Буква ь (знак пом'якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень.

Про матеріал
Ознайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (знак пом'якшення); удосконалювати навички правильного та виразного читання вголос різних текстів (оповідання, вірш, загадка), аналізу звукового складу слова; розвивати вміння розповідати про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого, встановлювати зв’язок між почутим і власним досвідом;удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, збагачувати словниковий запас дітей виховувати охайність, естетичні смаки. Продовжувати вчити створювати аплікацію з використанням штучних матеріалів; розвивати творчу, інтелектуальну, комунікативну компетенції, критичне та творче мислення, естетичні смаки.
Перегляд файлу

Тема тижня: «Космос»

Інтегрований урок з української мови та технологій

Українська мова. Буква ь (знак пом'якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень.

Технології. Виготовлення аплікації зі штучних матеріалів

Мета: Ознайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (знак пом'якшення); удосконалювати навички правильного та виразного читання вголос різних текстів (оповідання, вірш, загадка), аналізу звукового складу слова; розвивати вміння розповідати про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого, встановлювати зв’язок між почутим і власним досвідом; удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, збагачувати словниковий запас дітей виховувати охайність, естетичні смаки.

Продовжувати вчити створювати аплікацію з використанням штучних матеріалів; розвивати творчу, інтелектуальну, комунікативну компетенції, критичне та творче мислення, естетичні смаки.

Формування  ключових компетентності: Навчально-пізнавальні: формувати вміння вчитися (розмірковувати, запам'ятовувати та відтворювати навчальний матеріал, виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова). Комунікативні: формувати мовленнєву компетентність особистості, вміти доводити власну позицію. Загальнокультурні: розвивати норми культури мовлення. Соціальні: навчити продуктивно працювати в парах, в групах; здоров’язбережувальну: викликати бажання брати активну участь в оздоровчих вправах, що проводяться на уроці. Інформаційні –оволодіння новими інформаційними технологіями.

Обладнання:  мультимедійний комплект, конструктор LEGO, підручний матеріал, зображення місяця, зірок; звукові моделі слів; синельний дріт, картки з друкованим зображенням букви; зошит для друкування.

Освітні галузі: мовно-літературна, технологічна, природнича, інформатична.

Тип уроку: комбінований

Перебіг уроку:

І. Вступна частина

1. Організація класу

2. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Гра «Поверни зірку» («Зоряне небо»)

Вгадайте хитре це слівце
Підказую: є в морі це,
А буває ще на сцені,
В небі ж просто незліченні! (Зірки)

— Молодці! А коли вони з’являються на небі? (Вночі) Правильно. А що ще з’являється вночі на небі? (Місяць)
— До нас по допомогу прийшов Місяць, адже вже декілька ночей він не бачив зірочок, через це йому самотньо світити в небі одному. Отже, він просить допомогти повернути зіроньки назад на небо. Допоможемо?
— Але для цього необхідно виконати таке завдання: підібрати слова-зірки, які відповідали б звуковим моделям.

519

2.2. Робота зі словником
— Ми знаємо, що слово зірка може мати кілька значень. А як ви вважаєте, що означає слово місяць?

 

- Які зимові місяці ви знаєте?

2.3. Робота над удосконаленням понять «звук», «буква»

 Проблемне запитання

  - Заплющіть очі і прочитайте букву, яку я показую. Чому ви не можете це виконати?

     (не бачать букву). Що таке буква?

  - Заплющіть очі (вчитель вимовляє звук). Чи зрозуміли ви, про який звук ідеться? Як?

    Що таке звук?

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів

— Букву, яку приніс нам Місяць, ми будемо сьогодні вивчати. Вона звука не позначає, але на м’якість попередніх приголосних звуків впливає. Назва цієї букви — знак пом'якшення.

2. Вивчення нового матеріалу

2.1. Загадка


 

Як олень, та більший трохи,
Він розлогі має роги.
Ця тварина, ще говорять,
Любить їсти мухомори.
Хто ж це, дітки? Знає хтось?
Це рогатий, мудрий…

(Лось)

 

— Поділіть слово-відгадку на склади. Чи однаково вимовляються останні звуки у першому і другому складах? Чому?
— Давайте складемо слово із перекидних літер.

2.2. Складання звукової моделі

Проблемна ситуація
— Прочитайте записане слово. Чи відповідає запис звучанню слова-відгадки? (Ні)
— Як ви думаєте, чому? (Варіанти відповідей учнів.)

Давайте з допомогою лего складемо звуковий аналіз слова лось

- Скільки букв у слові лось? Скільки звуків?

 

2.3. Вправа «Квест-дослідження»

  • Який останній звук у словах «лось»?
  • В українській мові є буква, яка жодного звука не позначає, а необхідна для позначення м'якості приголосних звуків.
  • Ця буква називається «знак пом'якшення».
  • Зробіть м'якими : м - ?, н - ?, с - ?, т - ?
  •  Повторіть назву букви.
  • Буква ь є лише мала.

2.4. Гра «Прокидайся, уяво!» Робота з підручним матеріалом щодо будови літери

А) Із літери Р

 Підняли  ми букву Р

І поставили ось так,

Що ми маємо тепер?

М'який знак.

Ігор Січовик

Б) Із синельного дроту 6 у ь

Я – не шість!

Я – м'який знак.

Це повинен знати всяк.

Я – не літера нова.

Я пом'якшую слова.

А у слові «олівець» -

Забігаю аж в кінець.

Ганна Чубач

В) Із лего, із ґудзиків 

 

Фізкультхвилинка

Дитяча руханка, фізкультхвилинка _Alien Dance_

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу

3.1. Метод «Входження в малюнок». Робота з підручником (с.72)

  • Розгляньте малюнок, а тепер ввійдіть у нього. Де ви опинилися?
  • Кого ви бачити на малюнку?
  • Що робить котик
  •  Що робить мишенятко?
  • Як ви гадаєте, що знають котик та мишка про знак пом'якшення?

- До кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації?

 

  1.           Виконання завдання з ЕОІР «Розумники» - склади букву, яка розсипалася.

3.3. Гра «Знайди букву» (індивідуальне завдання)

G:\Робота Оксана\1 клас 2020\урок ь\44115e280e49e22768c59d6d129b3932.gif

 

3.4. Робота у парах. Гра «Космічний черв’ячок». Дослідження місця букви ь у слові

Дождевой червь в скафандре. Червь в космическом шлеме. - изображение в  векторном форматеКосмічний черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть Місяцю відновити їх.

Кін...               Л...он

Осін…              Пен…

                            Лос...              Сіл…

 

Дождевой червь в скафандре. Червь в космическом шлеме. - изображение в  векторном форматеКосмічний черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть Місяцю відновити їх.

Кін...               Л...он

Осін…              Пен…

                            Лос...              Сіл…

 

Дождевой червь в скафандре. Червь в космическом шлеме. - изображение в  векторном форматеКосмічний черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть Місяцю відновити їх.

Кін...               Л...он

Осін…              Пен…

                            Лос...              Сіл…

 

3.5. Гімнастика для очей

 

3.6. Робота за підручником. Загадка. Опис предмета

Я маленький і пухнастий,

Я сіренький, не смугастий.

Куций хвостик, довгі вушка,

Шерсть м'якенька, як подушка.

Усіх на світі я страшусь.

Усіх лякаюсь і боюсь.

Пальчикова гімнастика. Вправа «Пальчики. Дай п’ять»»

3.7. Робота в зошиті (ст.53). Друкування букви у зошитах

  • Друкування знака м′якшення, буквосполучень, слів, речення.
  • «Щоденні 5» - письмо для себе

- Надрукуйте слово, яке вам на сьогоднішньому уроці найбільше сподобалося.

3.8. ТЕХНОЛОГІЇ

Створення аплікації із штучних матеріалів ( вата, папір)

G:\Робота Оксана\1 клас 2020\урок ь\5baea8ff9da77bfab0040432d47d530c.jpg

III. Заключна частина. Рефлексія
3.1. Вправа «Відкритий мікрофон»

— З якою буквою ми сьогодні ознайомилися? (Ми ознайомилися з буквою ь (знак пом’якшення).)

— Які звуки вона позначає на письмі? (Буква ь (знак пом’якшення) звука не позначає, але впливає на м’якість попереднього приголосного.)

3.2. Цеглинка настрою

  • Працювали дружно всі!

Скажем разом …  МОЛОДЦІ!

 

Робота у групах. Гра «Римівка» Читання слів із буквою ь («Щоденні 5»)

 

docx
Додав(-ла)
Татусько Леся
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку