Дидактичні мовленнєві ігри та вправи: "Моральне виховання здобувачів дошкільної освіти"

Про матеріал
Морально-етичне уявлення про добро та зло. Вчити здобувачів дошкільної освіти виявляти критичність до своїх вчинків, схвалення дій того хто зробив правильно. Створювати сприятливі умови для ставлення соціальної компетентності дитини, розвивати в дітях соціальні емоції (співчуття, бажання допомагати). Виховувати у дітей бажання творити добро, добрі вчинки, бути доброзичливими, щирими.
Перегляд файлу

Дидактичні мовленнєві ігри та вправи

з морального виховання.

                                      

Доповни речення

Моральний розвиток:  учити аналізувати запропоновану ситуацію.

Тато ремонтує… (кран).

Хлопчик допомагає… (мамі).

Бабуся пече пиріжки… (онукам).

 

Добре – погано

Мета:  вчити дітей добирати слова-антоніми.

Хід гри: Вихователь називає слово, а діти відповідають, добре це чи погано. Добре:  Захистив. Віддав. Обігрів. Допоміг. Заспокоїв. Подарував

Погано: Образив. Штовхнув. Розірвав. Ударив. Посварилися.

                                        

«Рученята»

  Моральний розвиток:   формувати усві­домлене розуміння дій у ситуації

                                          конфлікту.

  Діти об’єднуються у пари і виконують дії згідно з текстом вправи.

  Наші рученята вітаються, сваряться, миряться, жаліють одне одного, обіймаються, прощаються.

   Вправа повторюється декілька разів із прискоренням.

                                 

Скажи навпаки

     Моральний розвиток: навчати називати моральні якості; формувати

                                           розуміння, що людей цінують за їхні моральні якості.

 Добрий — злий,  веселий — сумний, сварливий - миролюбний,

сміливий — боязкий, щирий — потайний, жалісливий — черствий, милосердний — жорстокий,  працьовитий — ледачий.

                                       

Скажи, який?

Моральний розвиток: формувати вміння визначати та називати чесноти людей.

Мама — добра, ніжна, ласкава, лагідна…

Тато — сильний, сміливий, працьовитий …

Бабуся — лагідна, добра, старенька…

 Дівчинка, хлопчик…

Назви якомога більше ознак

Моральний розвиток: формувати вміння називати якості свої та оточуючих.

Я — який?   Мій друг — який?     Моя мама — яка?

                       

Добрий друг

Мета: формувати у дітей узагальнене уявлення про дружбу і товаришування. Хід гри: Діти під музику крокують по колу. Коли стихає музика, вихователь дає м’ячик одній дитині, і та, називаючи ім’я свого друга, говорить про нього добрі слова.

Назви одним словом

Моральний розвиток: розвивати усві­домлення моральних норм.

Мама, тато, сестричка, братик — сім’я.

Дякую, будь ласка, до побачення, вітаю — чарівні слова.

Доброзичливість, чуйність, щирість — моральні якості.

Посмішка, радість, співчуття — …

Вередливість, егоїзм, упертість —…

                     

Відповідай швидко і точно.

 Моральний розвиток: формувати вміння оцінювати взаємини людей.

Бабуся старенька, а мама…

Хороший друг пожаліє, а поганий…

Щира людина поділиться, а скупа…

Увічлива людина попросить, а не ввічлива…

                     

Хто що вміє робити?

Мета:  називати людей, які викону­ють дії.

Любить, піклується, жаліє —… (мама).

Любить, ремонтує, допомагає, виховує — … (тато).

Навчає, доглядає, турбується — … (вихо­ватель).

Оглядає, лікує, дає поради —… (лікар).

                         

Назви лагідно

Моральний розвиток:   учити здобувачів дошкільної освіти  використо­вувати

                                        лагідні слова.

Малий — маленький — малесенький.

Теплий — тепленький — теплесенький...

                                

Що було б, якби…?

Моральний розвиток:  вчити  здобувачів освіти розв’язувати проблемну

                                        ситуацію, беручи до уваги етичні еталони.

Що було б, якби вихователька не при­йшла на роботу?

Що було б, якби кухар не зварив обіду?

Що було б, якби тато не заробляв гроші?

Якби в мене захворіла киця, то…

Якби мама купила багато цукерок, то…

Вередувати не можна, бо…

Потрібно слухати маму, тому що…

За столом не можна пустувати, тому що…

Якби я був чарівником, то…

Якби я був чарівником, для мами зробив би ось що…

Якби я був чарівником, зробив би багато добрих справ, а саме…

                             

 

 

Закінчи речення

Моральний розвиток:  формувати вміння визначати та оцінювати

                                        вчинки оточуючих.

Добрі діти батьків радують, а погані…

Марійка бабусі допомагала, а Сергій…

Данилко з друзями ділиться, а Тарас…

 

                                              Коли? Якщо?

Моральний розвиток: виховувати почуття  емпатії та повагу до оточуючих.

Якщо мама стомилася,… (слід гратися тихо).

Коли завершив гру,… (необхідно прибрати іграшки).

Якщо другові сумно,… (потрібно розва­жити його).

                            

Як можна сказати?

Моральний розвиток: формувати вміння диференціювати почуття.

Усмішка яка? (Весела, сумна, крива, щира, недобра…)

Учинки які? (Добрі, погані, недобрі, злі…)

Любить вилежуватися — лежень.

Не дякує — невдячний.

Зичить добре — доброзичливий.

Має добре, миле  серце — добросердий, милосердний.

                                

Чарівна пір’ їнка

  Моральний розвиток: учити аналізувати та оцінювати свої вчинки.

   Діти утворюють коло. Вихователь дає кольорову пір’їнку комусь із дітей.    

  Дитина, яка отримала пір’їнку, розповідає про свій добрий вчинок і передає її іншій дитині.

 

Який настрій?

 Моральний розвиток: формувати вміння розрізняти та називати  емоції .       

                                      Сумний, веселий, радісний, сердитий, розгублений.

                                 

Як почуваєшся?

 Моральний розвиток: формувати розу­міння впливу вчинків на почуття

                                        оточуючих.

     Вихователь пропонує до розгляду та ана­лізу малюнки,на яких зображено

проблемні ситуації. На малюнках відсутні обличчя у деяких персонажів. Педагог  пропонує дітям описати ситуацію на малюнку та почуття персонажів.

                               

Хто? Або що?

Соціальний розвиток:     учити називати людей, які виконують роботу;

                                           формувати повагу до праці

                          

 

1

 

docx
Додано
10 лютого
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку