні називають, які правила необхідні для проведення заходу. За необхідності, педагог коригує ці правила і записує їх на ватмані, який потім потрібно закріпити на видному місці, щоб учні постійно його бачили. Усі учасники заходу мають їх дотримуватись.)

  1. З повагою ставитись одне до одного.
  2. Уважно слухати, коли хтось говорить, не перебивати.
  3. Щоб висловитися або доповнити чиюсь думку, обов’язково піднімати руку.
  4. Не ображати інших, не переходити на особистості.
  5. Обговорювати погляди, точки зору, а не людей.
  6. Свою думку аргументувати конкретними фактами (прикладами з життя, офіційних новин, книг, фільмів тощо).

ІІ. Основна частина.

1. Слово вчителя.

(супроводжується демонстрацією презентації)

  • Давайте з’ясуємо важливі для сьогоднішнього нашого обговорення поняття:

Що ж таке «політика» та «політична культура»?

Політика (з грецької) – мистецтво управління державою та суспільством.

Політична культурасукупність цінностей, знань, ставлень того чи іншого соціального суб’єкту, що фіксує рівень розвитку його політичної свідомості, політичної діяльності і поведінки.

2. Вправа “Мозковий штурм”.

  • Що для вас означає бути політично культурною особистістю?

 (Учні озвучують свої ідеї щодо цього питання, а вчитель на дошці їх записує. Головна мета «Мозкового штурму»: зібрати якомога більше ідей, щодо вирішення проблемного запитання.)

(Варіанти відповідей учнів: громадянин, патріот, цінує свою свободу та гідність, ставить правильні цілі перед собою і виконує їх,  відстоює свої права та свободи, дотримується законів своєї держави, дбає про розвиток своєї держави, вільно висловлює свої думки, не принижує інших людей, толерантний до думки інших, реальними справами доказує свої переконання, людина-гуманіст, усвідомлення себе як особистості, спроможної впливати на ситуацію в країні, готовність відповідати за власні рішення і вчинки...).

  • Отже, підведемо підсумок нашого «Мозкового штурму»: політично культурна особистість – це особистість, котра:
  1.     Громадянин-патріот своєї держави;
  2.     Член громадянського суспільства, який усвідомлює демократичні цінності, відчуває і цінує свою свободу і власну гідність;
  3.     Людина, яка здатна обирати вірні пріоритети для свого життя, спроможна демократичними способами захищати й відстоювати власні права і свободи, прогресивний розвиток своєї держави. )

3. Слово вчителя.

  • Політична культура для вас, школярів, базується на:

визнанні суверенності особистості як абсолютної цінності;

зобов’язанні не порушувати її прав і свобод;

забезпеченні права вільно висловлювати свої думки і відстоювати свої інтереси; шляхом участі у дитячих та юнацьких громадських організаціях, шкільному учнівському самоврядуванні;

брати посильну участь у процесі прийняття рішень, які стосуються життєдіяльності школярів як зростаючих громадян України.

усвідомленні абсолютної цінності прав людини, свободи особистості; усвідомленні себе як громадянина України;

усвідомленні почуття власної гідності,

гуманізмі, толерантності, здатності до компромісу;

лояльному і, водночас, вимогливому ставленні до влади, законослухняності;

активній позиції щодо необхідності брати участь у демократичних перетвореннях;

усвідомленні себе як особистості, спроможної впливати на ситуацію в державі;

готовності відповідати за власні рішення та їх наслідки.

  • Отже, із вищесказаного можна зробити висновок, що політично культурна особистість – це, в першу чергу, патріот своєї країни.

4. Анкетування.

(Анкетування проводиться заздалегідь, на заході озвучуються варіанти відповідей учнів. Доцільно проводити анонімно, тоді діти не намагаються дати так звані “правильні” відповіді на питання, а висловлюють чесно свою думку).

  • Що для вас означає бути «патріотом»? Напередодні я провела вам невелике анкетування і зараз ви дізнаєтесь його результати.

Анкетування:

  1. Як ти розумієш значення слова «патріот»?
  2. Чи вважаєш себе патріотом?
  3. Назви імена українців-патріотів.
  4. Бути патріотом сьогодні:

а)важливо;

б)неважливо;

в)соромно;

г)важко сказати.

  1. Чи пов’язуєш ти своє майбутнє з Україною?

(Учитель озвучує узагальнені результати анкетування).

