Брейн – ринг "Знавці Історії та Правознавства "
«Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього, хто не відає про славу своїх предків, той сам не вартий пошани», – безсмертний вислів М. Т. Рильського.
Мета заходу: в ігровій формі збагатити й закріпити знання, вміння та навички учнів з історії та основ правознавства, сприяти формуванню правової свідомості підлітків, поглиблення знань учнів про Україну як державу зі своєю історією, культурою, народними звичаями та традиціями; формування інтересу до вивчення історії свого народу,розвиток полікультурної, соціальної та мовленнєвої компетентності учнів;розвиток творчих здібностей учнів;розвиток перспективного бачення себе, історії України, держави;виховання толерантного ставлення до соціокультурних надбань українців;виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших; активізація громадянської позиції. розвивати вміння логічно мислити, аргументовано висловлювати свою думку, працювати індивідуально і в групі, виховувати в учнів прагнення до пізнання.
Провідна ідея:
Все, що завчили, стане незабутнім.
Конкретно хочемо жити, не навмання.
Учасники та глядачі заходу: учні 9 –11 класів.
Обладнання:два різнокольорових стола для гравців, стільці, суддівський стіл, терези, фішки для підведення результатів, реквізит для конкурсів.
Оформлення сцени та залу: на сцені буквами набрана назва заходу – «Знавці Історії та правознавства», терези. По залу висять, написані на плакатах, висловлювання на правову тематику:
Історія - найвищий учитель, в якого найгірші учні. Історія - це наука про те, чого вже немає й ніколи не буде. Історик - це звернений у минуле пророк. Історик - це нерідко журналіст, звернений у минуле.
«Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані»
На екрані демонструється відеоролик про Україну.
Учитель: - Ми живемо в Україні, ми є громадянами України. Ви не повинні бути осторонь, оскільки молодь – це та сила, яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити більш справедливе майбутнє держави,сприяти формуванню почуття патріотизму та поваги до історії рідного народу в учнівському середовищі.маємо право знати закони нашої держави та обов’язки їх виконувати. У другому розділі Конституції України, який декларує права та обов’язки людини і громадянина, є такі слова: «Незнання закону не звільняє від юридичної відповідальності». Саме тому ми повинні знати та виконувати ці закони
! Нині Україна просувається по шляху побудови правової держави. У цей період важливим є формування у народу нового правового мислення, набуття знань про життєво необхідні закони і про вміння використовувати їх у повсякденному житті.
І сьогодні на вас чекає захоплююча гра – це правовий брейн – ринг.
Команди готові? Тому зараз на сцену я запрошую команду (витягують номерки)
Феміда: Отже, з назвами команд ми визначилися. Привітаймо команду «Побратими» та команду «Джура», «Козаки ».
Починаємо перший конкурс – розминку «Історична розминка ».
Наш перший конкурс буде проходити за принципом брейн-ринга: короткі чіткі запитання – короткі чіткі відповіді, на обміркування яких ви матимете 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо команда не дає правильну відповідь на поставлене запитання, то цей шанс передається команді суперників
№ 1«Історична розминка»: (завдання для команд)
«Побратими»
1. Хто був автором першої Конституції України? (Пилип Орлик)
2. Головний закон нашої держави? (Конституція)
3. Коли він був прийнятий? (28 червня 1996 року)
4. Назвіть найперший вищій освітній заклад України. (Острозька колегія)
5 . Як називалися воїни, що майже 300 років боронили Україну від зовнішніх ворогів? (Козаки)
6. Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)
7 . Як називався начальник козацького війська? (Гетьман)
8. Під керівництвом якого гетьмана Україна вела Національно-визвольну війну проти поляків? (Під проводом Богдана Хмельницького)
9. Хто є батьком української історії? (Михайло Грушевський)
10. Назвіть національний символ України, яким обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
«Джура»
1. Назвіть імена перших слов’янських просвітителів, творці слов'янської азбуки? (Кирило і Мефодій)
2. Хто з князів ввів християнство на Русі? (Володимир Великий)
3. Як називався перший писаний закон Київської Русі ? «Руська правда»
4. Як називалась перша слов’янська держава?(Київська Русь)
5. Хто є автором слів гімну України? (Павло Чубинський)
6. Назвіть композитора, який поклав вірш Чубинського, що став гімном. (Михайло Вербицький)
7. Основний документ громадянина України? (паспорт)
8. Назвіть один із найдавніших знаків, який є малим гербом України. (Тризуб)
9. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива?(Либідь)
10. Звинувачував у суді? (прокурор)
«Козаки ».
1. Назвіть кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
2. Яка наука вивчає час? (хронологія)
3. Установа, в якій зберігають та впорядковують документи. (архів)
4. Як називається картина, написана водяними фарбами на свіжій вогкій штукатурці? (фреска)
5. Назвіть збірку та її автора, що перекладені на 147 мов світу. (Кобзар Тараса Григоровича Шевченка)
6. Хто мав такий девіз: «Богу – душу, Україні – життя, а честь – для себе!»? (Козаки)
7. Яку назву мала зачіска козака-січовика?(Оселедець)
8. Який навчальний заклад України має без малого 400-літню історію? (Києво-Могилянська академія)
9. В якій техніці виконано оздоблення Софійського собору Києва? (мозаїки та фрески)
10.Грошова одиниця України (гривня)
Удар суддівського молоточка.
Оголошення результатів першого конкурсу.
2.Другій тур ( розшифруй слово): подається на табло зашифроване слово, по швидкості його розгадування визначається порядок відповідей у другому турі;
Всі учасники розшифровують слово, включають світло і записують правильне слово на листок, а члени лічильної комісії фіксують порядок піднятих рук, а потім правильність розшифрованого слова, після чого називають в якому порядку відповідають учасники гри). ( 1 хв) за кожну правильну відповідь 1 бал
ГРА “РОЗШИФРУЙ СЛОВО
Завдання.
1) Користуючись шифротаблицею, розшифруйте криптонім.
2) Поясніть розшифроване поняття.
а б в г г д е є ж з и
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
і ї й к л м н о п р с
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
т у ф х ц ч ш щ ь ю я
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
(Гравюра – друкований відбиток на папері з малюнка, вирізьбленого на дошці.)
3) 10 11 17 12 3 18 11 15
Удар суддівського молоточка.
Оголошення результатів другого конкурсу.
ІІІ тур «Заверши прислів’я»
Ведучий 1: У кожного народу є прислів’я, котрі говорять про те,що добре, а що погано в житті. Пропонуємо вам завершити прислів’я (1 хв. на роздум):
1 команда «Джура»
Без верби і калини немає …..України.
……. Вкраїна – мати, за неї треба головою стояти.
На чужій стороні Вітчизна удвічі ….. миліша
2 команда «Побратими»
Людина без батьківщини – соловей без пісні.
За народ і волю віддамо - життя і долю.
За морем тепліше - та вдома миліше.
3 команда «Козаки ».
1. Чий хліб жуй, того й закон……….( шануй)
2. На злодії вона горить……………...( шапка)
3. Який вчинок, така й ………………( кара)
Удар суддівського молоточка.
Оголошення результатів другого конкурсу.
ІV Скласти пазли .( карта України)
Учням даються пазли хто швидше складе. ( 5 балів)
Удар суддівського молоточка.
Оголошення результатів ЧЕТВЕРТОГО конкурсу.
V Конкурс «Українські гривні»
Назвіть, чий портрет та яка історична пам’ятка зображені на купюрі номіналом:
Чи добре ви знаєте те, що тримаєте в руках кожного дня, декілька разів на день, те, що стало звичайним, але таким необхідним. Мова про – гроші, гривні українські. Відповідаємо по черзі, правильна відповідь – 1 бал. Хто швидше.
1 грн. – (Володимир Великий)
2 грн. – (Ярослав Мудрий)
3 грн. – жарт,
5 грн. – (Богдан Хмельницький)
10 грн. – (Іван Мазепа)
20 грн. – (Іван Франко)
50 грн. – (Михайло Грушевський)
100 грн. – (Тарас Шевченко)
200 грн. – (Леся Українка)
500 грн. – (Григорій Сковорода)
Удар суддівського молоточка.
Оголошення результатів пятого конкурсу.
VІ Ігровий майданчик
Кожна команда отримує коробку з лічильними паличками, з допомогою яких треба викласти слово: Слава Україні . Хто виконає завдання швидше, отримає 2 бали, наступний – 1 бал.
Удар суддівського молоточка.
Оголошення результатів шостого конкурсу.
Завершився останній конкурс нашої правової інтелектуальної розважально – ігрової програми. Журі уточнює підсумки змагання команд. І які б не були результати, перемогли з вами ми всі, бо стали набагато розумнішими, стали більш впевнено розбиратися у правових питаннях.
Вчитель: «Хто не знає свого минулого, не вартий свого майбутнього»,– говорить народна мудрість. І це дійсно так, бо як дерево тримається на землі своїм корінням, так людина тримається на землі своїм минулим. Людина, яка не знає минулого – як перекотиполе, куди вітер подме, туди воно й котиться. Людина має пам " ятати, звідки вона родом, де її коріння, глибоко знати історію свого народу, його мову, культуру.
Жити серед людей непросто, в суспільстві кожен відіграє певну роль. Права і обов’язки, свобода і відповідальність – тільки в комплексі ці поняття роблять людину людиною, яка живе в суспільстві. Запам’ятайте! Закони та підзаконні акти створюються, для того щоб ви звертались до них при потребі. Вони захищають вас. І незнання закону не звільняє від відповідальності за його порушення.