Тема тижня: «Космос»
Інтегрований урок з української мови та технологій
Українська мова. Буква ь (знак пом'якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень.
Технології. Виготовлення аплікації зі штучних матеріалів
Мета: Ознайомити учнів з буквою, її назвою; вчити читати склади, слова з буквою ь (знак пом'якшення); удосконалювати навички правильного та виразного читання вголос різних текстів (оповідання, вірш, загадка), аналізу звукового складу слова; розвивати вміння розповідати про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого, встановлювати зв’язок між почутим і власним досвідом; удосконалювати вміння учнів робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів, збагачувати словниковий запас дітей виховувати охайність, естетичні смаки.
Продовжувати вчити створювати аплікацію з використанням штучних матеріалів; розвивати творчу, інтелектуальну, комунікативну компетенції, критичне та творче мислення, естетичні смаки.
Формування ключових компетентності: Навчально-пізнавальні: формувати вміння вчитися (розмірковувати, запам'ятовувати та відтворювати навчальний матеріал, виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова). Комунікативні: формувати мовленнєву компетентність особистості, вміти доводити власну позицію. Загальнокультурні: розвивати норми культури мовлення. Соціальні: навчити продуктивно працювати в парах, в групах; здоров’язбережувальну: викликати бажання брати активну участь в оздоровчих вправах, що проводяться на уроці. Інформаційні –оволодіння новими інформаційними технологіями.
Обладнання: мультимедійний комплект, конструктор LEGO, підручний матеріал, зображення місяця, зірок; звукові моделі слів; синельний дріт, картки з друкованим зображенням букви; зошит для друкування.
Освітні галузі: мовно-літературна, технологічна, природнича, інформатична.
Тип уроку: комбінований
Перебіг уроку:
І. Вступна частина
1. Організація класу
2. Актуалізація опорних знань учнів.
2.1. Гра «Поверни зірку» («Зоряне небо»)
Вгадайте хитре це слівце
Підказую: є в морі це,
А буває ще на сцені,
В небі ж просто незліченні! (Зірки)
— Молодці! А коли вони з’являються на небі? (Вночі) Правильно. А що ще з’являється вночі на небі? (Місяць)
— До нас по допомогу прийшов Місяць, адже вже декілька ночей він не бачив зірочок, через це йому самотньо світити в небі одному. Отже, він просить допомогти повернути зіроньки назад на небо. Допоможемо?
— Але для цього необхідно виконати таке завдання: підібрати слова-зірки, які відповідали б звуковим моделям.
2.2. Робота зі словником
— Ми знаємо, що слово зірка може мати кілька значень. А як ви вважаєте, що означає слово місяць?
- Які зимові місяці ви знаєте?
2.3. Робота над удосконаленням понять «звук», «буква»
Проблемне запитання
- Заплющіть очі і прочитайте букву, яку я показую. Чому ви не можете це виконати?
(не бачать букву). Що таке буква?
- Заплющіть очі (вчитель вимовляє звук). Чи зрозуміли ви, про який звук ідеться? Як?
Що таке звук?
ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності учнів
— Букву, яку приніс нам Місяць, ми будемо сьогодні вивчати. Вона звука не позначає, але на м’якість попередніх приголосних звуків впливає. Назва цієї букви — знак пом'якшення.
2. Вивчення нового матеріалу
2.1. Загадка
Як олень, та більший трохи,
Він розлогі має роги.
Ця тварина, ще говорять,
Любить їсти мухомори.
Хто ж це, дітки? Знає хтось?
Це рогатий, мудрий…
(Лось)
— Поділіть слово-відгадку на склади. Чи однаково вимовляються останні звуки у першому і другому складах? Чому?
— Давайте складемо слово із перекидних літер.
2.2. Складання звукової моделі
Проблемна ситуація
— Прочитайте записане слово. Чи відповідає запис звучанню слова-відгадки? (Ні)
— Як ви думаєте, чому? (Варіанти відповідей учнів.)
Давайте з допомогою лего складемо звуковий аналіз слова лось
- Скільки букв у слові лось? Скільки звуків?
2.3. Вправа «Квест-дослідження»
2.4. Гра «Прокидайся, уяво!» Робота з підручним матеріалом щодо будови літери
А) Із літери Р
Підняли ми букву Р
І поставили ось так,
Що ми маємо тепер?
М'який знак.
Ігор Січовик
Б) Із синельного дроту 6 у ь
Я – не шість!
Я – м'який знак.
Це повинен знати всяк.
Я – не літера нова.
Я пом'якшую слова.
А у слові «олівець» -
Забігаю аж в кінець.
Ганна Чубач
В) Із лего, із ґудзиків
Фізкультхвилинка
Дитяча руханка, фізкультхвилинка _Alien Dance_
3.1. Метод «Входження в малюнок». Робота з підручником (с.72)
- До кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації?
3.3. Гра «Знайди букву» (індивідуальне завдання)
3.4. Робота у парах. Гра «Космічний черв’ячок». Дослідження місця букви ь у слові
Космічний черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть Місяцю відновити їх. Кін... Л...он Осін… Пен… Лос... Сіл…
|
Космічний черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть Місяцю відновити їх. Кін... Л...он Осін… Пен… Лос... Сіл…
|
Космічний черв’ячок з’їв літери у словах. Допоможіть Місяцю відновити їх. Кін... Л...он Осін… Пен… Лос... Сіл… |
3.5. Гімнастика для очей
3.6. Робота за підручником. Загадка. Опис предмета
Я маленький і пухнастий,
Я сіренький, не смугастий.
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м'якенька, як подушка.
Усіх на світі я страшусь.
Усіх лякаюсь і боюсь.
Пальчикова гімнастика. Вправа «Пальчики. Дай п’ять»»
3.7. Робота в зошиті (ст.53). Друкування букви у зошитах
- Надрукуйте слово, яке вам на сьогоднішньому уроці найбільше сподобалося.
3.8. ТЕХНОЛОГІЇ
Створення аплікації із штучних матеріалів ( вата, папір)
III. Заключна частина. Рефлексія
3.1. Вправа «Відкритий мікрофон»
— З якою буквою ми сьогодні ознайомилися? (Ми ознайомилися з буквою ь (знак пом’якшення).)
— Які звуки вона позначає на письмі? (Буква ь (знак пом’якшення) звука не позначає, але впливає на м’якість попереднього приголосного.)
3.2. Цеглинка настрою
Скажем разом … МОЛОДЦІ!
Робота у групах. Гра «Римівка» Читання слів із буквою ь («Щоденні 5»)