Будиночок справжнього учня

Про матеріал
Сприяти згуртуванню класного колективу; формувати в учнів уміння критично ставитися до своїх вчинків товаришів, оцінювати їх; розкрити вплив стосунків на настрій людині її поведінку.
Перегляд файлу

Будиночок  справжнього учня

 

Мета: Сприяти згуртуванню класного колективу; формувати в учнів уміння критично ставитися до своїх вчинків товаришів, оцінювати їх; розкрити вплив стосунків на настрій людині. її поведінку.

Хід заходу

І.  Емоційна хвилинка.

Доброго дня. Я рада зустрічі з вами. На мою думку, кожний з вас погодиться з тим, що ми - члени одного колективу нашої школи. За всі роки вашого навчання між нами склалися   взаємини, які сформувалися з процесі нашої спільної діяльності на основі єдності інтересів, життєвих завдань. Ми систематично зустрічаємося упродовж певного часу, досить добре знаємо одне одного і в потрібний момент можемо надати взаємну, безкорисливу допомогу.

Сьогодні ми зібралася для того, щоб дослідити і визначити, яким повинен бути справжній учень: добрим чи злим,дружнім чи зрадником, толерантним чи нетерпимим, ввічливим чи грубіяном..

II. Розподіл на груші.

Для подальшої нашої співпраці, пропонуємо вам обрати із запропонованих кольорів той колір, до якого ви найбільше схильні, який вам більше до душі або просто найбільше подобається.

Отже, ви визначилися зі своїм вибором. Тепер, будь - ласка, сядьте на місця з емблемами відповідного кольору

Ви побачили, що ви об єдналися у групи за кольором, який ви вибрали. В такому колективі ви будете шукати відповіді  на поставлені запитання.

Але про це трохи згодом. А зараз пропонуємо вам прослухати, яким рисам характеру який колір відповідає:

  •          Зеленому кольору віддають перевагу підлітки, які уникають чужого впливу, шукають способів самоствердження, що є для них найважливішим. Діти, які не люблять цього кольору, цураються життєвих проблем, примх, долі, будь - яких ттруднощів узагалі.
  •          Червоний - колір пристрасті. Улюблена барва сильних вольових, владних, запальних і товариських школярів; найчастіше спостерігається занижена самооцінка, страх перед сварками, схильність до самотності, стабільність у стосунках.
  •          Синій колір зазвичай пов'язують із духовним зростанням підлітка. Якщо від подобається, це свідчить про скромність і меланхолію: така дитина швидко втомлюється, для неї дуже важливе відчуття впевненості у привітному ставленні близьких. Якщо колір викликає відразу, то школяр зазвичай хоче створити враження, що він може геть усе, хоча по суті, невпевнений і замкнений. Байдужість до цього кольору свідчить про легковажність у сфері почуттів, приховане під маскою ввічливості.
  •          Жовтий символізує спокій, невимушеність у взаєминах з оточенням, інтелігентність. Його люблять підлітки товариські, допитливі, такі, які легко пристосовуються й одержують задоволення від того, що подобається і привертають до себе увагу інших людей. Неприємний цей колір дітям, зосередженим, песимістично налаштованим, з якими важко зав'язати знайомство.

Підніміть, будь - ласка, ручки ті, у кого співпав колір з рисами характеру. На мою думку, у декого колір не відповідає дійсності тому, що у рисах вашого характеру може бути поєднання декількох кольорів.

III.  Риси прояву особистості справжнього учня

Ви вже побачили зображення: будиночка. Але, як ви вже встигли помітити, цей будиночок блідий, неяскравий і недобудований. Прикрасити і закінчити його - це наше завдання на цій виховній годині. Для цього нам потрібно відповісти на питання, якими рисами повинен володіти кожен, щоб відчувати себе комфортно у класі та школі.

(Пишуть на цеглинках риси прояву особистості, та приклеюють на будиночок )

 

Повага

Для початку пропоную вам пригадати казку Андерсена «Гидке каченя» (зачитування уривки казки). Питання для обговорення:

  •          Як ставляться герої один до одного?
  •          Хто з персонажів казки користується найбільшим авторитетом і чому?
  •          На вашу думку, чи мають герої казки однакові права незалежно від свого походження?
  •          Чому персонажі казки ображали гидке каченя?
  •          Чи змогли б діти вашого класу зробити так, як зробили персонажі казки?

Отже, якого ми можемо дійти висновку? (Відповіді дітей)

Доброта

Продовжимо нашу роботу, І зараз я вам про переглянути кінофільм. Дивіться будь - ласка узажно. шоб потім ми разом змогли його прокоментувати (перегляд кінофільму -(Бумеранг добра»). Питання для обговорення:

  •          Які моменти вам найбільше запамяталися із фільму?
  •          Що означали дії кожного з героїв фільму?
  •          Чи робили ви схожі вчинки у своєму житті?
  •          Яку б назву ви дали цьому фільму?
  •          Чи підходить цьому фільму  назва «Бумеранг добра»?

Отже, якого ми можемо дійте висновку? (Відповіді дітей)

 Ввічливість

Прослухайте оповідання Василя Сухомлинського «Скажи людині «Здрастуй» (звучить оповідання? Питання для обговорення:

  •          Чого навчає нас оповідання?
  •          Як ви вважаєте, чи потрібно вітатися з незнайомими людьми у школі, у нашому селі, у великому місті?
  •          Чи можна добрим словом покращити настрій людини або зцілити її?

Отже, що ми взяли для себе з цього  оповідання? (Відповіді дітей)

 IV. Робота в групах

Отже у нас з'явився фундамент будинку. Наступним нашим кроком буде оформити вікна. А віконечка у нас незвичайні, а представлені у вигляді терезів. Ви всі добре знаєте, що у будь - якого будинку вікна знаходяться на однаковому  рівні. Щоб розташувати наші вікна правильно необхідно врівноваж терези. Врівноважувати ми їх будемо долаючи негативної прояви особистості.

Повага

Я ніколи не стримую свої емоції...

 

Я ніколи не прислухаюсь до думки однокласників та друзів…

 

Я завжди негативно реагуй; на перемогу іншого…

 

Я не завжди оцінюю справедливо власні дії та діі інших дітей...

 

Я можу висловити свою думку шодо думок іншого так, щоб він образився...

 

Доброта

Я не завжди ділюся своїми речами з друзями...

 

 Я ніколи не пропоную свою допомогу слабшим за мене

 

Я не допомагаю тим, хто потребує моєї допомоги...

 

Я не вибачаю помилок друзям...

 

Я заздрю успіхам іншим...

 

 

Вдячність

Часто забуваю дякувати тим, хто допоміг мені у складній ситуації…

 

На добрі справи не завжди відповідаю взаємністю...

 

Не вважаю за потрібне дякувати за дріб'язкову пораду

 

Не розумію, дякувати потрібно за велику послугу чи за звичайну пораду?

 

Дуже рідко вживаю слова вдячності...

 

 

V. Дах

Отже, ми створили будиночок. Чого в ньому не вистачає? Що необхідно для завершення будиночка?  (Дах) Що може бути дахом для будиночку? (Відповіді дітей)

Ми вам пропонуємо закінчити наш будиночок «своїми руками»:

  •           червоний (дах будочку);
  •          зелений ( трава перед будиночком);
  •          синій (небо над будиночком);
  •          жовтий (сонце над будиночком).

(Кожний учень по черзі вмочує одну руку у фарбу своєї групи і зображує необхідний елемент на «Будиночку справжнього учня»)

VI. Висновок

Отож, ми створили будинок справжнього учня. Що буде об'єднувати наш будинок? Перелічіть, будь - ласка, ще раз позиції справжнього учня:

І насамкінець, я вам хочу зачитати притчу «Все у твоїх руках», глибину думки якої, я сподіваюсь, ви пронесе через усе ваше шкільне і життя і поза шкільними стінами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ольга Черевань
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Інкл
Додано
31 жовтня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку