.Важливо довести до свідомості дітей важливість бережливого відношення до довкілля, знаходити методи зцілення природних багатств заради власного життя та здоров»я. Доречно впроваджувати народні засоби попередження захворювань людини під час проведення: системно-узагальнюючих уроків, екологічних та народних форумів за темами «Народна медицина – запорука здоров´я і краси»
«Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров’я – найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежать їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.»
В.О.Сухомлинський
Мета вчителя: формування домінанти на здоровий спосіб життя, розуміння найвищої людської цінності – життя та здоров’я.
Напрямки здоров’язбереження на уроках :
- створення здорового психологічного клімату на уроці,
- зміна різних видів навчальної діяльності, що змінюються через кожні 7-10 хв.,
- емоційна мотивація уроку,
- створення ситуації успіху та емоційного розвантаження,
- запровадження енерджайзерів на розслаблення кисті рук, масажа пальців перед письмом, дихальної гімнастики, попередження втоми очей, правильність постави учнів,
- впровадження елементів йога-терапії, для швидкого зняття втоми та надання організму додаткової енергії для подальшої роботи.
Педагогічне кредо вчителя:
«Даючи знання – не відбирай здоров’я»
Під час навчальних занять вчитель доводить, що здоров’я залежить від багатьох елементів життя, головними серед яких є:
До цього переліку входить ще й те, що здоров’я залежить від наявності в душі дитини любові до життя, всього, що оточує її, та краси, яка спирається на внутрішній світ людини. Дійсна краса завжди глибока, вона світиться у кожного в очах, усмішках, відношенні, поведінці та вчинках . У зв’язку з цим на своїх уроках завжди допомагаю кожному з учнів показати їхню внутрішню красу, яка лікує , нормалізує структуру живої матерії. Викликаю своїми діями лише позитивні емоції у дітей, бо вони є своєрідними гормонами радості, любові та щастя, які, також, виявляють корисну дію на організм.
Ось чому учитель Пантелей Г.Г. впроваджує в навчально-виховний процес методичну ідею
«Формування соціально-культурного та оздоровчого простору учнів шляхом організації дослідно-експериментальної, пошуково-творчої діяльності»
Суть полягає в тому, щоб учні 6 - 11-х класів, де відбувається апробація даної методичної ідеї вишукували невикористані можливості традиційної та нетрадиційної медицини, природних і народних засобів стимулювання здоров’я для власного оздоровлення. Важливо довести до свідомості дітей важливість бережливого відношення до довкілля, знаходити методи зцілення природних багатств заради власного життя та здоров»я. Доречно впроваджувати народні засоби попередження захворювань людини під час проведення: системно-узагальнюючих уроків, екологічних та народних форумів за темами «Народна медицина – запорука здоров´я і краси», «Екологія країни та здоров´я нації». Саме такі інтегровані навчально-виховні заходи дозволяють учням самостійно проводити дослідження вартівців природи, юних екологів та юних дослідників під час проведення фотоспостережень по 5-ти станціях екологічної стежини школи, про шкідливий влив людини на довкілля та власне здоров’я. Важливі практичні та лабораторні дослідження, які проводять самі діти, компетентно роблять обосновані висновки. Так, готуючись до системно-узагальнюючого уроку «Значення Червів у природі та житті людини», учні проводять мікроскопічне дослідження грунту «Виявлення гельмінтів», складають профілактичні пам´ятки здоров´я. Важливе значення мають дослідження в процесі експерименту. Під час уроків хіміїї
Учні дізнаються про:
- лікувальне значення природних багатств степової зони, їх значення в народній медицині.;
- основи та рецепти фітотерапії;
- світ йогічних асан, які тісно взаємопов´язані із природними компонентами оточуючого світу та надають ефективну можливість управляти власним тілом.
Учні досліджують:
- цілющі властивості рослин, створюють навчальні проекти «Лікувальні властивості рослин рідного краю», презентують власні творчі роботи.
В ході екскурсій у природу «Спостереження за видовою різноманітністю рослин місцевого заказника обласного значення», проводять дослідження видової різноманітності рослин на території 5-ти станцій
екологічної стежини», практичні роботи «Виявлення лікарських рослин на території 5-ти станцій екологічної стежини» . Юні дослідники створюють навчальний проекти «Екологічні проблеми селища»,країни,;дослідницькі проекти «Забруднення навколишнього середовища, його вплив на організм. Чинники забруднення довкілля.. Наслідки впливу факторів середовища на організм людини»
Так формутьсяє свідоме ставлення до результатів навчальної діяльності та до нової пізнавальної діяльності з використанням комп’ютерних технологій, підготовка учнів до самостійного життя та свідомого вибору професії, формується здоров’язбережувальна компетентність.
Такі навчальні заняття в контексті інтегрованого навчання дозволяють:
Нижні Сірогози
2023
Опорний заклад
Нижньосірогозький ліцей
Напрямки
здоров’язбереження
на уроках природничого циклу та основ здоров»я
З досвіду роботи
вчителя біології, хімії, основ здоров»я Пантелей Г.Г.
З досвіду роботи
вчителя біології Пантелей Г.Г.