Брейн-ринг з педагогами ЗДО "Компетентність педагогів з питань національно патріотичного виховання здобувачів дошкільної освіти" .

Про матеріал
Мета: виявити рівень знань педагогів з народознавства; розвивати творчий потенціал педагогів, їх компетентності з питань національного виховання; підвищити національну культуру педагогів; активізувати розумову діяльність вихователів.
Перегляд файлу

    ukr_dina1                   Патріотизм – переконання, що

                                                            твоя країна краща за інші тому,

                                                            що саме ти в ній народився.

                                                                                        Бернард Шоу                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

Хід брейн-рингу

 

Заступник директора: Шановні  педагоги, сьогодні ми проведемо брейн-ринг під час якого кожен з вас матиме змогу продемонструвати свою компетентність з питання національної культури. Для цього вам слід об’єднатися у команди.

             

                                  Представлення команд ( Назви )

 

  Заступник директора:   Правильна відповідь оцінюється одним балом. Команди відповідають по черзі. Якщо команда дає неправильну відповідь на запитання, право відповісти на нього надається команді суперників. Починаймо!

 

Запитання до команд:

1. Назвіть птаха, який є оберегом людської оселі  (лелека)

2. Що тільки жінкам одягають на голову? (хустка, очіпок)

3. Дівоча прикраса з живих або штучних квітів, колосків, кольорового пір’я (віночок)

4. Типова для української кухні страва, що являє собою щипані, рвані чи різані шматочки тіста, зварені в окропі (галушки)

5. Висока кругла глиняна посудина, злегка розширена в нижній частині (глечик)

6. У народу кажуть «Не плюй …   куди?    прийдеться води напитися» (криниця, колодязь)

7. Пісня, яку співають, заколисуючи дитину (колисанка)

8. Як називається споруда з цегли або каменю, призначена для опалення приміщення, випікання хліба та варіння страв  (піч)

9. Предмети, наділені магічною силою, що оберігали від злих сил, лиха та горя (обереги)

10. Назвіть герб України (тризубець)

11. Назвіть автора слів гімну України

12. Він працює за допомогою вітру  (вітряк)

13. Іграшка, яка є оберегом та виготовлена із тканини і ниток без вузла  (лялька-мотанка)

                                                     

C:\Users\Світлана\Pictures\Без назви.jpg              Вправа «Веселий м’ячик»

Педагоги передають по колу м’ячик під музичний супровід. Коли музика зупиняється, той у кого в руках залишається м’ячик, відповідає на запитання:

1. Назвіть державний документ, що регламентує роботу ЗДО, щодо компетенцій випускників.

2.   Скільки напрямків в БКДОУ, назвіть їх.

3. Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому формують елементарні уявлен­ня дитини про себе як носія свідомості та само­свідомості, сприйняття себе в контексті відносин з іншими. («Особистість дитини»).

4.  Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому формують уявлення дитини про країну, народи, нації, суспільство, людство. Виховувати  готовність сприймати  соціальний досвід, робити добрі вчинки. («Дитина в соціумі»).

5.  Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому формують моральні норми гуманної вза­ємодії з природ­ним до­вкіллям. Виховувати любов до приро­ди рідного краю.(«Дитина у природ­ному довкіллі»).

6.  Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому залучають до над­бань

на­ціональної культури, формувати ціннісне ставлення до україн­ських мистецьких традицій та творів українських митців. Ви­ховувати інтерес до україн­ського декоративно-прикладного мистецтва. («Дитина у світі мистецтва»).

7.  Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому ознайомлюють з україн­ськими на­родними іграшками  та місцями їх виго­товлення. Вчити від­повідально стави­тися до обов’язків, пов’язаних із роллю в грі. («Гра дитини»).

8.   Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому формують інтерес до довкіл­ля та самої себе. Сти­мулювати активне сприйман­ня людей та подій, що відбува­ються в со­ціумі. (Освітня лінія «Дитина в сенсор­но-пізна­вальному просторі»).

9. Назвіть освітній напрямок БКДО, в якому формують уявлення  дітей про україн­ську мову як держав­ну. Вчити вести діа­лог, вико­ристовуючи етикетну українську лексику. («Мовлення дитини»).

