Лукашівський навчально-виховний комплекс
«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів»
Календарно - тематичне планування
програмового матеріалу
з української літератури
в 10 класі (профільний рівень, ІІ семестр)
на 2022 – 2023 навчальний рік
Учитель: Н.М.Ратушна
Складено відповідно до навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Профільний рівень / Усатенко Г.О., Фасоля А.М. , затвердженої наказом МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 року
Підручник: Українська література ( профільний рівень): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти /
Василь Пахаренко. - Київ: Вид-во «Грамота», 2018 р.
Обов’язкова кількість видів контролю
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі: - контрольного класного твору; - виконання інших робіт (тестів, відповідей на запитання тощо) Уроки мовленнєвого розвитку (РМ) Уроки позакласного читання (ПЧ) Уроки літератури рідного краю (ЛРК) Уроки виразного читання Перевірка зошитів
|
4 1 3
2 (1у + 1п) 2 2 1 4 |
4 1 3
2(1у + 1п) 2 2 1 5
|
Поряд № |
Дата
|
Зміст програмового матеріалу |
Методичне забезпечення |
Примітка |
|||||
Вступ ( 5 год) |
|
||||||||
65 |
15.01 |
Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини, В. Винниченка |
|
||||||
66 |
16.01 |
Риси модернізму в літературі: особлива увага до внутрішнього світу особистості; проголошення самоцінності людини та мистецтва; надання переваги творчій інтуїції; розуміння літератури як найвищого знання, що здатне проникати у найінтимніші глибини існування особистості і одухотворювати світ; пошук нових засобів у мистецтві (метамова, символіка, міфотворчість) |
|
|
|||||
67 |
|
Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму |
https://vseosvita.ua/library/znameniti-ukrainci-mihajlo-kocubinskij-avtorskij-film-474882.html |
|
|||||
68 |
|
«Intermezzo» ‒ яскравий приклад синкретизму творчої палітри М. Коцюбинського. Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в прозі». Нові художні принципи зображення героя – від знаковості сюжету до знаковості мікрообразу – його смислотворчої сутності, де панує слово та почуття персонажа, суб’єктивне бачення себе та навколишнього світу ТЛ: психологічна новела |
|
ЗНО «Intermezzo» |
|||||
69 |
|
Зіставлення двох світів: людського, дисгармонійного, смертоносного, і гармонійного, досконалого, життєствердного світу природи. Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану героя. Фізичне та душевне одужання героя, його наснага до активної праці та боротьби. Глибокий ліризм новели, інтонаційне багатство її мови, символізм. Колір як композиційний чинник у новелі |
|
|
|||||
70 |
|
Поетика імпресіонізму у повісті «Тіні забутих предків»: «Весь світ був як казка повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (М. Коцюбинський). Краса рідної землі, гармонія людини і природи. Поєднання фантастичного та реального у творі. Поезія народних звичаїв, вірувань, обрядів, їхній вплив на життя гуцулів |
|
ЗНО «Тіні забутих предків» |
|||||
71 |
|
Система образів твору. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Самобутність модерної поетики повісті |
|
|
|||||
72 |
|
Кохання Івана та Марічки, їхнє світовідчуття і світоуявлення. Ідея незнищенності духовного начала в житті. Фольклорне тло твору. Образи. Художньо-стильові особливості повісті |
|
|
|||||
73 |
|
Значення творчої спадщини М. Коцюбинського для розвитку української літератури, її роль у загальноєвропейському контексті |
|
|
|||||
74 |
|
ПЧ №3. М. Коцюбинський. «Що записано в книгу життя» |
|
|
|||||
75 |
|
Читацький практикум. Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання. Есе як форма рефлексії про прочитане |
|
|
|||||
76 |
|
Експресіонізм ‒ літературно-мистецький напрям, для якого характерні посилена увага до внутрішнього світу людини, наголошення на авторському світосприйнятті, нервова збудженість та фрагментарність оповіді, застосування символів, гротеску, поєднання протилежного тощо ТЛ: експресіонізм |
|
|
|||||
77 |
|
Морально-етична проблема «провини і покари» у художньому вираженні експресіоністів. Експресіонізм у творчості В. Стефаника, О. Турянського |
|
|
|||||
78 |
|
Василь Стефаник. Головні етапи життя і творчості. Особливості художнього світогляду письменника. Новела «Камінний хрест» – український екзистенцій вибір між життям і смертю як в особистому, так і в національному вимірах. Образ Івана Дідуха ТЛ: новела як малий епічний жанр; особливості сюжету і композиції новели |
|
ЗНО «Камінний хрест»
|
|||||
79 |
|
Довершеність художньої форми. Багатство мови, мистецтво деталі. Символи в новелі ТЛ: роль символу у новелі |
|
|
|||||
80 |
|
«Новина» ‒ новела, яка вражає силою емоційного напруження та драматизму. Специфіка типізації образу Гриця Летючого. Художні засоби для розкриття внутрішнього світу героя. Особливості композиції новели |
|
|
|||||
81 |
|
Життєва правда і художня її реалізація в новелі В.Стефаника «Новина». Значення творчості В. Стефаника для розвою української літератури |
|
||||||
82 |
|
Контрольна робота № 5. Творчість Михайла Коцюбинського, Василя Стефаника (тестування) |
|
|
|||||
83 |
|
Неоромантизм як заперечення побуту «міщанського» життя, втілення мрії про сильну, мужню особистість, яка утверджує себе в протистоянні із суспільною більшістю. Стильові особливості неоромантизму (сюжет, мова творів) ТЛ: неоромантизм |
|
|
|||||
84 |
|
Читацький практикум. Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання. Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним |
|
|
|||||
85 |
|
Ольга Кобилянська. Огляд життя і творчості. Особливості світобачення і світосприйняття письменниці. Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості (поезія в прозі, повісті, роман) |
|
|
|||||
86 |
|
Новела «Valse melancolique» ‒ тема мистецтва та його впливу на людину, доля талановитого митця в міщанському суспільстві. Жінка як тип нової героїні свого часу. Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації. Естетизм як життєва програма Софії та Ганнусі. Особливості еволюції життєвого кредо Марти
|
Вивчити напам’ять уривок із новели (на вибір учителя) |
||||||
87 |
|
Особливості композиції та образно-символічної системи новели. Елементи автобіографізму у творі. Синтез мистецтв у новелі як композиційний прийом і художній образ ТЛ: синтез мистецтв у літературному творі |
|
ЗНО «Valse melancolique» |
|||||
88 |
|
«Людина» ‒ перший твір в українській літературі з розкриття ідей емансипації. Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища |
|
|
|||||
89 |
|
Особливості характеротворення |
|
|
|||||
90 |
|
ВЧ №2. Виразне читання уривка з повісті «Людина» |
|
|
|||||
91 |
|
Творча манера й стиль автора |
|
|
|||||
92 |
|
О. Кобилянська й українська та західноєвропейська література. Ідеї ніцшеанства у творчості письменниці |
|
|
|||||
93 |
|
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях поетеси. Основні мотиви поетичної творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична сила, щирість почуттів ліричного героя Лесі Українки – сильної (емоціями, волею, інтелектом) особистості, яка шукає розв’язання найгостріших духовних проблем життя |
|
||||||
94-95 |
|
Утвердження незламності духу і віри людини в життєвих випробуваннях, змаганні з долею у віршах «Мріє, не зрадь!», «Contra spem spero!» Алегоричні образи поезій Романтичний пафос. Афористичність мови |
|
Вивчити напам’ять «Соntra spem sрего». |
|||||
96 |
|
Утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі («Слово, чому ти не твердая криця…»). Особливості поетичного стилю письменниці, її новаторство у галузі ритміки, строфіки |
|
ЗНО «Contra spem spero!» |
|||||
97 |
|
Новаторство Лесі Українки в драматургії, її інтерпретації образів світової літератури. Драма-феєрія «Лісова пісня». Оригінальність жанру. Фольклорно-міфологічна і філософська основа твору. Авторська рецепція українських міфів ТЛ: драма-феєрія |
|
ЗНО «Лісова пісня». Вивчити напам’ять (прикінцевий монолог Мавки ) |
|||||
98 |
|
Єдність трьох світів – композиційна особливість «Лісової пісні» |
|||||||
99 |
|
Романтично-міфологічний образ Мавки |
|||||||
100 |
|
Роздвоєність душі Лукаша |
|||||||
101 |
|
Бездуховність і байдужість до краси в образах Килини та матері Лукаша |
|||||||
102 |
|
«Кассандра» ‒ новаторство в жанрі драматичної поеми. Авторська інтерпретація образу Кассандри – античної віщунки. ТЛ: драматична поема |
|
||||||
103 |
|
Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі. Художні засоби для розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні |
|
|
|||||
104 |
|
Творчість Лесі Українки в контексті української і західноєвропейської літератури |
|
|
|||||
105 |
|
Читацький практикум. Переклад художніх творів. Запозичення світових сюжетів. Відгук про твір, перекладений українською (І. Франка, Лесі Українки та інших) |
|
|
|||||
106 |
|
Контрольна робота № 6. Творчість О. Кобилянської, Лесі Українки (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання) |
|
|
|||||
107 |
|
Символізм як різновид модернізму. Ідейна настанова – вихід за межі буденності, прагнення «не описати, а оспівати стан душі» (М. Вороний). Філософська основа (оглядово). Ж. Мореас, «Маніфест символізму» (1886) |
|
||||||
108 |
|
Угрупування «Молода муза», «Українська хата» (М. Вороний, Олександр Олесь, Д. Загул, П. Тичина та ін.) Піднесення конкретного образу до рівня символу. Ідея самоцінності мистецтва. Витонченість поетичної форми |
|
||||||
109 |
|
Володимир Винниченко – громадський і політичний діяч. Загальна характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові особливості |
|||||||
110 |
|
Новела «Момент» (Із оповідань тюремної Шехерезади). Філософський зміст, проблематика. Імпресіоністична манера письма автора. Особливості композиції |
|||||||
111 |
|
Символічні образи. Ідея цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя ТЛ: символ і художній образ |
|||||||
112 |
|
РМ №3. Усний твір-характеристика персонажа новели «Момент» |
|||||||
113 |
|
Творчість В. Винниченка в загальноєвропейському контексті. В. Винниченко – художник |
|
||||||
114 |
|
Павло Тичина. Поетична спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття. Трагізм життєвого і творчого шляху митця у тоталітарній системі. Жанрово-стилістичне багатство, ідейно-художнє новаторство митця. П. Тичина – найбільший модерніст 20-х років ХХ століття. Особлива поетика Тичинівського вірша: мелодика слова і музики |
|
||||||
115 |
|
Збірка «Сонячні кларнети» ‒ подія європейського масштабу. Художнє осягнення ліричним героєм гармонії світу і дисонансів революційної дійсності в збірці «Сонячні кларнети» ТЛ: символізм як різновид модернізму |
|||||||
116-117 |
|
Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях «Арфами, арфами…», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Пастелі» |
Вивчити напам’ять вірші «Арфами, арфами…» |
||||||
118 |
|
РМ №4. Написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом |
|
ЗНО «Ви знаєте, як липа шелестить...» |
|||||
119 |
|
Глибина почуттів ліричного героя у поезії «О панно Інно…» та художні засоби вираження |
ЗНО Вивчити напам’ять «О, панно Інно…» |
||||||
120 |
|
«Пам’яті тридцяти» ‒ збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії. Образно-символічне вираження ідеї твору |
https://naurok.com.ua/kruti-simvol-nacionalno-chesti-godina-spilkuvannya-276844.html |
ЗНО Вивчити напам’ять вірш «Пам’яті тридцяти» |
|||||
121 |
|
Василь Стус про Павла Тичину: «Феномен доби (сходження на Голгофу слави)» (оглядово) |
|
|
|||||
122 |
|
Симфонія «Сковорода». Історія написання твору. Сковородинівська барокова традиція в українській літературі. Жанрове новаторство. ТЛ: жанр – поема-симфонія |
|
|
|||||
123 |
|
Афористичність, алегоризм і символізм поеми. Ідея вічного пошуку гармонії буття в поемі. Прийом монологу як спосіб саморефлексії автора |
|
|
|||||
124 |
|
Контрольна робота № 7. Творчість В. Винниченка, П. Тичини (тестування) |
|
||||||
125 |
|
ПЧ №4. С. Процюк. «Десятий рядок» |
|
||||||
126 |
|
Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця |
|
||||||
127 |
|
Трилогія про Івана Мазепу у 3-х томах і 5-ти книгах:«Мотря», «Не вбивай. Батурин», «Полтава», «З-під Полтави до Бендер. Крутіж». Іван Мазепа – як «золота доба» Гетьманщини ТЛ: трилогія; поняття хронотопу; історичний роман (поглиблено) |
|||||||
128 |
|
Історичні факти і художній вимисел у трилогії. Образ степу в романі й в українській літературній традиції та фольклорі |
|||||||
129 |
|
Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою |
https://naurok.com.ua/obraz-motri-kochubey-yak-viyav-dilemi-mizh-kohannyam-i-vladoyu-293570.html |
||||||
130 |
|
Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях визначного кримськотатарського педагога, громадського діяча, редактора, публіциста, письменника (оглядово) Видавнича діяльність. Газета «Терджиман». Педагогічна діяльність. Просвітянський рух народів ісламського Сходу ‒ джадидизм |
|
||||||
131 |
|
Історичне оповідання «Арслан киз» («Дівчина-левиця») як прояв культурної емансипації кримськотатарського народу |
|
||||||
132 |
|
Гульджемал – дочка Іззета-аги із Учтурфана – головна героїня твору, мусульманський аналог французької народної героїні Жанни д’Арк |
|
||||||
133 |
|
Проблема взаємодії традицій та викликів нового часу й емансипації у творі |
|
||||||
134 |
|
Контрольна робота № 8. Письмовий твір на одну з тем: «Фольклорні елементи в романі Б. Лепкого «Мотря», «Історична основа та жанрові особливості твору І. Гаспринського «Арслан киз» ( «Дівчина-левиця»)» |
|
||||||
135 |
|
ЛРК №3. Літературні персоналії територіальної громади (проза) |
|
||||||
136 |
|
ЛРК № 4. Літературні персоналії територіальної громади (проза) |
|
||||||
137
|
|
Аналіз досягнення визначених цілей навчання, ролі вивченого для читацького й особистісного розвитку |
|
||||||
138 |
|
Аналіз досягнення визначених цілей навчання, ролі вивченого для читацького й особистісного розвитку |
|
||||||
139 |
|
Аналіз досягнення визначених цілей навчання, ролі вивченого для читацького й особистісного розвитку |
|
||||||
140 |
|
Підсумковий урок |
|
||||||
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
Лукашівського НВК
1