Буквар для люблячих батьків частина 1

Про матеріал
Представлено букварик для співпраці з батьками і вироблення практичних умінь дитини вдома.. Це перша частина підручника. Дозволяє ознайомитись із змістом, розпочати систематичну і цілеспрямовану роботу над звуками. Допоможе батькам у підготовці дитини до школи. В цікавій невимушеній формі дитина зможе засвоїти усі літери абетки через гру з ними.
Перегляд файлу

МІЙ
БУКВАРИК

ДЛЯ ЛЮБЛЯЧИХ БАТЬКІВ
Оформити, враховуючи інтереси дитини

 

 

це               

Ім’я дитини

 

фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

ЦЕ

МАМА

фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це

ТАТО

 

фото

 

 

 

 

Це буква А. Читай! (ААААААА).

Обвести букву пальчиком.  Читай:  «ААА….»

 Зроби букву А з паличок (виклади з конструктора, з мозаыки, виліпи з пластиліну).

Зробти аплікацію – наклей на аркуші А4 букву А зі смужок паперу, червоного кольору і розмісти на стіні у квартирі. Пограй у гру: «Знайди букву!», «Де А?»                  

Якщо дитина не може або відмовляється, то дорослий робить усе сам, стараючись привабитиувагу малюка.Дитина спостерігає.

   

Розфарбуй букву олівцем червоного кольору, використовуючи метод «рука дитини в руці дорослого».

 

Пограйте в ігри «Заколиши маля» - заспівай пісеньку «А-А-А»   «У лікаря» - покажи горло і скажи «А».

Якщо дитина відмовляться, то дорослий самостійно гойдає малюка, наспівуючи А-А-А і звертає увагу на те, як потрібно показувати рот лікареві (широко відкрити і сказати »А»).

Розглянути малюнки.

-Де дівчинка і лікар? -Де девчинка заколисує ляльку?

                                                   ЧИТАЙ!

*Не забувати следкувати пальчиком під буквою,яку читає дитина.

Звертати увагу на широко відкритий рот, при промовлянні звука «А».

 

 

А-А-А

Звуконаслідування

Розглянь картинки. Покажи собачку,віслюка, гуся.

-Покажи,хто говорить: ГАВ!?  ГА -ГА- ГА?  ІА?

Собачка говорить: ГАВ –ГАВ! Дорослий читає, проводячи під текстом (буквою) пальчиком, поступово навчаючи цій навичці  дитину. -«Читай!» (по слідах за дорослим).Аналогічно з іншим звуконаслідуванням.

Післе читання  у книзі  працюємо з карточками – підбір звуконаслідування  к картинці.

    -Покажи букву  А  в словах (допомагати, якщо вагається).

 

 

  ГАВ-ГАВ

                         ГА-ГА

       ІА -ІА

 

-Покажи, де автобус, а де кавун?

«Читай» слово.

Знайди в словах букву А.

Підбери слово до малюнку.

 

 

 

 

 

 

АВТОБУС

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАВУН

 

 

 

 

Розглянь букву «У»

Обведи її пальчиком.

Промов звук: УУУУУУУ (звертати увагу на те, як дитина витягує губи вперед трубочкою).

Зробити букву У  з палочок. Зробити аплікацію букви «У» із смужок червоного паперу.

Знайти на вулиці гілочку, схожу на букву «У»,розглянути її. 

                                                         

 

 

 

 

 

 

Це поїзд (Томас)

-Читай, як він «говорить». Следкуй за пальчиком під буквою.

 

 

 

У-У-У

Рознлянь картинки.

- Покажи, де: ПРАСКА;  КАЧКА; ВУХО КАЧЕНЯ.

-Покажи, де  в тебя вухо. (ніс, рот…)

-«Читай» слова. Слідкуй,  пальчиком дитина під словами, що прочитує.

-Покажи букву «У» у словах.

Гра «Підбери слово до предмета і навпаки» (див. Додаток).

Навчати з двох слів, які рвідмінні за написанням. Наприклад: КАЧЕНЯ в ВУХО;

Потім, добавити вже знайомі слова, КАВУН, КАЧЕНЯ, ВУХО. Знайти букви У у словах.

 

 

 

      ПРАСКА

 

 

 

Утка КАЧКА

 

«Читай!» Слідкуй  пальчиком, під словом, що читаєш.

-Покажи, де у тебя: ВУХО, НІС, ОЧІ, ПАЛЬЧИКИ, ЯЗИК, ЩОКИ, РОТ, ЗУБИ.

 

 

       ВУХО

 

 

 

КАЧЕНЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обведи  пальчиком.

Розфарбуй букву червоним олівцем (використовувати метод «рука Віки в руці дорослого).

Звертати уваги на те, що букви  ПИШЕМО, а не малюємо.

Під час розфарбовування букви вимовляти: УУУУУУУ…

 

Раскраска большая буква Раскраска большая буква у - Все для детского сада

 

 

 

Читання слів   АУ і УА.

Ми вивчили букву А.

Ми вивчили букву У.

Малюки кричать: УА…

А в лісі кричимо: АУ…

 

- Ваня  заблукав. Як він кричав?

-Читай!  Следкувати пальчиком під буквами.

 

 

 

                                                АУ

 

-Як плаче малюк?  (УА - УА)

-Читай!

Зроби карточки зі словами АУ і УА.

Запропонуй дитині показати, де написано УА, а де АУ.

Викладай з букв слова АУ і УА разо з дитиною.

 

 

 

    УА                                            

Буква  Я.

Дорослий говорить: «Це буква Я».

-Читай! (дорослий)

-Я. (дитина)

- Ти хто? (дорослий)

Дорослий дає зразок відповіді, наприклад: «Я – Таня» (ім’я дитини). Похлопати долонею дитину по його грудях.

Задать вопрос (ты кто) ещё раз, побуждать ребёнка произносить Я + имя.

Наклеить в альбом фотографию ребёнка и написать: Это Я. Я ….. (имя).

В альбом необходимо наклеить фотографии и подписать их, следующим образом.

Я ем. Я играю. Я читаю. Я гуляю. Это Я и мама (папа, бабушка, дедушка). Я купаюсь. Я пью.

Изучению буквы Я при аутизме уделяется особое значение.

Ввиду того, что формирование речи при аутизме сопровождается эхололией, и ребёнок  долгое время говорит о себе во втором и третьем лице, не используя личное местоимение Я, часто именно буква «Я» ускоряет процесс использования личного местоимения.

Оформление данной странички имеет свои особенности – она у каждого своя.

Все задания выполняются в присутствии ребёнка.

Фотографии  подписывать, используя метод, рука ребёнка в руке взрослого.  Если следует отказ ребёнка, взрослый делает подписи сам, комментируя их.

 

 

                                                               

 

                                                                                                                    

                   

              

 

                                                                                                                          Фотография ребёнка

Це Я.                                                          

 

МЕНЯ ЗВАТИ_________________________________________________

 

 

На цій сторінці розмістіть найбільш вагомих для дитини дорослих (маму, тата, бабусю, дідуся, тіточку, дядечка, брата, сестру).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це МОЯ _______     фотографія

                                                                                                                                                                      мами або бабусі

 

 

 

 

 

ЦЕ МІЙ ________       фотографія

                                                                                                                                                      Тата або дідуся

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЯ СІМ’Я                                                    фото

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розфарбуй букву Я олівцем червоного кольору.

                                                            Буква Я для распечатки. . Распечатка букв русского алфавита в контуре. . Чёрно-белые буквы русские.

 

 

  Запропонуйте дитині намалювати власний портрет і написати «Це Я».

  Дати дитині право вибору: Хто буде малювати твій портрет? (або хто буде малювати тебе?)

 

     

                          
 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Читати». Зробити фото.

Я їм.

Я граюсь.

Я гуляю.

Я купаюсь.

Я займаюсь.

Розглянь букву О.

Обведи її пальчиком, промовляючи ООООО……

Зробити букву  «О»  із мотузочки, з проволоки. Виліпити  букву з пластиліну.

Робота в альбомі. Вирізати і наклеїти букву з паперу червоного кольору.

Написати пальчиком на столі О (на розсипаній на столі манці, гречці, сухарях).

 -Це  буква «О». Читай!

 

 

 

                                       

 

 

- Це ведмідь.

-Як він говорить?  Читай! (слідкувати пальчиком)

 

 

                    

 

О-О-О

 

Розмалювати букву О олівцем червоного кольору.

 

 

 

Розглянути предмети.

 -Покажи, де: вікна,  віслючок, кіт.Якщо дитина утруднюється – показує дорослий.

-«Читай!» (по сліду за взрослим).  Слідкувати  пальчиком.

Дорослий промовляє перший звук утровано – виділяє голосом. Покажи букву «О» в словах.

 

          ВІСЛЮК

 

    ВІКНА

 

       КІТ

 

Роздивитись ОВОЧІ.

Покажи: огірок. моркву, помідор, картоплю.

Узагальнити: Це – овочі. Вони ростуть на городі. На грядці.

 Гра: «Вгадай за смаком» . Покласти у рот який-небудь шматочок овочу, він повинен назвати (якщо зможе),  або показати реальний предмет, або картинку – що це за овоч.

 «Читати» слова.

Знайти в них букву О.

Організувати  гру: «Підбери слово до предмета» - використовувати реальні предмети і карточки зі словами. Потім заменити  предмет картинкою..  Починати з двох слів, поступово зільшуючи їх  кількість.

 

ОВОЧІ

    

 

 

           ОГІРОК

 

 

 

 

 МОРКВА

    

ПОМІДОР

 

МАМА
ТАТО

АВТОБУС
КАВУН
КІТ
ВІКНА
ВІСЛЮК
ПРАСКА
 

 

КАЧКА
КАЧЕНЯ
ВУХО

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку