Брейн – ринг «Творчими стежками І. Нечуя – Левицького»
Дорогі друзі! 25 листопада все людство світу відзначає 180-річчя від дня народження славного представника української культури, письменника-демократа, перекладача, великого гуманіста Івана Семеновича Нечуя-Левицького.
Ім'я українського Бальзака, як назвав прозаїка академік Білецький, стало загальновідомим. Усе своє життя він відстоював інтереси свого пригнобленого народу, вболіваючи за його рідну мову, широку культуру, людську гідність. Письменник завжди прагнув допомогти скривдженим, захистити їх.
Сьогоднішня наша зустріч – це шана великому майстру слова, що півстоліття плідно працював на ниві українського письменства.
Отже, сьогодні ми проводимо брейн – ринг, який присвячений великому письменникові.
Відео про І.Нечуя - Левицького
І КОНКУРС Візитка. Команди представляють себе: назва, девіз
ІІ КОНКУРС ЖИТТЯ І ТВОРЧІСТЬ
Чи знаєте життєвий і творчий шлях письменника? (кожній команді задається по 6 питань)
КОМАНДА 1
КОМАНДА 2
“Жодна література світу, скільки мені відомо, не має такого правдивого, дотепного, людяного, сонячного, хоч дещо і захмареного тугою за кращим життям, твору про трудяще селянство за умов капіталізму, як “Кайдашева сім’я” Нечуя. Тут усе виконує свою визначену автором роль, веде свою мистецьку партію, як інструмент у хорошому оркестрі чи хорі”. –писав М.Рильський. То ж левову частку брейн – рингу ми віддамо цьому твору. «Кайдашева сім’я» вийшла друком у 1879р
Відео про «Кайдашеву сім'ю»
ІІІ КОНКУРС
Чи знаєте зміст твору?
1.Як звали стару Кайдашиху? (Маруся)
2.Я звали старого Кайдаша? (Омелько)
3.Як звали дружину Лавріна?…(Мелашка)
4.Хто був головою сім’ї? (Кайдашиха)
5.Яку професію мав старий Кайдаш? (стельмах)
7. Події, описані в «Кайдашевій сім’ї», розвиваються на березі річки ...(Рось)
8. Сім’я Кайдашів жила в селі ... .(Семигори)
9. Хто залишив стару Кайдашиху без ока? (Мотря)
11. Вередував дівчатами, даючи їм влучні характеристики ... . (Карпо)
12. Омелько, щоб не вмерти наглою смертю та в воді не потопати, постив ... п’ятниць.(12)
13.У чому ледве не втопився старий Кадаш? (у діжці з водою)
14.Кому повинно було залишитися батькове господарство? (молодшому сину, Лавріну)
15.Через що виникла сварка між братами?( через грушу)
16. Як залагодився конфлікт? (груша всохла)
ІV КОНКУРС
1. Упізнай героя
Хто про кого сказав:
2. Чий це портрет?
1. «Вона була вже немолода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем». (Мотря Кайдашиха)
2. «…молоде довгасте обличчя було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно і ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою». (Лаврін)
3. «…був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті». «Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались». (Карпо)
4. «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакочуваними по лікоть, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. Загоріле рум’яне лице ще виразніше малювалося з чорними тонкими бровами, з темними блискучими, як терен, обмитий дощем, очима. В лиці, в очах було розлите щось гостре, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи з злістю». (Мотря)
V КОНКУРС
1. Народна творчість у повісті
1. Хто сказав це прислів'я?
а) Побила мене лиха година;(Кайдашиха)
б) У гурті каша їсться, а гуща дітей не розгонить; (Кайдаш Карпові)
в) У мене синами не поле засіяно: (Кайдаш у розмові з Довбишем);
г) Не питай старого, а питай бувалого. (Лаврін Кайдаш у розмові з батьком)
2.Продовжити вислів фразеологізмом(поєднати частини фразеологізмів)
…макітра; довгу швайку
...пташка крилами
...цяцька малу дитину
...циганська голка
...осавула на панщині
...павук на павутинні
VІ КОНКУРС КАПІТАНІВ
У чому актуальність повісті І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сім’я»?
VІІ ГРА ІЗ УБОЛІВАЛЬНИКАМИ
Підведення підсумків. Оголошення результатів.