Буклет досвіду роботи Напрямки здоров’язбереження на уроках природничого циклу та основ здоров»я

Про матеріал

.Важливо довести до свідомості дітей важливість бережливого відношення до довкілля, знаходити методи зцілення природних багатств заради власного життя та здоров»я. Доречно впроваджувати народні засоби попередження захворювань людини під час проведення: системно-узагальнюючих уроків, екологічних та народних форумів за темами «Народна медицина – запорука здоров´я і краси»

Перегляд файлу
  • Рік народження – 1958.
  • Освіта – вища.
  • Спеціальність за дипломом – вчитель хімії та біології.
  • Педагогічний стаж – 43 років.
  • Місце роботи –опорний заклад Нижньосірогозький ліцей
  • За фахом – учитель біології
  • , хімії, основ здоров»я
  • Кваліфікаційна категорія –  “Спеціаліст вищої категорії”.
  • Звання – “Вчитель-методист”.

 

«Я не боюся ще й ще раз повторити: турбота про здоров’я – найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежать їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.»

                                            В.О.Сухомлинський

 

Мета вчителя: формування домінанти на здоровий спосіб життя, розуміння найвищої людської цінності – життя та здоров’я.

 

Напрямки здоров’язбереження на уроках :

- створення здорового психологічного клімату на уроці,

- зміна різних видів навчальної діяльності, що змінюються через кожні 7-10 хв.,

- емоційна мотивація  уроку,

- створення ситуації успіху та емоційного розвантаження,

- запровадження  енерджайзерів на розслаблення кисті рук, масажа пальців перед письмом, дихальної гімнастики, попередження втоми очей, правильність постави учнів,

-  впровадження  елементів йога-терапії, для швидкого зняття втоми та надання організму додаткової енергії для подальшої роботи.

Педагогічне кредо вчителя:

 «Даючи знання – не відбирай здоров’я»

Під час навчальних занять вчитель доводить, що здоров’я залежить від багатьох елементів життя, головними серед яких є:

  • конституція людини, тобто генетичний потенціал кожного – індивідуальні можливості, потреби, інтереси, бажання, спокуси, проблеми шкідливих звичок і т.д.;
  • природа психосоматичної конституції, тобто риси характеру та темперамент – холерик, сангвінік, меланхолік чи флегматик;
  • рівень, якість, режим та стиль життя сім’ї, в якій живе кожен із нас;
  • відношення кожного  до свого здоров’я.

До цього переліку  входить  ще й те, що здоров’я залежить від наявності в душі дитини любові до життя, всього, що оточує її, та краси, яка спирається на внутрішній світ людини.  Дійсна краса завжди глибока, вона світиться у кожного в очах, усмішках, відношенні, поведінці та вчинках . У зв’язку з цим на своїх уроках  завжди допомагаю кожному з учнів показати їхню внутрішню красу, яка  лікує ,  нормалізує структуру живої матерії. Викликаю своїми діями лише позитивні емоції у дітей, бо вони є своєрідними гормонами радості, любові та щастя, які, також, виявляють корисну дію на організм.

       Ось чому  учитель   Пантелей  Г.Г.  впроваджує  в  навчально-виховний  процес   методичну  ідею

«Формування соціально-культурного та оздоровчого простору учнів шляхом організації дослідно-експериментальної, пошуково-творчої діяльності»

        Суть  полягає  в  тому, щоб  учні  6 - 11-х  класів, де  відбувається  апробація  даної  методичної  ідеї вишукували невикористані можливості традиційної та нетрадиційної медицини, природних і народних засобів стимулювання здоров’я для власного оздоровлення. Важливо довести до свідомості дітей важливість бережливого відношення до довкілля, знаходити методи зцілення природних багатств заради власного життя та здоров»я. Доречно впроваджувати народні засоби попередження захворювань людини під час проведення: системно-узагальнюючих уроків,  екологічних та народних форумів за темами «Народна медицина –  запорука здоров´я і краси», «Екологія країни та здоров´я нації». Саме такі інтегровані навчально-виховні заходи дозволяють учням самостійно проводити дослідження вартівців природи,  юних екологів та юних дослідників під час проведення фотоспостережень по 5-ти станціях екологічної стежини школи, про шкідливий влив людини на довкілля та власне здоров’я. Важливі практичні та лабораторні дослідження, які проводять самі діти, компетентно роблять обосновані висновки. Так, готуючись до системно-узагальнюючого уроку «Значення Червів у природі та житті людини», учні проводять  мікроскопічне дослідження грунту «Виявлення гельмінтів», складають профілактичні пам´ятки здоров´я. Важливе значення мають дослідження в процесі експерименту. Під час уроків хіміїї

Учні дізнаються про:

 - лікувальне значення природних багатств степової зони, їх значення в народній медицині.;

- основи та рецепти фітотерапії;

- світ йогічних асан, які тісно взаємопов´язані  із природними компонентами оточуючого світу та надають  ефективну можливість управляти власним тілом.

Учні досліджують:

 

- цілющі властивості  рослин, створюють навчальні проекти «Лікувальні властивості рослин рідного краю», презентують власні  творчі роботи.

В ході екскурсій у природу «Спостереження за видовою різноманітністю рослин  місцевого заказника обласного значення», проводять  дослідження видової різноманітності рослин  на території 5-ти станцій

екологічної стежини», практичні роботи «Виявлення лікарських рослин на території 5-ти станцій екологічної стежини» . Юні дослідники створюють навчальний проекти «Екологічні проблеми селища»,країни,;дослідницькі  проекти «Забруднення навколишнього середовища, його вплив на організм. Чинники забруднення довкілля.. Наслідки впливу факторів середовища на організм людини» ÐÐ° изображении может находиться: 3 человека, люди улыбаются, люди сидят, экран, стол, гостиная, ребенок и в помещении E:\Конкурс Дослідники довкілля  6-7 кл\-PAXP-deijE.gif E:\Конкурс Дослідники довкілля  6-7 кл\-PAXP-deijE.gif

 

 

 

Так  формутьсяє  свідоме  ставлення  до  результатів навчальної  діяльності  та  до  нової  пізнавальної  діяльності  з використанням  комп’ютерних  технологій, підготовка  учнів  до  самостійного  життя  та  свідомого  вибору  професії, формується здоров’язбережувальна компетентність.

 

 

 Такі навчальні заняття  в контексті  інтегрованого  навчання  дозволяють:

  • розвивати  життєві  навички;
  • формувати  власну  стратегію самоосвіти, самовиховання, саморозвитку;
  • дозволяють  учням  бути  інтелектуально  грамотними, інформативно-компетентними;
  • формувати  міжпредметні  знання  та  цілісне  уявлення  про  навколишній  світ;
  • формувати  вміння  дослідництва;
  • встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнюючи  та  розширюючи  уявлення  учнів  про  навколишній  світ;
  • формувати  дослідницькі компетенції, творчу  самостійність в навчанні.
  • формувати життєві компетенції укріплювати власне здоров’я.

 

 

                        Нижні Сірогози

2023

                   Опорний заклад

            Нижньосірогозький ліцей

C:\Анютка 2\Волонтери\40778896_890714101316163_7569404024068243456_n.jpg

                        Напрямки

   здоров’язбереження

     на уроках природничого циклу та основ здоров»я

         

            З    досвіду роботи

вчителя біології, хімії, основ здоров»я Пантелей Г.Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи

вчителя біології Пантелей Г.Г.

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
4 серпня 2023
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку