Букви е, о, и в прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.

Про матеріал
Матеріал містить інформацію для поглиблення знань з попередньо вивчених тем. Розрахований на закріплення набутих навичок дітей.
Перегляд файлу

                                                 Урок№79

Тема: Букви  е, о, и  в  прикметникових  суфіксах  –ев- (-єв-),  -ов-  (йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.

 Мета: узагальнити й систематизувати здобуті знання про прикметник як  частину мови; ознайомити учнів із способами творення прикметників (практично); поглибити знання учнів про правопис прикметникових суфіксів                   ; вчити правильно вживати прикметники в мовленні; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати любов і повагу до рідної мови.

      

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація і корекція опорних знань.

Інтелектуальна розминка

- Що вивчає морфологія? (Морфологія - розділ науки про мову, який вивчає слова як частини мови).

- Що називається прикметником? (Прикметник – самостійна частина мови, яка виражає ознаку предмета або його належність комусь та відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?).

- Які морфологічні ознаки має прикметник? (Прикметники змінюються за родами, числами й відмінками).

- Яка його синтаксична роль? (У реченні прикметник найчастіше є означенням, рідше – присудком).

- За значенням прикметники поділяються на…(якісні, відносні, присвійні).

 Якісні прикметники називають ознаки, що можуть виявлятися у більшій чи меншій мірі. Вказують на колір, розмір, смак: світлий, високий, довгий, теплий, солодкий, розумний.

 Відносні називають ознаки за відношенням до часу (вечірній, липневий), матеріалу (мідний), місця (лісовий, сільський, річковий), національності (польський).

 Присвійні вказують на приналежність предмета людині чи тварині (братова кімната, заячий хвіст, Оленчин зошит).

- Який розряд прикметника утворює ступені порівняння? (Якісний).

- Назвіть ступені порівняння прикметника. (Вищий і найвищий).

- Назвіть форми ступенів порівняння прикметника. (Проста і складена).

-  Зверніть увагу на епіграф уроку, чи є в ньому прикметники? (Рідне).

- До якого розряду належить? (Якісний). Утворіть ступені порівняння прикметника (рідніше, найрідніше).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку.

Робота з презентацією

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

Слово учителя.

Учні, назвіть основні способи творення слів (відповідь учнів).

Способи творення прикметників

 

Спосіб словотворення

Приклади

Суфіксальний

Сонце – сонячний

Префіксальний

Красивий – прекрасний

Префіксально-суфіксальний

Кордон – прикордонний

Складання основ

Полезахисний – поле  захищати

Безафіксний

Великий – велич

 

Вправа 380 (письмово)

Опрацювання теоретичного матеріалу ст 168-169

Підсумок

Домашнє завдання. Ст 168-169 (вивчить теоретичний матеріал); вправа 382

 

 

docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку