Літературний захід як позакласний можна провести в рамках Тижня зарубіжної літератури серед учнів 5 класів. Метою брейн-рингу є зацікавлення дітей Словом, намагання прищепити їм любов до читання художніх творів; виявлення кращих знавців літератури.
Просолупова Олесандра Андріївна,
учитель зарубіжної літератури Криворізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ст.. № 79
Літературний брейн-ринг для учнів 5 класу
«Стежинами зарубіжної літератури»
Ведучий: Російський письменник М. Горький так сказав про літературу:
«Мета літератури допомогти людині розуміти саму себе, пізнати її віру в себе і розвинути в ній прагнення до істини, боротися з вульгарністю в людях, вміти знайти хороше в них, порушувати в їхніх думках сором, гнів, мужність, робити все для того, щоб люди стали благородно сильними і могли одухотворити своє життя святим духом краси…»
Ведуча:
В кожнім домі, в кожній хаті -
У містах і на селі,
Хто навчився вже читати,
Має книжку на столі.
Дружба з книгою - це свято,
Не було б його у нас.
Ми не знали так багато
Про новий і давній час
Ведучий:
Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті -
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
Сторінки книжок завітних
Всіх нас доброму навчать –
Працювати і учитись,
Й Батьківщину шанувать.
Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про улюблених героїв двох книжок М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» та Е. Потера «Поліанна».
Вчитель: Що ж давайте згадаємо героїв цих творів ( конкурс-розминка)
Ведуча: А тепер команди на ринг (жеребкування).
Виступи команд (Назви, девіз команди)
Вчитель:
І. Конкурс капітанів
Розповідь про героя (жеребкування з вибору героїв) ( Меф Поттер, Том Сойєр, Поліанна)
ІІ. Конкурс «Чарівна скринька»
З якими героями пов’язані ці предмети:
ІІІ. Конкурс «Клятва»
Скласти текст клятви, що написав Том Сойєр за набором слів
( Гек Фінн, за зубами, і, нехай, вони, клянуться, обидва, будуть тримати язик, якщо розкажуть про нього, і здохнуть, Том Сойєр, щодо цієї справи, що впадуть на місці)
ІV. Домашнє завдання. Сценка з твору.
V. Розминка для команд.
Кожна команда по черзі задає питання іншій команді (по 10 запитань)
VI. Конкурс «Впізнай героя, героїню»
VII. Конкурс для вболівальників
Визначити риси характеру, які притаманні Поліанні
( Жадібність, цікавість, сила волі, стриманість, обережність, розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, люб’язність, скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, байдужість, душевність, енергійність, винахідливість, життєрадісність.)
Вчитель: Підведення підсумків. Звучить музика.
Світ дивовижний вас вітає!
Всіх тих, хто вдумливо читає.
І тих, хто любить мандрувати
Та прагне більше пізнавати,
Долати знань високі мури,
Вас кличе світ літератури!