 

 

Конкурс - гра «Асоціація»

Заступник директора: Спробуйте відгадати професію майстра із запропонованої  низки слів.

-          голка, нитки-муліне, п’яльця, узор-схема (вишивальниця)

-          олія, вода, глина, гончарний круг (гончар)

-          фарби, полотно, пензлик, мольберт (художниця)

-          нитки вовни та бавовни, рослинні фарби, станок ткацький (ткачиха)

-          дерев’яні дошки, олівець,  стіл, столярні інструменти (різьбяр)

-          залізо, вогонь, піч, молот (коваль)

-          нитки вовни та бавовни, рослинні фарби, станок ткацький. (Ткаля)

 

 

«Козацькому роду нема переводу»

 

1. Яке місто України носить ім’я гетьмана? (м. Хмельницький)

2. Назва улюбленої козацької страви? (Куліш)

3. Коли відзначають свято козацтва в Україні? (14 жовтня)

4. Назвіть автора й назву найвідомішої картини кінця XIX ст., присвяченої козацтву? (Ілля Рєпін «Запорожці пишуть листа турецькому султанові».)

5. Як називали довгий козацький чуб? (Оселедець)

6. Що козаки обов’язково будували на Січі? (Церкву)

7. Що було атрибутом гетьманської влади? (Булава)

8. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Державний гімн України)

 

                   C:\Users\Світлана\Pictures\cnr-mstz.png              Конкурс -   «Мистецтво»

 

Вихователь: Вам роздані кросворди на мистецьку тематику. Оцінюється правильність і швидкість його розв’язання.

1.      Натюрморт  жанр образотворчого мистецтва із зображенням неживих предметів (посуду, овочів, фруктів, квітів тощо).

2.      Мирилка – жанр дитячого фольклору, який використовується для примирення дітей, що посварилися.

3.      Пісня – найпоширеніша форма народної і професійної вокальної музики, де поєднуються поетичні і музичні форми творчості.

4.      Витинанка – один із видів українського народного декоративного мистецтва, ажурно або силуетно вирізані ножицями з білого або кольорового паперу.

5.      Веснянка – хорова пісня, в якій оспівується пробудження природи, кохання, надії на добрий урожай.

6.      Ткацтво – виготовлення сурових (необроблених) текстильних тканин на ткацькому верстаті шляхом їх взаємного переплетення.

7.      Писанкарство -  традиція у слов’янських народів розмальовувати яйця на Великдень.

8.      Живопис – вид образотворчого мистецтва, художнє відображення явищ реальної дійсності фарбами на будь-якій поверхності (полотно, дерево, скло, папір, стіна)

9.      Лозоплетіння – кустарний промисел по виготовленню господарсько-побутових та художніх виробів з різноманітної дерев’яної сировини (лози, кори, молодої липи, берези тощо)

      

               

 

Вправа «Встав необхідне слово».

 

 Мета: Формувати вміння вихователів доносити народну мудрість до дітей в доступній і цікавій формі.

 Представники трьох команд по черзі виймають конверти зі скриньки із прислів’ями чи приказками (в кожному варіанті відсутнє одно слово):

І команда - «Моя хата – з краю, першим ворога стрічаю!»

ІІ команда - «Не святі горщики ліплять».

ІІІ команда - «Два українці – три гетьмани».

                                «Без верби і калини немає України»

                                 «Україна понад усе»

                                «Та земля мила, де мати народила».

                               «Вдома і стіни допомагають».

                               « Батьківщину, як і батьків, не вибирають».

                               «Кожному мила своя сторона».

                           «Хто любить Батьківщину і народ, той справжній патріот».

«Рідна сторона – мати, а чужа – мачуха».

                                «Рідний край – серцю рай»

«Знайди місто»

    Завдання: Вам потрібно позначити на карті України 5 міст України :   1.Запоріжжя,  2.Одеса,  3.Харків, 4.Київ, 5.Львів.

 

Гра «Склади слово»

    З кожної команди по 2 учасники. Якомога швидше складасти загадане слово.

1 команда

А- Т,  В - О,  И - Л,  І – С

1. Що  найбільше  люблять  українці?  (сало)

2. Посудина,  яка  хоч  нова,  але  вся  в  дірках  (сито)

3. Тепла  пора  року  (літо)

4. У  людини  одна  рука  права,  а  друга  (ліва)

5. Кажуть  геометрична  фігура  або  геометричне  (тіло)

6.  Коли  у  людини  біліє  волосся,  то  кажуть  що  вона  (сива)

7.Доповніть речення "Зажурилась верба над водою, опустила низько  свої (віти)

8.Коли хлопчик  один він   Сава,  а коли  їх два,  то  їх кличуть  (Сави)

2 команда

Н - К, О - А, Р - С, А - І

1. В ній живе лисиця. (нора)
2. Вона буває рослинна на дереві, земна та головного мозку. (кора)
3. Його косять на зиму. (сіно)
4. Вона буває божою (кара)
5. Водойма, яка протікає. (ріка)
6. Знаряддя праці, її заплітають дівчата. (коса)
7. Місце розрахунку в супермаркеті. (каса)

8. Колір очей, приправа. (карі)

 

Інтерактивна гра

«У команді граємо - форми роботи з дітьми називаємо»

 

     Педагоги у своїх командах пригадують традиційні та інноваційні форми національно-патріотичного виховання дошкільників у сучасному ЗДО, записують на окремому аркуші, пізніше хтось один від команд підсумовує відповіді педагогів.

Примірні відповіді:

-         різні види занять (комплексні, комбіновані, інтегровані, проект);

-          нетрадиційні заняття (міні-заняття; заняття-мандрівка; заняття-квест;

-          заняття-казка; заняття-пошук; заняття-дослідження; заняття-вікторина;

-          заняття-дискусія; заняття з українознавства; заняття з малювання з використанням нетрадиційних технік; заняття-відкриття;

-          заняття-сюрприз; заняття-брейн-ринг; заняття-КВК;

-          заняття-тренінг; заняття-інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»;

-          заняття про ввічливості, милосердя і доброту;

-          милування в природі;  урок мислення в природі;

-          нетрадиційні свята і розваги, різні види театрів;

-          дослідницько-пошукова діяльність;

-          спостереження, екскурсії;

-          спортивні свята, малі олімпійські ігри;

-          флешмоби; виставки дитячих малюнків, конкурси;

-          праця в природі;

-          організовані дидактичні ігри; народні рухливі ігри, козацькі ігри та змагання;

-          зустрічі з учасниками бойових дій та видатними людьми;

-          експрес-вікторини; ігри-драматизації; концерти;
 

Інтерактивна гра «У команді граємо - методи називаємо»

 Педагоги у своїх командах пригадують традиційні та інноваційні методи національно-патріотичного виховання дошкільників у сучасному ЗДО, записують на окремому аркуші, пізніше директор  підсумовує відповіді педагогів.
 

C:\Users\Світлана\Pictures\melody.png                        Конкурс V  «Відгадай мелодію»

 Вихователь: Шановні колеги,  вам пропонується прослухати фрагмент мелодій та назвати їх.

-          колискова;                 -   гімн України;

-          коломийка;               -    козацький марш;

-          дитяча;                      -    весільна.

Заступник директора:   От і завершується наш брейн-ринг. 

 Перемогу одержала команда (назва команди)

 Щиро вітаю команду ________ з перемогою, а учасникам команди _______ якій на цей раз не пощастило, бажаю  більш уважно готуватися до змагань, та наступного разу обов’язково досягти перемоги.

 

Вправа-рефлексія «Права - ліва - дві руки»

 

 - підніміть праву руку, якщо ви взяли для себе дуже багато і почнете віднині активно впроваджувати у своїх вікових групах нові педагогічні технології національно-патріотичного виховання і у вас є всі необхідні умови для цього;

 

 - підніміть ліву руку, якщо вам уже відомі деякі педагогічні інновації з даної проблеми і ви частково впроваджуєте їх у своїх вікових групах, використовуючи наявні умови у закладі;

 

 - якщо у вас немає відповідних умов для вирішення завдань національно-патріотичного виховання - підніміть дві руки і ми спробуємо знайти вихід із даної ситуації разом.

 

 

Мета: виявити рівень знань педагогів з народознавства; розвивати творчий потенціал педагогів, їх компетентності з питань національного виховання; підвищити національну культуру педагогів; активізувати розумову, естетичну діяльність вихователів.

1

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку