Конспект уроку з читання "Звук и.Буква и."

Про матеріал
Ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів, слів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуковий-буквений та звуко-складовий аналіз слів; розвивати уміння слухати, пам’ять; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.
Перегляд файлу

Урок 22

Тема: Звук и. Буква и. Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів.

Робота з дитячою книжкою.

Мета:  ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів, слів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуковий-буквений та звуко-складовий аналіз слів; розвивати уміння слухати, пам’ять; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.

 

Обладнання:навчальне відео «Навчанняграмоти в першомукласі. Звук та буква И» (https://youtu.be/7efQitkf514), набір карток з буквам і словами, предметні малюнки, малюнок букви и, чистомовки, скоромовки, малюнки для гри «Що зайве?».

Хід уроку

I.Організаційний момент

 За вікном кружляє лист,

Вже почався падолист.

В класі продзвенів дзвінок –

Починаємо урок.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

На дошці прикріплені малюнки автомобіля, удава, окулярів.

— Розгляньте малюнки на дошці. Що на них зображено?

  • На які запитання відповідають ці слова?

— Підберіть до цих предметів слова-ознаки, які їм підходять: зелений, дитячий, впертий. (Зелений огірок, дитячий одяг, впер­тий осел)

— Яким звуком починаються ці слова? Якою буквою познача­ється звук [о]?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вивчати новий звук. Але який саме, ви дізнаєтесь, коли переглянете це навчальне відео.

  • А тепер послухайте вірш:

И — ця літера проста!

Зліва дивиться вона.

— И! — дивується сама,—

Я у дружбі з усіма,—

Хоч я слів не починаю,

Гарно мовлюсь і  лунаю!

IV. Вивчення нового матеріалу

— Діти, до нас ЛисичкаВона прийшла з  проханням — допомогти їй вивчити звук  [и]  і літеру и,бо , коли проходили цю тему у Лісовій школі, вона хворіла. Допоможемо?

1 Ознайомлення з буквою и

— Звук [и] позначається на письмі буквою и. Розгляньте друко­вану букву. Подивіться, де «живе» ця буква в алфавіті.

Ніякі слова у нашій мові

Не починаються з літери  и.

Але в кінці та в середині слова

Ніяк не справимось без неї ми.

Чистомовка

И – и –и  — стало зимно восени.

Ди-ди-ди — вже задули в нас вітри.

Ить-ить-ить — білочка в дупло спішить..

Ни-ни-ни — сушить жолуді й гриби.

Скоромовка

Край узлісся на осичці – 
Листяшелестіло, 
Лисенятам і лисичці – 
Стежинку золотило. 

 — Про кого ця скоромовка?

— Зробіть звуко-складовий аналіз слова лисичка.

Назвіть звук, який повторюється? Що це за звук?

Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька.                                Роблятьприсідання.
Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.
То направо, то налівонахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.
То вгору, то назад.                                            Потягуютьсявгору, назад.
То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».
А учні тихенько за партисідають.                  Сідають за парти.

2 Робота за Букварем (с. 44)

— Розгляньте малюнки у Букварику. Літера и тримає у руках що ? ( Гриб) З цеглинок  складіть звукову схему слова ( --о-).

  • А в кошику що ?

— Підберіть до звукових схем відповідні малюнки. (Кубики, лимони,книжки, рибки)

3 Розвиток мовлення. Ознайомлення з багатозначними словами

— Діти, подивіться на малюнки у Букварику на с. 44. Що зо­бражено на цих малюнках? (Санки, листок, равлик, котики,шорти). Давайте з’ясуємо в яких словах буква и стоїть всередині, а в яких – у кінці?

4 Робота за Букварем (с. 45)

- Допоможіть Читалочці.

- Який з поданих малюнків не відповідає схемі? ( гриб).

Разом з Щебетунчиком прочитаємо малюнкову скоромовку ( с. 45)

V. Узагальнення вивченого матеріалу

— Лисичка зрозуміла тему уроку і приготувала для вас завдання.. Вона хоче перевірити, чи добре ви вже знаєте букву и.

Гра «Що зайве?»

Учні називають предмет, у назві якого немає звука [и].

1)

(Лисички, заєць, листок. Зайвий малюнок — заєць.)

2)

(Єнот, шишка, нитки. Зайвий малюнок — єнот.)

3)

(Кавун, вишні, лимони. Зайвий малюнок — кавун.)

Гра «Упіймай букву и»

— А ось і останнє завдання від нашої гості. Лисичка хоче пере­вірити, чи такі ви кмітливі, як вона. Я зачитаю вам початок тексту « Брати», а ви, уваж ненько слухайте і допоможіть його закінчити. Приготу­валися? Почнемо! ( текст с. 45)

 

VI. Підсумок уроку

— З якою буквою ви сьогодні познайомились?

— Який звук вона позначає?

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Лисичка дуже дякує вам, що навчили її читати цю літеру. І в знак подяки запрошує вас до себе в гості.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Точанюк Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Самарчук Леся
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
931
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку