МІЙ
БУКВАРИК
ДЛЯ ЛЮБЛЯЧИХ БАТЬКІВ
Оформити, враховуючи інтереси дитини
це
Ім’я дитини
фото
ЦЕ
МАМА
фото
Це
ТАТО
фото
Це буква А. Читай! (ААААААА).
Обвести букву пальчиком. Читай: «ААА….»
Зроби букву А з паличок (виклади з конструктора, з мозаыки, виліпи з пластиліну).
Зробти аплікацію – наклей на аркуші А4 букву А зі смужок паперу, червоного кольору і розмісти на стіні у квартирі. Пограй у гру: «Знайди букву!», «Де А?»
Якщо дитина не може або відмовляється, то дорослий робить усе сам, стараючись привабитиувагу малюка.Дитина спостерігає.
Розфарбуй букву олівцем червоного кольору, використовуючи метод «рука дитини в руці дорослого».
Пограйте в ігри «Заколиши маля» - заспівай пісеньку «А-А-А» «У лікаря» - покажи горло і скажи «А».
Якщо дитина відмовляться, то дорослий самостійно гойдає малюка, наспівуючи А-А-А і звертає увагу на те, як потрібно показувати рот лікареві (широко відкрити і сказати »А»).
Розглянути малюнки.
-Де дівчинка і лікар? -Де девчинка заколисує ляльку?
ЧИТАЙ!
*Не забувати следкувати пальчиком під буквою,яку читає дитина.
Звертати увагу на широко відкритий рот, при промовлянні звука «А».
А-А-А
Звуконаслідування
Розглянь картинки. Покажи собачку,віслюка, гуся.
-Покажи,хто говорить: ГАВ!? ГА -ГА- ГА? ІА?
Собачка говорить: ГАВ –ГАВ! Дорослий читає, проводячи під текстом (буквою) пальчиком, поступово навчаючи цій навичці дитину. -«Читай!» (по слідах за дорослим).Аналогічно з іншим звуконаслідуванням.
Післе читання у книзі працюємо з карточками – підбір звуконаслідування к картинці.
-Покажи букву А в словах (допомагати, якщо вагається).
ГАВ-ГАВ
ГА-ГА
ІА -ІА
-Покажи, де автобус, а де кавун?
«Читай» слово.
Знайди в словах букву А.
Підбери слово до малюнку.
АВТОБУС
КАВУН
Розглянь букву «У»
Обведи її пальчиком.
Промов звук: УУУУУУУ (звертати увагу на те, як дитина витягує губи вперед трубочкою).
Зробити букву У з палочок. Зробити аплікацію букви «У» із смужок червоного паперу.
Знайти на вулиці гілочку, схожу на букву «У»,розглянути її.
Це поїзд (Томас)
-Читай, як він «говорить». Следкуй за пальчиком під буквою.
У-У-У
Рознлянь картинки.
- Покажи, де: ПРАСКА; КАЧКА; ВУХО КАЧЕНЯ.
-Покажи, де в тебя вухо. (ніс, рот…)
-«Читай» слова. Слідкуй, пальчиком дитина під словами, що прочитує.
-Покажи букву «У» у словах.
Гра «Підбери слово до предмета і навпаки» (див. Додаток).
Навчати з двох слів, які рвідмінні за написанням. Наприклад: КАЧЕНЯ в ВУХО;
Потім, добавити вже знайомі слова, КАВУН, КАЧЕНЯ, ВУХО. Знайти букви У у словах.
ПРАСКА
КАЧКА
«Читай!» Слідкуй пальчиком, під словом, що читаєш.
-Покажи, де у тебя: ВУХО, НІС, ОЧІ, ПАЛЬЧИКИ, ЯЗИК, ЩОКИ, РОТ, ЗУБИ.
ВУХО
КАЧЕНЯ
Обведи пальчиком.
Розфарбуй букву червоним олівцем (використовувати метод «рука Віки в руці дорослого).
Звертати уваги на те, що букви ПИШЕМО, а не малюємо.
Під час розфарбовування букви вимовляти: УУУУУУУ…
Читання слів АУ і УА.
Ми вивчили букву А.
Ми вивчили букву У.
Малюки кричать: УА…
А в лісі кричимо: АУ…
- Ваня заблукав. Як він кричав?
-Читай! Следкувати пальчиком під буквами.
АУ
-Як плаче малюк? (УА - УА)
-Читай!
Зроби карточки зі словами АУ і УА.
Запропонуй дитині показати, де написано УА, а де АУ.
Викладай з букв слова АУ і УА разо з дитиною.
УА
Буква Я.
Дорослий говорить: «Це буква Я».
-Читай! (дорослий)
-Я. (дитина)
- Ти хто? (дорослий)
Дорослий дає зразок відповіді, наприклад: «Я – Таня» (ім’я дитини). Похлопати долонею дитину по його грудях.
Задать вопрос (ты кто) ещё раз, побуждать ребёнка произносить Я + имя.
Наклеить в альбом фотографию ребёнка и написать: Это Я. Я ….. (имя).
В альбом необходимо наклеить фотографии и подписать их, следующим образом.
Я ем. Я играю. Я читаю. Я гуляю. Это Я и мама (папа, бабушка, дедушка). Я купаюсь. Я пью.
Изучению буквы Я при аутизме уделяется особое значение.
Ввиду того, что формирование речи при аутизме сопровождается эхололией, и ребёнок долгое время говорит о себе во втором и третьем лице, не используя личное местоимение Я, часто именно буква «Я» ускоряет процесс использования личного местоимения.
Оформление данной странички имеет свои особенности – она у каждого своя.
Все задания выполняются в присутствии ребёнка.
Фотографии подписывать, используя метод, рука ребёнка в руке взрослого. Если следует отказ ребёнка, взрослый делает подписи сам, комментируя их.
Фотография ребёнка
Це Я.
МЕНЯ ЗВАТИ_________________________________________________
На цій сторінці розмістіть найбільш вагомих для дитини дорослих (маму, тата, бабусю, дідуся, тіточку, дядечка, брата, сестру).
Це МОЯ _______ фотографія
мами або бабусі
ЦЕ МІЙ ________ фотографія
Тата або дідуся
МОЯ СІМ’Я фото
Розфарбуй букву Я олівцем червоного кольору.
Запропонуйте дитині намалювати власний портрет і написати «Це Я».
Дати дитині право вибору: Хто буде малювати твій портрет? (або хто буде малювати тебе?)
«Читати». Зробити фото.
Я їм.
Я граюсь.
Я гуляю.
Я купаюсь.
Я займаюсь.
Розглянь букву О.
Обведи її пальчиком, промовляючи ООООО……
Зробити букву «О» із мотузочки, з проволоки. Виліпити букву з пластиліну.
Робота в альбомі. Вирізати і наклеїти букву з паперу червоного кольору.
Написати пальчиком на столі О (на розсипаній на столі манці, гречці, сухарях).
-Це буква «О». Читай!
- Це ведмідь.
-Як він говорить? Читай! (слідкувати пальчиком)
О-О-О
Розмалювати букву О олівцем червоного кольору.
Розглянути предмети.
-Покажи, де: вікна, віслючок, кіт.Якщо дитина утруднюється – показує дорослий.
-«Читай!» (по сліду за взрослим). Слідкувати пальчиком.
Дорослий промовляє перший звук утровано – виділяє голосом. Покажи букву «О» в словах.
ВІСЛЮК
ВІКНА
КІТ
Роздивитись ОВОЧІ.
Покажи: огірок. моркву, помідор, картоплю.
Узагальнити: Це – овочі. Вони ростуть на городі. На грядці.
Гра: «Вгадай за смаком» . Покласти у рот який-небудь шматочок овочу, він повинен назвати (якщо зможе), або показати реальний предмет, або картинку – що це за овоч.
«Читати» слова.
Знайти в них букву О.
Організувати гру: «Підбери слово до предмета» - використовувати реальні предмети і карточки зі словами. Потім заменити предмет картинкою.. Починати з двох слів, поступово зільшуючи їх кількість.
ОВОЧІ
ОГІРОК
МОРКВА
ПОМІДОР
МАМА
ТАТО
АВТОБУС
КАВУН
КІТ
ВІКНА
ВІСЛЮК
ПРАСКА
КАЧКА
КАЧЕНЯ
ВУХО