5. Евристична бесіда.

(Вчитель озвучує питання, школярі висловлюють свою думку, аргументуючи конкретними фактами. Завдання вчителя полягає у вмінні поставити навідні питання, щоб спонукати учнів самостійно на основі їх знань, спостережень, реального життєвого досвіду приходити до певних висновків, формулювати поняття патріотизму.) 

  • Чому важливо бути патріотом?
  • Що для вас означає бути патріотом сьогодні?
  • Чи важливо, щоб патріот нашої країни говорив українською мовою?
  • Чи можна бути патріотом, перебуваючи за межами своєї країни?

6. Побудова моделі будинку “Патріотизм” (вправа “Незакінчене речення”).

(На ватмані намальовано силует будинку, вчитель заздалегідь готує маленькі паперові цеглинки, на яких учні будуть писати поняття, виконуючи вправу “Незакінчене речення”. Вчитель озвучує по порядку, яку частину будинку діти будують. Коли школярі дають правильну відповідь і записують поняття, вони кріплять цеглинки до силуету будинку.)

  • Що ж таке «патріотизм»? Зараз ми з вами виконаємо вправу «Незакінчене речення»: завершуючи вислови, ви відгадаєте ключові поняття, завдяки яким ми і побудуємо спільними зусиллями модель будинку під назвою «Патріотизм».

Фундамент будинку (те, що лежить в основі патріотизму):

  • “Виховання серця неможливе без …” В.Сухомлинський (самовиховання);
  • “Справжня освіта здобувається лише шляхом ...” М.Рубакін (самоосвіта);
  • “... — це мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями” Кофі Аннан  (толерантність);
  • “Дерево тримається корінням, а людина ...” Народне прислів’я (сім’я);
  • “Після хліба найважливіше для народу - …” Ж.-Ж. Дантон (школа);
  • “Правда і свобода — ось стовпи ...” Г.Ібсен (суспільство).

Стіни (те, з чого складається патріотизм):

  • “… – свідок минулого, світло істини, жива пам’ять” Цицерон (історія);
  • “… – це краса, яку потрібно берегти, а не купа ланцюжків, щоб зв’язати нас разом” Фунт Езра (традиції);
  • “… – великий вчитель того, як варто жити” Діна Дін (культура);
  • “… – то серце народу: гине ... — гине народ” І.Огієнко (мова);
  • “... — це совість людства” Ф.Геббель (література); 
  • “Життя коротке. ... нескінченне” О.Уайльд (мистецтво);
  • “Люблять  … не за те, що вона велика, а за те, що своя” Сенека (любов до батьківщини).

Вікна (те, як проявляється патріотизм у світі):

  • “…— це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя» Й.Гете (поведінка);
  • “Наші … йдуть за нами» П.Бурже (вчинки);
  • “Життя нічого не дає без …» Горацій (праця);
  • “… є захист і своєї гідності» М.Реріх (захист Вітчизни).

Дах будинку (те, що захищає патріотизм):

  • “… — одна або більше фізичних чи юридичних осіб, їх об'єднання, організації або групи, які діють згідно з чинним законодавством країни” (громадськість);
  • “Добра ... — це найкращий людський твір на землі” І.Боберський (держава);  
  • “… – основний закон держави” (Конституція).

7. Слово вчителя.

(Підведення підсумку вправи).

  • Ми побудували будинок патріотизму із цеглинок-понять, без яких неможливо будувати і розвивати свою країну. Ці поняття повинні бути важливою частиною вашого життя, вони допоможуть вам стати справжніми патріотами, свідомими громадянами, які живуть у єдності зі своїм народом, своєю країною.

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія.

  • Чому важливо бути політично культурною особистістю, патріотом своєї держави?
  • Що корисного для себе ви взяли із сьогоднішньої нашої години спілкування?
  • Чи допоможе це вам у житті?

2. Заключне слово вчителя.

  • Ми любимо нашу країну, пишаємося українськими героями: військовими, волонтерами, письменниками, журналістами, художниками, акторами, — тими співвітчизниками, які дійсно є прикладами надзвичайного патріотизму і відданості нашій Україні!
  • Завершити захід мені б хотілося словами Ліни Костенко: “А ви думали, що Україна так просто. Україна — це супер. Україна — це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії. На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни”.

 

docx
Додано
6 лютого
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку