Cценарій
виховного заходу на тему :
«Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство»
Мета: виховувати в учнів такі моральні якості як доброта, чуйність, милосердя; формувати уявлення про «добро» і «зло»; формувати у дітей готовність виявляти у житті доброту і чуйність до оточуючих, допомагати усвідомити значення добра як життєвого вибору в становленні особистості.
Обладнання:малюнок метелик чуйності і доброти,малюнок казкового замка доброти ,прислів'я ,фонограма "твори добро",написи на дошці.
Cценарій
виховного заходу на тему :
«Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство»
Мета: виховувати в учнів такі моральні якості як доброта, чуйність, милосердя; формувати уявлення про «добро» і «зло»; формувати у дітей готовність виявляти у житті доброту і чуйність до оточуючих, допомагати усвідомити значення добра як життєвого вибору в становленні особистості.
Обладнання:малюнок метелик чуйності і доброти,малюнок казкового замка доброти ,прислів'я ,фонограма "твори добро",написи на дошці.
Учитель: Діти, ми вчимо з вами різні закони природи, математики, мови, але набагато важливішим для нас є закони чуйності і доброти. Сьогодні ми разом із вами спробуємо дізнатися чи ми з вами чуйні?Чи схильні ми до доброти? В цьому нам допоможе чарівний метелик. А чому метелик ,ви спитаєте ?Та і нічого чарівного у нього нема,та і він чорний . Я вибрала метелика ,бо у нього два крила ,які пов'язані між собою,а чуйність і доброта ,(якщо вам відомо),теж пов'язані між собою . Ми з вами разом спробуємо розмалювати нашого метелика. Для початку я вам пропоную казку,ви її уважно послухаєте,потім ми з вами спробуємо з'ясувати ,що нам хотів сказати автор.
за кожну відповідь, ви будете розмальовувати по трохи метелика,а в кінці нашої виховної година ми побачимо наскільки ми з вами чуйні і добрі.
Учитель. Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість рознеслася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Уловивши метелика, лихий чоловік по прямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?
Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».
Учитель. Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.
Зараз ми з вами з'ясуємо чи права була пташка з наступної казки.
Найгарніша мама
Випало Совеня із гнізда та й повзає лісом. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого - некрасивого, з великою головою, вухатого, банькатого, жовторотого. Побачили та й питають, дивуючись:
- Хто ти такий? Де ти взявся?
- Я - Совеня, - відповідає мале. - Я випало з гнізда, не вмію ще літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму.
- Хто ж твоя мама? - питає Соловей.
- Моя мама Сова, - гордо відповідає Совеня.
- Яка ж вона? - питає Дятел.
- Моя мама найгарніша.
- Розкажи, яка ж вона, - питає Дрізд.
- У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, - відповідає з гордістю Совеня.
- Ха-ха-ха! - зареготали Соловей, Дятел і Дрізд. - Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора.
- Неправда! - закричало Совеня. - Мама в мене найгарніша.
Почула його крик Сова, прилетіла, потихеньку взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда.
Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була й справді для нього найгарніша!
Учитель. А яка людина у вашому житті є найдобрішою, наймилішою, найгарнішою?
Учні відповідають: «Мама».
У ч и т е л ь. Звичайно, це мама. У народі кажуть: «Біля сонця тепло, а біля мами добре». Як ви гадаєте, чому?
Учні висловлюють власні думки щодо запитань.
Учитель. А як ви піклуєтесь про своїх матусь? Розкажіть нам, як допомагаєте їм вдома?
Учні розповідають про те, як вони допомагають вдома по господарству .
Учитель (узагальнюючи відповіді учнів). До повернення батьків з роботи можна зробити чимало корисних і добрих справ: навести лад у домі, вимити посуд, купити хліба і, почистити взуття, попіклуватися про молодших братика чи сестричку.
Яка радість спалахне в очах матусі, коли вона побачить, що ви за власним бажанням, самостійно взялися допомогти їй. А від теплої маминої усмішки і вам на серці стане тепліше.
Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, але й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.
Гра - подорож у країну доброти
А тепер пропоную трохи пограти. Я запрошую вас у місто Доброти (Учні діляться на дві команди з однаковою кількістю гравців). Починаємо нашу подорож. ( На дошці – карта казкового міста Доброти, стрілки - покажчики: Вулиця Побажань, провулок Доброти, озеро Дружби)
Вибирайте швидше свій шлях.
(Залежно від вибору дітей пропонуються такі завдання на кожному маршруті)
Вулиця Побажань
(Гра «Ланцюжок побажань»: учні передають по колу м’яку іграшку «Сонечко» і вимовляють добрі слова - побажання. Завдання виконується під пісню з мультфільму «Посмішка»)
Провулок Доброти
Гра «Збери приказки та прислів'я»
Учитель читає учням початок приказки або прислів'я. Завдання учнів — закінчити вислів і пояснити його значення.
Чуйність і доброта … (два крила, на яких тримається людство)
Роби добро … (і не випоминай його)
Добре діло твори... (сміливо.)
Добрі діла тихо ходять, а злі... (як дзвони дзвонять.)
Від добра добра... (не шукають.)
Хто людям добра бажає, той... (і собі має.)
Добрі вісті... (не лежать на місті.)
З добром дружись, …(а лихих стережись)
Без доброго діла немає... (доброго імені.)
Роби добро скільки можеш — від цього... (не занеможеш.)
За добро... (добром і платять.)
Озеро Дружби
Завдання: Скласти Правила Доброти – Етичний Кодекс Класу
Приблизні Правила Доброти, на основі яких учні всі разом складають Етичний Кодекс Класу
2. Не бути жадібним
3. Не обманювати
4. Допомагати один одному
5. Виконувати обіцянки
6. Не ображати один одного
7. Поважати один одного, бути уважними і чуйними
8. Бути дружніми
9. Не залишати один одного в біді
10. Морально підтримувати одне одного
11. Бути ввічливим одне з одним
Учитель. Пам’ятайте народну мудрість: З добрим поживеш — добре переймеш, а з лихим зійдешся — й свого позбудешся. Отже, пам’ятайте всі: з ким поведешся, того й наберешся. Бо лихий добро псує. Тому вчіться творити добро і дружити з добрими людьми.
Учитель. Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває всіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати «Я роблю важливу справу — приношу людям радість!». І ніколи не забувайте просту істину: поводься з людьми так, як хочеш, щоб з тобою поводилися.
(Звучить пісня «Твори добро»)