Cценарій виховного заходу на тему : «Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство»

Про матеріал

Cценарій

виховного заходу на тему :

«Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство»

Мета: виховувати в учнів такі моральні якості як доброта, чуйність, милосердя; формувати уявлення про «добро» і «зло»; формувати у дітей готовність виявляти у житті доброту і чуйність до оточуючих, допомагати усвідомити значення добра як життєвого вибору в становленні особистості.

Обладнання:малюнок метелик чуйності і доброти,малюнок казкового замка доброти ,прислів'я ,фонограма "твори добро",написи на дошці.

Перегляд файлу

Cценарій

виховного заходу на тему :

«Чуйність і доброта – два крила, на яких тримається людство»

Мета: виховувати в учнів такі моральні якості як доброта, чуйність, милосердя; формувати уявлення про «добро» і «зло»;  формувати у дітей готовність виявляти у житті доброту і чуйність до оточуючих, допомагати усвідомити значення добра як життєвого вибору в становленні особистості.

Обладнання:малюнок метелик чуйності і доброти,малюнок казкового замка доброти ,прислів'я ,фонограма "твори добро",написи на дошці.

Учитель: Діти, ми вчимо з вами різні закони природи, математики, мови, але набагато важливішим для нас є закони чуйності і доброти. Сьогодні ми разом із вами спробуємо дізнатися чи ми з вами чуйні?Чи схильні ми до доброти? В цьому нам допоможе чарівний метелик. А чому метелик ,ви спитаєте ?Та і нічого чарівного у нього нема,та і він чорний . Я вибрала метелика ,бо у нього два крила ,які пов'язані між собою,а чуйність і доброта ,(якщо вам відомо),теж пов'язані між собою . Ми з вами разом спробуємо розмалювати нашого метелика. Для початку я вам пропоную казку,ви її уважно послухаєте,потім ми з вами спробуємо з'ясувати ,що нам хотів сказати автор.

за кожну відповідь, ви будете розмальовувати по трохи метелика,а в кінці нашої виховної година ми побачимо наскільки ми з вами чуйні і добрі.

Учитель. Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість рознеслася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Уловивши метелика, лихий чоловік по прямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».

Учитель. Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

Зараз ми з вами з'ясуємо чи права була пташка з наступної казки.

Найгарніша мама
Випало Совеня із гнізда та й повзає лісом. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда. Побачили птахи малого - некрасивого, з великою головою, вухатого, банькатого, жовторотого. Побачили та й питають, дивуючись:
- Хто ти такий? Де ти взявся?
- Я - Совеня, - відповідає мале. - Я випало з гнізда, не вмію ще літати і вдень дуже погано бачу. Я шукаю маму.
- Хто ж твоя мама? - питає Соловей.
- Моя мама Сова, - гордо відповідає Совеня.
- Яка ж вона? - питає Дятел.
- Моя мама найгарніша.
- Розкажи, яка ж вона, - питає Дрізд.
- У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, - відповідає з гордістю Совеня.
- Ха-ха-ха! - зареготали Соловей, Дятел і Дрізд. - Та ти ж потвора. Виходить, і мати твоя така сама потвора.
- Неправда! - закричало Совеня. - Мама в мене найгарніша.
Почула його крик Сова, прилетіла, потихеньку взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда.
Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була й справді для нього найгарніша!

Учитель. А яка людина у вашому житті є найдобрішою, наймилішою, найгарнішою?

Учні відповідають: «Мама».

У ч и т е л ь. Звичайно, це мама. У народі кажуть: «Біля сонця тепло, а біля мами добре». Як ви гадаєте, чому?

Учні висловлюють власні думки щодо запитань.

Учитель. А як ви піклуєтесь про своїх матусь? Розкажіть нам, як допомагаєте їм вдома?

Учні розповідають про те, як вони допомагають вдома по господарству .

Учитель (узагальнюючи відповіді учнів). До повернення батьків з роботи можна зробити чимало корисних і добрих справ: навести лад у домі, вимити посуд, купити хліба і, почистити взуття, попіклуватися про молодших братика чи сестричку.

Яка радість спалахне в очах матусі, коли вона побачить, що ви за власним бажанням, самостійно взялися допомогти їй. А від теплої маминої усмішки і вам на серці стане тепліше.

 Отже, запам'ятайте: ваші добрі безкорисливі вчинки — це радість не лише для тих, кому їх адресовано, але й для вас. І ще треба завжди пам'ятати, що на добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром.

Гра - подорож у країну доброти

А тепер пропоную трохи пограти. Я запрошую вас у місто Доброти (Учні діляться на дві команди з однаковою кількістю гравців). Починаємо нашу подорож. ( На дошці – карта казкового міста Доброти, стрілки - покажчики: Вулиця Побажань, провулок Доброти, озеро Дружби)

Вибирайте швидше свій шлях.

(Залежно від вибору дітей пропонуються такі завдання на кожному маршруті)

Вулиця Побажань

(Гра «Ланцюжок побажань»: учні передають по колу м’яку іграшку «Сонечко» і вимовляють добрі слова - побажання. Завдання виконується під пісню з мультфільму «Посмішка»)

Провулок Доброти

Гра «Збери приказки та прислів'я»

Учитель читає учням початок приказки або прислів'я. За­вдання учнів — закінчити вислів і пояснити його значення.

Чуйність і доброта … (два крила, на яких тримається людство)

Роби добро … (і не випоминай його)

Добре діло твори... (сміливо.)

Добрі діла тихо ходять, а злі... (як дзвони дзвонять.)

 Від добра добра... (не шукають.)

Хто людям добра бажає, той... (і собі має.)

Добрі вісті... (не лежать на місті.)

З добром дружись, …(а лихих стережись)

Без доброго діла немає... (доброго імені.)

Роби добро скільки можеш — від цього... (не занеможеш.)

 За добро... (добром і платять.)

Озеро Дружби

Завдання: Скласти Правила Доброти – Етичний Кодекс Класу

Приблизні Правила Доброти, на основі яких учні всі разом складають Етичний Кодекс Класу

  1. Не сваритися один з одним

2.  Не бути жадібним

3.  Не обманювати

4.  Допомагати один одному

5.  Виконувати обіцянки

6.  Не ображати один одного

7.  Поважати один одного, бути уважними  і чуйними

8.  Бути дружніми

9.  Не залишати один одного в біді

10.  Морально підтримувати одне одного

11.  Бути ввічливим одне з одним

  1. Не заподіювати нікому зла.

 Учитель. Памятайте народну мудрість: З добрим поживеш — добре переймеш, а з лихим зійдешся — й свого позбудешся. Отже, пам’ятайте всі: з ким поведешся, того й наберешся. Бо лихий добро псує. Тому вчіться творити добро і дружити з добрими людьми.

Учитель. Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа.  Хай тепло ваших сердець зігріває всіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час,  коли ви зможете сказати «Я роблю важливу справу — приношу людям радість!». І ніколи не забувайте просту істину: поводься з людьми так, як хочеш, щоб з тобою поводилися.

(Звучить пісня «Твори добро»)

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
2481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку