Буклет на тему: "20 порад для оратора"

Про матеріал
Поради Джеффа Хайдена, бізнес-консультанта, в минулому керівника видавництвом, автора бестселерів з питань кар'єри, бізнесу і відносин.Ці 20 порад допоможуть зробити будь-який фиступ ефективнішим для ваших слухачів і бути з ними "на одній хвилі".
Перегляд файлу

imageimage


 

 Секретний прийом повернення уваги

 

Ні, замість цього діляться такими враженнями:

 

«

9.      imageimageРозкажіть емоційну історію, що сталася насправді. Багато спікери діляться самокритичними розповідями, але просте визнання помилки нічого не дає, якщо ви використовуєте цей епізод просто для позначення небажаних обставин. Замість цього розкажіть повноцінну історію, з барвистими подробицями і при цьому не приховуйте своїх емоцій. Якщо ви були тоді засмучені - так і скажіть. Плакали - згадайте і це. Коли ви ділитеся з аудиторією своїми справжніми почуттями, ви створюєте моментальний і тривалу зв'язок з аудиторією. Емоційність підвищує ваш рівень як оратора.

10.    Пауза в 10 секунд.

аудиторії - довга пауза. Особливості сприйняття такі, що пауза в одну або дві секунди сприймається як ніби виступаючий щось забув, 5 секунд - типова театральна пауза. Якщо ж ви мовчите протягом 10 секунд, то навіть ті, хто в цей час дивився в мобільний телефон, піднімуть голови і подивляться на оратора. А ви протягом цієї тривалої паузи можете зібратися з думками і використовувати підвищену увагу, щоб підкреслити щось особливе у вашому виступі. Тільки недосвідчений спікер боїться пауз, впевнений в собі вміє використовувати їх для зміцнення своєї харизми.

11.    Поділіться унікальною інформацією. Слухачі зазвичай не говорять: «Я був учора на презентації, і слайди у виступав були просто нереально круті!»

«Уявляєш, якщо ти червонієш, то внутрішня оболонка твого шлунка теж стає червоною!» Знайти дивовижний факт або незвичайну аналогію - значить запам'ятатися слухачам.

12.    Намагайтеся допомагати аудиторії, а не просто впарювати товар». Більшість спікерів ставлять головною метою виступу просування продукту, отримання нових клієнтів, побудова широкої мережі контактів. Не варто на цьому зациклюватися. Зосередженість на продажах додасть стресу в і без того непросту ситуацію. Поставте на перше місце корисність вашої теми для слухачів, і не намагайтеся за один раз досягти більше однієї мети. 

 

 

 Ось вже чого не варто робити - так

- всі

 

 Краще за все

13.    Не вибачайтеся.

це виправдовуватися перед аудиторією, мовляв, було мало часу на підготовку або не дуже добре володієте темою. Вибачення не зроблять слухачів більш терпимими, навпаки думатимуть, навіщо ця людина вийшла і намагається забрати їх час. Так що хочете, щоб на дрібні промахи не звертали уваги - будьте ще більш впевнені в собі, ніж зазвичай.

14.    Не готуйтеся до виступу вже на сцені.

перевірити організаційні моменти до початку. Домовтеся про це з тими, хто за це відповідає, якщо у вас немає особистого доступу. Якщо все ж сталися якісь накладки, посміхайтеся і ведіть себе впевнено. Пам'ятайте: для аудиторії має значення не те, що відбувається на сцені, а то, як саме ви на це реагуєте.

ви мало попрацювали над текстом.

Ніколи не зачитуйте текст зі своїх слайдів.

диторії. І вже точно втратите залишки інтересу до предмету

15.    Не перевантажуйте слайди інформацією.Слідуйте правилу великого пальця: розмір шрифту повинен бути в два рази більше, ніж середній вік вашої аудиторії. Це приблизно між 60 і 80 пунктами. Якщо вам потрібно більше слів, значить

16.    Ваша презен-

тація повинна бути розрахована на моментальне сканування слухачами, якщо їм доведеться читати, ви втратите увагу ау-

лекції, якщо почнете самі читати вголос. Слайди потрібні для розстановки акцентів, але не для публікації основної інформації.

17.    Намагайтеся завоювати увагу. З чого ви почнете свій виступ, має величезне значення. Замість грізних закликів вимкнути мобільні телефони, краще відразу так захопити слухачів, щоб вони забули про них самі і постаралися швидше вимкнути, щоб не відволікатися. Пам'ятайте, що аудиторія не зобов'язана вас слухати, це ваше завдання їх зацікавити в предметі виступу.

Завжди повторюйте питання аудиторії. це і прояв ввічливості, і виграш часу для оратора, щоб

зібратися з думками і відповісти найкращим чином.

Завжди повторюйте свої основні тези.

-

 

18.    Повтор пи-

тання -

19.    Ваша аудиторія напевно почула тільки половину всього вами сказаного, і то кожен сприйняв під своїм кутом зору. Плануйте виступ так, щоб передбачити повтор основних пунктів. Спочатку поясніть суть питання, потім наведіть приклади застосування нової інформації, після надайте аудиторії варіанти конкретних дій. До цього часу більшість вже забуло, з чого все починалося, так що якщо хочете, щоб головне запам'яталося, перерахуйте ключові моменти ще раз.

20.    Завжди закінчуйте трохи раніше. Якщо вам дали 30 хвилин на виступ, плануйте на 25, якщо дали годину - 50. Поважайте увагу аудиторії і не забирайте у них час від перерви. Ви отримаєте додаткові бонуси: навчитеся відточувати свій виступ, дотримуватися таймінг. На решту 5 або 10 хвилин заплануйте відповіді на питання - запропонуйте аудиторії їх задати публічно або запросіть на бесіду після презентації. І вже точно не затримуйте слухачів понад відведений вам час.

 Поради Джеффа Хайдена, бізнес-консультанта, в минулому

керівника видавництвом, автора бестселерів з питань кар'є-

ри, бізнесу і відносин. 

pdf
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку