Суть полягає в тому, що учитель Нової української школи повинен мати здатність ефективно діяти, розв'язуючи стандартні та проблемні методичні задачі під час формування екологічної компетентностей, мотивувати здобувачів освіти на усвідомлення основ екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.власного життя та здоров»я.
Девіз роботи Пантелей Г.Г.:
“Прагніть того, щоб ваші слова і справи були провідними зірками В.Сухомлинський
Головні ідеї роботи вчителя:
1. Впровадження експериментально-наукової роботи з питань дослідження ефективності уроку через інноваційні технології навчання на основі моніторингу та рефлексії.
2. Робота з обдарованою молоддю.
3. Створення технології майстерні, розробка власних методик проведення інтегрованих навчально-виховних занять, уроків-тренінгів, проектів навчально-виховних заходів, форумів творчих ідей з використанням інформаційних компетентностей.
4. Пропагувати досвід на сторінках освітянської преси, в електронному варіанті на порталі ,,Учительському журналі он-лайн”, сайтах « На Урок», « Опорний заклад Нижньосірогозький ліцей»
Так, учитель Пантелей Г.Г. впроваджує в навчально-виховний процес важливий аспект досвіду
«Формування екологічної компетентності школярів у час глобальних змін довкілля».
Суть полягає в тому, що учитель Нової української школи повинен мати здатність ефективно діяти, розв’язуючи стандартні та проблемні методичні задачі під час формування екологічної компетентностей, мотивувати здобувачів освіти на усвідомлення основ екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.власного життя та здоров»я.
Вчитель впроваджує ідеї формування екологічної компетентності та здоров»язбереження на основі власної програми курсу за вибором
« Природа рідного краю як складова здоров»я» у 6-х класах. Під час навчальних занять формує дослідницькі компетентності здобувачів освіти через спостереження за видовою різноманітністю рослин, тварин Сірогозщини та виконання практичних робіт;
Досліджуючі природні екосистеми рідного краю
в ході екскурсій у природу «Спостереження за видовою різноманітністю рослин юні дослідники створюють навчальний проекти «Екологічні проблеми селища»,дослідницькі проекти «Забруднення навколишнього середовища, його вплив на організм. Чинники забруднення довкілля.. Наслідки впливу факторів середовища на організм людини»
Під час виконання проектів, проведення інтегрованих уроків перевага надається дослідницькій, пошуковій, рольовій, творчій діяльності з подальшою її презентацією творчих екологічних проеків, колективному їх обговоренню, висновкам, практичному використанню результатів.
Природоохоронна діяльність формується:
Наявним прикладом є екологічний проєкт «Надай друге життя» Мета: ознайомити учнів із поняттям «сортування сміття», навчити розрізняти сміття за матеріалом, з якого воно виготовлене; розвивати пам’ять, увагу, уяву, дрібну моторику пальців; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, активного громадянина, готового до боротьби за чистоту природи. Особливість проєкту: залучення батьків до створення кінцевого результату проєкту.
Мотивують до захисту довкілля дослідження на теми «Якісні властивості питної води», вправа «Займи позицію» – «Вода – це добре чи погано?», інтерактивна гра «Я краплинка — ти краплинка».
Важливість презентувати освітні проєкти «Добра справа для природи», «Збережи природу – почни з себе!» дозволяють допомогти учням усвідомити себе як частину навколишнього світу; формувати уявлення про те, що всьому живому на планеті потрібна допомога; розвивати вміння аналізувати, висувати гіпотези і робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до природних багатств планети.
Вчитель біології Пантелей Г.Г. є автором проведення форумів творчих ідей « Цілющі скарби рідної землі», « Вода- це життя, здоров»я, майбуття»за , які розміщені на сайтах « На Урок» у фахових журналах.
Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей-талант, вміння їх вирощувати-мистецтво
Учні, яких навчає Ганна Григорівна за даною технологією, є учасниками та переможцями Міжнародних, Всеукраїнських природоохоронних конкурсів, І, ІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідних робіт секції біології та екології МАН України. Випускники школи, яких навчалє Ганна Григорівна, обирають професію, тісно пов’язану з біологічною наукою.
Нижні Сірогози
2023
Опорний заклад Нижньосірогозький ліцей
Формування екологічної компетентності школярів у час глобальних змін
З досвіду роботи
вчителя біології Пантелей Г.Г.
З досвіду роботи
вчителя біології Пантелей Г.Г.