Булінг у школі : хто є стрілець , а хто мішень ?

Про матеріал
Булінг у школі : хто є стрілець , а хто мішень ? , метеріали які можна використати для узагальнення даного питання на засіданнях шкільних методичних об'єднань
Зміст слайдів
Номер слайду 1

БУЛІНГ У ШКОЛІ: ХТО Є СТРІЛЕЦЬ, А ХТО - МІШЕНЬ?Підготувала виступ : Голова МО класних керівників Галатюк Н. В.

Номер слайду 2

« Несправедливість досягається двома способами: або насильством, або обманом » Марк Тулій Цицерон

Номер слайду 3

Чим конфлікт відрізняється від булінгу. КОНФЛІКТБУЛІНГОДНОРАЗОВИЙ НЕПОВТОРЮВАНИЙ АКТНЕЗГОДА , РОЗБІЖНІСТЬ ДУМОКРІВНІСТЬ СИЛ ( ЗДАТНІСТЬ КОЖНОЇ ЗІ СТОРІН ВПЛИНУТИ НА ПРОЦЕС КОНФЛІКТУ ) . ТРИВАЛІСТЬ , ПОВТОРЮВАНІСТЬ ДІЇАГРЕСИВНА ПОВЕДІНКА З МЕТОЮ ЗАВДАТИ ШКОДУ ТА ПРИНИЗИТИНЕРІВНІСТЬ СИЛ ( РІЗНИЦЯ У ФІЗИЧНОМУ СТАНІ , РІВНІ СОЦ. – ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТОВАНОСТІ , СТАНІ ЗДОРОВ’Я ) .

Номер слайду 4

БУЛІНГ (від англ. вully-хуліган, задирака, грубіян) тривалий процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки з метою заподіяння шкоди, викликання страху, тривоги, створення негативного середовища для людини

Номер слайду 5

ОСНОВНІ ПРИЧИНИ БУЛІНГУпомилкове уявлення про те, що агресивна поведінка допустимабажання завоювати авторитет в очах друзів та однолітків, стати «популярним»бажання привернути увагу дорослих компенсація за особистісні невдачінудьгазаздрість, злість, жорстокість, підлістьтиск та жорстоке поводження батьків

Номер слайду 6

ОСОБЛИВОСТІ ТА ВИДИ БУЛІНГУ В ШКОЛІЦе фізичне залякування, тобтоактивні дії, спрямовані на заподіяння фізичного болю та/аботілесних ушкоджень ФІЗИЧНИЙ БУЛІНГ(штовхання, підніжки , зачіпання,стусани, ляпаси, побиття, нанесення тілесних ушкоджень тощо)(зйомки у роздягальні, сексуальні домагання тощо)крадіжки, пошкодження одягу та будь-яких інших речей жертви, вимагання грошей, цінностей, відбирання їжі,будь-якого майна жертви тощо. Фізичний булінг. Сексуальний булінг. Економічний булінг

Номер слайду 7

ПСИХОЛОГІЧНИЙ БУЛІНГНасильство, пов’язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму , навмисно заподіює вольову та емоційну невпевненість Обзивання, глузування, залякування, жорстокі висловлювання, висловлювання , які принижують честь, гідність, якими ображається стать,раса, сексуальна орієнтація. Вербальний булінг Соціальний булінг Ігнорування, відмова у спілкуванні, бойкот,розповсюдження пліток тощо . Такий вид булінгу спрямований на «соціальне видалення» жертви з колективу, переведення її у статус «білої ворони»Активні дії, спрямовані на завдання психологічної травми шляхом приниження за допомогою мобільних телефонів, Мережі Інтернет, інших електронних пристроїв(знімання на відео бійок чи інших принижень, цькування через соціальні мережі - тролінг ). Кібербулінг

Номер слайду 8

СОЦІАЛЬНА СТРУКТУРА БУЛІНГУПЕРЕСЛІДУВАЧ (БУЛЕР)ЖЕРТВАСПОСТЕРІГАЧ

Номер слайду 9

ТИПОВИЙ ПЕРЕСЛІДУВАЧ(БУЛЕР)ВІДЧУВАЄ СИЛЬНУ ПОТРЕБУ ПАНУВАТИ І ПІДПОРЯДКОВУВАТИ СОБІ ІНШИХ ПЕРЕСЛІДУЄ ВЛАСНІ ЦІЛІІМПУЛЬСИВНИЙЧАСТО ЗУХВАЛИЙ ТА АРГЕСИВНИЙ У ВІДНОШЕННІ ДО ДОРОСЛИХ (ПЕРЕДУСІМ БАТЬКІВ ТА ВЧИТЕЛІВ)ПОЗБАВЛЕНИЙ СПІВЧУТТЯ ДО ЖЕРТВИНЕРІДКО МАЄ ФІЗИЧНУ ПЕРЕВАГУ ПЕРЕД ІНШИМИ

Номер слайду 10

ТИПОВА ЖЕРТВАПОЛОХЛИВА, ВРАЗЛИВА, ЗАМКНУТА, СОРОМ’ЯЗЛИВА, МАЄ НИЗЬКУ САМООЦІНКУЗАНИЖЕНИЙ АБО ЗАВИЩЕНИЙ РІВЕНЬ ІНТЕЛЕКТУСХИЛЬНА ДО ДЕПРЕСІЇ, ЧАСТІШЕ ЗА ІНШИХ ОДНОЛІТКІВ ДУМАЄ ПРО САМОГУБСТВОЧАСТО МАЄ ФІЗИЧНІ ВАДИ (НОСИТЬ ОКУЛЯРИ ЧЕРЕЗ ПОГАНИЙ ЗІР, ПОГАНО ЧУЄ, МАЄ ПОРУШЕННЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ, ЗАЇКАННЯ ТОЩО)МАЄ ЗОВНІШНІ ОСОБЛИВОСТІ (РУДЕ ВОЛОССЯ, ВЕСНЯНКИ, ВІДСТОВБУРЧЕНІ ВУХА, НЕЗВИЧНА ФОРМА ГОЛОВИ, НАДМІРНА ХУДОРЛЯВІСТЬ ЧИ ПОВНОТА ТОЩО)МАЄ НЕДОСТАТНЬО РОЗВИНЕНІ СОЦІАЛЬНІ НАВИЧКИ (ПРОБЛЕМИ У СПІЛКУВАННІ, ВІДСУТНІСТЬ ДОСВІДУ «ЖИТТЯ У КОЛЕКТИВІ»)

Номер слайду 11

Наслідки для жертви булінгу : Розладипсихіки Труднощі у взаєминах. Хвороби Навіть один випадок булінгу залишає глибокий емоційний шрам , що вимагає спеціальної роботи психолога У більшості залишаються самотніми на все життя. Більшість спілкується в соціальних мережах , ніж в реальному житті. Результатом булінгу дуже часто бувають фізичні нездужання. Можливі розладу сну і переростання в психосоматику

Номер слайду 12

Проблема булінгу в українських школах останнім часом почала різко зростати. Проте увага громадян звертається на те, що саме діти – жертви булінгу,але це не завжди так. Чи існує булінг вчителів ? - Вседозволеність і навіть відкрита агресія підлітків щодо викладачів стають нормою у багатьох навчальних закладах. - Явища цькування, приниження вчителів набувають критичного значення. - Неактуальність професії вчителя через такі умови праці. - Небажання молодих вчителів працювати в школі через булінг .

Номер слайду 13

Статистичні дані 50,1% вчителів хоча б колись отримували погрози від учнів . 42,4% були жертвами кібербулінгу. 28,6% отримували повідомлення інтимного характеру. 23% вчителів приховують проблему.

Номер слайду 14

Також поширеним явищем є булінг зі сторони батьків до вчителів, що проявляється в:•Звинуваченнях в хабарництві.•Скаргах в різні інстанції.•Безкінечних телефоннихдзвінках та погрозах.•Спробі перекласти на вчителясвої «промахи» у вихованні. Булінг батьки – вчителі

Номер слайду 15

Правове поле цього питання : У пункті 1 ст.54 Закону “ Про освіту ” сказано , що педагогічні працівники мають право на “ захист професійної честі та гідності ”. Ця графа закону захищає вчителя від ситуацій , коли батьки та учні без належної пошани ставляться до їхньої праці .2. Також у ст 53. “ Права і обов’язки здобувачів освіти зазначено , що “здобувачі освіти зобов’язані поважати інших учасників освітнього процесу , їхні права , свободи та законні інтереси , працю і гідність педагогічних , науко – педагогічних та інших працівників закладів освіти , дотримуватися інших етичних норм “. Що варто зробити !Повідомити директора директор збирає комісію і проводить розслідування випадку можна подати також заяву до відділу освіти та поліції

Номер слайду 16

Якщо дитина прийшла до Вас з проблемою , що вона стала жертвою булінгу. Скажіть дитині : Мені шкода , що з тобою це сталося. Я тобі вірю Добре , що ти сказав мені про це Ми будемо намагатися тобі допомогти уникнути цього наступного разу

Номер слайду 17

Якщо Ви побачили дитину в момент здійснення над нею булінгу , або в перші хвилини після цього : Що можна зробити : Заспокоїти. Дати поплакати. Запропонувати допомогу. Переключити увагу. Дізнатися чого хоче дитина. Дізнатися кому довіряє дитина.

Номер слайду 18

Що не слід робити : Повертатися до класу. Публічно з’ясовувати ситуацію. Шукати винних. Публічно звинувачувати. Карати винних . Виносити ситуацію на обговорення всієї школи. Обговорювати на колегії.

Номер слайду 19

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ВЧИНЕННЯ БУЛІНГУ За вчинення булінгу (в залежності від самого діяння, його наслідків, віку булера) можуть наставати різні види відповідальності:матеріальну та моральну шкоду за діяння, вчинене дитиною у віці до 14 років, несуть батьки, які відшкодовують матеріальні збитки, завдані жертві діями булера, а також доведену у встановленому законом порядку моральну шкоду. до учня можуть також бути застосовані заходи педагогічного впливу, передбачені статутами відповідних навчальних закладів.якщо діяння підпадає під ознаки адміністративного правопорушення або злочину, то за його вчинення настає адміністративна та кримінальна відповідальність відповідно. Причому до таких видів відповідальності у різних випадках можуть притягуватися як діти, так і їх батьки .

Номер слайду 20

АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ(передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення)за дітей, віком до 16 років, відповідальність несуть батьки або особи, що їх замінюють (такі особи, як правило, притягуються до адміністративної відповідальності в порядку ст. 184 КУп. АП)у віці від 16 років до 18 років неповнолітній сам може притягуватися до адміністративної відповідальності в залежності від правопорушення (дрібне викрадення чужого майна (ст. 51 КУп. АП); дрібне хуліганство (ст. 173 КУп. АП); поширення неправдивих чуток (ст. 173-1 КУп. АП) тощо) У такому випадку до нього застосовуються такі заходи впливу: 1) зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого 2) попередження 3) догана або сувора догана 4) передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання

Номер слайду 21

КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ(передбачена Кримінальним кодексом України)у віці від 16 років до 18 років неповнолітній сам може притягуватися до кримінальної відповідальності в залежності від скоєного ним злочинуза деякі види злочинів, передбачені ст. 22 ККУ, неповнолітній може притягуватися з 14 років (умисне тяжке тілесне ушкодження (ст. 121 ККУ) умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження (ст.122 ККУ); зґвалтування (ст. 152 ККУ); насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом (ст. 153 ККУ); крадіжку (185 ККУ) тощо)якщо неповнолітній, який до досягнення віку, з якого настає кримінальна відповідальність, вчинить діяння, яке підпадає під ознаки злочину, до нього судом можуть бути застосовані примусові заходи виховного характерудо кримінальної відповідальності також можуть притягуватися батьки, опікуни чи піклувальники дитини (ст. 166 ККУ: злісне невиконання обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування)

Номер слайду 22

ЯК ДІЯТИ БАТЬКАМ ДИТИНИ - ЖЕРТВИ БУЛІНГУ(поради)НАВЧИТИ ДИТИНУ НЕАГРЕСИВНО ПРОТИСТОЯТИ БУЛІНГУ (уникати кривдника, не реагувати на нього, переключитися на спілкування з друзями, не залишаючись на самоті, поводитися впевнено)ПОВІДОМИТИ ПРО ФАКТ БУЛІНГУ ВЧИТЕЛЯ ДИТИНИ, АДМІНІСТРАЦІЮ ШКОЛИПОСПІЛКУВАТИСЯ З БАТЬКАМИ БУЛЕРА З МЕТОЮ ВПЛИВУ НА ЙОГО НЕГАТИВНУ ПОВЕДІНКУЗАЛУЧИТИ ДИТИНУ ДО ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАНЯТЬ З МЕТОЮ РОЗШИРЕННЯ КОЛА ЇЇ СПІЛКУВАННЯЯКЩО «МИРНІ» МЕТОДИ НЕ ДОПОМАГАЮТЬ, ОБОВ’ЯЗКОВО ЗВЕРНУТИСЯ ДО КОМПЕТЕНТНИХ ОРГАНІВ (поліції, прокуратури, служби у справах дітей тощо)

Номер слайду 23

ЯК ДІЯТИ БАТЬКАМ ДИТИНИ - БУЛЕРА(поради)ПОСТАВИТИСЯ ДО БУЛІНГУ СЕРЙОЗНО (не сприймати його як тимчасове явище в поведінці дитини)ПОСПІЛКУВАТИСЯ З ДИТИНОЮ (з метою з’ясування причин такої поведінки, шляхів вирішення проблеми)ПРИЙТИ З ДИТИНОЮ НА ПРИЙОМ ДО ПСИХОЛОГА (фахівець допоможе розібратися у психологічних аспектах булінгу) НЕ ДОПУСКАТИ ОБРАЗ ДИТИНИ ВДОМА (часто діти, які зазнають насильства вдома, самі в школі стають кривдниками)ПОСТІЙНО АКЦЕНТРУВАТИ ДИТИНІ НА НЕОБХІДНОСТІ СПІВЧУВАТИ, СПІВПЕРЕЖИВАТИ, РОБИТИ ДОБРО

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черничук Ірина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
762
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку