БРЕЙН-РИНГ «ФІЗИЧНЕ ЦАРСТВО». 11 клас.
Мета: поглибити знання учнів з фізики, визвати цікавість до предмету
Ведучі: королева «Фізика», цариця «Теплота», цариця «Механіка».
Обладнання: портрети вчених, таблиці, кросворди, прилади.
Програма вечора
І. Вступне слово вчителя.
ІІ. Конкурси:
1. Розминка (домашнє реферативне завдання) – 5 балів.
2. Пантоміма (зображення вченого) – 3 бали.
3. Вікторина – 6 балів.
4. Пантоміма (зображення фізичного приладу) – 3 бали.
5. Конкурс загадок – 3 бали.
6. Конкурс капітанів – 5 балів.
7. Кросворд – 5 балів.
8. Фізичні цікавинки – 5 балів.
ІІІ. Підведення підсумків конкурсів.
І. Вступне слово вчителя
Фізика - наука про природу, вона вчить нас, як треба ставитися до природи – божим даром людині. Якщо ми знаємо закони природи, значить ми її бережемо, володіємо її дарами і вона нас винагороджує за це, а якщо не знаємо – то вона нас карає – це будь які аварії на дорогах, у побуті, на виробництві, у космосі.
Я хочу хоч трохи показати вам, що це за чудова наука, хоча і дуже важка. Вона вимагає знань з усіх предметів, які ви вивчаєте у школі, чесне слово – усіх, і ми потроху будемо про це дізнаватися. А щоб нам було цікаво, ми проведемо це у вигляді змагання.
Під час проведення змагань кожна команда ділиться на групи, які отримують завдання від королеви «Фізика», цариці «Теплота», цариці «Механіка», що дає можливість задіяти максимально кожного учня групи.
Перша команда: «Еврика», друга команда: «Електрон».
Конкурс 1.
Маючи портрет вченого-фізика, розповісти його біографію.
Конкурс 2.
Пантоміма. Кожна команда зображає одного із вчених, а інша команда по відомим признакам повинна його впізнати (І.Ньютон, О.Попов).
Конкурс 3.
Вікторина.
Конкурс 4.
Пантоміма. Кожна команда зображає фізичний прилад, а інша його відгадує
(електрофорна машина, коливальний контур).
Конкурс 5.
Конкурс загадок.
Звичайний м’яч.
А в воді чомусь не тоне!?
На це питання відповів,
Багато приладів зробив
Любитель фізики і муз
Велетень із Сіракуз!
Хто це? (Архімед)
Кто идет по проводам?
Светлое величество
Это …. (электричество)
По тарелке ходит стрелка.
Эта стрелка наперед
Нам погоду узнает. (Барометр)
8. Два соседних колеса
Собирают голоса.
Друг от друга тянут сами
Поясочки с голосами. (Магнитофон)
Над собою ты увидишь
Ту дорогу.
Днем она
Не видна. (Млечный путь)
Конкурс 6. Хто більше назве фізичних явищ? (В конкурсі приймають участь капітани команд. Вони по черзі називають фізичне явище і при цьому роблять шаг вперед. Хто зробить більше кроків той і виграв.)
Конкурс 7.Кросворд. Знайдіть ключове слово (заповніть стовпці).
1.С |
|||||||
Т |
2.Ф |
3.Е |
|
5.П |
|
|
8.Ц |
Р |
А |
Л |
4.Т |
Р |
7.М |
И |
|
У |
Р |
Е |
Е |
А |
6.Г |
А |
К |
М |
А |
К |
С |
В |
Е |
Л |
Л |
|
Д |
Т |
Л |
И |
Н |
И |
І |
Е |
Р |
А |
Л |
Р |
М |
Ч |
|
Й |
И |
|
О |
І |
И |
Н |
|
|
Ч |
|
|
|
|
А |
|
Н |
|||||||
Е |
|||||||
Ключове слово: Максвелл.
Конкурс 8. Фізичні цікавинки.
Дослід 1. Чи можна голкою пробити монету?
(Так, треба голку увімкнути в корок і різко ударити по корку. Голка дуже гостра, тому під час удару молотком тиск її на монету дуже великий.)
Дослід 2. Якщо облити носову хустинку спиртом і підпалити, то хустинка не горить. Чому?
(Хустинку треба попередньо змочити водою, тоді теплота, що виділяється під час згоряння спирту, піде на випаровування води і не підпалить тканину.)
Дослід 3. Нагріваємо воду в паперовому стаканчику. Папір не горить. Чому?
(Вода має велику теплоємність.)
Дослід 4. Якщо залізний цвях обгорнути тонкою смужкою паперу і тримати в полум’ї свічки, то папір певний час не горить. Чому?
(Теплопровідність заліза велика, тому цвях відводить теплоту від паперу.)
ІІІ. Підведення підсумків конкурсів.
Види конкурсів |
Команда «Еврика», балів |
Команда «Електрон», балів |
Сума балів |
|
команда «Еврика» |
команда «Електрон» |
|||
Розминка (домашнє реферативне завдання) |
|
|
|
|
Пантоміма (зображення вченого) |
|
|
|
|
Вікторина |
|
|
|
|
Пантоміма (зображення фізичного приладу) |
|
|
|
|
Конкурс загадок |
|
|
|
|
Конкурс капітанів |
|
|
|
|
Кросворд |
|
|
|
|
Фізичні цікавинки |
|
|
|
|