Заняття-дослідження "«У лабораторії Всезнайки. Дослідження властивостей води, повітря»

Про матеріал
Заняття-дослідження для дітей 5 років з метою розширення знань дітей про властивості води,повітря та закріплення знань дітей про кругообіг води у природі;
Перегляд файлу

Мета: розширювати знання дітей про властивості води,повітря; закріпити знання дітей про кругообіг води у природі; розвивати фантазію;сприяти емоційному розвитку вихованців, створювати в групі веселу, доброзичливу атмосферу;  збагачувати активний словник дітей ; виховувати терпіння, доброзичливе ставлення до однолітків; естетичний смак.

Матеріали та обладнання:презентація, відео до заняття, аркуші паперу, пластикові склянки,картопля, йод, лимон, соломинки, ватні палички,    пластикові миски, вода, молоко, гуашеві фарби, засіб для миття посуду, сире яйце, настільна лампа.

Хід заняття:

- Добрий день, мої юні дослідники. Так, я не помилилася: не діти, а саме – дослідники. Я рада вас вітати у лабораторії Всезнайки. В цій лабораторії я досліджую різноманітні речовини, а також виконую досліди. Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого і  корисного. Але, спочатку, познайомтеся із моїм колегою – комп’ютером Всезнайком.
(на екрані – відео-знайомство з Всезнайком)

Отже, сьогодні ми – дослідники. І досліджувати ми будемо воду.

  • Діти, а що ви знаєте про воду?(Прозора,без смаку без запаху,без форми,текуча.)

Давайте почнемо спочатку: звідки береться вода: і та, яку ми п’ємо, миємося, і вода у річках, морях. Звідки? Ви знаєте?

  • А Всезнайко знає все, і сьогодні він вам про все розповість.

(на екрані – відео: кругообіг води)

  • Отже, звідки береться вода, ми знаємо, а ви знаєте, що вода буває прісна, а буває – солона. Прісна – в річках, озерах, та яку ми вживаємо. А солона – в морях, океанах.
  • Я виконаю дослід, а ви уважно слідкуйте за моїми діями.

Дослід 1. Плаваюче яйце.

  1. Взяти 1 сире яйце, 1 склянку води, сіль.
  2. Опустити сире яйце в склянку. Яйце потонуло.
  3. Витягти яйце, а в склянку додати кілька ложок солі.
  4. Опустити яйце в склянку – не тоне.

А чому? Бо вода стала солоною.( А солона вода  щільніша за прісну, тому в морі плавати легше, ніж на річці.)

(на екрані – відео: солона вода морів)

  • А ви знаєте, що вода може склеювати?

Дослід 2. Склеїти папір.

  1. Взяти 2 аркуші паперу, воду.
  2. Прикласти їх один до другого і зрушити з місця; один в одну сторону, другий – в іншу.
  3. Змочити аркуші паперу водою
  4. Покласти їх один до одного, злегка притиснути, щоб вичавити зайву воду.
  5. Спробувати аркуші зрушити з місця. Неможливо. Чому? Вода склеїла аркуші паперу.
  • Діти, а скажіть мені, як ви думаєте: чи може вода текти вверх? Ми її наливаємо в склянку, а вона сама вилізає із склянки, назад. Буває таке?

(на екрані відео: вода тече вверх)

  • Отже, вверх вода текти може, так?

Дослід 3. Чарівна соломинка.

  1. Взяти дві склянки: одна з водою, інша – порожня.
  2. Опускаємо в склянку з водою соломинку, кінець її затискаємо пальцем.
  3. Над порожньою склянкою прибираємо палець з кінця соломинки. Вода виливається.
  • А ще вода може не виливатися із склянки навіть тоді, коли склянку перевернемо догори дном.
  • Дивіться уважно дослід, який проведу я.

Дослід 4. Нерозливайка

  1. Взяти склянку з водою
  2. Накрити аркушем паперу.
  3. Притиснути рукою і перевернути.
  4. Відпустити руку – вода не виливається.
  5. А чому вода не виливається?( Бо на папір тисне повітря, а папір тисне на воду.)
  • Діти, а ви знаєте, що повітря не лише може утримувати воду, а й змінювати колір.

 

Дослід 5. Картина на картоплі.

  1. Взяти картоплину, ватну паличку, йод.
  2. Розрізати картоплину навпіл.
  3. Взяти паличку, вмочити в йод і намалювати на зрізі картоплини малюнок-веселий смайлик.
  4. Малюнок із світло – коричневого перетворився на синій?
  • Чому? Повітря змінює колір.

(на екрані відео: Всезнайко запитує)

  • Діти, а зараз я буду чарівником і напишу секретний лист.

Дослід 6. Секретний лист.

  1. Взяти аркуш паперу, сік лимона, воду, ватну паличку.
  2. Змішати сік лимона з водою в рівних пропорціях.
  3. Ватною паличкою, вмоченою в суміш соку й води, пишемо на аркуші паперу.
  4. Чекаємо, поки папір висохне.
  5. Нагріваємо папір під настільною лампою.
  6. На аркуші з’являється те, що ми написали.
  • Діти, а зараз – подивимося цікаве відео про дуже уперту кульку.

(на екрані відео: уперта кулька)

  • А тепер ми зробимо дослід, який називається «Картина на молоці»

 

Дослід 7. «Малюємо картину на молоці».
 

  1. Взяти миску, наповнену молоком, гуашеві фарби різних кольорів, ватні палички, замочені в засобі для миття посуду.
  2. Обережно вливаємо фарби в миску з молоком.
  3. Ватними паличками торкаємося фарби в мисці, вони змішуються. Отримали дуже красиву картину на молоці.
  • Дати, а ви знаєте, з чого утворюються мильні бульбашки?
  • Вірно, це вода і мило. І ми зараз пограємо в гру «Видми найбільшу бульбашку».

Дослід 8. «Мильна бульбашка»

  1. Взяти соломинку, миску з водою, засіб для миття посуду.
  2. Влити засіб у воду, сколотити.
  3. За допомогою соломинки видувати бульбашки.

 

  • Діти,  вам сподобалося бути дослідниками?
  • Який дослід запам’ятався найбільше?
  • До зустрічі в лабораторії Всезнайки.
  • До побачення!

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку