Українська мова
1 клас
Тема Букви С і с. Тема тексту . Заголовок.
Мета: закріплювати вміння читати правильно та виразно вголос, вдосконалювати навички звукового аналізу слів, розвивати вміння аргументувати та висловлювати думку, виховувати любов та спостережливість до птахів, культуру письма;
- формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримуватися правильної постави під час письма; розвивати вміння організовувати своє робоче місце; виконувати завдання за зразком; виконувати розумові операції й практичні дії;
- комунікативної: уміння висловлювати свою думку, критично мислити ;
- соціальної: співпрацювати з однокласниками в парі, виявляти ініціативу;
- інформаційної: розширити знання про тварин, сон.
Обладнання: Українська мова (автор І.О Большакова, М.С. Пристінська- Харків: Ранок, 2018, 2 частина), конструктор LEGO, картинки із зображенням птахів, «піраміда»- карточки, ноутбук.
І. Організація класу
Доброго ранку,
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаєте ви, бажаю вам я!
«Поза Наполеона»
Перед початком уроку визначаємо настрій дитини
ІІ. Основна частина
Робота з чистомовкою
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=uYgLqR6VJ9Q
Відгадайте загадку.
Чорна латка, біла латка по дереву скаче. (Сорока)
Який перщий звук ви чуєте у цьому слові ?
Діти, як ви гадаєте, що ми будемо вивчати сьогодні на уроці? (припущення дітей)
Отже, сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати навички читання , письма із буквою «ес».
Хитру сороку спіймати морока,
А на сорок сорок - сорок морок.
Гра « Яку букву загубила сорока у словах ?»
_иниця _нігур _ова _оловей _триж _ ойка
- Як можна назвати одним словом подані слова ? ( птахи, пернаті друзі)
- Які з них залишаються зимувати?
- Чи допомагаєте ви птахам взимку?
Вправа « Асоціативний кущ»
Що ви знаєте про букву «ес»?
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю.
Каліграфічна хвилинка
С С С с с с со су си сі се са
Сорока, синиця, снігур, сова, соловей, стриж, сойка.
Побудова звукової моделі перших 3 слів.
Загадка
Що можна побачити із заплющеними очима? ( Сон)
– Кого ви бачите на картині? Що вони роблять? Чи варто їх будити ? Які сни вони бачать ?
Цікавинка
Вправа « Мозковий штурм». Що ви знаєте про слово? Прочитайте речення.
Гостре словечко, коле сердечко.
Від теплого слова і лід розмерзає.
Як ви їх розумієте ? Записуємо одне прислів’я в зошит.
Вправа «Комплімент». (робота в парах) Говорять один одному компліменти.
Фізкультхвилинка ( Пташина фізкультхвилинка)
Режим доступу https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
Читання тексту дітьми/ вчителем. Читання «ланцюжком».
Робота над розуміння прочитаного.
За вибором учнів будуємо сенкан до однієї з тварин тексту.
Вправа « Сенкан»
1. Чапля
2. Велика, сіра.
3. Стоїть , летить, спить.
4. Чапля любить їсти рибу.
5. Птах України.
ІІІ. Підсумкова рефлексія
Вправа « Інтерв’ю»
Використання стратегії « РАФТ»
Учні складають невеличкі висловлювання від свого імені.
Роль – учень. Аудиторія- алфавіт. Формат- лист. Тема- чого я навчилася на уроці?
Привіт алфавіте! Я сьогодні на уроці старанно працювала, виводила кожну букву, навчилася писати назви птахів, в яких є буква «ес». Зошит квітує. Дізналася як сплять деякі види тварин і яке значення сон має для людей.