Година спілкування з елементами тренінг на тему:
«Це стосується кожного.Толерантність»
Мета: Сформувати в учнів уявлення про толерантність, співчуття, повагу і толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями
СЛАЙД №1
Кожного дня ми зустрічаємо багато різних людей. Хтось нам подобається, а хтось зовсім ні. Сьогодні наша зустріч присвячена до дня інвалідів, ми поговоримо про почуття, яке дозволяє нам мирно жити серед інших. Це ТОЛЕРАНТНІСТЬ.
СЛАЙД №2
Чи знаєте ви що таке інвалідність і якою вона буває?
Що ж таке – толерантність? Коли відзначають День Толерантності ?
СЛАЙД №3
Це доброта і дружба, повага, співчуття і терпіння до інших.
Навколо нас завжди є ті, хто відрізняються від нас.
Толерантна людина – це людина, яка вміє мирно жити у світі людей.
Толерантна людина ніколи не буде ображати за те, що хтось не такий, як інші.
Сьогодні кожному важливо бути толерантним. Це інколи досить важко, тому що сучасний світ безмежно різноманітний.
СЛАЙД №4
СЛАЙД №5
Символи толерантності – різнокольоровий прапор та сплетені руки.
СЛАЙД №6
СЛАЙД №7
Помічник дає обрати кожному учню кольорового чоловічка, (вирізаного з кольрового паперу),якого учитель готує заздалегіть,(можна це зробити перед уроком, при вході до класу). Учитель пропонує завдання дуже швидко знайти чоловічків свого кольору, об’єднавшись у групи. Приклад: червоних буде 10, синіх-8, зелених-5, жовтих-2,білих-1.
Висновок: людина завжди шукає собі подібних для дружби. Ви об’єднались за кольором, але чи були такі, хто довго шукав «своїх» чоловічків? Як бачите, інколи це буває важко, особливо коли ти у меншості (людей таких як ти небагато).
СЛАЙД №8
СЛАЙД №9
СЛАЙД №10
ПРИТЧА ПРО ЦВЯХИ
В одного чоловіка був дуже емоційний, неврівноважений син, який приносив багато прикростей своїй сім’ї через свою нестриманість. Одного разу батько підвів сина до паркана, дав йому мішечок з цвяхами й запропонував щоразу, коли він не зможе стримати свої емоції й образить когось – вбивати цвях в паркан. Через місяць щасливий син повідомив батькові про те, що його завдання виконане.
Замислився батько та повідомив сину, що наступне завдання буде важчим і вимагатиме від нього стриманості.
- Тепер кожного разу, коли ти зможеш проконтролювати себе, стриматись й не образити людину – будеш виймати цвях з паркану.
На виконання цього завдання син потратив три місяці. І коли знову батько із сином зустрілись біля паркану – щасливий син повідомив йому новину.
Подивився батько на виконану роботу та щасливе обличчя сина і сказав:
- Я радий, що ти навчився контролювати свої емоції, але зверни увагу на паркан. Чи залишився він таким, яким був раніше? Як бачиш, у ньому залишилися дірки. Ось такі ж рани залишаються і на серці тих людей, яких ти образив.
СЛАЙД №11
7. Вправа «нічого складного»або «Людина з ДЦП» (в боксерських рукавицях дітям пропонується завдання: збудувати башту з лего, підібрати сірники/олівці, зав’язати шнурки…)
СЛАЙД №12
Вправа «Без рук» (без рук намалювати пензликом ялинку або написати своє ім’я).Вчитель розповідає про відомих особливих людей: Ник Вуйчич( без рук), Шантель Браун янг (модель с болезнью кожи) та ін. (можна замінити відеороликом).
СЛАЙД №13
Вправа «Сліпий» (знайомство з азбукою Брайля, способами навчити дітей письму і малюванню, діти пробують прочитати пальцями слова)Вчитель показує відеоролик про відомого сліпого художника)
СЛАЙД №14
ВИСНОВОК: ніколи не можна сміятися чи ображати людей, які відрізняються від тебе зовнішньо.
СЛАЙД №15
І пам’ятаймо: всі ми різні – всі ми рівні.
(вчитель по черзі викликає учнів до дошки (найактивніших), дає зазирнути у скриньку, де лежить дзеркальце із надписом «Це-Я!». Потім діти на прохання вчителя розкривають таємницю, що там побачили. Вчитель підсумовує:
Цінність – у кожному з нас. Найцінніше у житті – це кожен із вас, тому що кожен із вас є унікальною, єдиною у своєму роді особистістю. Цінуйте життя і поважайте один одного. Будьмо уважні і толерантні один до одного.
Я щиро вам всім цього бажаю.
СЛАЙД №16
1