Буклет "Як запобігти булінгу в школі?"

Про матеріал
Швидка та доречна реакція дорослих на ситуацію булінгу повертає дітям відчуття безпеки та захищеності, демонструє, що насилля не прийнятне!
Перегляд файлу

Типові неправильні дії дорослого, що посилюють

 напругу та агресію:

 

  • Підвищення голосу, зміна тону на загрозливий;
  • Демонстрація влади («Учитель тут поки що я», «Буде так, як я скажу»);
  • Крики, обурення;
  • Агресивні пози та жести: стиснуті щелепи, перехрещені руки, розмова «крізь зуби»;
  • Сарказм; висміювання та передражнювання;
  • Негативна оцінка особистості дитини, його близьких чи друзів;
  • Використання фізичної сили;
  • Втягування у конфлікти сторонніх людей;
  • Непохитне уявлення про свою правоту;
  • Нотації, проповіді, «читання моралі»;
  • Покарання або погрози покарання;
  • Узагальнення на зразок: «Ви усі однакові»; «Ти, як завжди,..», «Ти ніколи не…».
  • Порівняння дитини з іншими дітьми не на її користь);
  • Команди, жорсткі вимоги, тиск;
  • Виправдання, підкуп, нагороди.

 

Деякі з цих реакцій можуть зупинити дитину на             короткий час, але можливий негативний ефект від              такої поведінки дорослого наносить більше шкоди                ніж сама агресивна поведінка!

 

 

 

C:\Users\Petrenko\Desktop\Candidate Experience (2).jpgКроки взаємодії педагога з учнем

 

C:\Users\Petrenko\Desktop\747374437.jpg                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Швидка та доречна реакція дорослих на ситуацію булінгу повертає дітям відчуття безпеки та захищеності, демонструє,

що насилля не прийнятне!

C:\Users\Petrenko\Desktop\kartinki_chelovechki_4.jpg 

 

 

 

 

 

 

Це важливо знати!

Жертвами шкільного булінгу

частіше за все стають діти, як мають:

  1.       Фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату (ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші  від однолітків)
  2.       Особливості поведінки: замкнуті, сором`язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, мають занижену самооцінку.
  3.       Особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, клаповухість, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі).
  4.       Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками  (домашні діти).
  5.       Хвороби: епілепсія, заікання, енурез, дислалія (порушення мови), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання).

6. Особливості розвитку інтелектуальної сфери і труднощі в навчанні.

Поведінкові ознаки школярів , які говорять про факт здійснення булінгу:

  •         когось затискають в кутку приміщення ;
  •         коли дорослий підходить до групки дітей, а вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність                       ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);
  •         один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);
  •         весь клас насміхається над одним і тим же учнем;
  •         прізвиська дуже образливі;
  •         обличчя дитини бліде, червоне (у плямах), в сльозах, налякана, ознаки насильства на тілі;
  •         молодші школярі бояться зайти до туалету;
  •          школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи і т.д.

Алгоритм дій працівника навчального закладу в разі прояву насильницьких дій над дитиною

1. Якщо Ви маєте підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників навчального закладу або інших осіб), Ваші дії:

- повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію навчального закладу;

- самостійно письмово повідомити про це територіальний підрозділ служби у справах дітей за місцем проживання дитини;

- самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з дитиною кримінальну міліцію у справах дітей або будь-якого працівника органів внутрішніх справ.

2. Якщо до Вас звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, Ваші дії:

- оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації навчального закладу;

- оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;

- оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до органів внутрішніх справ;

- повідомити про це в усній чи письмовій формі від свого імені у вказані (перераховані) вище органи.

3. Якщо Ви стали свідком жорстокого поводження з дитиною, Ваші дії:

C:\Users\Petrenko\Desktop\bezymyannyy4.png- якомога швидше повідомити про цей факт адміністрацію навчального закладу;

- одночасно повідомити територіальний підрозділ служби у справах дітей та міліцію                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку